Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Suomesta oon reseptin Gonapeptyliin saanut, kannattaa ostaa Stokmannin apteekista, on vissiin ainoa mistä voi ostaa yksitellen, näin un suomen lääkäri mua neuvoi.

).( menen kohdunrapsutteluun ensi viikolla, suomen lääkärini suositus ja sitten alkaa vähitellen lääkkeet minullakin ja valmistelut kohti siirtoa. Vyöhyketerapiassa käyn myös ja turvasaunaa alan myös suosimaan. Kaikki keinot nyt peliin, ei tarvii sit ihmetellä, että jäikö jotain tekemättä.

Esemila otatteko blastot ? Me päädyttiin nyt kolmipäiväisiin, jos sais edes sen kax, kun blastoja tuli vain yksi, vaikka meilläkin oli alkuun 7 hedelmöittynyttä, siitä ne sitten vähitellen väheni... Mutta teillä taisikin olla alkioadoptio, vai? Siinähän saa kyllä kaksi siirtoon =)

Piinailijat, tulkaahan sit kommentoimaan aina kun siltä tuntuu :confused:

Fannille onnea sulatukseen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Paljon tapahtuu täällä palstalaislle. Itsestäkin alkaa tunuta siltä, että ensi vuosihan on ihan kohta ja on päätöksen aika minne alan sitä hoitoa järjästämään, vain odotanko Tallinnaa, josta ehkä vasta loppu keväällä alakaa jotain kuulumaan...

Rouva voi ei olen todella pahoillani :hug:. On niin karua, kun ei täällä saa olla pois töistä, jos on alkuraskaudessa vuotoja. Vaikka suurin osahan on harmittomia. Minulla ainoassa raskaudessani oli myös tuo kokemus, että jos alussa on vuotoa, niinkuin minulla oli, niin ei mitään siihen apua ole tarjottu. Onneksi, minulla oli siinnä vkolla 6 lomaa töistä, niin pysytyin vko lepäilemään. Kun palasin töihin, vuoto hiukan lisääntyi, mutta pysyi hyvin niukkana ja sitten onneksi loppui pian sen jälkeen. Myöskään, kun vkoilla olisiko ollut 21, tuli kipeitä supistuksia ja soitin sairaalaan niin siellä vaan ohjeena: ota panadolia ja jos kivut käy sietämättömiksi tai alkaa kovaa vuotaa voi tulla näytille, mutta noilla vkoilla ei tehdä mitää. Jotenkin niin karua. Onneksi neuvolalääkäri oli ihana ja olin jo silloin sairaslomalla supistusten takia, niin pysyin lepäämään ja selvisin siitäkin pahalla säikähdyksellä. Toivottavasti seuraavalla kerralla sinulla raskaus jatkuu normaalisti.

Tyyne vielä uudestaa voi ei surullista :'(. Hirmun hyvin nalletyttö kirjoitti sinulle.

Toivokaat sinulle kovasti voimia tulevaan viikoon, on sinulla nyt jaksamista :hug:. Ihanasti osaat kuitenkin katsoa myös eteenpäin.

Odottava pelot ovat niin ikävän ja raskaan tuntuisia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin seuraavassakin tarkisutuksessa hyvin.

Tepsuttelija jee onnea plussasta :flower:

Ida-Karoliina ihanaa, että saitte mukaan sieltä yhden pikku palleron. Tule heti kertomaan testien tuloksia. Peukutukset sinulle.

Iitu onnea kyytiläisistä :flower::flower:. Tuollaisita valmiiksi yhteen kiinnittyneistä alkoista en ole kuullutkaan, mitäköhän tarkoitti, olisiko maljalla "tarttuneet" toisiinsa? Mielenkiintoista tuo, että Pietarissa saa pakastettuja munasoluja, täällä Suomessahan sitä tosiaan vasta on aloitettu, että voi nuorena pakastaa omia munasollujaan varastoon. Ihanaa kyllä että on otettu sellainenkin vaihtoehto käyttöön. Itsellä on käytössä olleet luovutetu alkoit (ainoa lapseni syntyi hoidosta ivf omilla munasoluilla). Nyt olen jonossa omaan luovuttajaan Tallinnassa, mutta muitakin paikkoja vielä mietin, voitko laittaa vaikka privana teidän käyttämän klinikan nimen.

Fanni
onnea tulevaan siirtoon.

