luottotiedot menettäneelle kotivakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 111111
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

111111

Vieras
hei

onko kukaan jolla olis merkintä saanut kotivakuutusta? meillä vahingossa pääsi vakuutus katkeamaan ja nyt vakuutus yhtiöstä ei saada vakuutusta uusittua kun on merkintä molemmilla. että onko meillä mistään vakuutus yhtiöstä mahista saada vakuutusta vai pitääkö tosiaan talo laittaa sen takia myyntiin ku ei ole vakuutusta. pankkihan vaatii että kotivakuutus on voimassa. nyt en halua mitään moraali saarnaa vaan apua

tuli muuten semmoinen kysymys vielä mieleen jos joku tietäis. mullä on ilmeisesti ainakin häiriömerkintöjä 3 mutta onko mulla luottotiedot jos ne ei ulosmittaa mun palkkaa. ku mulle joku sanoi aikaisemmin että mulla menee luottotiedot vasta sitten kun ne rupeaa ulosmittaan palkkaa? mutta eikä häiriö merkintä tarkoita luottotietojen menetystä niin olen käsittänyt

eikö kukaan osaa auttaa tai kertoa omasta kokemuksesta

Kaikki saavat nyt kotivakuutuksen ja muut vapaaehtoiset vakuutukset, kun vakuutussopimuslaki uudistui. Tosin pitää olla tiukka ja kertoa tekevänsä kantelun Finanssivalvontaan, ellei vakuutusta myönnetä. Vakuutusyhtiöt yrittävät nimittäin pullikoida ja koittavat olla piittaamatta lain määräyksistä.

Ensimäinen vastaus on siis ei, mutta kun otat yhteyttä ylempään portaaseen vakuutusyhtiössä, vakuutus heltiää. Vakuutusyhtiön toimilupa voidaan peruuttaa, ellei se noudata lainsäädäntöä ja Finanssialan sääntöjä.

htt p://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=yhteiso&oid=20101001/12883561659710&industry=TYOLAKI&=

"OM: Vakuutuksenottajan asemaan parannuksia marraskuun alusta

Perjantai 29.10.2010 15:41 Hellink

TIEDOTE 29.10.2010

Oikeusministeriö

Vakuutuksenottajan asemaan parannuksia marraskuun alusta

Vakuutussopimuslaki muuttuu marraskuun alusta. Tavoitteena on ollut lain
selkeyttäminen, jotta sen soveltamisessa ilmenneet tulkinnanvaraisuudet ja muut
ongelmat saadaan poistettua. Vakuutuksenottajan ja vakuutetun asemaan tulee
monia pieniä parannuksia.

Vakuutusyhtiöille tulee aiempaa laajempi velvollisuus antaa tietoa mm.
sijoitussidonnaisista vakuutuksista ja ottaa tällöin huomioon vakuutuksen
hakijan sijoituskokemus ja sijoittamisen tavoitteet.

Vakuutusyhtiöt joutuvat jatkossa myös perustelemaan päätöksensä kirjallisesti,
jos ne epäävät tai irtisanovat vakuutuksen. Hylkäys- tai irtisanomisperusteen on
oltava lain ja hyvän vakuutustavan mukaisia. Esimerkiksi vakuutusyhtiö ei saa
systemaattisesti hylätä vakuutushakemuksia hakijan vammaisuuden takia. Myöskään
pelkkä maksuhäiriömerkintä ei riitä hylkäysperusteeksi.

Myös lain pakottavuuden ala laajenee. Lain mukaan vakuutusyhtiö ei voi
vakuutusehdoissa poiketa lain säännöksistä vakuutuksenottajan vahingoksi, jos
tämä on kuluttaja tai kuluttajaan rinnastettava ammatinharjoittaja tai
pienyritys. Jatkossa pakottavan suojan piiriin kuuluvat myös asunto-osakeyhtiöt
ja aatteelliset yhdistykset.

Myös korvausvaatimuksen vanhentumisaika muuttuu. Tähän asti korvausvaatimus on
pitänyt esittää vuoden sisällä siitä, kun hakija on saanut tietää
mahdollisuudestaan saada korvausta ja joka tapauksessa 10 vuoden kuluessa
vakuutustapahtumasta, esim. tapaturman sattumisesta. Henkilövahingon
seuraamukset voivat kuitenkin ilmetä hyvinkin pitkän ajan kuluttua
vahinkotapahtumasta. Jotta oikeus korvaukseen ei vanhennu tarpeettoman nopeasti,
määräajat alkavat jatkossa kulua vasta vahinkoseuraamuksen syntymisestä.

