Luottotiedoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Pitikin mennä ne pilaamaan sillon joskus :headwall: Tässäkin murjussa on vuokra 620 euroa, nyt tosin saadaan asumistukea mutta kesällä ei.. Ja jos joskus pääsen jopa töihin niin olis mukava maksaa lainaa pois omasta kämpästä. Mutta kun ei, noita ulosotossa olevia velkoja en saa tämän elämän aikana maksettua. Kyllä ihminen voi olla tyhmä ja ajattelematon |O

paljonko sinulla on ulosotossa velkaa? itse jouduin lamavuosien hurman vuoksi takaajana maksamaan ison kasan lainoja. maksamiseen meni 11 vuotta. maksoin ulosoton tyhjäksi ottamalla halvempikorkoista kulutusluottoa. onneksi isäni alkoi takaajaksi tuohon lainaan. ulosottoon maksamalla ei velkoja kyllä saa maksetuksi, koska vain ripe kuukausimaksusta lyhentää itse velkaa, loput menee isoihin toimistokuluihin ja hullunkorkeaan korkoon.
mutta tsemppiä! yritä saada ulosotosta velka kulutusluotoksi. tai ota yhteyttä Takuu-säätiöön, josta saisit vinkkejä oman elämäntilanteesi pelastamiseksi.

Sitä on paljon, en edes tiedä tarkkaa summaa.. Velkaneuvojalta sain saman tiedon kuin itse jo tiesinkin, apua noihin ei oikein mistään saa koska se on ns. kevytmielistä velkaa kaikki. Olen kyllä monesti itseni haukkunut maanrakoon typeryyteni takia..

Paljonko on sinusta paljon? Itse maksoin nykyrahassa n. 40 000 euroa yksin ja ainoastaan oman sinisilmäisyyteni vuoksi. Kyllä kannattaa yrittää puhua pankissa että saisi lainan jolla voisi hoitaa nuo pois (ainakin heti kun pääset töihin), pankki arvostaa sitä että hoitaa asiansa kuntoon. Tokihan pankki vaatii lainalle takuut.

Eihän niitä nykyaikana enää peritä elinaikaa. Tuli ulosottolaki joka mahdollistaa alkuperäisestä tuomionantopäivästä 10v eteenpäin velkomisen, sen jälkeen pyyhkiytyy pois koko velka. Ja sen jälkeen 5v päästä on luottotiedot kunnossa. Siis jos tosi maksukyvytön ja vanhoja velkoja on, niin kannattaa mielestäni antaa olla vielä pari lisävuotta maksamatta :whistle:

No viimeksi kun tarkistin oli 10 000, nyt varmaan jo enemmän.. Voihan sitä sitten joskus kysyä kun pääsee töihin, en vaan käsitä kuka sen takaa, ei kukaan :/ Tietenkin miä yritän hoitaa ne, tuntuu vaan etten tämän elämän aikana ehdi..

Esim. osuuspankista tai nordiasta voi saada omatakaus/jäsenvakuusluottoja, joihin ei tarvitse takaajia. Vaikutat luovuttaneelta, joka on kyllä ihan ymmärrettävää ja yleistä tuossa tilanteessa. Mutta itse tosiaan maksoin 4 kertaa enemmän velkaa pois ja sitten kun olin sen saanut maksettua, niin olipa ison huokauksen paikka! Älä luovuta!

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Eihän niitä nykyaikana enää peritä elinaikaa. Tuli ulosottolaki joka mahdollistaa alkuperäisestä tuomionantopäivästä 10v eteenpäin velkomisen, sen jälkeen pyyhkiytyy pois koko velka. Ja sen jälkeen 5v päästä on luottotiedot kunnossa. Siis jos tosi maksukyvytön ja vanhoja velkoja on, niin kannattaa mielestäni antaa olla vielä pari lisävuotta maksamatta :whistle:

Pitääkö tää tosiaan paikkansa? Eli velan periminen lopetetaan kun 10v kulunut ulosottoon menemisestä?

