Luottamus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäskö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekäskö?

Vieras
Kaipailisin ulkopuolista näkökulmaa. Ongelmana on se että puolisoni (nainen) on hankkinut itselleen kavereita netistä ja tämähän on ihan ok. Mutta...

Tilanne alkoi kun aikaa ei enää riittänyt minulle ollenkaan (tosin tämä asia on jo muuttunut kun olen yrittänyt asiasta puhua), kun toinen roikkuu netissä yötä myöten. Järjestin esimerkiksi meille yhteistä aikaa ja yritin muodostaa jonkun näköistä keskusteluyhteyttä ja ilta meni muuten hyvin mutta taas jäi puoliso sen jälkeen roikkumaan nettiin ja tuli nukkumaan joskus 2-3 välillä.

Viime viikkojen aikana meillä on ollut ainakin minun mielestä ihan ok keskinäiset asiat. On pystytty puhumaan ym. mutta viikko sitten huomasin vahingossa että puoliso oli etsinyt enirosta jonkun miehen puh.nron (käytetään samaa konetta). Kysyin että kukas tämä kyseinen henkilö on ja puoliso vastasi takellellen ettei tunne koko miestä mutta on jutellut sen kanssa netissä ja halusi vain tarkistaa onko sen niminen henkilö oikeasti olemassa.

Eli minä en enää luota täysin puolisooni ja se tuntuu erittäin pahalle. Onko mitään mitä asialle voisi tehdä? Olen kuitenkin päättänyt että jatketaan normaalisti ja minä yritän luottaa ja antaa aikaa toiselle ansaita luottamuksen takasin.

Tässä vielä listattuna asiat jotka rupesivat epäilyttämään:
- yhtäkkiä lisääntynyt netissä vietetty aika.
- messengerin asennus (vaikka ei kuulemma olekkaan käyttänyt)
- sivuhistorian valikoiva tyhjennys. (Ainakin nyt kun käytetään taas samaa konetta)
- ilmeisestikkin nämä uudet kaverit onkin kaikki miehiä
- enirosta vieraiden miesten numeroiden hakeminen
- jos minä kysyn asioista niin heti syytetään kyttäyksestä

Kysymys ei todellakaan etten luottaisi puolisooni ollenkaan, vaan siitä että luottamus rakoilee edellä mainittujen seikkojen johdosta vaikkakin asiat jo puhuttiin aiemmin mutta kun tuli nuo pari asiaa nyt myöhemmin esille ( eniro ja sivuhistoria). Ja tuon numeron haun jälkeen keskusteltiin siitäkin mitä kummakin mielestä voi netissä tehdä. Edelleenkään ei kenekään tarvitse kaikkea kertoa mutta minun mielestäni asioiden pitäisi olla semmoisia että jos toinen kysyy niin voi hyvällä omallatunnolla kertoa valehtelematta.

Tänne kirjoitin siitä syystä että yritän samalla järjestää näitä asioita omassa päässäkin oikeisiin mittasuhteisiin ja luulen ettei puoliso täältä näitä juttuja lue.

Lähinnä haluaisin tietää olenko nyt sitten niljakas stalkkeri vai vai parisuhteestaan huolestunut mies?

Ja ei, minä en aio tutkia koko koneen käyttöhistoriaa vaikka sieltäkin saisi kenties jotain tietoja mihin konetta on käytetty, kuitenkin sen verran vielä luotan ja toivon että toinen puhuu totta. Kannattaa kai minun huomioida sekin että vaikka jouduttiin luottamus pulasta puhumaan uudelleen vaikka luultiin että se asia oli jo käsitelty, niin meillä (ainakin minun nähdäkseni) silti menee hyvin. Riidat voidaan sopia ja olla lähekkäin, puhua asioista tai olla puhumatta jos haluaa.

Teksti on ehkä hieman sekavaa mutta toivottavasti ajatus tulee ilmi.

Meillä koneen oma tietokone valikossa on kohta omat tiedostot ja siellä lokitiedot. Kaikki mesekeskustelut on tallentuneet sinne, jos niitä ei erikseen sieltä poista. Löysin tän kohdan kerran vahingossa, en tiedä onko kyse perusasetuksesta vai onko se asennettu jälkikäteen.

Meillä koneen oma tietokone valikossa on kohta omat tiedostot ja siellä lokitiedot. Kaikki mesekeskustelut on tallentuneet sinne, jos niitä ei erikseen sieltä poista. Löysin tän kohdan kerran vahingossa, en tiedä onko kyse perusasetuksesta vai onko se asennettu jälkikäteen.

