LUKEKAA JA VASTATKAA,KIITOS!!

Jos teille jonkun lapsenne kaverin äiti puhuu toisen perheen lapsista tyyliin;Älkää antako leikkiä noiden kanssa,ne tekee sitä ja tätä.

Vaikuttaako tälläinen puhe teihin mitenkään?Kiellättekö lapsianne leikkimästä näiden lasten kanssa,josta on pahaa puhuttu?

Miten toimisitte,jos kuulisitte,että joku äiti lietsoo lapsia teidän lapsia vastaan?

 
Meil lapsi on nii pieni vasta ettei asia ajankohtainen mut luulisin ainakin, että ihan omilla kokemuksilla suhtautuisiin niihin lapsiin. Eli en varmaankaan kuuntelisi muita, tai toki kuuntelisin mutten pelkästään niistä puheista vetäisi johtopäätöksiä.
 
Käyttäisin omaa järkeäni...jos mulla ei olisi ko. lapsukaisista mitään pahaa sanottavaa, niin antaisin asian jäädä omaan arvoonsa ja vielä kertoisin hälle, et minusta ihan mukavia tapauksia...ja muutenkin, kyllähän toisesta ihmisestä tarttee hieman muutakin evidenssiä kuin jonkun ihmisen höpinät. Ehkä tulis pikemminkin sellanen olo, et mitähän tolla juoruilijalla on hampaankolossa niitä lapsia kohtaan ja sitäpaitsi lapset on joskus riiviöitä, joskus ihan mukavia. :whistle:
 
tällä tavalla meillä
jaa vaikea sanoa,mutta tuskin kiellän leikkimästä muiden kanssa. enkä ainakaan mene sanomaan lapsille ,ettei "noiden kanssa saa leikkiä"
hullulta kuulostaisi.ainakin minusta!
tosin en lasten salli mitään tuhojakaan tehdä muiden mukana,siitä kyllä kiellän jos näen ja muutenkin..
 
Ise en kieltäisi lastani leikkimästä kenenkään kanssa oikeastaan millään perusteella (tai ei tule mieleen). Jos lasta kiusataan, hän kyllä itse kieltäytyy lähtemästä kiusaajien mukaan, ja minusta on väärin eristää joku lapsi porukasta sillä, että muiden lasten vanhemmat eivät anna leikkiä hänen kanssaan. Todennäköisesti ne ongelmallisimmat leikkikaverit tarvitsevat sitä leikkiä ja ystävää kaikkein kipeimmin!
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 Hömppä kirjoitti:
Meil lapsi on nii pieni vasta ettei asia ajankohtainen mut luulisin ainakin, että ihan omilla kokemuksilla suhtautuisiin niihin lapsiin. Eli en varmaankaan kuuntelisi muita, tai toki kuuntelisin mutten pelkästään niistä puheista vetäisi johtopäätöksiä.
Noin mäkin asian ajattelisin..
 
Bodomska
En pelkän toisen ihmisen mielipiteen perusteella muodosta lapsista enkä aikuisista mitään mielikuvaa vaan otan itse selvää asioista ja ihmisistä.
Tosin kerran minulle on juuri ap:n kuvailemalla tavalla sanottu eräästä kuopuksen kaverista että "Minä en antaisi lapseni leikkiä sen X:n kanssa"
Olin vähän pulassa koska luulin että kuopus viihtyi X:n seurassa kunnes paljastui että X oli tosi kieroutunut manipulaattori 7 v ja oli ilmeisen avun tarpeessa. Tilanne kärjistyi erään lapsen synttäreillä - nyttemmin olemme päässeet X:stä eroon ja minua harmitti kun en heti tajunnut missä mennään. Joskus siis vinkistä kantsii ottaa vaari.
 

Yhteistyössä