Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, 5 blastoa pakkaseen. PAS 30.11.2020, testipv 14.12.2020
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
 
@manteli sinulla on jännittävät ajat menossa :love:

@Annamaija 76
Toivotaan että kohtu tyhjenee ja pääsette uusiin yrityskiin, sitten kun olette siihen valmiita :giggle:

Itse sain taas karvaan pettymyksen...aloitin tällä viikolla itse syömään progynovaa...lahjoittajalla olisi pitänyt alkaa hoito, mutta hän ei ole ilmoittanut klinikalle itsestään eikä ilmeisesti ole aloittanut hoitoa, ymmärsin ettei ole klinikan yhteydenottoon vastannut.. eli jäämme siis odottamaan uutta lahjoittajaa...eli tämä on sitten jo toimen vaikka periaattessa kolmas...todella paska tuuri ollut nyt kyllä..en olisi ikinä uskonut tämän vaiheen näin raskas ja vaikea olevan..varmaan alkuvuodesta uusi lahjoittaja ja sitten uusi hoito...olin jo niin toiveikas, mutta se toivo vietiin kyllä taas...
 
Onpa törkeää toimintaa!! Ymmärrän, jos alkaakin kaduttaa, eikä haluakaan ryhtyä lahjoittajaksi syystä tai toisesta, mutta että ei edes vastaa yhteydenottoihin. Että voisi hoitaa asian aikuiseen tapaan. Tsemppiä @lapsettomuuta10v ,toivottavasti uusi lahjoittaja löytyy pian ❤

Mun alavatsaa on koko vkonlopun nipistellyt ja vähän sattunut, ei mitenkään kovin paljoa. Etova olokin on ollut eilisestä lähtien, syömään oon pystynyt kyllä enkä oo oksentanut vaikka lähellä on ollut. Toivon, että nää on hyviä merkkejä, eikä merkkejä mistään orastavasta vatsataudista :D
 
@Manteli86 jotenkin tahdon uskoa, että lahjoittajalla on ollut hyvä syy olla vastaamatta tai ilmoittamatta...syy tai ei toki, niin kova pettymyshän tämä on, kun ehdin ajatella että alkion siirron olisi ehtinyt juuri jouluksi saada ja nyt taas tiputetaan alkuun ja samaan odotteluun...mutta minusta nuo sinun oireet kuulostaa juuri siltä kun pitääkin, istukka siellä toimii ja kunnolla :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Manteli86
Miten ajattelematonta @lapsettomuuta10v teidän luovuttajalta. Onhan se iso asia ja voin kuvitella, että pelottaa punktio tms, mutta minusta tämä asia olisi pitänyt pohtia ennen, kuin lupautuu luovuttajaksi. Eihän klinikka kai kukaan voi ketään pakottaa luovuttajaksi, mutta on tuo oikeasti ihan hävytöntä. Vähintään hänen pitäisi pikaisesti olla yhteydessä klinikkaan ja selittää, miksi on tullut toisiin aatoksiin ja olla pahoillaan. Jos ei hän ole pahoillaan, niin kaikki täällä palstalla varmasti on teidän puolesta pahoillaan. Minä ainakin. Toivottavasti pian löytyy seuraava teille. Ehkä hän on sitten tosi hyvä. Tsemppiä!!!

Meillä oli lauantaina isän hautajaiset ja viime viikko meni kiireessä järjestellessä niitä. Lisähaastetta saatiin, kun torstaina vielä pappi soitti ja sanoi, että kirkkoon ja siunaustilaisuuteen saa tulla vain 10 henkeä. Se tuntui hirveältä ja itkin silmät päästäni. Lopulta saatiin neuvoteltua lupa mennä kirkkoon, kunhan kaikilla on maskit ja pidettäisiin reilut etäisyydet. Muistotilaisuudellekin löytyi lopulta paikka. Tämä liittyy näihin hoitoihin sillä tavalla, että unohdin siinä hässäkässä ja surussa aloittaa Primolutit. Aloitin ne tänään 3 päivää myöhässä ja nyt odotan soittoa klinikalta, miten edetään. Hoitaja oli sitä mieltä, että suurta vaikutusta hoitoon ei pitäisi olla. Mahdollisesti otan Progrenin 3 päivää myöhemmin ja sitten siirto viivästyy 3 päivää. Tärkeää olisi, että vuoto tulisi ennen joulutaukoa. Ihan liikaa jännitettävää tähän kohtaan, kun tuntuu, että mieli ja tunnevarasto pursuaa jo valmiiksi. Miehen työt alkaa sielä Ausseissa nyt sitten 1.4.

@Manteli86 kuulostaa hyvältä nuo oireet. Toivottavasti on sitä, mitä toivotaankin. Tsemppiä viimeiseen viikkoon? Odotatko maanantaihin asti testin kanssa?