Hae velkasaneraukeen. Mun mies haki ja velatkuittaantuu nyt 5 vuodessa pois vaika ei koskaan niitä saisikaan maksettua( ei ole tehnyt itse tätä velkaa) ei saisi edes joka kuukausi 1000e maksamalla tätä koskaan maksettua, joten kohtuutonta olisi kärsiä kun velka vaan kasvaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Pitääkö tää tosiaan paikkansa? Eli velan periminen lopetetaan kun 10v kulunut ulosottoon menemisestä?

Kyllä pitää, etsin kohta linkinkin, kunhan kerkeen... :D

Ei lopeteta, jos ei ole ilmoittautunut varattomaksi ja ei PYSTY OIKEASTI maksamaan velkojaan silloinkin pitää olla velkasaneerauksessa

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:
Esim. osuuspankista tai nordiasta voi saada omatakaus/jäsenvakuusluottoja, joihin ei tarvitse takaajia. Vaikutat luovuttaneelta, joka on kyllä ihan ymmärrettävää ja yleistä tuossa tilanteessa. Mutta itse tosiaan maksoin 4 kertaa enemmän velkaa pois ja sitten kun olin sen saanut maksettua, niin olipa ison huokauksen paikka! Älä luovuta!

Kiitos tsempistä :hug: En miä ihan luovuttanut ole mut melkein, tuntuu vaan aika epätoivoiselta jotain 20 000 velkaa alkaa lyhentämään. Ei sitä kuitenkaan olis varaa kun pari sataa lyhyentää kuussa. Ja kun tässä nyt edes ensin opiskelemaan pääsee ja sitten joskus vielä ehkä töihin. Puhtaat luottotiedot olis unelma, kyllä tätä typeryyttä on kirottu niin monesti :/

pitää! =)

kyllä mää ainakin makselen vuonna 2003 ulosottoon menneitä velkoja.Sain sovittua ne niin, että makselen suoraan perintätoimistolle niin sain ne pois ulosotosta. Vielä olis pari tuhatta euroa jäljellä.

Mun miehellä on ulosottovelka tullut noin 17 vuotta sitten ja sit perittäisiin vieläkin, jos ei olisi hakenut velkasaneeraukseen. Nyt tämä ei kasva korkoa kuten tavallisessa ulosotossa ja poistuu automaatisesti, jos ei maksamaan pysty (Tienatakin saa ihan normaalisti , eikä peritä) viiden vuoden kuluttua

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Kiitos tsempistä :hug: En miä ihan luovuttanut ole mut melkein, tuntuu vaan aika epätoivoiselta jotain 20 000 velkaa alkaa lyhentämään. Ei sitä kuitenkaan olis varaa kun pari sataa lyhyentää kuussa. Ja kun tässä nyt edes ensin opiskelemaan pääsee ja sitten joskus vielä ehkä töihin. Puhtaat luottotiedot olis unelma, kyllä tätä typeryyttä on kirottu niin monesti :/

No etpä kauaa aio elää. OP:n lainalaskurilla 6,9% korolla 20t euron kulutusluoton maksuajaksi tulee 200 euron kuukausierällä 12v 1kk...

Onhan tuollainen ihan normaali summa vielä vaikkapa auto- tai moottoripyörälainana. Niskasta itseäsi kiinni ja maksamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Älä höpötä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

No etpä kauaa aio elää. OP:n lainalaskurilla 6,9% korolla 20t euron kulutusluoton maksuajaksi tulee 200 euron kuukausierällä 12v 1kk...

Onhan tuollainen ihan normaali summa vielä vaikkapa auto- tai moottoripyörälainana. Niskasta itseäsi kiinni ja maksamaan...

No meinasin elää kauan =) Kun en vaan vielä ole päässyt edes opiskelemaan saati sitten töihin että niitä voisin lyhentää.. Kyllä ne siellä ulosotossa muhii ja kasvaa sen aikaa kun alan tienaamaan =)

Yhteistyössä