Luottotiedottomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Jos on luotot menneet (oli syy sitten mikä tahansa)
Miksi te ette hyväksy tosiasiaa vaan aina joka vuosi ennen joulua alkaa kysely mistä saa ostaa laskulla?

Asiallista keskustelua aiheesta kiitos :)

mä ostelenkin ennen joulua kaiken.. mut sit on kiva tietää onko paikkoja mistä voi saada laskulla niin jos tulee yllättäen tarve johonkin niin sen voi saada . mä kuitenkin hoidan raha-asiani nykyään kunnolla.

Mä ainakin hyväksyn sen tosiasian, että vielä muutaman vuoden ajan olen luottotiedoton. Kiitos miehen työssäkäynnin, pystyn nyt äippärahoista maksamaan perintätoimistoille velkaani pois. Olen tehnyt maksusuunnitelmat jokaisen kanssa erikseen. Maksan vähän, mutta sentään jotain.

En myöskään syytä luottotietojen menemisestä ketään muuta kuin itseäni. Toki mä voisin sanoa, että paska exä ja sen takia meni luotot. Mikään pakko ei kuitenkaan olisi ollut ottaa exälle pikavippejä, autoa omiin nimiin ja näin vakuutuksia. Mikään pakko ei olisi ollut myöskään ostella exälle laskulla mitä hän milloinkin halusi. Typerä, nuori, ajattelematon kun olin ja siitä OMASTA virheestä nyt maksan. Mutta onneksi asiat ovat aika hyvällä mallilla ja pystyn niitä laskuja vihdoin maksamaan.

Kyllä mä ainakin hyväksyn. Tein huonoja valintoja, mutta olen hoitanut velkani nyt kunnialla ja kyllä ne tiedotkin sieltä kohtapuoliin palaa. Jos ei muuta niin olen oppinut elämään varojeni mukaan, enkä kauheasti laskulla/luotolla ostelisi vaikka olisi mahdollistakin.

mä ostelen pitkin loppu kesää alesta yms. lahjoja.. kun tiedän, että joulu on joka vuosi samaan aikaan ja kummityttöjen synttärit ja oman pojan synttärit on kans siinä samassa läjässä.. myös siskonpojan synttäritkin on samoihin aikoihin.. nytkin ostin hulluilta päiviltä halvalla vaatteita ja piirrettyjä pukin konttiin.. :) ihan senkin takia osaan varautua, koska tiiän, että jouluna menee sit bensaan rahaa, kun lähdetään 750 km päähän joulua viettään :) eli siten olen hyvässä asemassa, että osaan varautua jouluun ja 4 synttäreihin ajoissa :D

Mä ainakin hyväksyn sen tosiasian, että vielä muutaman vuoden ajan olen luottotiedoton. Kiitos miehen työssäkäynnin, pystyn nyt äippärahoista maksamaan perintätoimistoille velkaani pois. Olen tehnyt maksusuunnitelmat jokaisen kanssa erikseen. Maksan vähän, mutta sentään jotain.

En myöskään syytä luottotietojen menemisestä ketään muuta kuin itseäni. Toki mä voisin sanoa, että paska exä ja sen takia meni luotot. Mikään pakko ei kuitenkaan olisi ollut ottaa exälle pikavippejä, autoa omiin nimiin ja näin vakuutuksia. Mikään pakko ei olisi ollut myöskään ostella exälle laskulla mitä hän milloinkin halusi. Typerä, nuori, ajattelematon kun olin ja siitä OMASTA virheestä nyt maksan. Mutta onneksi asiat ovat aika hyvällä mallilla ja pystyn niitä laskuja vihdoin maksamaan.

Ihan BTW. Jos velkojia on useita niin sulla on lyhennyserät todennäkösesti melko pieniä ja lisäksi perintätoimistoilla on ihan hirveät korot. Suosittelen hakeutumaan velkaneuvontaan! Itse sain juuri sosiaalisen luototuksen, jolla siis maksettiin kaikki velkani ja nyt lyhennän sitä vain yhteen paikkaan. Korot tuolla luotolla ovat minimaaliset ja velka oikeasti lyhenee!

elin aikanan yli varojeni,olin muutenkin pienituloinen mutta tilasin laskulla,osarilla ja otin pikavippejä rahoittaakseni leveen elämäntyylini. kyllähän sen tietää ettei niitä sitten pystyny maksaan.
kun tajusin mitä olin tehny olin tosi maassa. en tiedä kuinka paljon olin velkaa mutta kuluineen kaikkineen mulla oli 6 000€ velkaa. nyt ne on maksettu pois ja vuodenpäästä on puhtaat tiedot.

opin kyllä läksyni ja vaikka laskulla olenkin ostanut vaatteita esim hennesistä ja ellokselta niin ne kyllä olen maksanut. tosin rahatilanteeni on täysin erilainen kun vuosia sitten. olen tarkkana.
laskulla olen tilannut senvuoksi että palauttaminen on paljon helpompaa ja maksan vain ne mitkä otan. pitäis päästä toki siitäkin kokonaan eroon.

Yhteistyössä