Luomusynnytys?! Apua kaipaan.

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Minttu"
Mistä saisin tietoa luomusynnytyksistä. Luonnonmukaisista kivunlievityksistä?
En voi saada mitään puuhutetta.
Enkä kaipaa mitään kauhutarinoita,tiedän etten kivutta synnytä mut haluan tietoa lisää.

Itse synnytin molemmat lapset ilman kivunlievitysta. Tai no, ilokaasua sain, eli ei kai luomusynnytykseksi lasketa.
Millaista tietoa olet vailla?
Mita kipuun tulee, mua ei ainakaan niin paljoa saattunut ettenko tekisi samaa uudestaan. Silla hetkella ehka ajattelin etta "on taa hullun hommaa" mutta halusin kuitenkin tuntea mita siina synnyttamisessa tapahtuu.

"Jenis"
Mä olen synnyttänyt 2 kertaa luomuna omasta tahdostani, ja se oli ihanaa eikä kamalaa :) Pitää vain luottaa siihen että pystyy homman hoitamaan, ja toisaalta luottaa kätilön ammattitaitoon jos jokin alkaa mennä pieleen. Jos olet Facebookissa, niin siellä on ryhmä nimeltä Aktiivinen synnytys jossa voi käydä juttelemassa.

Itselläni toimi kivunlievityksenä ekassa synnytyksessä parhaiten kauratyyny ja kylpyamme, tokassa pääsin ihan isoon ammeeseen kellumaan ja se oli aivan parasta. En siis ammeeseen synnyttänyt, mutta vietin siellä avautumisvaiheen oikeastaan kokonaan.

"Minttu"
Itse synnytin molemmat lapset ilman kivunlievitysta. Tai no, ilokaasua sain, eli ei kai luomusynnytykseksi lasketa.
Millaista tietoa olet vailla?
Mita kipuun tulee, mua ei ainakaan niin paljoa saattunut ettenko tekisi samaa uudestaan. Silla hetkella ehka ajattelin etta "on taa hullun hommaa" mutta halusin kuitenkin tuntea mita siina synnyttamisessa tapahtuu.
Olen synnyttäny ennenki,että tiedän mitä synnytyksessä tapahtuu. Mutta ihan käytännön vinkkejä miten lievittää tuskaa. Olen aina saanu lopussa selkäyrinpuudutteen mutta nyt se on luultavasti poissuljettu juttu. Käyn vielä asiasta jutteleen ammatti ihmisille mutta jotain haluaisin jo lukea etukäteen.

Yhteistyössä