luopumisen tuska

Olen lähdössä työ elämään 8 kotona olo vuoden jälkeen,vauva ajtuksesta luopuminen edssä,miten oletta selvinneet ja tehneet sitä luopumis työtä?
Miten voin tehdä sterilisaation????????
tai jotain,oikeesti minun lapset on tehty,on vaan kurja silti luopua ajatuksesta että ei enäää????
 
äitineljälle
Kuinkas monta lasta teidän perheessä on? Meillä siis 4 ja kaipa meidän perhe on nyt valmis. Tuntuu oudolta ettei enää tulis vauvoja... jäänyt päälle jotenkin.:) Kaipa pitää vain tehdä periaatepäätös. Ehkäisy ongelmana meillä, sterilisaatio olis helppo, mutta eihän sitä jotenkin voi vielä. Kertokaa omia kokemuksia! Miten monet tietävät, että nyt riittävät vauvat?
 
Helppo oli tehdä päätös sterilisaatiosta. Vanhin lapsi on 14 v ja vuorin 1v 6 kk. Eli olen oikeastaa 14 vuotta elänyt pikkulapsielämää. Aikansa kutakin ja tämä vaihe saa nyt loppua. Ihania vuosia ovat olleet, mutta ihania ovat nuo isotkin lapset. Haluan ehtiä olla myös heidän kanssa. Sitä omaakin aikaa kaipaa pikku hiljaa enemmän. Joku harrastus kodin ulkopuolella voisi olla hauska juttu, samoin lumilautailu oikein ajan kanssa ( ilman, että tarvii olla auttamassa pikkulapsia ) jne. Vauvat on ihania - sitä en voi kieltää. Vauvaperheitä on ympärillä ja heitä voi aina auttaa, jos oikein vauvakuume iskee.
 
aloittaja tässä taas,mulla ei ole nimimerkkiä???
Meillä on kolme lasta,vanhin ykkösellä,en minäkään jaksa enää vauva aikaa vaikka ne on kuinka ihnia,ihana aatella omaa aikaa ja perheen kanssa yhteisiä harrastuksia vaikka vaellusta jne.
Kun sais vaan jostain voimaa.......uskallusta......mitä lie kunhan päätöksessä pysyis :)
En maha uskaltaa sterilisaatiota,jos kokeilis vaikka lastaria.
 
Olet kyllä ap ollut kunnioitettavan kauan kotona :heart: =) Sterilisaatio kannattaa mielestäni tehdä vasta silloin, kun tuntee siihen olevansa valmis. Tuo keksimäsi ehkäisy on varmasti parempi sinulle vielä tässä vaiheessa.
 
Ei kannata pyytää vielä sterilisaatiota, jos tunnet noin kuten kerroit. Kannattaa tehdä varmasti tuon toisen suunnitelmasi mukaan.

Minulle on tehty strilisaatio, koska olin varma asiasta, ja koska kolmattakin mietittiin pitkään ja hartaasti (2 vuotta!) että vieläkö sitä jaksaisi. Nyt on kolme lasta joka tuntuu hyvältä :heart: Sterilisaatioon päädyttiin myös siksi ettei muu ehkäisy käy.
 
Itse olen ollut kotona lapsiani hoitamassa jo 16 vuotta, tosin olen opiskellut siinä välissä pari vuotta ja hoitanut kotonani toistenkin lapsia, mutta kuitenkin.
Nyt nuorin lapseni täyttää kesäkuussa 3-v. ja nyt on iskenyt vauvakuume, olen 35-v.
Lapsia meillä on 6.
En tiedä miten se taas heräsi, vauvakuume, mutta myös mieheeni se on iskenyt.
Strelisisaatioon en itse menisi, mutta se on jokaisen oma päätös ja oli se mikä tahansa, se on varmasti hyvä ratkaisu.
Henkilökohtainen päätös, mutta aika lopullinen kuitenkin.
Entäs jos vielä tuleekin aika että haluaa vauvan????

Toivottavasti päädytte yhteiseen ja oikeaan ratkaisuun teidän kannalta katsottuna!
 

Yhteistyössä