Paulanna
onnea alkavaan hoitoon ja tosiaan kaikki keinot käyttöön niin ei jää mikään harmittamaan, että olisinpa sitä kokeillut. Itsellä tämä kakkosen yritys alkoi myös tammikuussa 2 v. sitten. Aika menee niin nopeasti ja rahaa kuluu vaikka ei montaa yritystä edes tähän aikaa mahdu.

Nalletyttö
kiva, kun käyt täällä kertomassa miten raskaus etenee. Voihan se hyinkin olla, että ihmiset eivät osaa epäillä raskautta ja pääset yllätämään heidät rakenneultran jälkeen.

Minulle ei ole kukaan tuota gonalia ehdottanut, aika monella teillä on sitä käytössä, miten se vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki juu kylä ihmetyttää nää heidän ajatus maailma toki ymmärrän juu alussa kovin mutta edes kyllä väestöliitosta pitäisi tulla sairasloma ja nyt pidän siitä huolen jos näin jotta vuotoja tulee ja todellakin tästä keskustelen siellä. ensinnäkin siitähän sinne maksetaan kova raha kun ollaan hoidossa niin saavat myös kuunnella ja tehdä asian eteen jotain. koska olen vanhuspuolella tosiaan ja hoidan toisia ihmisiä pitäisi munkin tietenkin olla itse kunnossa niinkuin toki muutkin. muta tää oli mulle pieni ärsytys josta viisaampana. sitten kuunnella tämän jälkeen näin käy varhaisessa v aiheessa onneksi meni näinkin varheisessa vaiheessa NIIN SOU aSIA TAJUTTU MYÖHÄSTÄ LÄSSYTÄÄ KUN TAPAHTUNUT JO. että todellakin huomaan nämä vain kasvattaa mun kovutta asiaan ;) tämä vielä onnistuu piste :) hauskaaa päivää kaikille
 
Gonapeptyl edesauttaa kiinnittymisessä, prosentteja lisää muistaakseni 10 % : lla.
Oivikki : siellä Tallinnasssahan tuli minunkin käytyä tässä joku hetki sitten mieheni kanssa, ihana suomea puhuva lääkäri siellä. Jonot vaan pitkät ja tekevät siirtoja vain syksyisin ja keväisin, joten emme sinne päätyneet ja se yksi asia oli tuo , että siellä ei edes yhden alkion takuuta...Voi olla, että mitään ei siirrettäväksi tule ( tosin erittäin harvinaista) ja rahat on mennyt kuitenkin. Tallinnan lääkäri kyllä kehui klinik Eliteä, virossahan ei muita klinikoita ole kuin nämä kaksi. Tartossa paljon nuoria opiskelijoita eli luovuttajia hyvin ja yliopisto, missä lääkiksen puoli. Kehui, että on kyllä hyvä klinikka. Niin minustakin, vaikka raskaaksi en ole sieltä tullutkaan :( Mutta ei lienee klinikasta kiinni...ehkä se on nyt tää viimonen kerta sitten:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Toivon kovasti teille seuraavana vuorossa oleville onnistumisia <3!

Mulla oli tässä hoidossa myös tuo Gonapeptyl mukana.

Onko teillä muilla ollut ongelmia saada Kelalta korvauksia tästä lahjasoluhoidosta?

Täällä mennään nyt 8+5, toistaiseksi toivon mukaan kaikki on hyvin, vaikka se pieni pelko mukana kulkee koko ajan :(.
 
Miten teillä muilla, onko tehty yhden vai kahden alkion siirtoja? Jotenkin kauhean korkealla toiveet ja odotukset kun kaksi siirrettiin..klinikan oma onnistumisprossa on siinä 63%. Ja kun joku kyseli, käytiin siis Pietarin Ava-klinikalla. Ehdottomasti voin suositella ja heillähän on 10 munasolun takuu eli hedelmöitysvaiheeseen takaavat sen 10 munasolua. Hintaluokka samaa kuin suomessa yksityisellä munasoluluovutushoito. Hyvät englanninkieliset nettisivut löytyy googlettamalla. En ainakaan keksi mitään valittamista hoidosta.
 
Hei kaikille! Pikainen visiitti koneella, kun heräs muutama kysymys.. Voiko kilppari arvo vaikuttaa näihin hoitoihin (kun kyseessä luovutettu hoito) onko kellään tietoa? Sit olisin myös halukas kuulemaan mitä tukilääkkeitä teillä ollut hoidoissa mukana, kun meillä ollut ainoastaan brogynova ja luget.

