Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitti Simmikselle ja Hilleville oikein paljon vinkeistä. Sie Simmis oot tosiaan oiva esimerkki, ettei saa luovuttaa. Ku jaksaa vaan sinnikkäästi yrittää, niin kyllä lopulta onnistuu. Hilleville toivon kovasti nyt onnistumista. Ja toivon onnistumista kaikille muillekin.

Oon kans aatellut, et mies pitäs laittaa jollekin terveyskuurille. Hillevi ja Simmis, kuinka kauan ennen hoitoa ootte pitäneet miehiänne terveyskuurilla? Onks muut yrittäneet jollain keinoilla parantaa miehen simppoja?

Joo, oon syönyt minidisperiiniä, mut eipä sekään auttanut. Ja sit miulle on kans tehty se keittosuolajuttu, kohtu näytti oikein hyvältä. Miehen kromosomeja ei oo tutkittu, se asia pitääkin ottaa puheeks.

Meillä mies on jonkun verran miua vanhempi, joten ymmärrän hyvin et se haluis mahollisimman äkkiä uuteen hoitoon. Tää on vaan ollu viimiset 6 vuotta yhtä yrittämistä, välillä ois kiva keskittyä johonkin muuhun toisin sanoen syksyllä alkaviin opiskeluihin. No, kai sitä pitää jonoon käyä ja yritellä lasta opintojen ohessa. Näyttää tää tie taas olevan pitempi ja kivisempi ku mitä vuosi sitten luulin. Rahat ainakin menee, jos ei muuta valmista tuu.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja kovasti tsemppiä piinailijoille ja alkuraskauden epäilysyövereissä kärvisteleville! :flower: :heart: :hug: B)
 
Rudy, mahtavaa! :flower: :flower: Tuplaonnea!

Hillevi ja Aliisa, kiitos! Uskon kyllä, että ultrassa voisi sikiöpussi näkyä, mutta epäilenkin, että homma on jäänyt siihen... Ja ensi viikolla pitäisi sitten mennä kuitenkin uudelleen ultraan. Sen sijaan voisin ehkä käydä ylimääräisessä hcg-mittauksessa, kaipa se jotain suuntaa antaisi.

Täytyy nyt yrittää vain kärvistellä.
 
Onnea Rudy !!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Viinirypäle, miehen simppojen treenaaminen 3 kk ennen hoitoja on minimi (siittiöiden kehitys kestää 72 päivää ), mutta hyvä olisi aloittaa jo 6 kk ennen. Vitskujen ja hivenaineiden lisäksi pitäisi sitten olla mahdollisimman terveeliset elämäntavat. Miehen kromosomit kannattaisi tosiaan tutkia kuten myös siittiöiden dna. Dna vaurioithan ei näyt normaalissa sperma-analyysissa, vaan siihen tarvitaan erillinen testi. Mielestäni Suomessa ainakin Felicitas klinikka Helsingissä tekee niitä.

Simmis
 
Assari olitkin samaan aikaan raportoinut hcg- ja ultrakuulumisesi, hyvältä tilanteesi minusta näyttää, joten huolet pois. Luot toivoa itsellenikin oireettomuudellasi :heart:

Rudylle valtavasti Onnea tuplasykkeestä! Ilon kyynel tuli silmään uutistasi lukiessa :heart: :heart:

Nennuliini Kela on perinyt takaisin klinikan suorakorvaukset eli ei ole pyörtänyt omia korvauspäätöksiään. Näissä lahjasoluhoidoissa osattiin jo odottaa lisälaskua, mutta on annettu mennä suorakorvauksella, jos olisivat jotain kuitenkin korvanneet. Jännä juttu on se, että perusteluna on ettei korvata yli kolmea hoitoa, vaikka meille on neljä jo korvattu. Linja siis tiukentunut tässä meidän hoitorupeaman aikana.

