Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä on alkanut kympillä menkkaoireet, ja itku on kulman takana... Onko täällä ketään jolla on tullut menkat progynova/lugelääkkeistä huolimatta. Lääkäri lupasi että lääkkeet pitää menkat poissa oli tulos mikä tahansa mutta usko on nyt vähissä...
Mulla ei oo edes voimia nyt personal viesteihin mutta olette silti ajatuksissa xx
 
Lukuisia negahoitoja käyneenä ei menkat tulleet koskaan ennenkuin muutama päivä lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Ole levollisin mielin sofiaH :heart: Joillakin voi jotain vuotoa tulla esim. kiinnittymisestä tai muutenkin vuotoa ennen testipäivää, silti voi tulos olla plussa :) Menkkaoireita voi tulla lääkkeistä.

Onnea piinailijoille, en enää tiedä nimimerkkejä, mutta kaikille tasapuolisesti !

Iida-Karoliina : toivottavasti luovuttaja löytyy pian :heart: Hengessä mukana :)

T. Paulanna ja pavut, parin tunnin päästä 33+0, max 5 viikkoa h-hetkeen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on tapahtunut! Onnea hyville ultrakuulumisille!!!
Ja kovasti peukkuja piinailijoille sekä tervetuloa SofiaH! Toivottavasti pääset suoraan plussailijoiden sekaan :) mulla ei ole tullut koskaan lugejen läpi vuotoa.
Toivottavasti iida-karoliina luovuttaja löytyy pian! Olitteko te pietarissa vai muistanko väärin? Ja peukkuja teille joilla vauva on jo sylissä kohta!

Minulle voi laittaa siirto 18.2. Tänään olin ultrassa ja ihan hyvä limis on Letrozolilla tullut. Jatkan tällä kerta ovitrellellä, sekä irrotus että kiinnittymisen vahvistaminen tehdään sillä. Onko kellään kokemuksia?? Olen aina käyttänyt lugeja itse. Ja tietenkin irrotukseen pregnyl ja se kiinnittymispiikki, jonka nimeä en muista.

Johkuliko siitä rer vai rar-testistä kirjoitti. Lääkäri jäi kohdallani sitä pohtimaan jos ei tämänkään tuota plussaa. Koska nyt on sen verran monta alkiota siirretty eikä plussan plussaa ole koskaan tullut. Nytkin on kolme erikokoista follia näkyvissä! Ne on tosin olleet myös tyhjää täynnä, kystia. Meillä sen hinta on jotain 500-1000 välillä...
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli siirto 6.2. Saatiin silloin 2 alkiota pakkaseen ja 1 alkio siirrettiin. Meillä oli lisäksi 9 vielä kehittymässä... Soitin äsken kysyäkseni, että onko niistä saatu monta pakkaseen.. Yhtään niistä ei saatu pakkaseen :( Muistan lukeneeni jostain alkion kehittymisessä, että miten munasolu ja siittiö vaikuttaa tietyissä kohtaa alkion kehittymisen.
Kysymys: Oliko se niin, munasolu vaikuttaa alkuvaiheessa ja sitten 3-4 päivänä vaikuttaa siittiö?
Osasinkohan ilmaista asian ymmärrettävästi....
 
Viimeksi muokattu:
Pikana
Tytsy. Juurikin noin se on miten kirjoitit. Meillä on juuri samat ongelmat. Eli aluksi hedelmöittyminen tapahtuu hyvin ja vielä 3pv kaikki ok mut sit käy kato ja selvinneetkin on hitaita. Simpat on testeissä hyviä mut jotenkin niissä on. Lääkäri sanoi että todennäköisesti kyseessä dna fragmentaatiota joka selviäisi yhdellä koneella. No..kuitenkaan siihen ei menty koska mies ei oo ollu valmis luovutettuihin siittiöihin eli turhaan kannettais raha siihen kokeeseen.
Peukut teille nyt piinaan!

