Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mietin tässä etten tajua aikatauluista kun ei ole omasoluhoitotaustaa, mutta jos pistokset alkaa loppuviikosta 38 niin miten punktio vois olla jo viikolla 40? Jotenkin luulisin, että menis seuraavan viikon alkuun. o_O Eihän sillä nyt merkitystä ole tässä tilanteessa, mutta tuntuu jotenkin oudon nopealta.
 
Lueskelen aina välillä yhtä englanninkielistä lahjasoluryhmää Facebookissa (australialainen vissiin, siellä ei ole luovuttajia eikä lahjasolulapsia mukana). Se on jotenkin ihan oma maailmansa, luovuttajasta saa ilmeisesti aika paljon tietoa ja monet jumiutuukin etsimään sitä täydellistä luovuttajaa.

Tällä kertaa ihmettelin yhtä solusaalista: 40 munasolua, joista 33 hedelmöittyi! Eikö tuollaisen määrän luulisi olevan jo luovuttajalle jonkinlainen terveysriski? Enkä mä tiedä mitä kukaan tekee tuollaisella määrällä (tosin kromosomitutkimuksissa vain 14 oli normaaleja), siis kellä olis varaa ja mielenterveyttä niin moneen siirtoon...
 
Luovuttaja aloitti tänään pistokset! (y)

Milloin - siis mihin kellonaikaan - teillä on mies käynyt hoitamassa oman osuutensa? Toivon, ettei olis ihan klo 8 kun mies on NIIN ei-aamuihminen ja meiltä kuitenkin kestää matka sen pari tuntia. Mutta kai se luovuttaja käy siellä ensin eikä saa olla samaan aikaan paikan päällä, niin jos edes vähän myöhemmin...
 
@Silmu75 siinä aamupäivän aikaan, meillä oli siten et mies pääs yövuorosta klo 8 ja hyppäs suoraan töistä Tampereen junaan ja kävi antamassa oman työpanoksensa:D aamupäivällä noi näytteet miehiltä kyl otetaan kun iltapäivällä hoidetaan hedelmöitys :) mut juu en usko et just kasilta on pakko olla siellä!
 
@Silmu75 siinä aamupäivän aikaan, meillä oli siten et mies pääs yövuorosta klo 8 ja hyppäs suoraan töistä Tampereen junaan ja kävi antamassa oman työpanoksensa:D aamupäivällä noi näytteet miehiltä kyl otetaan kun iltapäivällä hoidetaan hedelmöitys :) mut juu en usko et just kasilta on pakko olla siellä!
No hyvä, ehkä mies sitten jotenkin saa raahattua itsensä paikalle ajoissa. :LOL: Se on kuitenkin todennäköisesti viimeinen kerta kun sen täytyy käydä paikan päällä, ellei nyt koko hedelmöitys mene pieleen.
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu
Luovuttaja aloitti tänään pistokset! (y)

Milloin - siis mihin kellonaikaan - teillä on mies käynyt hoitamassa oman osuutensa? Toivon, ettei olis ihan klo 8 kun mies on NIIN ei-aamuihminen ja meiltä kuitenkin kestää matka sen pari tuntia. Mutta kai se luovuttaja käy siellä ensin eikä saa olla samaan aikaan paikan päällä, niin jos edes vähän myöhemmin...
@Silmu75 Teillä on kohta jännät paikat!
 
Onnea hyvistä uutisista @Aallotar19 ja @Silmu75 :)

Itse tulin onnelliseksi aamulla, kun oksensin tiskialtaaseen :) Tietää, että pieni on hengissä <3. Jännä, että kahden keskenmenon jälkeen vaikuttaa nyt siltä, että onnistutaan <3
@kirsillevauva Nyt on teidän aika onnistua! Ja se on jännää miten pystyy iloitsemaan kaikista oireista, koska ne tarkoittaa että pieni on matkassa mukana! Miten nyt olet voinut? Mikä viikko sulla on nyt menossa?

@nyuu Miten sulla menee? Onko oireita ja miten olet voinyt?

On: täällä hetkittäin pahaa oloa ja väsymystä, mutta muuten melko oireetonta. Tänään alkoi ip:llä vatsakipuilua, hetkittäin tuntuu jopa supistuksilta. Toivon, että ei tarkoita mitään. On tämä rankkaa, kun koko ajan pelko persiissä että keskeytyy tämäkin. Tänään 5+3.
 
