Luomen poistosta!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitenkä se käytännössä ottaen tapahtuu ja sattuuko se? Minkähän hintasta se on ja poistaako ne ihan luomen, kuin luomen vai katsotaanko sitä eka että onko sitä ns. tarvetta poistaa?

No ensin puudutetaan ja sit leikataan luomea laajempi ja syvempi alue pois ja ommellaan kiinni. Luomi lähtee tutkittavaksi että oliko siinä mitään syöpään viittaavaa. Ja jos menet häiritsevän luomen kanssa niin tottahan se poistetaan ihan katselematta.

Mulla on vaan itselläni aika iso luomi tossa "alakerran" lähettyvillä, tai jos bikini rajaa sheivaan, niin se on häiritsevästi siinä tiellä (muutaman kerran oon saanu sen luomen vuotamaan vertakin, kun oon bikini rajaa sheivannu)

Multa ei kyllä joskus poistettu luomea, kun lääkäri totesi että niin pienen luomen poistosta jää minulle ihan suotta iso arpi niskaan. Siellä se luomi edelleen on, 20 vuotta myöhemminkin enkä minä enää ole ajatellutkaan sen poistoa. :D

Multa poistettu kolme luomea, mutta ne olleet kaikki ns. vanhuusiänluomia/vanhuusiänsyyliä/rasvaluomia. Monta eri nimitystä samalle asialle. Niissä ei ole juuria eli ne poistetaan ihan vain raapimalla sellaisella virkkuukoukun näköisellä jutulla. Kaksi kertaa puudutettu, kolmas lääkäri vain jäädytti. Ei tunnu missään ja kestää puoliminuuttia.

Kaikki luomet lähetetään aina tutkittaviksi, mutta esim. noi rasvaluomet mitä multa on poistettu niin ne ei muutu pahalaatuisiksi vaikka ne onkin itseasiassa rumimman näköisiä luomia mitä ihmiselle voi tulla. Usein varmaan moni säikähtääkin juuri noita luomia, kun ne on niin karmeita ja voivat muuttua vähitellen iän myötä vielä rumemmiksi.

Google kertoo tästäkin lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on vaan itselläni aika iso luomi tossa "alakerran" lähettyvillä, tai jos bikini rajaa sheivaan, niin se on häiritsevästi siinä tiellä (muutaman kerran oon saanu sen luomen vuotamaan vertakin, kun oon bikini rajaa sheivannu)

Mulla kans, kakskin. Ovat tuplaantuneet raskauden myötä, joten pakko poistaa. En vaan millään haluis mennä silvottavaks, kun on niin hankalassa paikassa paranemisen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Laserilla voidaan myös poistaa, eikä tarvita tikkejä.

Tekevätkö ihan tk:ssa, mitä maksaa, kui tollaseen pääsee, miten paraneminen? Jäädytyksestä oon kyselly, mut kuulemma tehään vaan tietynlaisille luomille (ei tollasille ku mulla)... Onko toi sama asia?