Matsalulle paljon rauhoittumissäteitä! Vaikken taida ihan paras rauhoittelija olla, kun itsekin aika pessimistisesti tähän raskauteen suhtaudun. Voi kun meille molemmille näytettäisi ensi viikon ultrassa pitkää nenää kunnon sykkeen muodossa ;)

Paljon Positiivista energiaa kullekin vaiheisiinsa!

Marru
 
Yritä tässä nyt sitten elää piiniksellä stressaavia tilanteita välttäen. Töistä tullessa ajoin Vantaanjoen sillalla kun näin pikkulapsen läheisellä laiturilla ja toisen vaatteet päällä vedessä korkeasta laiturista kiinni pitäen. Huutelin, että eikö pääse ylös ja apuahan sieltä alettiin huutaa. Kurvasin rantaan ja tyttö oli jo huppeluksissa, mutta sain käsistä kiskotuksi ylös. 4-5-vuotiaita kotipihalta karanneitä ja uutta lippistä olivat yrittäneet pelastaa. Vein tärisevän tytön tarakalla kotiin ja kun itse pääsin kotiin aloin minäkin täristä... huh huh, se oli todella pienestä kiinni.
 
Hillevi, äidinvaisto toimi taas: naiset aina katselevat ympärilleen ja havainnoivat lapset ja kääntävät päätä, kun jostain itkua tai muuta metakkaa kuuluu. Hyvin toimittu!

Rudy, tuleeko Rupsukoista Aarteen täyssisaruksia?

Marisabel, ei varmasti ole pakko olla mitään vuotoa. Tavallisempaa se kai on, että ei ole.

Marru & kumpp., samassa veneessä ollaan, juu. Ehkä "säteilytys" täältä palstalta päin vaikutti, koskapa päätin kuitenkin eilen ottaa itseäni niskasta kiinni ja olla menemättä mihinkään ylimääräisiin kokeisiin ja sitkeästi odottaa ensi viikon ultraa. Voihan sen niinkin tulkita, että en halua vielä tietää, kun ei ole pakko... Meillä tuntuu vain olevan niin paljon pelissä tässä hoidossa. Pakkasessa on vielä pari alkiota, mutta niin on päätetty, että toista luovuttajaa ei enää ruveta etsimään. Jos ei näillä soluilla onnistu, jäämme elelemään kaksin.

 
Niinpä Hillevi. Sä olit sattumalta paikalla suojelusenkelinä...miten mahtoivat lapsen kotona kiittää sinua? Kyllä ne lapset kekkaaki. No, joukossa tyhmyys tiivistyy...mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
Marisabel:Mistä noin kauniin nimen oot kekannutki :) ? Kyllä mulla ainakin oli tuhrua tämän tästä, ihan normaalia.
Don´t vorry.Be happy :) . Menikö oikein :/ .
 
Kiitos kaikille onnitteluista =) Olette kyllä korvaamaton tuki niin ilossa kuin surussakin !!

Assari; sulla on kyllä huippu hcg-lukemat ja hei, minullahan on myös vuodellut, taitaa kuulua tähän tuplaukseen ;) Toivottavasti vuoto pysyy nyt poissa ja saat rauhallisin mielin odotella ultraa.

Hillevi hui,mihin tilanteeseen jouduit, onneksi satuit paikalle !! Piinailupinnaa =)

Matsalu;hei nyt rauhassa :hug: Mullakin oireet vaihtelee päivästä ja hetkestä toiseen. Yritä jaksaa odotella sitä ultraa, niin sitten se syke näkyy varmasti. Jos menet liian aikaisin, huolestut turhaan tai et ainakaan saa kaikkia haluamiasi vastauksia. Helpommin sanottu kuin tehty,tiedän...... Kuten minunkin tapauksessa todistettu,se tuhru voi tulla mistä vaan, eikä tarkoita välttämättä pahinta. Pinnaa odotukseen !!!! Äläkä pakkasukkoja mieti, ne odottaa siellä seuraavaa kierrosta ;)

