Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä oli aiemmin häikkää kun yritin vastailla, mutta nyt on alkio kyydissä! Ja kaikki peukut varpaat ja sormet ristissä että viihtyisi mun kyydissä seuraavat 9kk Miten sun vointi?
Mahtavaa! Pidän peukkuja täpöllä :) Milloin aiot testata?!

Valehtelisin jos sanoisin vointia hyväksi :D Kuvottaa, vain viisi eri ruoka-ainetta maistuu ja ne vaihtuu päivittäin, vatsa sekaisin, hohhoijjaa. Myös vuotelut on mulla jatkuneet, tosi vastenmielistä! Mutta tänään kävin taas ultrassa 6+2, siellä näkyi jo vahva sykekin! Erittäin epätodelliselta tuntuu!
 
Kiitos @Florie ja @kuumoduli Ajattelin aikaisintaan sunnuntaina testata, voi tosin olla että venytän ja testaan vasta ensi viikon puolessa välissä. Katsotaan nyt milloin uskallan ottaa uutiset vastaan. Fiilikset taas heittelee ja odotan jo nyt tuntemuksia että saisi jonkun merkin että raskaus alkaa.. Miten niin malttamaton? :D

Ja ihanaa kuulla @kuumoduli että siellä kaikki hyvin. Vaikka voin vain kuvitella kuinka rasittavaa pahoinvointi voi olla.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Pompelis
Moikka taas! Oon käynyt tutustumassa Redditin Infertility alasivuun. Siellä on 25 000 jäsentä ja huhuilin josko jollain olisi kokemusta lapsuusajan sädehoidosta ja luovutetun munasolun siirrosta. Vastaus on: ei kellään tai ainakaan kukaan ei ole reagoinut siellä että olisi! En voi uskoa. Tosin löysin yhden tyypin, jolla on lähes sama, todella harvinainen, tausta kuin mulla. Tämä henkilö pystyy kuitenkin kokeilla raskautumista omilla soluillaan.

Superisti peukkuja pystyssä @Netty79 ja tsemppiä @kuumoduli odotukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla on seuraava siirto joskus kesäkuussa, toivon ettei juhannus venytä sitä.
 
Moikka taas! Oon käynyt tutustumassa Redditin Infertility alasivuun. Siellä on 25 000 jäsentä ja huhuilin josko jollain olisi kokemusta lapsuusajan sädehoidosta ja luovutetun munasolun siirrosta. Vastaus on: ei kellään tai ainakaan kukaan ei ole reagoinut siellä että olisi! En voi uskoa. Tosin löysin yhden tyypin, jolla on lähes sama, todella harvinainen, tausta kuin mulla. Tämä henkilö pystyy kuitenkin kokeilla raskautumista omilla soluillaan.

Superisti peukkuja pystyssä @Netty79 ja tsemppiä @kuumoduli odotukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla on seuraava siirto joskus kesäkuussa, toivon ettei juhannus venytä sitä.
Kiitos ❤
Tuohon sinun tilanteeseen, harmi kun on hankala löytää vertaistukea. Tiedätkö muita jotka olisivat saaneet sädehoitoa, mutta kävisivät nyt läpi IVF omilla soluilla/oletko huhuillut IVF puolella jos jollain siellä vielä matka kesken? Vai minkälaisiin asioihin kaipaisit vertaistukea? Jos kohtusi on kunnossa niin luovutetuilla soluilla on hyvät mahdollisuudet ainakin onnistua. Minulle ei ole annettu koskaan sädehoitoa, mutta oma munasolutuotanto vaan yhtäkkiä loppui 38 vuotiaana. Yksi lääkäri silloin totesi että tämä ei ole normaalia ja tälläistä näkee yleensä vain sädehoitoa joskus aiemmin saaneilla. Ei osannut mitään selitystä tälle antaa. Mutta tuntuu että tällä palstalla on useampiakin, jopa minua nuorempana munasolukadosta kärsineitä. Joten tervetuloa mukaan palstalle, vaikka ei suoranaista vertaistukea löydy niin tsempataan täällä kukin omien tilanteidemme keskellä yhdessä ❤
 