Tiedän että likit mahdollisesti tallentuu mutta en aio edes katsoa koska haluan että puoliso kertoo itse jos on jotain kerrottavaa. Ja kaikki mitä tuossa aloituspostauksessa kirjoitin on tietysti minun oma näkemykseni asiasta ja asioissahan on myös sen toisen ihmisen näkemys mutta sitä minä en pysty tähän keskusteluun tuomaan.

Viimeksi muokattu:
Puoliskollasi on nettiaddiktio. Siltähän se nyt ihan ekaksi vaikuttaa ja siitä kannattaakin olla vähän huolissaan, koska addiktiot eivät pitkässä juoksussa mitään terveellistä elämää edusta. Tosin hänen pitäisi se itse tunnistaa ja etsiä syitä, joten asiasta voi korkeintaan herätellä keskustelua. Ja onko nettiaddiktio seurausta, miten teillä keskenänne menee? Onko elämä puoliskollesi tosi tylsää ja tapahtumaköyhää, jolloin jännitys tai hyvät kontaktit löytyvät netistä?

Jutustasi ei käy ilmi, miten kommentoit hänen nettituttaviaan? Jos olet ottanut jyrkän linjan ja esität kysymyksiä vaatimalla, niin kuka tahansa häkeltyisi ja ryhtyisi välittömästi suojaamaan viatontakin yhteydenpitoa. Minä ainakin!

Netin kautta voi tutustua ihan keneen vain ja tärkein kriteerihän on syntyykö yhteys, joten nimimerkin takana voi olla yhtä lailla mies tai nainen.Sen suhteen et voi ainakaan puoliskoasi epäillä. Ja ihan varmasti minäkin tarkistaisin onko joku ihminen oikeasti se, joka on kuin ryhtyisin avoimesti läpisemään, missä asun ja kenen kanssa. Siinä suhteessa puoliskosi toimii vastuuntuntoisesti.

On oikein, ettet tutki puoliskosi jälkiä netissä. Se menee kontroloimisen puolelle ja rikkoo keskinäistä luottamustanne.

Mikset puhu puoliskollesi, kuten kirjoitit tänne? Esität asiasi hyvin ja rakentavasti, joten sinuna hoitaisin asian hänen kanssaan samalta pohjalta.

Puoliskollasi on nettiaddiktio. Siltähän se nyt ihan ekaksi vaikuttaa ja siitä kannattaakin olla vähän huolissaan, koska addiktiot eivät pitkässä juoksussa mitään terveellistä elämää edusta. Tosin hänen pitäisi se itse tunnistaa ja etsiä syitä, joten asiasta voi korkeintaan herätellä keskustelua. Ja onko nettiaddiktio seurausta, miten teillä keskenänne menee? Onko elämä puoliskollesi tosi tylsää ja tapahtumaköyhää, jolloin jännitys tai hyvät kontaktit löytyvät netistä?

Jutustasi ei käy ilmi, miten kommentoit hänen nettituttaviaan? Jos olet ottanut jyrkän linjan ja esität kysymyksiä vaatimalla, niin kuka tahansa häkeltyisi ja ryhtyisi välittömästi suojaamaan viatontakin yhteydenpitoa. Minä ainakin!

Netin kautta voi tutustua ihan keneen vain ja tärkein kriteerihän on syntyykö yhteys, joten nimimerkin takana voi olla yhtä lailla mies tai nainen.Sen suhteen et voi ainakaan puoliskoasi epäillä. Ja ihan varmasti minäkin tarkistaisin onko joku ihminen oikeasti se, joka on kuin ryhtyisin avoimesti läpisemään, missä asun ja kenen kanssa. Siinä suhteessa puoliskosi toimii vastuuntuntoisesti.

On oikein, ettet tutki puoliskosi jälkiä netissä. Se menee kontroloimisen puolelle ja rikkoo keskinäistä luottamustanne.

Mikset puhu puoliskollesi, kuten kirjoitit tänne? Esität asiasi hyvin ja rakentavasti, joten sinuna hoitaisin asian hänen kanssaan samalta pohjalta.

Kiitos, tässä oli hyviä pointteja. Kyllä asioista on puhuttu ja ihan hyvässä hemangessä. Lähinnä minua vaivaa tuo että en voi täysin luottaa puolisooni. Toivon vaan niin kovasti että pystyisin siihen koska hän kuitenkin on se jonka kanssa minä haluan elämäni jakaa. Kai se aika auttaa tässäkin asiassa. Ja minä luultavasti ylireagoin vaikka kyllä tuossa on noita epäilyttäviä asioitakin.