Marrulle myös jaksamista ultran odotteluun :) Oireet ja oireettomuus kun on niin yksilöllistä, että ei siitä voi mitään päätellä. Voi miten toivon ja uskon,että sinä niinkuin kaikki muutkin ultraa odottavat saavat nähdä sen läpätyksen ruudulla :heart:

Marisabel; ei tule kaikilla tuhrua, eikä myöskään varmaan kipuja. Miten piina on edennyt? pianhan se sinunkin testipäivä koittaa. Tässä läjäpäin plussasäteitä ~~~~~~~~

Simmikselle pinnaa ultranodotukseen :)

Oma napa miettii, voikohan onnentunteesta seota =) Hormonit heittää mielialaa itkusta nauruun. Eilen tosiaan siellä ultrassa lääkäri tutkaili ruutua todella kauan (tai ainakin se tuntui siltä),eikä sanonut sanaakaan. Minä jo melkein itkua tihrustin, että ei siellä sitten vissiin mitään ole :'( kunnes hän kysyi "montakos alkiota teille siirrettiinkään?" vastasin "kaksi". Hän käänsi ruudun minuun päin ja sanoi " kaksi näitä täällä myös on, onnittelut" Ultrasi aika kauan, kun halusi tarkistaa, ettei siellä ole kolmatta :eek: , no ei ollut !! Hyvät,vahvat sykkeet näkyi selvästi :heart: Minun rupsukat :heart: ,sniif...
Lääkäri oli ihana. Juttelimme kauan ja päätin siinä ääneen nauttia tästä täysin rinnoin. Huoli ei auta, jos jotain pahaa tapahtuu, on se yhtä kamalaa olin siihen valmistautunet tai en. Toki tuolta takaraivosta huoli nostaa kokoajan päätään, mutta tungen sen sinne heti takaisin =)
Nyt jään jännäämään teidän muiden ultrakuulumisia, eikös ensiviikolla jo muutamalla ollut. Ei kait ketään haittaa vaikka täällä vielä roikun? Tämä on niiin mahtava palsta,että en muuallekaan halua kirjoitella.

Rudy rupsukat rv 7+3 (tuli muuten muutama päivä lisää ultrassa)
 
Rudy, aivan ihana tarina ultrareissusta! :heart: Ja kyllä sun "rupsukat" siellä kyydissä taitavat olla oikein "Rokki-Rupsukoita".

Hölmönä hieman kyselen, että miten alkion siirrossa voi ultrauksessa päivät lisääntyä...? Onko esim. tuplissa niin, että ne kehittyvät nopeammin vai onko kiinnittyminen ollut mahdollisesti erittäin aikainen, etc?

Hillevillä oli kyllä ollut melkoinen tilanne. :eek: Onneksi osuit paikalle!

Simmis
 
Rudy, kiva että viihdyt täällä. On kannustavaa lukea hyviä uutisia. Ovat sitten rupsukat oikein reippasti kasvaneet. Voi paksusti ja nauti täysin rinnoin!

Rintaturvotusta tässä itsekin odottelee - mahatuntemuksia on, mutta aiemmin on rinnat reagoineet enemmän. Ei haittaa kyllä tosissaan, kunhan positiivisena olisi. Eilinen hengenpelastus järkytti minua aika lailla. Niin kovin pienestä on kiinni elämämme loppu. Elämän alun pienestä kiinni oleminen on jo käynyt selväksi, mutta millainenhan huoli maailmaan saadun lapsen hengissä pitämisestä tulisikaan. Toivottavasti liikutukseeni on myös hormonaalisia syitä :whistle:

Marisabel, mahakivut liittyvät kai useimmiten kohdun kasvuun ja harvemmilla niitä on koko raskautta. Lopussa sitten voi tulla lonkkiin vaivaa, kun lapsi ja muu roina painavat jo aika lailla. Voimia ja lepäile aina kun mahdollista!