Minulla oli veljen pojat yökylässä ja otin molempina päivinä päikkärit. On se vaan noiden "pienten" kanssa vaan erilaista kuin omien teinien ja aikuisten :) Ajatukset vaihtelee onnellisuudesta epäilykseen, että mitä hemmettiä olen mennyt tekemään! Tulla nyt vauvan äidiksi 46-vuotiaana, kun lapset jo isoja ja elämä helppoa. No, tällaisilla ajatuksilla. On samalla todella ruusuisia ajatuksia vauvasta ja arjesta, ihana pitää tauko työelämään.

Kirsi ja pikkupeikko 8+3
 
Tulin toivottaa onnea @kirsillevauva ja mulle onnistujille!! Ja kaikille taapertajille tsemppiä!

Hei ihan huvigalluppina. Kun täällä itse kivikausi sitten taapersin. Miten paljon nykypäivän hoidoilla ootte saanu alkioita? Taitaa suurimmalla osalla olla pittkä viljely?
No mä en tiedä vielä, mutten toivo valtavaa määrää. Sen verran, että kolmeen siirtoon pääsisi. Koen itse tämän kuitenkin sen verran henkisiä voimavaroja koettelevana juttuna, etten haluaisi kovin pitkäksi aikaa jäädä yrittämään jos ei tunnu onnistuvan. Jos pakkanen on tyhjä, niin päätös lopettaa on helpompi.

Meillä lääkäri oli sitä mieltä, että pitkä viljely ellei tule tosi vähän soluja tai viikonloppu sotke asioita.
 
Tulin toivottaa onnea @kirsillevauva ja mulle onnistujille!! Ja kaikille taapertajille tsemppiä!

Hei ihan huvigalluppina. Kun täällä itse kivikausi sitten taapersin. Miten paljon nykypäivän hoidoilla ootte saanu alkioita? Taitaa suurimmalla osalla olla pittkä viljely?
@Tammityttö Meillä luovuttajalta saatiin 11 munasolua, josta 5 hedelmöittyi. Niistä 4 selvisi blastoksi asti. Yksi meni tuoresiirtoon (raskaus alkoi mutta meni kesken) ja kolme saatii pakkaseen. Nyt pakastetusta blastosta alkoi jälleen raskaus, tällä hetkellä 5+5 ja jännitetään jatkuuko tämä.
 
@Tammityttö meillä ekalta luovuttajalta 13 munista (pakkasesta), ja vain yksi blasto! Mut tässä syynä pakastusvirhe... tokalla luovuttajalla 8 munista, ja 7 blastoo :) ymmärsin että kahdeksaskin tuli blastoksi asti mutta oli niiiiin hidas että hävittivät sen sitten kun saalis muuten oli noin mainio!

Ja @Aallotar19 kyllä jatkuu <3
 
Kiitos @nyuu ja @Aallotar19 ! Todella loistavasti. Täytyy sanoa. Meillä saatiin soluja kyl aina hyvin 8-9 mutta jäi vain yhteen siirtoon. Osasta hoitoja siis suoraan nega.
@Silmu75 joo sikäli samaa mieltä. Mä koin hoidot henkisesti aivan kamalina. Parisuhde meinasi kaatua. Toki jos olis onnistunu helpommin niin tuskin olisin ollu niin rikki. Mut se jatkuva toive ja pettymys oli hirveää. Ja jos pakkaseen oli vaikka jääny 5 alkiota niin sit olis vaan loputtomiin jääny miettii haluaako niitä jatkossa enää siirtää (siis jos olis onnistunu kerrasta)

Paljon voimia teille. Ootte sisseejä kun tähän lähditte!! Mun 10v painaa kilpauinnissa, sitkee sissi siitäkin kasvoi!
 
Kiitos @Tammityttö :) Me saatiin 11 alkiota, joista kaikista kasvatettiin blasto. Kolmannella siirrolla vaikuttaa raskaus onnistuneen <3 Nyt 8+5, aiemmat menivät kesken. Itsellä oli huojentunut olo, että alkioita oli niin paljon, koska uskalsin luottaa onnistumiseen. Toisaalta stressasin, kuinka monta siirtoa henkisesti jaksan. Mieshän oli kahden keskenmenon jälkeen valmis luovuttamaan!