Jonnulille myös peukkuja. Mielenkiintoista että teidän pas on tollaiseen semiluomukiertoon :) kuulostaa lupaavalle!

Sofialle myös tsemppiä ja Paulanna jaksuja loppusuoralle :)!
 
Tervehdys tauon jälkeen :)

Täällä varattu suunnitteluaika, josko sitä ainakin kerran yritettäis passia. Parin viikon päästä ois käynti, mies kyllä vähän empii kun muistaa, miten rankkaa raskausaika oli ja lisäksi tuo ennenaikainen syntymä, mutta toiveissa ois, että jos onnistuu, ettei seuraava raskaus olisi yhtä rankka.

Odottava73 ja Poikanen, nyt kohta jo 10 kk :)
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Talven valo (33), 2 lapsi toiveissa, lahjamunasoluhoito/alkio adoptio.
Odottava73, 2.lapsi toiveissa, pas
bessonnitsa
Saiga, hoito ehkä huhtikuussa, Tsekeissä
oivikki, 2. lapsi toiveissa.
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Piper86
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdans


Hoito lähestyy

Rouva K33 1 lapsi toiveissa lahjamunasoluhoito
esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015, Bruno
Jumprahuitti. Uusi hoito-2015
Toivokkaat
Mimossa2013
Lempiviola (33) 1 lapsi
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, huhti-toukokuu Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Weeru (31), Pas tulossa, siirto 23.2
Iitu78. 2.lapsi, pas, Huhtikuun alku 2015
Lumona (28) 2 lapsi toiveissa. 1 lahjasoluhoito. siirto vko 6
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito, siirto 18,2

Piinistelijät


SofiaH, testi 17.2
Armiina (30)1 lapsi toiveissa, testi 18.2
plastex (36) : 2. lapsi, testi 19.2
Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, Suomi,testi 20.2


Plussanneet


Sussuanna: La 2.3.2015. Suunniteltu sectio 18.2
Paulanna(40+), kaksoset, 1. Ja 2. yhteinen, la 1.4.2015
Persika (38), 1.lapsi toiveissa, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi toiveena, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2105

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen, poika 1/2015

Taustalle siirtyneet


Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Piinailu jatkuu, mutta menkkaoireet on hävinnyt kokonaan. Tissit on kuin tyhjennetty ilmapatja. Huoh! Samalla stressi ja itku hävisi... Ei auta kuin istua ja ihmetellä... Miksi meitä pitää näin koetella? kysyn vaan.
ps, mun testipäivä on 17.2. ei 16.2 (sekin vielä :D)
 
Voi SofiaH, koita kestää! Piinapäivät on kamalaa vuoristorataa, toivon ja epätoivon kilpailua!
Odottava, ihana kuulla sinusta! Samaan aikaan täällä palstailtu kun esikoista toivoitte..minä täällä edelleen roikun..Toivottavasti pääsette taas jatkamaan. Onko teillä monta pakkasukkoa odottamassa?
Mulla alkoi kierto, jee, Femodenit menossa, vihdoin alkaa jotain tapahtua jälleen!! Edellisestä siirrosta ja keskenmenosta mennyt 10 kk.
 
Iitu, kiva tulla jälleen aktiivisemmin mukaan :), vaikka täytyy myöntää, että olen edelleen tätä seuraillut ja myötäelänyt teidän mukananne <3

Meillä on viisi, kuulemma 3-luokan 8-soluista kolmepäiväistä alkiota pakkasessa. Mietin nyt, että yhden vaiko kahden siirtoa, jos sitten edes kahden siirtoa suositellaankaan...

Toivottavasti teillä iitu nyt vihdoin olisi onni myötä
 
Tervetuloa takaisin odottava! Tärppäsikö teillä muuten eka kerralla heti? Kiva että on vielä pakkasukkojakin :)

Iitulle peukkuja tähän kiertoon! Nyt toivotaan että tämä on se onnistunut hoito. Milloin pääset siirtoon?

