Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Terve kaikille ja @nyuu lle myös, kiva kuulla onnistuneesta lahjasoluhoidosta!

Meillä on nyt virallisesti kaksi 2-päiväistä alkiota kasvamassa, toinen on nelisoluinen ja toinen kolmisoluinen! Nämä oli siis ne meidän omasolukokeilun ainoat kaksi munasolua, jotka saatiin - EN VIELÄKÄÄN PÄÄSE YLI SIITÄ, ETTÄ MOLEMMAT HEDELMÖITTYIVÄT JA KASVAVAT YHÄ. Olin melko varma että tämä polku tyssää heti alkuunsa.

Meillä on siirtoaika maanantaille, en tiedä miten pää kestää odottaa sinne asti. Soittavat klinikalta ma-aamuna jos alkiot kuukahtaa viikonloppuna eikä tule siirrettävää ollenkaan. Joka tapauksessa minua valmistellaan siirtoon, vedän estrogeenia, lutinusta ja su pitää pistää taas ovitrelle.

Tää on melkoista tää waiting game. Joka päivä sitä valmistaa itsensä huonoihin uutisiin, ja odottaakin niitä, jotta voisi soittaa toiselle klinikalle ja sanoa, että me otetaan se teidän luovuttaja, aletaan varata aikaa ensikäynnille. Mutta nää kaksi alkiota nyt puksuttaa, joten niiden ehdoilla mennään. On kiva nähdä, että puoliso iloitsee näistä kahdesta. Hänen idea oli muutenkin vielä kokeilla omilla, kun lahjasoluilla ei tullut edes keskenmenoa.
 
Upeeta @kuumoduli että kaksikko jatkaa kehitystä. On varmasti tosi rankka ja jännittävä viikonloppu edessä. Paljon tsemppiä!

Me käytiin tänään toista kertaa ultrassa, siellä tyyppi oli kasvanut ihan niin kuin pitääkin ja mieskin sai kuulla sydänäänet. Jospa sitä nyt uskaltaisi taas hetkeksi rauhoittua.

Mitkä tunnelmat sinulla @Manteli86? Kohta onkin jo testipäivä.
 
Pumpuli_81
@kuumoduli Onpa teillä jännä viikonloppu! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ❤
Täällä odotellaan seuraavaa kiertoa alkavaksi, jotta PAS päästäisiin tekemään. Vähän mietityttää jo valmiiksi limakalvo, joka on aiemminkin tuottanut päänvaivaa siirroissa (vain 6,5-7,5mm). Onko hyviä vinkkejä sen optimointiin?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Kiitos tsempistä @Pähkinä38 ja onnea sydänäänistä, upea askel eteenpäin, olen todella onnellinen puolestanne!

Kiitos myös Pumpuli_81! Minulla on yrityskierroissa limakalvoa kasvatettu osin estrogeenin avulla, se on saatu noin 8-9 mm paksuiseksi. Noin muuten varmaan vaan söisin runsaasti ja monipuolisesti, vaikka ei hajuakaan auttaako se oikeasti. Jossain vaiheessa tankkasin rautaa, kun runsaat menkat oli alentaneet ferritiiniä. En osaa sanoa auttaako se limiksen kasvuun, mutta ajattelin ettei se ole haitaksikaan.

En tosiaankaan saa nukuttua tänä viikonloppuna ollenkaan!
 
