Kotivakuutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko mitään tehtävissä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko mitään tehtävissä?

Vieras
Miten on,onko meillä mahdollisuutta saada kotivakuutusta kun luottotiedoissa on merkintä molemmilla? Ollaan nyt parista vakuutusyhtiöstä kyselty ja aina on sanottu ettei saada koska on maksuhäiriömerkintä. Mutta eikö se laki muuttunut niin ettei vakuutusyhtiöt enää saa tuohon vedota? Onko mitään mitä voisimme tehdä?
Ja nyt en kaipaa mitään moraalisaarnaa siitä että luottotiedot ovat menneet,asia vaivaa meitäkin,mutta kilttejä kun oltiin ja kaveria jelpattiin niin näin siinä nyt sitten kävi. Ja nyt olemme itse pulassa.

lukaseppa vaikka finlexistä ja googlesta ja soita niihin uudestaan, eivät munkaan muistin mukaan saa kieltäytyä antamasta vakuutusta mutta vuosi muistaakseni piti kerralla maksaa :)

"Et yleensä saa vapaaehtoisia vakuutuksia. Pakollisia vakuutuksia hakiessasi saatetaan edellyttää vuoden vakuutusmaksujen maksaminen etukäteen. Jos et saa kotivakuutusta, voit tehdä asiasta valituksen Vakuutuslautakuntaan. Kannattaa kysyä vakuutusta myös toisista vakuutusyhtiöistä. Maksuhäiriö ei vaikuta olemassa oleviin vakuutussopimuksiin, jos hoidat niiden laskut ajallaan."

Mie löysin tämmösen tekstin netistä:
Vakuutusyhtiöt joutuvat jatkossa myös perustelemaan päätöksensä kirjallisesti, jos ne epäävät tai irtisanovat vakuutuksen. Hylkäys- tai irtisanomisperusteen on oltava lain ja hyvän vakuutustavan mukaisia. Esimerkiksi vakuutusyhtiö ei saa systemaattisesti hylätä vakuutushakemuksia hakijan vammaisuuden takia. Myöskään pelkkä maksuhäiriömerkintä ei riitä hylkäysperusteeksi.

Tämä vakuutussopimuslaki on tullut voimaan 1.11.2010.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko mitään tehtävissä?;26666860:
Mie löysin tämmösen tekstin netistä:
Vakuutusyhtiöt joutuvat jatkossa myös perustelemaan päätöksensä kirjallisesti, jos ne epäävät tai irtisanovat vakuutuksen. Hylkäys- tai irtisanomisperusteen on oltava lain ja hyvän vakuutustavan mukaisia. Esimerkiksi vakuutusyhtiö ei saa systemaattisesti hylätä vakuutushakemuksia hakijan vammaisuuden takia. Myöskään pelkkä maksuhäiriömerkintä ei riitä hylkäysperusteeksi.

Tämä vakuutussopimuslaki on tullut voimaan 1.11.2010.

Niin,ja tämä on koipiotu oikeusministeriön sivuilta.

itse soittaisin takaisin niille ja sanoisin että kun kieltäydyitte sitä vakuutusta antamasta niin voisitteko lähettää saman kirjallisena perusteluineen :) saattaa muuttua ääni kellossa ja jos ei niin valitusta kehiin..

No,mies soitti uudestaan ja kertoi että mitä netistä löydettiin tietoa niin sitten vastaus olikin että yhtiöhän voi itse valita asiakkaansa. No,se on totta mutta jännä nähdä että voiko ne sitten sen perustella niin ettei esim. naamavärkki miellytä. Tosin eivät he ole meitä nähneet :).

[QUOTE="Pii";26667016]Menittekö läpi: turva, tapiola, if,[/QUOTE]

If:lle mie soitti just takasin ja sanoi että ois tollanen lakikin keksitty kun ne kieltäyty just antamasta sitä kotivakuutusta ja vetosivat maksuhäiriömerkintään. Nyt sit selvivät kuulemma asiaa ja kyselevät jostain maksusysteemistä että voiko meille sen vakuutuksen antaa. Palailevat asiaan huomenna.
Mietin kyllä sitäkin että jos ei toi isäntä nyt saa asiaa hoidettua "tiukalla" otteella niin voinko minä ottaa kotivakuutuksen tähän omalla nimelläni tähän vaikka talo on miehen nimellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Onko mitään tehtävissä?;26666971:
No,mies soitti uudestaan ja kertoi että mitä netistä löydettiin tietoa niin sitten vastaus olikin että yhtiöhän voi itse valita asiakkaansa. No,se on totta mutta jännä nähdä että voiko ne sitten sen perustella niin ettei esim. naamavärkki miellytä. Tosin eivät he ole meitä nähneet :).

mistä yhtiöstä ne noin sano :O

Alkuperäinen kirjoittaja Onko mitään tehtävissä?;26667143:
If:lle mie soitti just takasin ja sanoi että ois tollanen lakikin keksitty kun ne kieltäyty just antamasta sitä kotivakuutusta ja vetosivat maksuhäiriömerkintään. Nyt sit selvivät kuulemma asiaa ja kyselevät jostain maksusysteemistä että voiko meille sen vakuutuksen antaa. Palailevat asiaan huomenna.
Mietin kyllä sitäkin että jos ei toi isäntä nyt saa asiaa hoidettua "tiukalla" otteella niin voinko minä ottaa kotivakuutuksen tähän omalla nimelläni tähän vaikka talo on miehen nimellä?

Voi ottaa. Onko sulla siis luotot kunnossa?

[QUOTE="outoa";26667148]mistä yhtiöstä ne noin sano :O[/QUOTE]

If:ltä sanottiin kun mies toisen kerran sinne soitti ja kertoi että netistä löydettiin tieto ettei lain mukaan vakuutusyhtiö voi kieltäytyä myöntämästä vakuutusta pelkän maksuhäiriön perusteella. Seuraava kommentti sitten olikin että kyllä yhtiöllä on oikeus päättää asiakkaistaan. Mietittiin sitten vaan että mitkähän ne muut hylkäysperusteet voivat mahdollisesti olla???? Ymmärtäisin kyllä jos olisi esim. muita maksamattomia maksuja kyseiseen yhtiöön mutta kun meillä ei ole koskaan ollut kyseisestä yhtiöstä mitään vakuutuksia joten eivät voi vedota siihenkään että olisi ennestään maksamattomia laskuja sinne.

[QUOTE="Pii";26667159]Voi ottaa. Onko sulla siis luotot kunnossa?[/QUOTE]

Jos nyt kauheasti kiukkuavat ja takkuilevat miehelle niin siinä tapauksessa minä alan taistelemaan. Ikävä kyllä mulla sattui olemaan samassa paperissa nimi joten myös minun luottotiedot ovat menneet. Tosin minulla tällä hetkellä ei ulosotossa ole enää kuin n.100 euroa.