Palaan paremmalla ajalla. Kaikille mukavaa ja hiukan sateista (ainakin etelässä) torstaita..
Torstai on toivoa täynnä :)
 
Heippa minäkin tulen tänne mukaan. Olen 31v ja tällähetkellä menossa pp7. Olen ollut aikaisemminkin lahjasoluhoidoissa, mutta siitä on aikaa seitsemän vuotta. Silloin meillä oli kaksi eri luovuttajaa ja molemmilla huono vaste. Saatiin vain kaksi tuoresiirtoa. Toisesta kemiallinenplussa tai joku, kesken ennen ultraa kuitenkin ja toisesta nega. Nyt siirrettiin yksi hyvä (onko se nykyään joku luokka 1?) alkio. Lisäksi mulla on takana kolme luomuplussaa joista kaikista keskenmeno viimeisin vuonna 2011 viikoilla 13+2.

Vähän on huono fiilis koska kaikissa raskauksissa mulla on aina ollut tosi vahvat oireet jo ennenkuin on näkynyt testissä. Nyt ei mitään muuta kuin vähän rintojen kipeyttä, mutta se on lugeista johtuvaa ja oli jo ennen siirtoa. Lisäksi munasarjoja juimii ihan penteleesti just niinkuin ennen kuukautisia.

Kiva kun nykyään lahjasoluillakin on oma ryhmänsä. Silloin seitsemän vuotta sitten aihe oli vielä todella iso tabu! Ainoa keskusteluryhmä oli superanonyymi sähköpostiketju jossa kirjoiteltiin todella harvoin. Mukavaa, että nyt asiasta voi puhua normaalisti niinkuin muistakin hoidoista ja vertaistuki on lähellä. Tsemppiä teille kaikille!
 
Täällähän tapahtuu! Tervetuloa mukaan Vekkuliina ja toivotaan, että sinulle tulisi se plussa! Raskaudet voivat olla ihan erilaisia eri kerroilla! Oireita ei tule välttämättä juuri ollenkan tai tulee paljon. Kuulosti kyllä kurjalta, että niinkin paljon sinulla ollut luomuplussia ja sitten kesken. Tuo viikko 13 kun on jo ns. ylittänyt ne riskiviikot. Huh! Mutta jospa tämä olisi nyt se oikea aika!

Iitu78, rauhallista piinailua! Olipa teille hyvä onnistumisprosentti luvattu! Paljon annetaan toivoa ja hyvältä kuulostaa tuo 10 munasolun takuu. Me kun saatiin vain yksi koko hoidosta Suomessa. Heillä täytyy olla siis hyvin tutkitut ja hyvät luovuttajat.


Rauhallista odotusta ja positiivisia ajatuksia sinulle Odottava73! Pian pääset jo sinne sydänääniä kuuntelemaan! :)

Iida-Karoliina, tsemppiä ja onnea piinailuun sinulle! jänniä aikoja! Kysyit, voiko minut lisätä plussaan, niin voi kyllä tässä vaiheessa, mutta jos jotain tulee, niin listaahan voi korjailla. Kävin siis hcg-mittauksessa. Se oli 230. Ei mikään huippu kun hedelmöityksestä oli se 2vk, mutta pitäisi kai olla ok. Jos ei mitään dramaattista tule, niin "sydänultra" on 25.11.


Unelmako kysyit kilppariarvoista. Olen itse vähän "vajaa" ja lukenut jostain, että tsh arvo olisi hyvä olla alle 2,5 jos toivotaan raskautta. Klinikalta sanoivat, että jos liian korkea tsh (olisko heillä se arvo yli 4-5), niin siirtoa ei tehdä. Alkio ei kuulemma kiinnity! Sain itse laskettua arvoa viikossa, kun mittasin viikko ennen siirtoa ja arvo oli pompannut 3,4 näistä hormooneista ja kortisonista. Kävin uudestaan mittauttamassa kun plussa tuli ja ikävä kyllä, tsh oli jopa 5,3!!! Taas nostettiin lääkkeitä. Oli kyllä huolestuttavan korkea, voi olla paha tämän raskauden jatkumiselle! Varasin ajan ensi viikolla endokrinologille, sillä todellakin haluan nämä arvot tasaisemmiksi ja tämä heittely ihmetyttää. Toki raskaus lisää tarvetta. Estrogeenit-kin pitää kuulemma ottaa vähintään 1/2h thyroxinin oton jälkeen, mielellään myöhemmin. Itse otan noin 2h thyr. jälkeen. Saa nähdä mitä neuvoja saan tältä spesialistilta. Kerron sitten.

