@nuyy Mahtaa, onnittelut! Ja ihanaa että jaoit omia tunteitasi meille!
Itse asiassa tuli @Nyuun tekstitä mieleen, vaikkei siis asiaan varsinaisesti liitykään, että raskaushormonit on ihmeellinen asia, ja voi vaikuttaa kovastikin odottajan mutta myös synnyttäneen tuntemuksiin: Itse leijuin koko viimeraskauden ajan sellaisessa onnenpilvessä, että mikään ei pelottanut ja mikään ei ahdistanut. En pelännyt edes keskenmenoja, en mitään. Se olikin huvittavaa kun neuvolassa ihan rutiininomaisesti aina välillä kyseltiin mielialoja, ja selvästi tarkkailtiin, että onko kaikki hyvin sillä saralla. Ja minulla oli kaikki vaan pelkkää auvoa.
Tosin sitten synnytyksen jälkeen iski hormoonit sitten ihan toiseen äärilaitaan, ja pari viikkoa / kuukautta vaan kaikki itketti.
Mutta siis rupesin miettimään sitä, että kun normaalit raskauteen ja synnytykseen kuuluvat hormoonit voi tosi paljon ohjailla ihmisen mielialoja, niin tässä meidän kaikkien lahjasoluraskaustilanteessa ne oman kropan mahdolliset hormonihuurut voi helposti sekoittua myös tämän lahjasoluasian läpikäymiseen. Siis että jos vielä itse joskun lahjasoluilla raskaudun, niin tod. näk. mulla menisi raskausaika mielialan puolesta hienosti, mutta sitten vauvan synnyttyä tulisi jonkinlainen jakso, jossa varmaan alkaisin ahdistumaan uudestaan lahjasoluasiasta, ja sitten itkisin ja epäilisin. Jos tuohon tilanteeseen päädyn, niin toivottavasti muistan sitten ahdistusvaiheessa itse muistuttaa itseäni että ne on vaan ne hormonit, jotka jyllää...
@kirsillevauva toivottavasti retriitti auttaa omalta osaltaan sua saamaan uusia voimia kaiken keskelle.
Onpa teidän joidenkin klinikolla pitkiä jonoja. Tosi harmillista. Meidän klinikalla saa onnekkaasti pakastussoluja ihan ilman mitään jonoa. Sain ajan suomen julkisen puolen gynelle sen mun arven tarkistukseen jo ensviikolle. Joten jos estettä raskautumiselle ole, niin voitais periaatteessa ottaa hoitokierto heti ens kuukautisista parin viikon päästä. Katotaan kuinka käy. Kerron sitten täällä, kunhan saan klinikasta enemmän kokemusta, että voinko suositella paikkaa muutenkin kuin jonojen suhteen.