Pompelis
Kiitos
Tuohon sinun tilanteeseen, harmi kun on hankala löytää vertaistukea. Tiedätkö muita jotka olisivat saaneet sädehoitoa, mutta kävisivät nyt läpi IVF omilla soluilla/oletko huhuillut IVF puolella jos jollain siellä vielä matka kesken? Vai minkälaisiin asioihin kaipaisit vertaistukea? Jos kohtusi on kunnossa niin luovutetuilla soluilla on hyvät mahdollisuudet ainakin onnistua. Minulle ei ole annettu koskaan sädehoitoa, mutta oma munasolutuotanto vaan yhtäkkiä loppui 38 vuotiaana. Yksi lääkäri silloin totesi että tämä ei ole normaalia ja tälläistä näkee yleensä vain sädehoitoa joskus aiemmin saaneilla. Ei osannut mitään selitystä tälle antaa. Mutta tuntuu että tällä palstalla on useampiakin, jopa minua nuorempana munasolukadosta kärsineitä. Joten tervetuloa mukaan palstalle, vaikka ei suoranaista vertaistukea löydy niin tsempataan täällä kukin omien tilanteidemme keskellä yhdessä
Haluaisin kalastella tietoa, että onko joku joskus saanut lapsen, jolla sama tilanne ja mitä prosedyyriä / lääkekomboa siihen on käytetty ja mitä ongelmia mahdollisesti tullut eteen. Mun kohdun pitäisi olla kunnossa, mutta sitä on kai vaikea tietää ennen yrittämistä. Oon saanut "vaan" yhden hoitokerran aikoinaan noita "syöpähoitoja" ja oon ymmärtänyt, että lapset toipuu aikuisia paremmin niistä. Siksi kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksista lapsena hoitoja saaneelta. Mutta onneksi kovin moni ei selkeästi ole joutunut käymään läpi vastaavaa eikä siksi löydy vertaistukeakaan.

On kyllä uskomaton sattuma, että sieltä Redditistä löytyi juurikin henkilö, jolla on ollut lähes sama super harvinainen sairaus kuin mulla oli, ja joka on käynyt täsmälleen samat hoidot läpi. Hänellä oli tosiaan omat munasarjat säästynyt ainakin jollain tasolla, muttei ole vielä tullut tulosta hoidoista.

Tieto onnistumisprosenteista kyllä vähän rauhoittaa, ja tuntuu että lähes kaikki tälläkin palstalla kirjoittaneet on saaneet lapsen. Ja onneksi meillä on vielä top-laatuisia alkioita jäljellä. Mulla vaan usko omaan onnistumiseen mureni ekan siirron keskenmenon myötä ja siksi mieli toivoo lisätietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Täällä puhdas nega testattu pp5 heti aamusta Enpä tiedä, onhan tää tietty aikaista vielä, mutta kun on blasto siirretty niin..
Jotenkin aavistelin että ei onnistu, olen nyt useana yönä herännyt hiestä märkänä ja muistan näin olleen joskus ennenkin negakierrossa. Mistä mahtaa johtua? Mieli nyt vähän allapäin, onko mussa vaan jotain vikaa oikeasti. Kohdun limakalvo täydellisen paksu ja kolmikerroksinen, hyvät alkiot, mutta kun ei. Ja kun kerran jo tärppäsi, mutta tuntuu et miten tää on näin vaikeaa?
 
  • Surullinen
Reactions: Florie
Täällä puhdas nega testattu pp5 heti aamusta Enpä tiedä, onhan tää tietty aikaista vielä, mutta kun on blasto siirretty niin..
Jotenkin aavistelin että ei onnistu, olen nyt useana yönä herännyt hiestä märkänä ja muistan näin olleen joskus ennenkin negakierrossa. Mistä mahtaa johtua? Mieli nyt vähän allapäin, onko mussa vaan jotain vikaa oikeasti. Kohdun limakalvo täydellisen paksu ja kolmikerroksinen, hyvät alkiot, mutta kun ei. Ja kun kerran jo tärppäsi, mutta tuntuu et miten tää on näin vaikeaa?
Et ole vielä pois pelistä tässä kierrossa. Millä testillä testaat - onko se herkkä vai valeherkkä? Mulle siirrettiin ennen tätä neljä kolmipäiväistä ja yksi blasto, tämä vasta lähti kiinnittymään!
 