Kaikille teille hoitoon pian ryhtyville onnea ja tänne saa tulla paljon nyt plussauutisia!!! Unelmista totta!
 
Tervetuloa Vekkuliina, joko oot testaillut?
Mites muut piinailijat? Jännittyneenä odottelen...Iitullahan voi aikseenkin plussaa alkaa näyttään, jos vaikka kax on tarttunut :heart:

Tukilääkkeistä: mulla ollut jos mitä, eri kerroilla erilailla: Climara-laastari ja Progynovat, Lugesteron, kortisoni, asperiini ja Klexane ja vielä Gonapeptylkin.
 
Aamulla testasin, kun en malttanut enää. Apteekin omalla testillä ja tuli haalea, mutta selkeä haamu kun muutaman minsan odotteli. Yhtään en kyllä uskalla iloita kun alamasu niin kovin nippailee ja juimii :| Ens torstaina se sitten viimeistään selviää kun on verikoe. Maanantaina ajattelin kyllä malttamaton testata uudelleen onko viiva vahvistunut ;)

Miten muut piinailijat? Entäs noin yleensä? Koska olette testanneet ja miten on näkynyt?

Muokattu: Mulla on tukilääkkeinä Innohep, zumenon, lugesteron, kortisooni ja sitten kolmantena päivästä siirrosta oli se gonapeptyl piikki. Niin ja olen jo pari kuukautta vetänyt joka aamu foolihappoa koska kun asuin ulkomailla sen tärkeyttä painotettiin ihan mielettömän paljon. Suomessa ei juuri lainkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

johkunen: (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
Pikkukintsu
vauva2014
Aurora73: (40) Ensimmäinen, 1 yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito


Hoito lähestyy



amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla,vko 46 Tarto
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,siirto vko 46, 12.11-13
esemila: siirto 14.11
Plastex, siirto viikolle 46/47
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko)???
Toivokkaat

Piinistelijät
Iitu78, toinen, verikoe 14.11
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, Veritesti 14.11
Vekkuliina, 31, veritesti 14.11



Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Vekkuliina Tervetuloa myös minun puolesta. Sama testi päivä nyt meillä laikilla siis. Onnea haamusesta, toivotaan että vahvistuu viiva. Ja miksikäs ei vahvistuisi :)
Tepsuttelija Ihan hyvä HcG. Näillä viikoilla on tulos raskaana hyvä jos arvo on yli 60. Joten ihan on hyvin asiat siellä, nyt seuraava etappi ja niitä sydän ääniä kuulemaan.
Paulanna Sinulleko tehdään tähän tulevaankin siirtoon kohdun rapsuttelut. Miksihän sitä suosittelevat? Minuölle ei sellaisesta ole puhunut kukaan.. Peloittaisikin sellainen, eikö siitä voi tulla arpikudosta tai jotain?

Minulla edellsessä hoidossa tukilääkeinä vain luget ja zumenonit. ja ainut plussa jonka hoidoilla olen saanut.
Nyt niiden lisäksi disperin ja kortisoli. syön myös vita pöussaa nyt joka tarkoitettu raskaana oleville. siinä ainakin tarpeeksi b vitameeinejä ja E vitamiiniä. d ja ym ym tarpeelinen..

Nyt vaan väsyttää ja lämpö vähän koholla 36.8-37.1 välillä liikkuu.
En jaksanut aamulla tehdä testiä ja se harmittaa vähän ja sen verran että tein illalla töiden jälkeen ja ei mitään siinnä näkynyt. Vaikka eihän vielä ilta pissasta pitäiskään näkyä. Sunnuntai aamuna vasta jotain voisi 60 % varmuudella sekin vielä. Mutta kärsimätön olo on ja ei jaksais odottaa.. vaan ehtii tuon tietää ajallaankin tietty..
 