Matsalu, nyt kuulostaa reippaalta :heart:

Kaikkea hyvää siskokullat!
Hilde
 
Simmis; olin itse laskenut raskauspäivät siten,että siirtopäivä olisi 0. Mutta kun alkiot olivat siirrettäessä 2 päiväisiä (eli kahden päivän viljely), lasketaan se 2 päivää lisää raskauden kestoon. Ja juuri sitä laskentatapaa pienet kooltaan vastasivat :heart:
 
Voi Assari. Toivottavasti vuotosi on jo lakannut kokonaan ja kaikki hyvin. Ainakin hieno hcg-lukema sinulla.

Toivottavasti myös Matsalun tiputtelu olisi jo menneen talven lumia ja mieli rauhoittunut. Minäkin luotan joka toinen päivä siihen, että olen raskaana ja joka toinen päivä olen aivan varma, että eihän tästä voi mitään tulla.

Hienoa, että Nennuliinillakin alkaa tapahtua!!!

Voi että Aliisa kun tuo migreeni kiusaa sinua. Toivottavasti olet jo parempi.

Rudylle TUPLAONNEAAAAAA!!!! Niin ihanaa....toivottavsti tästä nyt alkaa onnekas ultraputki meidän palstalle!!! Ja tottakai käyt kertoilemassa kuulumisiasi vast edeskin täällä.

Hillevi mikä onni, että satuit paikalle!!!!

Meillä tuon maksusitoumuksen perusteena oli minun ennenaikaiset vaihdevuodet eli ilman luovutettuja munasoluja en raskaaksi voisi tulla. Olen käsittänyt, että monella paikkakunnalla ne ovat aika kiven alla. Kannattaa kuitenkin kysyä, vaikka tottahan se on, että eihän sitä omaa lasta voi rahassa mitata. Mutta onhan se ainakin meille taloudellisesti ollut onni, että olemme tuon sitoumuksen saaneet.

Oma maha on myös oireeton. Tänään ja eilen ollut tuolla alapäässä sellaista paineen tunnetta. Voi että, jos ne menkat sieltä yrittää puskea läpi. Tulisipa jo ultra ja alkaisi ne niiiin kaivatut raskausoireet!!!!!


Mukavaa torstai-illan jatkoa kaikille!!


NellaMaija


 
Mä rustsin tekstiä lähes puoli tuntia, ja sinne se katos. Nyt en kyllä kirjoita heti uutta.

Jos listalle vielä mahtuu, niin Maija 41v, ekaa lasta haikaileva tulis taas mukaan. Pitkällä odottelulla uhkasivat, ja tänään soittivat että elokuussa voisimme saada alkion. Nyt olen sitten nuppi ihan sekaisin, kun olin pelännyt ettei sitä alkiota meille löytyisi. Ennen jussia pitää ilmoittaa otetaanko se alkio. Totta ihmeessä, en mä edes voi epäröidä.

Kaikille plussanneille todella suuret onnittelut. Täällä on nykyään niin paljon naisia ja tapahtumia verrattuna tonne alkuun, kun meitä oli ehkä maksimissaan viisi palstalaista.

Muina päivinä ehkä enemmän tekstiä, nyt harmittaa se pitkä hukattu stoori.

Terkuin aktivoitunut Maija
 
Ihania ultrauutisia Rudylla! Mielettömästi onnea ja :hug:

Assarilla oli kyllä komiat hcg-arvot. Uskoisin, että ennustaa hyvää. Toivottavasti tiputtelu loppui siihen. Ja Matsalun tiputtelu saisi myös loppua.

Kaikille muillekin piinahermoja ja liimapuikkoja kullekin omaan tilanteeseen.

Oma napa: Vihlontaa, kipuilua, ohuita limakalvoja ja pp 13 mennään. Veritesti otettiin tänään, mutta tulos tulee vasta huomenna. Pissatestiin ilmaantui äsken kaksi selkeää viivaa, joskin se testiviiva vielä haaleampi kuin kontrolliviiva. No, jotain on ainakin pitänyt tapahtua.. Huomisia lukemia nyt sitten jännätään..