@Annamaija 76 Kumpa sinä nyt jo pääsisit helpommalla ja välttyisit kaavinnalta. Odotan sua kovasti piinailemaan samoihin aikoihin (tammikuun alkupuolella) meidän kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Miten ajattelematonta @lapsettomuuta10v teidän luovuttajalta. Onhan se iso asia ja voin kuvitella, että pelottaa punktio tms, mutta minusta tämä asia olisi pitänyt pohtia ennen, kuin lupautuu luovuttajaksi. Eihän klinikka kai kukaan voi ketään pakottaa luovuttajaksi, mutta on tuo oikeasti ihan hävytöntä. Vähintään hänen pitäisi pikaisesti olla yhteydessä klinikkaan ja selittää, miksi on tullut toisiin aatoksiin ja olla pahoillaan. Jos ei hän ole pahoillaan, niin kaikki täällä palstalla varmasti on teidän puolesta pahoillaan. Minä ainakin. Toivottavasti pian löytyy seuraava teille. Ehkä hän on sitten tosi hyvä. Tsemppiä!!!

Meillä oli lauantaina isän hautajaiset ja viime viikko meni kiireessä järjestellessä niitä. Lisähaastetta saatiin, kun torstaina vielä pappi soitti ja sanoi, että kirkkoon ja siunaustilaisuuteen saa tulla vain 10 henkeä. Se tuntui hirveältä ja itkin silmät päästäni. Lopulta saatiin neuvoteltua lupa mennä kirkkoon, kunhan kaikilla on maskit ja pidettäisiin reilut etäisyydet. Muistotilaisuudellekin löytyi lopulta paikka. Tämä liittyy näihin hoitoihin sillä tavalla, että unohdin siinä hässäkässä ja surussa aloittaa Primolutit. Aloitin ne tänään 3 päivää myöhässä ja nyt odotan soittoa klinikalta, miten edetään. Hoitaja oli sitä mieltä, että suurta vaikutusta hoitoon ei pitäisi olla. Mahdollisesti otan Progrenin 3 päivää myöhemmin ja sitten siirto viivästyy 3 päivää. Tärkeää olisi, että vuoto tulisi ennen joulutaukoa. Ihan liikaa jännitettävää tähän kohtaan, kun tuntuu, että mieli ja tunnevarasto pursuaa jo valmiiksi. Miehen työt alkaa sielä Ausseissa nyt sitten 1.4.

@Manteli86 kuulostaa hyvältä nuo oireet. Toivottavasti on sitä, mitä toivotaankin. Tsemppiä viimeiseen viikkoon? Odotatko maanantaihin asti testin kanssa?

@Annamaija 76 Kumpa sinä nyt jo pääsisit helpommalla ja välttyisit kaavinnalta. Odotan sua kovasti piinailemaan samoihin aikoihin (tammikuun alkupuolella) meidän kanssa.
Joo odotan mä, mieskin on pois vkonlopun niin ei olisi kiva ilman häntä tehdä :)
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, 5 blastoa pakkaseen. PAS 30.11.2020, testipv 14.12.2020
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. luovuttajan kanssa hoito keskeytettiin, nyt 2. luovuttaja, punktio tammikuun alkupuolella
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
 
Katinka meillä taitaa mennä seuraava helmikuulle kun tänää vielä hcg 970...

Miehen työ siis varmistunut? Ompas sulla paljon muutoksia 2021, se onkin varmasti parempi vuosi kun tämä! Luulen kanssa, että siirto vaan siirtyy sun unohtamisen takia. Ei varmaan muuta haitta tuosta myöhäisemmästä aloituksesta. Pidän peukkuja!

Toivottavasti isän hautajaiset olivat kaunis tilaisuus vaikka ainahan se on haikean surullista ja lopullista.
 
  • Rakkaus
Reactions: Katinka<3
Joo, miehen työ varmistui. On selkiytynyt sekin, että hänen pitää olla Brisbanessä aloittamassa työt 1.4. Minä jään tänne toivottavasti raskaana. Tuntuu ihanalta ja kamalalta samaan aikaan. Jossain vaiheessa, ennen tai jälkeen synnytyksen, me muutamme tytön kanssa perässä. Mitään tarkempia suunnitelmia ei vielä ole. Tässä kohdin rauhassa odottaminen tuntuu haastavalta.

Hautajaiset oli kauniit ja lämpimät. Isäkin olisi tykännyt ja viihtynyt. Olen kiitollinen rakkaasta isästäni, enkä toki olisi häntä vielä pois antanut.
 
Moi kaikki pitkästä aikaa! Eksyin taas tänne pienen tauon jälkeen - @Annamaija 76 :lle paljon voimaa ja hyvää energiaa epäonnen jälkeen! Uuteen nousuun ja kohti uutta yritystä! Meillä oli alkuvuodesta keskeytynyt keskenmeno joka huomattiin vasta noin 6 pv keskenmenon jälkeen, ja saatiin se onneksi lääkkeillä ulos ilman komplikaatioita.