@Aallotar19, minulla on oksettava olo jo helpottanut. Jätteiden kanssa on ongelmia ja kahvia voin juoda vain yhden kupin päivässä. Toivottavasti te nyt onnistutte! Itselle oli rajapyykkejä ne aikaisemmat keskenmenopäivien ylittämiset. Nyt on jo luottavainen olo.

Tänään intralipid-tiputus ja ylimääräinmen ultra. Onkohan sintti jo ihmisen näköinen? Ajattelin vielä yhden tiputuksen varata, kun sitä suositellaan 12 viikolle.
 
Pitäisköhän mun kuitenkin hakea apteekista se e-pillerikuuri kaiken varalta...? Mulla saattaa olla ens kuussa 24.päivä vapaa (oon siis pyytänyt sitä vapaaksi, jotta pääsisi kirjamessuille), mutta ilmeisesti ei arkivapaita sitä ennen. Klinikalta sanottiin, että siirto on yleensä noin 2,5 viikkoa menkkojen alusta. Jos mulla onkin lyhyt kierto, niin saattaa alkaa vielä ennen kuun loppua ja ei kai sitä siirtoa mitenkään voi noin pitkälle venyttää. Äh! Ja jos menkat alkaa sunnuntaina enkä ehdi töiltä apteekkiin, niin sitten pitäis taas vaan odottaa seuraavaa kiertoa eikä ikinä päästä aloittamaan. :cautious:
 
Pitäisköhän mun kuitenkin hakea apteekista se e-pillerikuuri kaiken varalta...? Mulla saattaa olla ens kuussa 24.päivä vapaa (oon siis pyytänyt sitä vapaaksi, jotta pääsisi kirjamessuille), mutta ilmeisesti ei arkivapaita sitä ennen. Klinikalta sanottiin, että siirto on yleensä noin 2,5 viikkoa menkkojen alusta. Jos mulla onkin lyhyt kierto, niin saattaa alkaa vielä ennen kuun loppua ja ei kai sitä siirtoa mitenkään voi noin pitkälle venyttää. Äh! Ja jos menkat alkaa sunnuntaina enkä ehdi töiltä apteekkiin, niin sitten pitäis taas vaan odottaa seuraavaa kiertoa eikä ikinä päästä aloittamaan. :cautious:
Muistin väärin työvuorot! Mulla on 16.10. vapaa, sehän olis aika hyvä päivä jos menkat alkaa viikonloppuna. :)(y)
 
Kiitos @Tammityttö :) Me saatiin 11 alkiota, joista kaikista kasvatettiin blasto. Kolmannella siirrolla vaikuttaa raskaus onnistuneen <3 Nyt 8+5, aiemmat menivät kesken. Itsellä oli huojentunut olo, että alkioita oli niin paljon, koska uskalsin luottaa onnistumiseen. Toisaalta stressasin, kuinka monta siirtoa henkisesti jaksan. Mieshän oli kahden keskenmenon jälkeen valmis luovuttamaan!

@Aallotar19, minulla on oksettava olo jo helpottanut. Jätteiden kanssa on ongelmia ja kahvia voin juoda vain yhden kupin päivässä. Toivottavasti te nyt onnistutte! Itselle oli rajapyykkejä ne aikaisemmat keskenmenopäivien ylittämiset. Nyt on jo luottavainen olo.

Tänään intralipid-tiputus ja ylimääräinmen ultra. Onkohan sintti jo ihmisen näköinen? Ajattelin vielä yhden tiputuksen varata, kun sitä suositellaan 12 viikolle.
Tsemppiä ultraan! Kerro sit kuulumiset!
Teillä on kyl ollu huikein saalis mitä mun palsta-ajoilta muistan. Yks tais olla joskus 2012 kun sai myös yli 10 blastoa. Ja voin kertoo et olen tääl roikkunu KAUAN :whistle:
Onkohan simpoissa sit teilläkin joku huippuluokka? Mun miehen simpat oli OK mut koska iso kato kävi joka kerta nii epäilivät et olis fragmentaatiota tms vikaa mikä ei näy mikroskoopissa.
 

Yhteistyössä