Voi kurjuus @Netty79 jos tuo jää tulokseksi, vaikka onhan vielä aikaista ja voi käydä hyvin. <3

Tää nyt ei ole yhtään rohkaisevaa, mutta mulla on sama hikoilukokemus. Nyt viimeksi vaihtui siihen palelusta minkä tulkitsin johtuvan hcg:n muuttumisesta. _Mutta_ mulla on tuota yöhikoilua joskus ihan normaalioloissa pms-oireena, ja olen miettinyt, voisiko johtua progesteronista jotenkin
 
Et ole vielä pois pelistä tässä kierrossa. Millä testillä testaat - onko se herkkä vai valeherkkä? Mulle siirrettiin ennen tätä neljä kolmipäiväistä ja yksi blasto, tämä vasta lähti kiinnittymään!
Kiitos tsempeistä! Et tiedäkään paljonko sanasi auttoivait juuri nyt ❤
Testasin kaupan Pregcheck testillä, sellainen liuska. Ei tässä oikein mitään oireitakaan ole, mutta testaan uudelleen pp7 ja pp10. Voihan olla että oli liian aikaista, pitää koittaa malttaa vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Voi kurjuus @Netty79 jos tuo jää tulokseksi, vaikka onhan vielä aikaista ja voi käydä hyvin. <3

Tää nyt ei ole yhtään rohkaisevaa, mutta mulla on sama hikoilukokemus. Nyt viimeksi vaihtui siihen palelusta minkä tulkitsin johtuvan hcg:n muuttumisesta. _Mutta_ mulla on tuota yöhikoilua joskus ihan normaalioloissa pms-oireena, ja olen miettinyt, voisiko johtua progesteronista jotenkin
Samaa mietin, multa tosin mitattiin ja oli yli 50 se arvo muutama päivä sitten, mutta voisiko olla romahtanut? Voikohan tälle tehdä jotain, pitänee kysyä ensi kerralla..
 
Samaa mietin, multa tosin mitattiin ja oli yli 50 se arvo muutama päivä sitten, mutta voisiko olla romahtanut? Voikohan tälle tehdä jotain, pitänee kysyä ensi kerralla..
No mä olen myös miettinyt, että onko tuo ihan normaalia. Mullakin mitattiin siirron yhteydessä ja oli ok, mutta että voiko se sitten laskea lääkkeistä huolimatta niin paljon, että tulee nuo oireet. Täytyy tosiaan kysyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
No mä olen myös miettinyt, että onko tuo ihan normaalia. Mullakin mitattiin siirron yhteydessä ja oli ok, mutta että voiko se sitten laskea lääkkeistä huolimatta niin paljon, että tulee nuo oireet. Täytyy tosiaan kysyä.
Kysytään siis molemmat, jos meillä eri lääkäri niin saadaan kaksi mielipidettä asiaan. Ja varsinkin jos tässä olisi joku syy jolle jotain tehtävissä niin olisi kiva tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Pompelis
Täällä puhdas nega testattu pp5 heti aamusta Enpä tiedä, onhan tää tietty aikaista vielä, mutta kun on blasto siirretty niin..
Jotenkin aavistelin että ei onnistu, olen nyt useana yönä herännyt hiestä märkänä ja muistan näin olleen joskus ennenkin negakierrossa. Mistä mahtaa johtua? Mieli nyt vähän allapäin, onko mussa vaan jotain vikaa oikeasti. Kohdun limakalvo täydellisen paksu ja kolmikerroksinen, hyvät alkiot, mutta kun ei. Ja kun kerran jo tärppäsi, mutta tuntuu et miten tää on näin vaikeaa?
Kurja kuulla, että tuntuu tuolta ja testi nega. Komppaan kyllä muita, että eihän se plussa vielä välttämättä näy. Mun piti ainakin odotella kaksi viikkoa ennen testin tekemistä eli vielä on varmasti plussaan mahdollisuus.
 