Kohdun rapsuttelusta ei tule arpikudosta, ei ole sama asia kuin kaavinta. Rapsuttelu tehdään juuri edesauttamaan kiinnittymisessä, vaikutus kestää n. 3 kk. Eipä minulla kevättalvella kyllä auttanut kiinnittymiseen :'( Silloin tehtiin Tartossa n. Kuukausi ennen siirtoa. Nyt tehdään siis ensi viikolla, sitten jarrupiikki heti seur. viikon maanantaina ja yksi vuoto ja estrogeenit alkaa sitten kans...nyt rapsuttelu tehdään suomessa oman lääkärini luona.

Voi miten pidän sullekin Iida-Karoliina peukkuja ja onnistumista toivon, olet sen kanssa niin ansainnut:heart: Malttia piinailuun ( hyvä sanoa, kun en itse piinaile...tiedän millaista on )

Vekkuliinan haamuhan kuullostaa jo hyvälle, vahvistumista sille :heart:

Mites Iitu ? ootko testaillut ?
 
Viimeksi muokattu:
onnea tepsuttelija kovasti, ihanaa että onnistui :)

teille kaikille piinailijoille myös paljon positiivisia uutisia!!! kiva että olette saaneet hyviä alkioita kyytiin :)

paulanna tsemppiä paljon tulevaan hoitoon! mulle saatetaan tehdä myös tuo kohdunrapsutus seuraavassa hoidossa, alustavasti näin puhuttu.

olen käynyt taustalla lueskelemassa mutta en ole saanut kirjoitettua.
iida-karoliina mulle voisi tuohon listaan päivittää:
johkunen 1.lapsi lahjamunasolu tammi-helmikuu, kiitos!

leikkaus siis onnistuneesti takana ja nyt parantelen kotona. kaikkea kivaa löytyi ja suolta poistettiin 10cm, mutta mitään esteitä raskautumiselle ei ole. laitoin klinikalle viestiä että voivat aloittaa etsimään luovuttajaa ja hoito voidaan tehdä aikaisintaan tammikuun lopussa oman parantumisen takia.

käyn välillä lukemassa kuulumisia mutta paljon tsemppiä kaikille hoitolaisille!!!
 
Joo kyllä foolihappo ja disperin menee täälläkin muiden tukilääkkeiden lisäksi.
Just mietin koskahan kantsisi testailla..vielä en ole uskaltanut, ku jotenkin ihana olla mukamas raskaana..tai kuvitella niin. Menkat alkaisi periaatteessa ens ti, niin eiköhän sit jo näkyisi? Koska te muut ootte testaillu?
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
Pikkukintsu
vauva2014
Aurora73: (40) Ensimmäinen, 1 yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu


Hoito lähestyy



amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla,vko 46 Tarto
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,siirto vko 46, 12.11-13
esemila: siirto 14.11
Plastex, siirto viikolle 46/47
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko)???
Toivokkaat

Piinistelijät
Iitu78, toinen, verikoe 14.11
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, Veritesti 14.11
Vekkuliina, 31, veritesti 14.11



Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart
 
Foolihaposta vielä : sitähän on mm. Multivitassa, mitä ainenkin Tartosta pyydetään käyttämään jo ennen siirtoa. Siinä on 400 mikrogrammaa foolihappoa per pilleri. Itse olen ottanut nyt vielä lisänä B-vitamiinia, missä on toiset 400 mikrog per pilleri, koska mulla meni suupielet rikki ja se on mulla merkki B-vitamiinin puutteesta.

Mites piinailijat? Oottekos testannut näin isäinpäivänä?

Onnea ensi viikolla siirtoon menijöille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä vaan taustajoukoista!

Olen pitänyt jonkin aikaa matalaprofiilia, mutta lukenut kuitenkin kaikkien kuulumisia. MInusta tuntuu hienolta, että plussia on tullut vihdoin ja viimein tänne palstalle! Onnea vaan tepsuttelijalle. Toisaalta, ikävä kuulla, että kaikkien plussailo ei ole jatkunut kovin pitkään. Pahoittelut vielä sinulle Rouva K33. Asenteesi on kuitenkin ihailtava.

Kuulun itse myös näihin "kilpparivajaihin", ja tosiaan, oli todella hyödyllistä lukea noista hormonien ja kortisonin vaikutuksesta thyroxinin imeytymiseen. Olen itse huomannut, että hoitojen myötä olen joutunut nostamaan kilpirauhaslääkitystä. Hoitojen välissä syön Femostonia, ja olenkin vasta nyt alkanut ottamaan tuon estrogeenipillerin ja thyroxinin eri aikoihin. Kiitoksia vaan tiedon jakamisesta.