@Pähkinä38 Ihania uutisia ❤ valaa uskoa ja positiivisuutta omaan vkonloppuun sun kuulumiset

@kuumoduli tsemppiä ja toivotaan parasta ❤

Testipäivä tosiaan ylihuomenna - ja fiilikset sen mukaiset. :D Välillä on aivan varma, että plussaa tulee kun on oireita ja toisena hetkenä aivan varma, että tulee negaa ja oireet on vaan menkkaoireita. Yritän pysyä positiivisena ja olla stressaamatta. :D
 
Plussaa näyttää!!!
Onnea @Manteli86 ! Niin ihania ja liikuttavia nämä plussauutiset! Nyt hurjasti onnea matkaan! <3 <3 <3

@kuumoduli, teidän kaksi kasvavaa tyyppiä on myös herättänyt iloa. Toivottavasti sinnittelevät ja pääsette siirtoon. Ihan hassua, miten paljon jotenkin elän näissä teidän jännityksissä, iloissa ja suruissa mukana. Miten kesken arkisten puuhien pompahtelee mieleen, että "mitenköhän sen ja sen alkiot voi" tai "voi kumpa sieltä nyt tulisi plussa": Johtuu kyllä ehkä siitäkin, että meillähän odotellaan nyt menkkoja, jonka jälkeen luovuttaja nro 2 pääsee aloittamaan hoidon. Meillä ei siis itsellä ole mitään suuria jännityksiä tai iloja. Iloinen tietty olen siitä, että on luovuttaja ja joka päivä punktiot, siirrot ja muut lähestyvät.

Oikein ihanaa viikkoa ja joulun odotusta teille kaikille!
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistä Olo on niiin helpottunut ja onnellinen Listaa en vielä päivitä ennen ekaa ultraa, sen ajan sain heti tänään ja se on 4.1.

tsemppiä @kuumoduli piinaviikkoihin!

Hyvä @Manteli86 oon niin onnellinen teidän onnistumisesta!

Mulle tulee erikoiset piinaviikot, en pääse testailemaan hullun lailla kuten tavallisesti, koska olen pistänyt ovitrellea eilen, pistän sitä tiistaina ja vielä torstaina, ja sehän on hcgtä ja sabotoi pitkään raskaustestit Lääkäri laittoi tällaisen virityksen gonapeptylin sijaan, jotta tulee parempi tuki alkiolle!

Virallinen testipäivä on vasta 29.12. mutta alan torstaina testaamaan ovitrellea pois ja seuraan alkaako raskausviiva kehittyä tikkuun sen jälkeen!!!

Tsemppiä kaikille!
 
Moi kaikki! Nyt on neljä päivää viisipäiväisen alkion siirrosta eli 9dpo ja tein ensimmäisen kotiraskaustestin, herkkyydeltään 10 eli herkin mitä Suomesta saa.

Ja tikkuun tuli haamu!!!! MUTTA ennen kuin kukaan innostuu, tiedoksi, että olen pistänyt hcg:tä sisältävää Ovitrellea 0,1 mg eli todella pienen, 1/5 kynällisen määrän tiistaina eli hieman yli 3 vuorokautta sitten.. HCG:n puoliintumisaika on 50% 29 tunnissa. Lääkäri sanoi, että sellainen pistos poistuisi elimistöstä "5 päivässä" (minun laskujeni mukaan kylläkin nopeammin, koska kokonainen Ovitrelle-kynällinen poistuu VIIMEISTÄÄN 8-12 päivässä)

Countdown to pregnancy-sivuston mukaan 9dpo olisi 50-50 mahis nähdä positiivinen testi. Tää on myös sama päivä, jolloin sain ekasta ja ainoasta oikeasta raskaudestani ekan haamun tikkuun vuoden alussa.

ELI ONKO JOUKOSSAMME MATIKKANEROJA tai muita ihmisiä, joita spekulaatiot tässä kohtaa kiinnostaisi?! Sanottakoon myös että minulla on ollut keskiviikosta alkaen erilaisia tuntemuksia kohdussa, jotka liitän raskauteen: pientä pinnettä, painetta ja todella lievää menkkakrampin esiäitiä.
 
