Luotatteko miehenne vauvanhoito osaamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jerika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jerika

Vieras
Oon ihmetellyt kun moni tuttavista kauhistelee kun oon sanonut, että muksu jäi isänsä kanssa kotiin tms, että he eivät voisi kuvitellakaan että mies jäis kotiin muksun kanssa kun ei se osaa ees vaippaa vaihtaa! tuo meijän napero on nyt 4kk ja ihan alusta asti olen laittanut mieheni hoitamaan, vaihtamaan vaippaa tms, että itselläni ois myös mahdollisuus saada omaa aikaa.

Itse olen päivät vauvan kanssa ja kyllä mä odotan, että mies osallistuu vauvan hoitoon kun töistä kotiin tulee...

Meillä mies hoiti vastasyntynyttä vauvaa jo ennen minua muutaman päivän, eikä ole mitenkään koskaan ajateltu etteikö hän pärjäisi yhtä hyvin. Joskus on pitänyt huolehtia että muistaa vauvan kanssa kahdestaan johonkin mennessään ottaa vaihtovaippaa ja maitopulloa mukaan, mutta muuten ei ole ollut mitään syytä miksen olisi jättänyt kotiin.

Eiköhän se aika paljon riipu huushollista, mikä on työnjako ja miten kukainenkin haluaa asiansa hoitaa. Isä voi olla hyvä monella tapaa, ei kaikki vaan taivu motivaation tai muun perusteella vauvavuodeaikaan, vaikka sitten esim. hirmuliskoikäkausina ovatkin paljon pätevämpiä kasvattajia kuin äidit. Kyllähän sellaisiakin pariskuntia on joissa mies tietää enemmän rintapumpuista, vauvakarstasta ja turvakaukaloiden turvatesteistä kuin nainen...

Meillä kanssa jotkut sukulaiset kysyy että pärjääkö se mies lasten kanssa ja kyse on korkeintaan siit että yön yli olen muualla?Meillä on kaks tenavaa,kyllä kai niiden oma isä pärjää,jos ei hän niin kuka sitten :) Mistä lie entisajasta juontaa juurensa tuokin luulo ettei isit pärjää lastensa kanssa.Hyvillään vaan ovat milemmat,sekä isi että mukelot kun äiti välillä on perfektionistin luonteensa kanssa muualla ja rutiinit saa mennä mäkeen yhdeksi illaksi.

mulla kans pari kaveria jotka eivät voi jättää edes pariksi tunniksi vauvaa miehellensä, että vaikka pääsisivät käymään kampaajalla tms. välillä tuntuu että meillä mies hoitaa vauvaa enemmän kuin mä (miehellä oli parin viikon loma ja taisin ottaa siitä kaiken irti ;) )

Noh en menisi niin vannomaan... Nykyään ei tee juuri mitään vauvan kanssa tai osallistu vauvan hoitoon. Kerran laitoin vaihtamaan kakkavaippaa ja lapsiressu oli naamaansakin myötä sen jälkeen kakassa. Olen kyllä vaatinut miestä hoitamaan, mutta eipä tuo paljoa ole osallistunut. Minkäs teet....

No tuota, mä jätin ipanan sisilleen pullon kera joskus.. öööh.. viikon iässä kun mun oli pakko päästä hakemaan Kunnolliset imetysliivit.
Hengissä ne kumpikin vielä on, eli joo, mä luotan mieheni taitoihin.

jaa-a: jotkut miehet puhkeavat kukkaan vähän vanhemman lapsen kanssa. Löytyyhän niitäkin äitejä jotka eivät vauvan saatuaan oikein tunnu istuvan rooliinsa. Anna miehellesi aikaa. Kysäisepä vaikka omalta isältä- jos mahdollista- millainen hänen roolinsa oli vauvan eli sinun kanssa.

Vahan asian vieresta,,, mutta kun olen tassa katsellut tuon 18v poikani isana oloa tyttonsa kanssa niin olen kylla todella hammastynyt ja 'impressed' - niin hyvin poika hoitaa vauvansa; pinnaa riittaa, maalaisjarkea osaa kayttaa. Minun on vaikea pitaa nappini hommasta irti mutta ei poika siina apua tartte. Itse hoitaa kaiken. Valilla kyselen etta jos vaikka saisin kylvettaa tai jotain :whistle:

Yhteistyössä