Suosittele robotti imuria!

  • Viestiketjun aloittaja Nanana
  • Ensimmäinen viesti
Nanana
Onks kenelläkään kokemuksia robotti imureista? Joka päiväinen imurointi on alkanut kyllästyttää.

1. Minkä merkkinen teiltä löytyy? Mistä ostit?
2. Suosittelisitko?
3. Löytääkö aina "kotiin"?
4. Jos lähtee ladattavaksi kesken hommien jatkaako siitä mihin jäi vai alottaako alusta?
5. Kaukosäädöllä vai ilman? Tekeekö sillä mitään.
6. Jääkö kiinni mattoihin?

Kiitos vastauksesista jo etukäteen!
 
Nanana
Onks sulla joku noista? Roomban olen kuullut eksyvän joka toinen kerta kotimatkalla ja taas Samsungin uusimman mallin (en muista numeroita) jäävän kiinni mattoihin...
 
Nanana
[QUOTE="nainen";27123537]Oikeesti, viekö imurointi siivouksessa niin paljon aikaa että tarttee robotti ostaa? Eikö enemmän menisi aikaa imuroinnin valmisteluun?[/QUOTE]

Meillä vie, pari sataa neliötä ja joka päivä on oltava imuroimassa...
 
PellePPeloton
Hei. Paristakin robotti-imurista on kokemuksia n. 5 vuoden ajalta eli Electroluxin Trilobite ja Roomba 560.
Electrolux tuli taloon ensin ja alaa on reilu 300 m2. Ei osannut kulkea portaita joten piti kuskailla kerroksesta toiseen. Siivoili rauhalliseen mutta meluisaan tyyliinsä kohtalaisen hyvin mutta sivuharjan puuttuessa jätti nurkiin villakoiria jotka tarvitsivat manuaalista rankkuria. Akun kesto ei suuresta imurin tehosta johtuen ollut kummoinen. Kulki kalustetuissa huoneissa kohtalaisen sivistyneesti UÄ-sensoriensa avulla törmäilemättä. Päätti sitten kuitenkin päättää päivänsä tekemällä aamun sarastaessa itsemurhan syöksymällä porraskuiluun.. Maahantuoja maksoi kuitenkin remontin pääosin koska tuota ei olisi pitänyt voida tapahtua.
Remontin aikana jalkapohjiin liimautuvat roskakokkareet kävivät sen verran hermoille että tilalle tuli tuo Roomba.
Roomba on luonteeltaan hieman Ameriikkalainen. Rämäpäisempi, nopeampi käänteissään ja aika kova törmäilemään vaikkakin työleveydeltään pienempi kuin Elux. Since 2008 olen tehnyt siihen 4 vaihteistoremonttia kun pöly ja hiukset (pitkätukkainen mimmikaveri) sulattavat vaihteiston muovilaakerit. Osia saa ebaysta mutta tein itse paremman laakeroinnin lopulta..
Sivuharja on hyvä. Ajastus tarpeen ja kaukolle en näe käyttöä. IR majakat syövät liikaa pattereita ja ovat melko turhat.
Portaita ei osaa siivota ja pullojukan koettaa kammeta alas. Puksiviikunasta riuhtoo oksia. Eksyy useinvaatekaapin vaaroihin tai pelästyy portaita ja hyytyy eikä selviydy baarituolien kiusauksesta.
Nämä siis vaativat kohtalaisesti huoltoa ja huomiota mutta itse en selviä ilmankaan .. feminiinejä?
 
"vieras"
Että robottikin pitäisi vielä olla, mihin tämä maailma oikein on menossa?
Ämmällä vaan perse leviää ja vielä pitäisi koneelta apua saada?
Nyt se läskiperse ylös ja töihin sieltä!
 
LYM
1. Minkä merkkinen teiltä löytyy? Mistä ostit? Thaimaasta typykkä-merkkiä.
2. Suosittelisitko? Todellakin, etenkin niiden lisäplavelujen takia

3. Löytääkö aina "kotiin"? Kyllä.
4. Jos lähtee ladattavaksi kesken hommien jatkaako siitä mihin jäi vai alottaako alusta? Alkaa tekemään muita kotitöitä, mitä nyt jos haluun seksiä väliin niin sitten sitä.
5. Kaukosäädöllä vai ilman? Tekeekö sillä mitään. Huutosäädöllä.
6. Jääkö kiinni mattoihin? Ei, ellei oo kovemmat leikit.
 