vierailija
Olet pistänyt Ovitrellesta 0,1 ML, eli 1300 IU hcg:a. Kyllä se määrä vielä kolmen päivän jälkeen voi näkyä, jos tuo määrä puoliintuu n. 24 t välein, jonka olen kuullut jossain mainittavan. Itse olen pistänyt Pregnylin, jossa on 5000 IU, se näkyy mulla ihan hentona haamuna vielä yhdeksänen päivän aamuna. Mutta jos raskaus on alkanut, haamu alkaa nopeasti vahvistua ja jo iltapäivällä ja viimeistään aamulla viivan pitäis olla hitusen vahvempi tai ainakin yhtä vahva, koska uutta hcg:a muodostuu hitaammin kuin vanhaa poistuu. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Olet pistänyt Ovitrellesta 0,1 ML, eli 1300 IU hcg:a. Kyllä se määrä vielä kolmen päivän jälkeen voi näkyä, jos tuo määrä puoliintuu n. 24 t välein, jonka olen kuullut jossain mainittavan. Itse olen pistänyt Pregnylin, jossa on 5000 IU, se näkyy mulla ihan hentona haamuna vielä yhdeksänen päivän aamuna. Mutta jos raskaus on alkanut, haamu alkaa nopeasti vahvistua ja jo iltapäivällä ja viimeistään aamulla viivan pitäis olla hitusen vahvempi tai ainakin yhtä vahva, koska uutta hcg:a muodostuu hitaammin kuin vanhaa poistuu. Tsemppiä!
Kiitos tästä analyysistä, loistavaa! Tein iltapäivällä seitsemän tuntia ekan testin jälkeen, noin kolmen ja puolen tunnin eli aamutestiä lyhyemmällä pidätyksellä uuden testin, se oli suurin piirtein yhtä vahva kuin aamulla! Jännitys tiivistyy!
 
Kuumoduuli onkos uutta testiä tehty?

Itsellä alkaa olemaan jotenkin surullisen luovuttava fiilis. On ollut rankkaa olla 6kk joko raskaana tai keskeytyksestä toipuvana. Uusikaan yritys ei nosta toiveita vaan pelkästään pelottaa, että taas tulee keskenmeno ja sama härdelli uudelleen. Nyt siis kp29 km laskettuna. Tissit jumalattoman kipeät eli sekään ei oikeasti ole raskausoire (ei luomutärppi mahdollisuutta). Olen koittanut guuglettaa edes jotain toivonkipinää 2 passiin. Mikään ei jotenkin helpota. Mielessä vaan, että parhaassa tapauksessa saadaan 4 negaa eikä kertaakaan enää keskenmenoa. Tää maraton on kyllä vienyt tehokkaasti mehut elämästä.
 
Kuumoduuli onkos uutta testiä tehty?

Itsellä alkaa olemaan jotenkin surullisen luovuttava fiilis. On ollut rankkaa olla 6kk joko raskaana tai keskeytyksestä toipuvana. Uusikaan yritys ei nosta toiveita vaan pelkästään pelottaa, että taas tulee keskenmeno ja sama härdelli uudelleen. Nyt siis kp29 km laskettuna. Tissit jumalattoman kipeät eli sekään ei oikeasti ole raskausoire (ei luomutärppi mahdollisuutta). Olen koittanut guuglettaa edes jotain toivonkipinää 2 passiin. Mikään ei jotenkin helpota. Mielessä vaan, että parhaassa tapauksessa saadaan 4 negaa eikä kertaakaan enää keskenmenoa. Tää maraton on kyllä vienyt tehokkaasti mehut elämästä.
Moi! On tehty, kiinalaisista halpatesteistä puolet on lähes tyhjiä ja puolessa on suunnilleen sama haamu kuin eilenkin! Ei näistä tiedä :D