Lisätiedot: lainsäädäntöneuvos Marjo Lahelma, puh. (09) 1606 7672, 050 363 3947
Sähköposti: etunimi.sukunimi@om.fi"

http://www.omatieto.fi/

tossa ainakin 1 nettisivu mistä saat tarkistettua ITSE SELVÄSTI että onko sulla luottotiedot menny ja minkä laskujen takia. toi on todella tarkka sivu, maksaa jotain kympin nurkilla :)

[QUOTE="himppu";23912587]siis minulla on ollut kotivakuutus if:ssä ja nyt vaihdoin fenniaan,ja luottotiedot on menneet..[/QUOTE]

meille sanottiin tapiolasta että ei todennäköisesti saada ja ifistä ottavat selvää että saadaanko me edes sieltä kotivakuutusta

Tottakai vakuutuksen saa, monilla yhtiöillä taitaa olla käytössä tuo että täytyy maksaa tulevan vuoden kotivakutuus etukäteen, yhdessä erässä. Samaa systeemiä käytetään autovakuutuksissakin. Ne kun ovat vähän niin kuin pakollisia ja luottotiedottomallakin on oltava mahdollisuus koti- ja autovakuutukseen.

siinähän se onkin ku meille sanottiin tapiolassa että meille ei todennäköisesti saada uudestaan kotivakuutusta voimaan jos on luottotiedot menneet. kusyin miksi niin ei osannut sanoa. totesi vain että heillä on semmoinen käytäntö

Kuinkahan monta kertaa tämä pitää selittää. Kaikki saavat nyt kotivakuutuksen riippumatta luottotietomerkinnöistä. Jos joku yhtiö kieltäytyy, niin heti kantelu Viestintävirastoon ja yhteys kuluttajansuojaviranomaisiin. Poikkeuksena vakuukusyhtiön ei tarvitse myöntää vakuutusta ilman ennakkomaksua sellaiselle, joka on velkaa vakuutusyhtiölle, eikä sellaiselle joka on tehnyt vakuutuspetoksia ja saanut perusteettomia korvauksia kyseiseltä yhtiöltä. Itselläni on tietenkin kotivakuutus huolimatta vakavista luottohäiriöistä.

[QUOTE="sauli";23915444]Kuinkahan monta kertaa tämä pitää selittää. Kaikki saavat nyt kotivakuutuksen riippumatta luottotietomerkinnöistä. Jos joku yhtiö kieltäytyy, niin heti kantelu Viestintävirastoon ja yhteys kuluttajansuojaviranomaisiin. Poikkeuksena vakuukusyhtiön ei tarvitse myöntää vakuutusta ilman ennakkomaksua sellaiselle, joka on velkaa vakuutusyhtiölle, eikä sellaiselle joka on tehnyt vakuutuspetoksia ja saanut perusteettomia korvauksia kyseiseltä yhtiöltä. Itselläni on tietenkin kotivakuutus huolimatta vakavista luottohäiriöistä.[/QUOTE]

tää on sit ihan 100% varmaa tietoa?

olen soittanut moneen vakuutus yhtiöön ja yks kään ei anna meille kotivakuutusta. eli ei taida olla muuta vaihto ehtoa kun talon myynti kun pankki sanoo lainat irti kun ei ole vakuutusta

Itselle tulisi mieleen voisiko paikallinen velkaneuvonta osata auttaa kyseisessä asiassa? Vaikka neuvoa hyvän vakuutusyhtiön. Kyllähän kaikilla pitää olla oikeus vakuutuksiin. Jos ei muuta niin soita sinne kuluttaja-asiamiehelle, heillä on parasta tietoa.

Itselle tulisi mieleen voisiko paikallinen velkaneuvonta osata auttaa kyseisessä asiassa? Vaikka neuvoa hyvän vakuutusyhtiön. Kyllähän kaikilla pitää olla oikeus vakuutuksiin. Jos ei muuta niin soita sinne kuluttaja-asiamiehelle, heillä on parasta tietoa.

pitää kokeila soittaa. mutta nykyään näyttää että että jos menettää luottoteidot niin menettää kaiken. mekin menetetään talo yhden 140e takia :(. jos nyt niin käy niin pitää vain yrittää jatkaa eteenpäin. on mulla kuitenkin ihana perhe, mies ja lapset. toivottavasti lapsia vain ei aleta tämän takia kiusaamaan ja syrjimään