Luomen poisto kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Annikki";22992520]Tiedän Nummelassa (Kahvimaalla muutama kilsa NUMMELASTA ) olevan paikan, jossa otetaan laserilla luomet pois. Ei leikellä, eikä tule tikkejä. Leila Warvas otti minulta luomen juuri selästä. Pientä nipistystä tuntui mutta ei sen kummempaa. Warvas olisi ottanut samaan hintaan useammankin luomen. Se maksoi 110 e.[/QUOTE]

Juu, saahan sitä laserilla pois luomia vaikka missä, mutta sitä ei suositella kaikissa tapauksissa. Laserilla poistaessa kun luomesta ei jää mitään jäljelle, eikä näin ollen koepalaa saada. Aika monessa tapauksessa kun koepala lähtee tutkittavaksi..

Minä kävin tänään poistattamassa kaksi luomea selästä.
Lääkäri kyllä minulle sanoi heti että ovat vaarattomia. kun kysyin että lähetetäänkö niitä tutkittavaksi.

puudutus tietty tuntui jonkun verran. mutta kun lääkäri oli liian hätäinen ja ei varmaan antanut puudutuksen vaikuttaa tarpeeksi, niin luomien poisto kyllä sattui.
Normaalisti se ei kuulemma satu. eikä pitäiskään kun on puudutus.

Minua kaduttaa ihan kamalasti, kun hölmö menin yhden luomen takia yksityiselle poistattamaan. Luomi ei ollut edes näkyvällä paikalla, joten julkisen tk:n jättämä arpikaan ei olisi haitannut. En ymmärrä vieläkään sitä, että miten yhden luomen poisto voi maksaa yli 200 euroa! Onko minua huijattu vai miten tämä on mahdollista? Kelakorvaus oli vain 40 euroa alkuperäisestä summasta.
Toivottavasti edes luomen jättämä jälki tulee olemaan siisti ja, että poistetussa luomessa ei ollut pahanlaatusta muutosta. Tulos 2 viikon kuluttua.

mult poistettii kaulast iso luomi viime kesän ja ei se satu yhtää jäi tollane 5cm pitkä arpi about, ja ne ketkä noit arpii pelkää nii mielummi miehekäs arpi! tai naisekas :D ku näkyvä luomi...

ei mitään jälki oireita! Itse poistin naamasta luomen vetyperoksiidilla ja känsän poisto aineella! Kun ruskee hävi s niin kävin känsän poisto ainetta apteekista ja se rasva hävis! On ollut känsiä ja mutta ei kuuloa niin poistin jalasta känsän kynnen poisto aineella(kynsilakan poisto aine).! nuorena! :). Se hävis ja kaveri vaan kysy millä? Sillä oli oikeet aineet vaan minun ois pitänyt puhistaa joskus korvat!

Multa otettiin tänään selästä pois luomi, reilu puolen sentin kokoinen. Puudutuksen laitto sattu järjettömästi, mutta sen jälkeen ei tuntunutkaan seuraavaan neljään tuntiin yhtään mitään. Nyt kun puudutusaineen teho lakannut vaikuttamasta, niin kutittaa ja sattuu. Buranaa nassuun vaan! Leikkausviilto näyttäis olevan semmosen 3 cm pitkä, että aika paljon isompi kuin itse luomi. :/
Ja terveyskeskuslääkärillä kävin. Viikon päästä tikit pois ja parin-kolmen viikon päästä saa kuulemma kysyä tuloksia siitä luomesta. Automaattisesti lähettivät tutkittavaksi sen.
Ei kannata pelätä luomenpoistoa, ei sitä edes huomaa ja puudutuksen antaminen kestää vain sen 5 sek. Parempi se on poistattaa luomet, kuin sairastua melanoomaan. Vielä olis 2 luomea jotka haluaisin pois, toinen pakarassa ja toinen kainalossa. :s

[QUOTE="mauu";23415841]Kuinka kauan menee että saa vastauksen koepaloista?
Pystyykö lääkäri lähes varmuudella sanomaan jo leikatessaa onko hyvä -vai pahanlaatuinen?[/QUOTE]

Aika harvoin niitä lähetetään tutkittavaksi, ellei ole erityisen "pahannäköinen".

Käytännössä aina patologille kun veistä käytetään, ihan normaali protokolla. Melanoomasta: silloin tullaan yleensä näyttämään "luomea" tai ihomuutosta.

Jos lääkäri osaa asiansa niin ei satu. Toisiin paikkoihin tarvitaan enemmän tikkejä kuin toisiin vaikka haava olisi saman kokoinen, tämä siksi että iho venyy eri osassa eri tavalla. Kastella ei saa vuorokauteen infektioriskin vuoksi eikä saunoa saa niin kauan kuin on tikkejä. Tikkienpoiston jälkeen vrk kuivana, sittenei ole rajoituksia. Joskus haavalle voi tulla arven liikakasvua eli keloidi. TäMä on ihon omia juttuja, ei riipu lääkärin ammattitaidosta.

oon vasta 13 vuotias tyttö ja mula poistettiin terveys keskuksessa eikä sattunut yhtään ei edes puudutus melkein yhtään joten ei pitäis sattua kun ei muakaan sattunut!

Mulla ois nenän varressa luomi (noin. silmien tasolla) joka pitäs näön takia poistaa, mutta kun pelkään paikallispuudutusta (varsinkin, kun luomi on silmien välissä). Onko mahdollista nukuttaa leikkauksen ajaksi???

Pitääpä nyt välillä tulla positiivista kertomaan, kun sitä niin harvoin nettikeskusteluissa tulee esille (vaikka suurin osa jostain toimenpiteestä saattaisi olla helppoja). Selässä olevaa vähän epäilyttävän näköistä koholla olevaa luomeani olen jo aiemmin kauan sitten näyttänyt terveyskeskuksessa muun ajan ohella, mutta sanottu vaan, että ei tarvii poistaa. Itse olen sitä sen jälkeen useasti miettinyt ja tällä kertaa sitten onnisti kun taas kerran muun ajan ohella TK:ssa sitä näytin ja sitten kävin pyytämässä TK:n luukulta erikseen luomenpoistoa varten ajan, ja että lääkäri sanoi näin.

Osasin odottaa kipeästi sattuvaa puudutuspiikkiä, mutta en mikään piikkikammoinen ole, niin en sitä mitenkään kuitenkaan pelännyt. Huomasin, että täällä monet sanoo sen sattuvan kauheasti, mutta varmaan yksilöllistä. Kyllähän ne piikit joskus sattuu. Mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että sattui vähemmän kuin hyttysen pisto! Tuskin edes tunsin sitä puudutepiikin pistelyä ja leikkauksesta ei mitään tietoa tunnon puolesta. Tänään siis poistettiin ja pikkaisen se jomottaa, muttei paljoa ainakaan vielä. Ja mitään kipulääkkeitä en ole siis ainakaan vielä joutunut tuohon syömään. Sanoisin, että helpoin toimenpide ainakin toimenpiteenä tämänastisen elämän aikana! Myöhemmästähän en vielä osaa sanoa, kun nyt on eka päivä.

Yhteistyössä