Äh miten raastavaa taas kaikki. Sain apteekin testiin nyt haaleampaakin haalean haamujen haamun. Viimeksi kun olin raskaana, testasin juuri näillä päivillä ja sain silloin paljon selkeämmän vaalean viivan. Mulla on nyt epäilys kemiallisesta. Olin heti siirron jälkeisenä päivänä ja seuraavana päivänä varma että tärppäsi, minulla tuli nimittäin pientä tuhrua ja ajattelin että se oli kiinnittymisvuotoa. Vatsassa oli painon tunnetta. Nyt ei mitään tuntemuksia missään. No, testaan vielä pe ja su ja jos niissä vielä haamuja niin menen ma verikokeeseen. Millähän testillä sitä seuraavaksi lähtis testaamaan?
 
vierailija
Osta iso nippu PC:a, niitä on kätevä vertailee päivittäin. Nim. 3 x alkionsiirrosta plussannut, joka kerta oon testannut 1-2 x päivässä joka päivä, seuraillut vahvistumista. Kaita kuva tänne, mikä pp?
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Laitan tähän linkin, tän voi kopioida tästä. Ei tosiaan toimi nyt noi linkkaukset.

Paitsi nyt sitten linkkautuukin. Mitä mieltä, onko vaan joku viivanpaikka? Pp7 ja blasto siirretty.
No kyllähän toi jo ihan viivalta näyttää! Varovaiset onnittelut <3

Edit: toi testi on paremmasta päästä, joku muu kuin Apteekin Ultra, en vaan muista nimeä! Ja @Netty79 mikä ton herkkyys on, 25? Eli ei edes mikään superherkkä :)
 
Kiitos @kuumoduli ❤

Itse kyllä hieman suojelen itseäni, enkä hirveästi tästä lähde vielä innostumaan. Oma fiilis on, että viivan pitäisi näillä päivillä olla jo vahvempi. Mutta katsotaan. Ei tässä auta kuin testata parin päivän päästä uudelleen. Positiivista tietysti sekin että jotain siellä on ainakin taas yrittänyt tapahtua. Illalla apteekin kautta ja haalittava hyllyt tyhjiksi. Oi miksi sitä ei vaan voi testata vasta kun on oikea testipäivä..
 
No kyllähän toi jo ihan viivalta näyttää! Varovaiset onnittelut <3

Edit: toi testi on paremmasta päästä, joku muu kuin Apteekin Ultra, en vaan muista nimeä! Ja @Netty79 mikä ton herkkyys on, 25? Eli ei edes mikään superherkkä :)
Tämä on apteekkarin raskaustesti. Ihan normi testi eikä mikään herkkä. Varmuuden vuoksi ostan nyt muitakin niin voi kokeilla niillä sitten huomenna tai ylihuomenna vaikka.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Pompelis
Laitan tähän linkin, tän voi kopioida tästä. Ei tosiaan toimi nyt noi linkkaukset.

Paitsi nyt sitten linkkautuukin. Mitä mieltä, onko vaan joku viivanpaikka? Pp7 ja blasto siirretty.
Mä oon tehnyt elämäni aikana tasan yhden testin, joten en oo nähnyt viivavariaatioita kuin kuvissa näillä palstoilla, mutta kyllä tossa mun silmiin joku viiva näkyy.

Itse oon päättänyt, että pidän itseni kiireisenä seuraavan siirron aikana, niin ehkä ei sitten ehdi murehtimaan, jännittämään ja stressaamaan niin paljon tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Kyllä tämä nyt jännäksi käy tytöt. En malttanut nyt odottaa vaan juoksin ruokatunnilla ostamaan testejä. Ei ollut nyt muuta saatavilla kuin PC liuskat. Samanlaisen hyvin hailuraisen haamun antoi. Mietin vain, voiko näin hailakoista mitään tulla. Voi että, toivoisin vain ettei tulisi taas keskenmenoa ainakaan..
 

Yhteistyössä