Me tehtiin nyt sellainen viritys, että kun edes neljä luovuttajien alkiota ei johtanut raskauteen, kokeillaan vielä kerran omilla soluilla. En tiedä kiinnostaako tällä palstalla tämän käynnissä olevan omasoluhoidon menestys, mutta se on nyt kuitenkin vireillä ja tänään oli punktio, saatiin jopa kaksi munasolua :D :D Huomenna saa tiedon, mitä niille kävi.

Meillä on jo luovuttaja alustavasti varattu toisella paikkakunnalla. Olen melko pitkä ja hän on pituiseni. Mietitään vielä kokeillaanko toinen hoito omilla soluilla tässä välissä, kun lääkkeet kuitenkin on jo olemassa.

Ei tunnu enää hoidot tässä konkurssissa, olen jo aika tottunut tähän rumbailuun.

Tsemiä kaikille!
 
Onnea @kuumoduli Toivottavasti omat solut hedelmöittyy.

@Annamaija 76 Voimia sinne. Kunpa pian pääsette yrittämään uudelleen paremmalla onnella ❤

Mä huolestuin tässä välillä kadonneista oireista ja sen vuoksi käytiin eilen taas ultrassa yksityisellä. Kaikki oli hyvin pikkuisella, sydän sykki ja vastasi kokoa 9+1 eilen eli täsmällisesti kasvaa. Kyllä taas helpotti ja rauhoitti omia fiiliksiä. Ehkä tässä nyt pikkuhiljaa uskaltaa jo toivoa, että tästä tosiaan vauva meille syntyy. Tänään oli myös eka neuvolakäynti. Konkretisoituu tämä odotus näiden myötä.

@Pähkinä38 Mitäs sinne kuuluu?

@Manteli86 Pidän peukkuja, että testiin pärähtää plussaa ❣
 
Kiva kuulla sinusta @Angervo76 ja ihanaa että kaikki on hyvin!

Mulla on olotilat heitelleet ihan laidasta laitaan. Verenvuotoa on aina välillä ja jotenkin vaikea uskoa että kaikki olis hyvin. Toisaalta on tosi rajuja raskausoireita mikä antaa vähän toivoa. On välillä ollut mieli tosi maassa kun on niin huono olo jatkuvasti, välillä on päiviä ettei jalat kanna. Ja samalla tuntuu että pitäisi osata iloita tästä raskaudesta. Perjantaina mennään taas ultraan, toivon mukaan pikkuinen on edelleen mukana pelissä.
 
Oli muuten kaikkien luovutussoluseikkailujen jälkeen melko eksoottista palata takaisin itsensä pistämiseen. Meillähän siis vuosi sitten tuli omasta solusta ivf-hoidolla raskaus, joka meni kesken 8. viikolla. Saatiin silloin neljä solua, joista muut kupsahti mutta yksi puksutti blastoksi ja se siirrettiin.

Sen jälkeen ollut paskempaa tuuria, eli tehtiin kaksi ivf-hoitoa omilla soluilla, eikä tullut vastetta lääkkeisiin, vain yksi solu kehittyi keräämiskokoiseksi. Päätettiin ettei kerätä vain yhtä. Lääkäri sanoi että kannattaa siirtyä luovutettuihin.

Sitten otettiin tuttu kaveri luovuttajaksi. Hänellä kasvoi 27 follia mutta vain neljä solua saatiin. Niistä yksi kasvoi kolmepäiväiseksi. Se siirrettiin, tuli kemiallinen raskaus. Lääkäri suositteli ettei enää yritetä tällä luovuttajalla. Siirryttiin munapankin soluihin. Valittiin sieltä luovuttaja, joka pituudeltaan samanmittainen kuin minä. Saatiin kuusi solua pakkasesta, niistä neljä kehittyi kolmipäiväiseksi alkioksi. Siirrettiin peräjälkeen kolme. Tuli kemiallinen raskaus. Sitten meni hermot ja konsultoitiin toista lääkäriä, yksi kaikkein huonoiten labrassa kehittynyt kolmipäiväinen alkio jäi pakkaseen. Toinen lääkäri sanoi että meidän kannattaa vielä kokeilla omilla soluilla.

Sitten päätettiin että ok, kun on lääkekattokin yhä päällä. Tehtiin lyhyen kaavan mukaan 300 iU/pv alkaen kp 3 ja synarelaa tietty. Neljä follia kasvoi 16-22-mm. Tänään punktiossa tuli kaksi solua :) Ei siis hääviä. Luin tutkimuksista, raskauden todennäköisyys noin 4-10 prosenttia tällä määrällä.