Millainen teidän tarina nyt kokonaisuudessaan olikaan? Tunnistan kaikkia noita kertomiasi tunteita ja pelkoja. Luin itse juuri tällä viikolla amerikkalaisia hedelmällisyysasiantuntijablogeja, ivf-hoidot lopettaneiden ihmisten ja lääkärien haastatteluja siitä, missä vaiheessa kannattaisi lopettaa. Mietin, onko omalla kohdallani kyse siitä, että olen jotenkin addiktoitunut siihen uudelleen yrittämiseen, ja teen sitä siksi, että se helpottaa epäonnistuneen hoitokierron surua, ja mietin myös, missä oma rajani yritysten suhteen kulkee. Vertasin myös minulle tehtyjen hoitojen ja siirtojen määrää monien muiden yritysmääriin, ja huomasin olevani siellä yläpäässä. Mietin myös, voiko olla niin, että yksinkertaisesti minun ja kumppanini kohdalla on yksinkertaisesti mahdotonta saada aikaan tervettä raskautta ja lasta - millään hoidoilla. Joidenkin kohdalla on niin. Luin esimerkiki Ellen Jokikunnaksen haastattelun, hän siirtyi adoptioon luovutettujen munasoluhoitojenkin epäonnistuttua.

Mutta jotenkin omalla kohdallani ajattelen, että se suru ja epätoivo jota nyt koen, on pientä siihen verrattuna jota kokisin, jos hyväksyisin lopullisen lapsettomuuden ja lopettaisimme hoidot. Sattuneista syistä adoptio ei tietääkseni ole minulle ja kumppanilleni vaihtoehto. Olen miettinyt myös surrogaatin käyttämistä ulkomailla ja katsonut vaihtoehtoja.

Eli vaikka mitään muuta ei olisi, aina on toivoa. Vähintäänkin siitä, että itse voi jonain päivänä paremmin. Tutkimusten mukaan lapsettomaksi jääneiden, hoidot kesken jättäneiden ihmisten onnellisuus on matalampi kuin hoitoja jatkaneiden ja lapsen saaneiden onnellisuus 1-3 vuotta hoitojen lopetuksen jälkeen, mutta palautuu samalle tasolle lapsellisten kanssa 6-9 vuotta hoitojen lopetuksen jälkeen.

Mutta muista: vaihtoehtoja on aina!. Tsemppiä paljon sinulle, @Annamaija 76 ! Minä ainakin olen tukenasi loppuun asti :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Moro @Pähkinä38 joo kyllä olen, hermot meni kiinalaisiin muka-10IU herkkyyksisiin tikkuihin jotka näytti mitä sattuu ja välillä tyhjää - varoitus One Step 10 IU -testeistä, ovat todella heikkoa laatua ja luin amazonista valtavan määrän arvosteluja, joissa naiset kertoivat sekä vääristä plussista että vääristä negatiivisista.

Tein eilen eli sunnuntaina Apteekkarin 25-IU-herkkyyksisellä testin, se näytti yllättävän vahvaa haamua. Tänään tein uudestaan samalla, näkyi haaleampi haamu kuin eilen :) Mutta enemmän on siis hcg:tä kehossa kuin 25, koska se näkyy asiallisessa testissä. Enää on epäselvää, mistä hcg on tullut tai tuleeko sitä jostain lisää koko ajan ;)

Soitin klinikalle että miten tähän pitää suhtautua, sieltä sanottiin että jopa 10 päivää voisi kynästä pistämäni määrä hcgtä näkyä testissä. Nythän edellisestä hcg-pistoksesta on kuusi päivää.

Minulla on ollut lisäksi niin monta kemiallista, etten osaa suhtautua tähän kovin vakavasti otettavana "plussana". On tämä kyllä nyt kuitenkin haamu joka on näkynyt perjantaista asti, että mennään nyt sitten tällä eteenpäin. Kerron teille miten etenee. Olin kuitenkin yhteydessä myös toiseen klinikkaan, jossa on jo meille varattu aika seuraavaan luovuttajahoitoon tammikuun puolivälissä ja siellä olisi tosiaan lähes minun pituiseni luovuttaja vapaana aloittamaan hoidon.

Kaiken lisäksi sain eilen nuhaa ja jouduin menemään koronatestiin. Nyt tässä ihmetellään kahden testin tuloksia.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76

Yhteistyössä