Nanana
Kiitos kovasti vastauksista ;D

Vielä on vähän epäselvää onks oikeasti niin että Roomba eksyy 2/3 kerrasta, kotiin löytö prosentti vain 30%? Näin meille kerrottiin Gigantissa... Olisin sen jo laittanut tilaukseen mutta Samsugin uusin malli kuulemma löytää kotiin lähes aina eli 99%. Mielenkiintoisia kuluja jätkä heitteli?!

Niin ja todellakin helpotan siivousta jos se vaan on mahdolista, jää enemmän aikaa lasten kanssa :)
 
Dick Tator
Pojalla oli Roomba, ei tykännyt , jätti aika huonoa jälkeä. Kaverillaan ollut muita robottii-imureita kehnoin kokemuksin. Poika osti sitten jonkin perus-Mielen ja on tyytyväinen. Miulla Dyson DC19.
 
+++++++
Meillä roomba ja ihan älyttömän hyvä vehje. Löytää aina takaisin laturiin ja telakkaan, ei ollenkaan ongelmia. Kiva tulla joka päivä kotiin, kun roomba on siivoillut täällä poissaollessamme :)
 
Nanana
Meillä roomba ja ihan älyttömän hyvä vehje. Löytää aina takaisin laturiin ja telakkaan, ei ollenkaan ongelmia. Kiva tulla joka päivä kotiin, kun roomba on siivoillut täällä poissaollessamme :)
Kyllä mä alan siihen Rombaan kallistumaan. Nyt täytyy viel vähän verrata malleja. Kiitos mielipiteestäsi.

Ja siivojaa en halua. Vierasta ajatusta et joku vieras käy mun kotona kun en ole paikalla ja useall kaverilla kun käy siivoja niin ne kuitenkin siivoaa sina ennen siivojan tuloa ;D Ja tosiaan mun ongelma on se kun täytyy joka päivä imuroida. Täältä löytyy jo Dysoni sekä keskuspölynimuri joita aijon vastaisuudessakin käyttää.
 
"Kaisa"
Meillä on tuo Neato ja olen siihen kyllä tykästynyt. Osaa yleensä kotiin ja siivoaa hyvin, ihan lattialistojen vierustaa lukuunottamatta. Kun imuri ajelee joka päivä niin kyllähän se pölyn ja lian määrää vähentää huomattavasti. Lisäksi ei tarvii kuin mopata ehkä kerran kuussa ja pyyhittävää pölyäkin on pinnoilla vähemmän. Aikaisemmin haaveilin siivoojasta mutta en enää näe sitä tarpeeliseksi.
 
"Xxxx"
Meillä roomba, hyvin pelaa. Tosin kerran jo laakerit vaihdettu (helpoo juttu) kun on oitkäkarvainen koira niin niitä menee sinne väliin. Osaa telakkaan hyvin, siinä on tosin semmonen kikka että telakan oltava sellaisessa paikassa että saa sen "kontaktin hyvin", en osaa sanoa tarkemmin, mut telakan asennosta riippuu siis.

En luopuisi. Sillon tällön tarvii tavallista imuria (sohvat, sängyt imuroi) niin sitten vedän nurkkia ja vaikeita paikkoja tavallisella, muutoin lähinnä roomba.
 
Onks kenelläkään kokemuksia robotti imureista? Joka päiväinen imurointi on alkanut kyllästyttää.

1. Minkä merkkinen teiltä löytyy? Mistä ostit?
2. Suosittelisitko?
3. Löytääkö aina "kotiin"?
4. Jos lähtee ladattavaksi kesken hommien jatkaako siitä mihin jäi vai alottaako alusta?
5. Kaukosäädöllä vai ilman? Tekeekö sillä mitään.
6. Jääkö kiinni mattoihin?

Kiitos vastauksesista jo etukäteen!
Suosittelen äidinkielen kertausta.

Robotti-imuri.

Vai oletko pyytänyt jotain robottia suosittelemaan imuria, sittenhän asia on eri....
 

Yhteistyössä