En siis ilakoi, katsotaanpa nämä kortit nyt kuitenkin. Jos tämä menee ns. reisille, katsotaan kokeiltaisko vielä sitä viimeistä hidasta 7-soluista luovuttajan pakkasalkiota, tehdäänkö omasolukokeilu nro. 2 vai siirrytäänkö suoraan seuraavaan luovuttajaan.

Näillä mennään!
 
@Angervo76 ihanaa kuulla, että pieni kasvaa ja kehittyy ❤
@Pähkinä38 Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin ❤
@kuumoduli Huh, onpa teillä ollut matka! :O tsemppiä kovasti tulevaan ❤

Osaatteko sanoa, mikä kaupan raskaustesteistä on, ei nyt paras, mutta lähellä sitä? :D Ei oo tarvinnut yli 10 vuoteen tehdä testejä kun luomulapsen mahdollisuus on ollut 0% ja valikoimaa niissä riittää näköjään :D
Oireet on vähän helpottaneet,vatsan jatkuva nipistely on jäänyt pois ja etova olo lähinnä aamuisin. Toivottavasti se ei oo huono merkki...Tää viikko on nimensä mukaisesti piinaviikko kaikilla osa-alueillaan - pitkä ja kestää varmaan 4 vkon verran, olisin ihan valmis jo vkonlopun viettoon :D
 
Kiitos tsempistä @Annamaija 76 ja @Manteli86 kyllä meidän kaikkien päivä koittaa vielä!

Juuri sain väliaikatiedon, eli mun omasta kahdesta eilen punktoidusta munasolusta KAKSI ELI 100% hedelmöittyi normaalisti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eli molemmat on vielä geimeissä mukana :D Maanantaille on aikataulutettu 5-päiväisen alkion siirto, katsotaan, päästäänkö sinne vai ei.

Eilen julistin täällä että ei tunnu enää missään nämä hoitorumbat, perun puheeni, kyllä taas tuntuu.

Tsemppiä kaikille ja hyvää vointia!
 
Moikka pitkästä aikaa! Täälläpä on uusia ja vähän menee aikaa "kiriä" tätä keskustelua kiinni. Heitän pikaesittelyn tähän kun @kirsillevauva taitaa olla ainoa jonka kanssa kirjoiteltiin samaan aikaan täällä!

Olen siis 25v yhden lahjamunasolulapsen äiti. Neljän vuoden yrittämisen ja 3x ivf:n jälkeen lahjamunasolusta löytyi helpotus lapsettomuuteen. Ovumialta saanut alkunsa tämä pikkuinen.

Meillä on ollut tosi tavallista (mutta äärimmäisen mukavaa!) arkea. Ihana kun on oma lapsi. Ajatukset lahjasolusta on järjestynyt eikä asia ole minulle mitenkään negatiivinen enää, toisin kuin vuosi tai kaksi sitten. Ihana on lapsi ja toivon että joskus pääsen lahjoittajaa kiittämään, ja oma äiti-identiteetti on vahva, vaikka alussa olikin hiukan hakusessa.

Me ollaan kovasti puhuttu toisesta lapsesta. Sisarus hänelle olisi ihan unelma. Meillä pakkaseen jäi 7 alkiota, ja nyt sit pistettiin jo Ovumiaan viestiä, että milloin saa yrittää toista. Vastaus tuli nopsaan ja kun esikoinen on vuoden ja tissittely loppunut niin sitten uutta yritystä kohti! Nyt pelottaa vaan, kun oon niin luottavainen. TUllaanko taas kovaa ja korkealta alas? Ei ne blastot siellä meinaa vielä mitään, mutta samaan aikaan mä oon jo niin vahvoilla toiveilla, että oon pian uudelleen raskaana... Kauheaa, onkohan tää hyvä idea mennä repimään haavoja auki, kun nyt on niin onnellinen olo!
 
@kirsillevauva Voi ei, onpa ikävä kuulla tyttären sairastelusta. Voimia hänelle ja sulle tietysti myös. Mutta ihanaa että nautitte miehen kanssa pienokaisesta :) Ja kiva että sulla on jotain mitä odottaa, hotelliloma varmasti virkistää niin fyysisesti kuin henkisestikkin.
Olisi turhan pitkä matka käydä joka viikko hakemassa intralipidiä Virosta :/ Jos olisi hirmusesti rahaa, voisi vuokrata Virosta asunnon pariksi kuukaudeksi, jolloin voisi tankkailla joka viikko. Tosin miehen työt taas estäisi senkin.

@nyuu Muistan sut, me kirjoiteltiin samaan aikaan myös. Minkä ikäinen teidän pieni nyt on? Meillä myös haaveena toinen, mutta ei ole yhtään alkiota pakastimessa enää, ja sitä itralipidiäkään ei enää saa Suomesta, joten täytyy pohtia mitä tehdä.
 

Yhteistyössä