Meillä neijäsluokkalainen tyttö, jolla mm lukihäiriö. Saa erityisopetusta kaksi kertaa viikossa ja käy kuntoutuksessa kerran viikossa koulun lukukausien aikana. Englannin kanssa ollaan taaplattu eteenpäin joten kuten. KOlmannella luokalla tyttäreni oli aivan hakoteillä engannin kirjoittamisen kanssa, lausuminekin oli ihan hakusessa. Nyt neljännellä luokalla kun on oppinut jo lukemaan ja kirjoittamaan suomeakin paremmin, alkaa englantikin PIKKUHILJAA aueta.
Englannin opettaja ottaa arvostelussa huomioon lukihäiriön ja on antanut muutaman kerran tukiopetusta, ei kuitenkaan säännöllisesti. Meillä enlannin kirjasarjaan kuuluu mukaan oppilaan cd levy, joka on ollut korvamaton.
Kolmannella luokalla on myös muita isoja muutoksia koulunkäynnissä, kun tulee lukuaineita. Minä luen kaikki koealueet ääneen, ja nauhoitan ne myös kasetille. Läksyjen kanssa (MINULLA) menee pahimmillaan parikin tuntia illasta, mutta se on kannattanut. Nyt neljännen luokan lopussa tyttöni (vihdoin) lukee koealueet itse. Toki edelleen pyrin auttamaan vaikeissa asioissa.