Puolison elämän ei pitäisi olla tylsää ja tapahtumaköyhää johtuen töistä, opiskelusta ja suuresta määrästä oikeita kavereita. Ja puoliso kertoi kyllä tarvitsevansa aikaa välillä pään tyhjentämiseen vaikka viettämällä netissä aikaa ja tämän ymmärrän kyllä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos, tässä oli hyviä pointteja. Kyllä asioista on puhuttu ja ihan hyvässä hemangessä. Lähinnä minua vaivaa tuo että en voi täysin luottaa puolisooni. Toivon vaan niin kovasti että pystyisin siihen koska hän kuitenkin on se jonka kanssa minä haluan elämäni jakaa. Kai se aika auttaa tässäkin asiassa. Ja minä luultavasti ylireagoin vaikka kyllä tuossa on noita epäilyttäviä asioitakin.

Puolison elämän ei pitäisi olla tylsää ja tapahtumaköyhää johtuen töistä, opiskelusta ja suuresta määrästä oikeita kavereita. Ja puoliso kertoi kyllä tarvitsevansa aikaa välillä pään tyhjentämiseen vaikka viettämällä netissä aikaa ja tämän ymmärrän kyllä.

MInä suhtautuisin varauksella silti aamuöiseen netti addiktiin. Messingerin kautta voi näyttää kuvaansa livenä mitä sillä hetkellä tekee näyttää, samoin sillä voi luoda yhteyden toisella puolella maapalloa olevaan ihmiseen.

Harrastaahan moni nettiseksiäkin messingerin välityksellä. Videot ja puhelut.
Loppujen lopuksi et voi tietää onko hän tympääntynyt vai ei. Jokainen ihminen tietää sen itse tunteeko niin.

Harvemmin pään tyhjennys tarvitsee aamuyön nettideittailua. Tämän sanon sinkkunaisena eläen ja erostanikin on jo aikaa. Mutta muistan tuollaisen käytöksen ajalta ennen eroani.

Viimeksi muokattu:
peli on ap menetetty; ala valmistautumaan eroon. tuo on sellainen tauti, että se ei parane muuta kuin konttaamalla, siis puolisollasi. valitettavasti, olen pahoillani.

koukuttaa monet ihmiset ja näin syrjäytymistä tosielämästä tapahtuu kun "koukkuunjäänyt" ei elä realistista elämää ja hoida todellisia ihmissuhteitaan/arkiaskareitaan. Ihminen joutuu ns. verkonvietäväksi ja netti-imusta irtipääseminen voi kestää vuosia. Joskus tarvitaan ammattilaisen apua.

Minusta yksi huolestuttava merkki on se, että ette mene yhdessä nukkumaan. Muistan lukeneeni jostakin, että yhdessä nukkumaanmeneminen on yksi sellainen asia, joka ylläpitää hellyttä ja läheisyyttä, koska se on luonteva hetki halailla, sanoa jotakin kaunista ja olla ihan vaan lähekkäin. Tietysti mitä tuoreempi suhde, niin se johtaa usein myös seksiin, mutta sen ei siis välttämättä tarvitse johtaa seksiin. Yhtäaikaa sänkyyn meneminen voi myös tarkoittaa sitä, että toinen alkaa halailujen ja hyvän yön toivotusten jälkeen nukkumaan ja toinen alkaa lukea kirjaa tai katsomaan telkkaria. Jos mietin omia kahta pitkää parisuhdettani, niin yhdessä nukkumaanmenemisen poisjääminen oli juuri niitä asioita, jonka jälkeen parisuhde lähti menemään alamäkeä.

Onko mahdollista, että viettäisitte tietokoneettoman ja kännykättömän viikonlopun? Lähtisitte vaikka talvilomareissuun tai olisitte ihan kotona, jossa tietotekniikka laitetaan vaikka auton perään säilöön ja sinä pistät auton avaimet visusti jemmaan. Tällä tavoin näkisit, että aiheuttaako tällainen operaatio vaimossasi levottomuutta (nettiaddiktio) vai onko ehkä sittenkin kyseessä se, että vaimosi roikkuu netissä jonkun miehen/miesten vuoksi.

Uskoisin, että netistä nainen hakee hyväksyntää, kehuja ja sellaista seksuaalista boostausta. Siitä saattaa olla joskus vain pieni matka pettämiseen, jos nettimies kuulostaakin sujuvasanaiselta ihannemieheltä. Tiedät kyllä itse, että onko naisesi sen näköinen, että hänelle olisi kysyntää muiden miesten keskuudessa. Jos sitä mukaa kun nainen viettää enenevässä määrin aikaa koneella käy niin, että myös seksielämänne hiipuu, niin sitten olisin kyllä tosi huolisani.

Yhteistyössä