Sofia, jaksamista pinnistelyyn. Aiotko jaksaa sinne testipäivään asti? :)

Mulla tuntuu ovulaation oireet aika vahvasti... Siirtoon siis 5 päivää enää. Tässä vaiheessa sitä on niin positiivinen olo! Tänään menen vyöhyketerapiaan, aion nyt panostaa rentoutukseen ennen siirtoakin.
 
On tää piinailu kyllä sellaista mielialan muutosta suuntaan ja toiseen. Eilen tuli luettua vauvaavailleisa -blogia. Ja tuli itselle mieleen ne puhelinsoitot (veritestin tulokset) ja negan kuuleminen. Tuli tirautettua kyyneleet.

Jonnuli-77: Käytkö usein vyöhyketerapiassa? Onko hyöty parhaimmillaan juuri ennen siirtoa?

Tsemppiä meille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas... Täällä polttelis jo testata mutta vasta 9pp menossa... Tissit edelleen tyhjät, mutta nännejä polttelee oudosti... Menkkakipuja taas, tai sellaista painetta ihan alavatsassa, en uskalla mennä vessaan :whistle:. Ahdistusta ollut eilisestä asti, outo tunne rinnassa, se alkoi itseasiassa varsin stressaavan tilanteen jälkeen töissä, muttei poistunutkaan... Ajattelin huomenaamulla pissata testiin. Apteekin oma testi kyseessä... hmm. onko kukaan plussannut 10pp nä 2päiväsen siirron jälkeen? :confused:
 
Viikko piinaa takana ja viikko edessä..... on ollut paljon muita tapahtumia viikkoon, sekä hyviä että surullisia. Ajatukset ei oo pyörinyt ihan koko aikaa testissä. En enää edes yritä tulkita oireita. Oon erikoistunut pahoinvointioireiden keksimisen. :) Ajattelin* mennä to veritestiin.
 
Kyllä se varmasti voi muuttua vielä Sofia!!! Mä uskon ja pidän peukkuja, on niin varhaista ja hyvät oireet sulla on! Kun en ole saanut plussaa niin en voi sanoa millon näkyisi, mulla on ollut 5pv alkiot ja virallinen päivä oli pp11. Mutta kovasti vakuuteltiin ett pp7 olisi voinut näkyä. Kai se on yksilöllistäkin.

Hurjan jännää täällä ens viikolla kun neljä piinailijaa kerralla! =)
Tytsy olen kokeillut akupunktiota ja vyöhyketerapiaa mutta nyt ajattelin ottaa taas sarjaa. Suositellaan kuulemma ennen ovulaatiota ja parin viikon välein siitä, jos haluaa sarjamaisesti n 8-10 kertaa. Tuttuni on vt-hoitaja ja heillä on ohjeet lapsettomuuspotilaillekin. Iso apu siitä on rentoutukseen, stimuloimalla esmerkiksi munuaisia, joissa stressihormoni kortisoli kertyy.
 
SofiaH: älä menetä vielä toivoa!

Calcifer: Kiitoksia vahvistuksesta asiaa "munasolun ja siittiöiden vaikutus alkioon". Meille itseasiassa on tehty siitiöihin DNA fragmentaatio-koe. Siittiöt olivat normaaleja.

Jonnuli-77: Minua kiinnostaisi vyöhyketerapia. Jos sopii, voisin tiedustella lisää yv:nä?
 
Jonnuli, meillä on siirto pääsiäisviikolla eli 3.4 perjantaina, toivotaan ettei Pietarissa ole ihan pyhämeininki ja kaikki kiinni..varmaan junaliput kyllä maksaa tavallista enemmän! Mä niin odotan jo siirtoa, ja tietty pitää toivoa että kaikki menee hyvin niin että siirtoon ees päästään. Mulla välillä ongelmia limiksen kanssa, on ollu vaan 7,4mm jossain siirrossa, sellanen just just riittävä.Toivon että tauko olisi tehnyt sillekin hyvää.
Plastex tsemppiä piinailuun
Sofia meethän vielä veritestiin?
 