Pomppaduu

 
Jes, Pomppaduu, viivat on siis vahvistuneet! Odotamme huomiseksi mukavia lukemia.

Maijatar, onko sulle siis tulossa luovutetun alkion siirto? Missä olet hoidoissa?

Nellamaija, eipä mullakaan juuri oireita ole. Tissit on kipeät, niinkuin ovat olleet koko ajan. Hyvällä tahdolla kohdun tienoille voi välillä kuvitella jotain tuntemuksia. Jotain pahoinvoinnin tapaista oli aamulla, mutta nopeasti meni ohi sekin. Ruskeaa tuhrua tulee edelleen hiukan aina lugemössöjen mukana, ei muuten. Päivä on mennyt lepäillessä ja lueskellessa.
 
Joo Matsalu, meille olis tulossa luovutetun alkion siirto, eli jonkun pariskunnan lahjoittama alkio. Vielä viineviikolla mulle sanottiin että soita syksyllä uudestaan, kun niitä alkioita ei tahdo parit juurikaan luovuttaa muille. Me ollaan Jyväskylässä hoidoissa.
 
Ikuisuudelta taas tuntuu tämä poissaolo palstalta, vaikka jokunen päivä vasta pyörähtänyt. Pikaisesti ehdin vain tekstejä selailla ja huomenissa varmaan enempi.

RUDYLLE isot halit plussan johdosta!! Ihanaa, että tuplat tulossa...muistan tuon onnen omalla kohdalla vielä varsin hyvin. Myös kaikille muille plussanneille :hug: sekä koko ihanalle poppoollemme :heart: !!!

Ihanaa MAIJA, että olet kuvioissa taas mukana. Eihän täältä palstalta malta mihinkään lähteä :D !!

Meillä kävi todella ikävä takaisku. Virossa ollaan ja saatiin ikävä puhelinsoitto. Yksikään neljästä alkiosta ei selvinnyt sulatuksesta :/ !! Eli matkamme ei jatku huomenna riikaan.

Soitin Artsille (tuttuja kun jo ollaan...tarpeeksi olen rähissyt ;) ). Soittaa huomenna löytyykö meille mitään mahdollista siirtoon. Eli satamme matkata tartoon :D !!

Empä olisi unissanikaan osannut kuvitella tallaista alkionhaku matkaa!!

Jos palaamme kotiin ilman kyytiläistä, niin lähdemme uuteen luovutushoitoon riikaan. Lupasivat meille tietoja uudesta luovuttajasta jo viikon sisällä. Pakkasessa siellä myös spermaa, joten sinne olisi taas helppo matkata joskus heinäkuun lopulla.

Nyt toivottelen kaikille kauniita unia. Jäskää herätä huomiseen päivään ;) !!

- VEKARA -
 
Voihan vinetto, Vekara! Miten voi neljä alkiota simahtaa pakkaseen?! Toivottavasti sieltä Tartosta nyt löytyy jotain.

Pomppaduun hcg-arvoja tässä odotellaan.

Oma maha. Vk 6 poks! Eipä kummempia. Taisi se eilinen pahoinvointikin olla vain joku ohimenevä ilmiö, ei ole tänään vaivannut. Kyllä on skitsoa: ihminen toivoo ihan satana, että alkaisi nyt oksettaa!
 
Kävipä ikävästi, Vekara - mutta toivottavasti Artsin pakasteesta löytyisi jotain sopivaa ja saisit kuitenkin kyytiläisen. Nyt varpaatkin sulle pystyssä! :heart:

Toivottavasti Nennuliinilla oli parempi onni ja matka kohti plussaa alkanut :wave:

ON pp9, väsymystä havaittavissa, muuten olo entinen. Peilasin ja kyselin mieheltäkin eilen saunassa, olisiko rintani edes vähän turvonneet - mutta ei kuulemma ;)

Kyllä meitä nyt hellitään kauniilla kesäsäällä, aamulla +4 astetta...
Hilde
 

Yhteistyössä