Luottamuspula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plotti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Plotti

Uusi jäsen
16.11.2011
1
0
1
Mitenhän sitä saisi omassa pääkopassaan muutoksen aikaiseksi? Olen seurustellut nykyisen miesystäväni kanssa noin 3 vuoden ajan ja heti alusta alkaen hän oli elämäni rakkaus. Edellinen suhteeni päättyi miehen pettämiseen ja se oli ihan järkyttävä shokki enkä oikein osannut asiaa edes käsitellä, hautasin sen vain pois ja jatkoin elämistäni.

Nyt nykyinen mieheni jäi kiinni pettämisestä, ei sänkyyn asti menemisestä mutta kuitenkin. Olin lievästi sanottuna järkyttynyt, itkettiin ja puhuttiin asiaa läpi ja lupasin antaa anteeksi. Anteeksiantaminen ja asian rauhaan jättäminen on kuitenkin kaksi eri asiaa, sillä en pysty unohtamaan ja epäilen miestäni jatkuvasti. Oma käytökseni ärsyttää itseänikin, puhumatta miestäni. Hän on todella ahdistunut ja on alkanut käydä enemmän kavereiden kanssa ulkona jne koska minä puolestani koitan pitää häntä "lukittuna" kotiin. Koitan kovasti käyttäytyä normaalisti ja yritän puhua asioista, ennen kuin niistä tulisi riitaa, mutta mitä vain sanon, mies ottaa sen nykyään epäilynä tai luottamuksen puutteena. Meillä on ihania yhteisiä hetkiä joista elän taas eteenpäin ja rakastan häntä valtavasti. Mieltäni vain painaa, pysynkö itse henkisesti kasassa, jos en pääse tästä asiasta yli ja kuinka kauan mieheni jaksaa minua, joka lupasin antaa anteeksi, mutten osaakaan unohtaa.. Pariterapiaan tmv on turha ehdottaa, hän ei todellakaan lähde sellaisiin.

Eikös se niin ole että jos luottamuksen menettää niin sitä on vaikea saada takaisin. Se pitää ansaita takaisin, joten minun mielestäni miehesi suuttuu ihan turhaan jos sinä epäilet häntä, koska hänhän on itse tilanteen aiheuttanut. Ja jos hän itse sanoo niin että haluaa ollakin enemmän nyt poissa kotoa koska sinä käyttäydyt ahdistavasti, niin se vaan lisää syytä epäillä ja kuvitella ties mitä, ainakin omalla kohdalla on niin ollut. Ja jos itse olisin pettänyt puolisoani ja olisin aidosti pahoillani niin tekisin kaikkeni että hän taas luottaisi minuun. Sinua on turha syyttää kyyläksi tai muuta vastaavaa. Onhan sinulla syytäkin olla varuillasi.

Mä olen samaa mieltä kuin Äiti-90, sun puolisosi aiheutti sulle tän tunnetilan ja sen pitäisi myös tajuta korjata se. Ikävä kyllä kovin harva mies tajuaa ! Jos luottamus kerran menee kunnolla, on sitä vaikea saada takaisin. Mulla on aika samanlainen tilanne mieheni kanssa. Meillä on jatkuvasti ongelmia hänen valehtelunsa takia ja tuntuu että ongelmat vain pahenevat ja kasaantuvat kun toinen valehtelee kaikkein pienimmistäkin asioista. Jos valehtelee pienestä niin ties miten paljon suuria valheita se on suustaan päästänyt. Viime aikoina musta on tullut ihan neuroottinen. Olen 99% varma että se on pettänyt mua, mutta mulla ei ole siitä konkreettisia todisteita. Tällainen syö ihmisen mieltä ja on todellakin raskasta henkisesti. Mullakin on jaksamisen kanssa vaikeaa, oon kuitenkin huomannut sen että erossa olo parantaa oloa. Kun toista alkaa vähän ajan päästä kaipaamaan, unohtuu ne epäilyksetkin vähäksi aikaa. Auttaisikohan pari viikkoa "erossa" teitä?

Mun edellinen valehteli todella pienistä asioista esim pelikoneen pelaamisesta..rahaa meni ihan sikana niihin. ja se väitti ettei ole pelannu mutta ei tajunnu että nään tiliotteista koska se oli pelannu kortilla ym pieniä..loppujen lopuksi se valehteli niin isoista asioista etten voinut enää jatkaa..annoin aina kaikki pienet valheet anteeksi enkä osannu odottaa että valehtelisi isoista asioista. kun sanoin sille että jos valehtelee ihan pienistäkin asioista niin valehtelee isoistaki niin se sanoi että ei todellakaa mee niin. mun kaikki edelliset on satuttanu mua todella pahasti..väkivaltaa on ollut kolmessa suhteessa. nyt on vaikea luottaa miehiin..mut eiks sitä sanota että niin kauan syytön kun toisin todistetaan. mua on petetty mutta yritän unohtaa ja olla ajattelematta..jos mies ei rakastaisi ja haluaisi vain satuttaa niin miksi se olisi sun kanssasi?? minä uskon että se olisi jo lähtenyt jos ei sun kanssa haluisi olla ja yrittää korjata tilannetta.Koita jaksaa.

Yhteistyössä