Minullakaan ei ole todellakaan ollut mitään normaalista poikkeavia oireita. Eilen tuli kertaalleen pyyhkiessä vaaleanpunaista mutta sekin hävisi sen siljan tiensä. Tänä aamuna en enää malttanut olla testaamatta. On aika aikasta tietty pp11 mailla niukasti vasta. Tulos oli ärsyttävä, alkuun ei näyttäny tulevan mitään mutta sitten lopuksi kuitenkin tuli haamuviiva. Jännittää vaan enemmän. Jos ois tullu selkee nega niin olisin ehtinyt tänään surra asian pois. Nyt pettymys voi iskeä kesken työviikon. Mä oon ihan kauhia jossittelija ja nyt tietty en osaa olla toivomatta onnistumista. Ja tota haamuviivaa tuli tuijotettua varmaan ikuisuus miettien, että onko siinä nyt viiva vai ei. Näen nyt viivoja jo jokapuolla! :)
 
Hei!

Olen uusi tässä ketjussa, vaikka olenkin toisella nimimerkillä kirjoitellut aiemmin muissa ketjuissa. Olen 33-vuotias nainen, jolla kaikki lapsettomushoidot omilla soluilla ovat päättyneet hoidon keskeytymiseen. Omia soluja ei enää ole. Minulla on yksi 2006 luomusti syntynyt lapsi.

Lapsettomuushoidot aloitimme entisen mieheni kanssa yli neljä vuotta sitten ja niiden loputtua meille tuli myös ero. Hoidot olivat henkisesti hyvin raskaat ja olen asian vuoksi ollut vuosia masentutunut. Nyt kuitenkin olen uuden mieheni kanssa valmis uuteen koitokseen. Ainoa vaihtoehto meillä on käyttää luovutettuja munasoluja/alkioita.

Kyselisin teiktä konkareilta lähinnä tuosta alkioadoptiosta? Tehdäänkö niitä Suomessa ollenkaan? Entäs mitä kokemuksia teillä on hoidoista ulkomailla? Lähinnä me ajateltaisiin Viroa. Onko siellä joku klinikka, jota suosittelette?

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja toivorikasta uutta kevättä!
 
Talven valo: En ole varmaan mikään konkari vielä mutta meidän alkioadoptio on toteutettu Virossa Elite klinikalla. Vasta eka yritys tällä tekniikalla menossa. Kyllähän niitä Suomessakin tehdään. Me valittiin Viro, koska hoito on vähän halvempi, päästiin heti aloittamaan, saatiin luovuttajalistalta valita sopivalta kuulostava luovuttaja JA siellä lainsäädäntö takaa alkion luovuttaneen henkilön nimettömyyden toisin kuin Suomessa. Elitellä kaikki toimi hyvin ja nopeasti ainakin. Kuulostaa mainokselta ;)

Aika on pitkä piinaillessa, kertokaa nyt muut piinailijat mitä teille kuuluu niin saan jotain muuta mietittävää kuin olemattomat viivat testissä... Nyt jo mul alkanu kaikkien oireiden kuvittelu, mutta sitä kuvitelmaa ne todella olevat.
 
Talven valo; tarkoitatko alkioadoptiota vai luovutettuja munasoluja? Me ollaan käyty alkuoadoptiossa Reprofitissä Tsekeissä missä kaikki sujunut todella hyvin ja sinne helppo ja suht edullinen matkustaa. Luovutetuilla on hoidot taas tehty Suomessa.

Armiina; kyllä tuo haamuviiva kuitenkin enemmän vaikuttaa raskaudelta kuin negalta...ala nyt vain siihen uskoa : )

Jonnulilla ilmeisesti pian taas h-hetket tulossa. Onnea matkaan! Perässä tullaan pikkuhiljaa...ensi vkolla selviää tarkemmin.

Mitenkäs muut piinailijat? Toivotaan onnistumisia!
 

Yhteistyössä