Toipumisia johkuselle!

Onko tämä kohdun rapsuttelu joku uusi kikka? Mitä siinä tehdään, mitä maksaa, ja mihin sen teho perustuu? Onko tietoa kuinka suurella prosentilla lisää raskautumismahdollisuutta? Kenelle siitä on eniten hyötyä? Hu-huh tulipa liuta kysymyksiä...

Plussatuulia piinistelijöille, 14.11 onkin jännittävä päivä! Toivottavasti jo aiemmin olisi hyviä uutisia!

Onko muita, jotka ovat suunnittelemassa Gdanskiin menoa? Olen ollut taas yhteydessä sinne, ja on jo tullut moneen kertaan Tarton suoraviivaista toimintatapaa ikävä. Tiedän, että Tartossa asia olisi jo hoidettu, ja aikataulut olisivat selvät. Toisaalta olen kiinnostunut hyvistä ja edullisista lentoyhteyksistä Suomeen. Puolassakaan en ole aiemmin käynyt. No, Tartoon voi varmaan vaihtaa tammikuussa, jos Gdanskin klinikka ei ala tuntumaan oikealta paikalta. Hoitomme ajoittuu luultavasti helmikuun alkuun.

Mukavaa, että aika moni uusikin kirjoittaja on lähtenyt mukaan. Tervetuloa vaan tasapuolisesti kaikille!
 
Olipas mukava määrä piinailijoita <3, toivon yhtä monta plussaakin!

Täällä mennään nyt hieman paremminvoivissa merkeissä, viime viikon makasin sängynpohjalla ja voin pahoin 24/7. Nyt on sen verran helpottanut, että huonovointisuutta on aaltoillen, eli on osan päivää ihan hyvä olo. Sitten olenkin taas huolissani, että jotain on vialla. Huoh. Tuntuu vaan että mahdollisuudet onnistumiseen on niin pienet ja koko ajan pelkää, että tämä ei onnistu. Välillä tulee pyyhkiessä pari tippaa punertavaa vuotoa, joka saa aina sydänkohtauksen partaalle. Olen kuitenkin nyt yrittänyt edes sen verran rauhoittaa itseäni, etten mene tilaamaan ylimääräistä ultraa.

Huomenna olisi verikokeiden aika, viikon päästä sitten lääkärineuvola.

Odottava73, 9+3
 
juu näissä ollaan mieheni kanssa vissiin erikoisessa asemassa ollaan tiedetty asiasta koko yhdessä olo aikamme ja olemme tämän päättäneet viedä läpi :) tämä vain innosti meitä kun saimme tietää tämä mahdollista. tämän päivän uusia uutisia tänään ilmoitan väestöliittoon meillä suoraluovuttaja jos kaikki menee hyvin <3 mahtavin joulahja ystävältäni :)) ensivuonna uusin tuulin ;)
 
Rouva K33 Olen tosi pahoillani puolestasi ja ymmärrän vähän mitkä fiilikset sinulla varmaan on :( . Minulla oli viimeisimmässä raskaudessa hematooma joka alkoi vuotamaan viikolla 6 ja lopulta vuoti alkion ulos viikolla 13+2. Jaksamista! Muokattu: Paljon onnea suoraluovuttajasta! Huippua! :)

Odottava 73 Onnea kovasti plussasta! Ja pahoinvointi on varmasti todella kuluttavaa, mutta kuitenkin varmaan aika ihanan varma merkki raskaudesta? Toivottavasti olo helpottaa ja pystyt nauttimaan ilman pelkoa.

Iitu78 ja Iida-Karoliina oletteko testanneet vai olenko mä ainoa hätähousu? Testasin tänään aamupissasta uudelleen ja viiva oli kyllä tummempi, muttei edelleenkään kontrolliviivan väriä. Rinnat on kipeät! Enemmän kuin pelkistä lugeista. Mahallaan on turha koittaa nukkua. Otan hyvänä merkkinä :) Muuuuutta koska maha ja alaselkä särkee ihan sikana ja takana on ihan liian monta keskenmenoa en todellakaan uskalla luottaa olevani ihan oikeasti raskaana. En ennen verikoetta ja en vielä silloinkaan. Vasta kun näen sydämmen sykkeen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna

Yhteistyössä