Lugesteronista taas kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jozefina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jozefina

Jäsen
04.02.2008
193
0
16
Heippa Lugesteronin käyttäjät.. löytyisiköhän täältä apuja..

Sain Luget lyhyeen luteaalivaiheeseen, ovulaatio on kp 20-21 ja kierto 28 pv. Syön lääkettä kp 15-24.Nyt kierto oli vaan 26 pv. Eikös Lugejen juuri pitäisi pidentää kiertoa??? Mikä tässä nyt mättää? Mikä tässä olisi nyt seuraava vaihe, pitääkö kokeilla jotain muuta lääkitystä, vai malttaa vaan odotella? Lugeja olen syönyt tosin vasta kaksi kiertoa, ehkä se on liian vähän.

Synkissä kp 1:n tunnelmissa pettynyt J...
:(

En ole vielä lugesterotin käyttäjä, toivottavasti pian jos lääkäri vain on samaa mieltä kanssani :D

Mutta mun maalaisjärjellä ajateltuna tuohan menee ihan väärin. Normaalisti toimiva naisen kroppahan toimii niin että ensin on ovulaatio,ja ovulaation tapahduttua muodostuu keltarauhanen joka sitten säätelee kuukautisia ja on tärkeä raskauden jatkumisen kannalta.

Minä olen itse syönyt terolutteja jotka ovat samantapainen lääke kuin luget. Joten uskoisin että lugeissa on samajuttu. Ja mitä olenkin siitä lääkkeestä lukenut niin onkin. Eli ne molemmat aloitetaan n. 3 päivää oviksen jälkeen. Koska keltarauhaslääkettähän ne ovat ja niillä pyritään matkimaan naisen omaa keltarauhasen tuotantoa..

Minun järjelläni sinulle olisi clomit oikea lääke jotta ovista saataisiin aikaistettua. Tai sitten että aloittaisin luget vasta kp 23-24 Jollei sitten lääkärille ole ajatuksena tuossa että kun syöt tarpeeksi pitkään noita lugeja niin sun ovis aikaistusi sitten.
Mutta minulla ei ainakaan riittäisi kärsivällisyys siihen :D

Kuka sinulle luget määräsi? Tavan gyne vai lapsettumuuteen erikoistunut? Sinuna minä kysyisin omalta lääkäriltäsi että miksi syöt lugeja just noin. Tai jopa pyytäisin toisen mielipiteen ja mahdollisesti hoidon vaihtoa.

Solina, kiitti vastauksesta..
Tietty yks vaihtoehto on että ovis aikaistui ja kierto lyheni, mutta en nuija testannut koko kiertoa...ja petipuuhatkin ajoittui aika myöhäisille kp:lle (17-24) vanhan tavan mukaan. No kokeilen vielä kolmannen lugekuurin joka mulle oli määrätty ja testaan ovista alusta saakka tai toinen vaihtoehto että en testaa ollenkaan ja yritystä sitkeästi yötä päivää ja kokoajan :) kuten jo tuossa Ovulaatio -ketjussa JJ-t:lle mainitsin..
Sitten vasta uudestaan lekurille kyselemään. Se on lapsettomuuteen erikoistunut gyne. Sanoi muuten että Lugejen vaikutus ikäänkuin kertyy, että voihan se olla että ovis aikaistui. En tiedä..

minäkään en syö vielä lugeja, mutta aion sanoa gynelle huomenna, että haluan ne!! eikös se vaikutakkin alkuraskauteen hyvällä tavalla? vaikkei mulla mitään tiputtelua olekkaan. clomien avulla ovis tuli ja plussa r-testiin, mutta menkat alkoi :'( eli kemiallinen raskaus tai varhainen km. auttaako luget alkion kiinnittymiseen?? viimeksi tunsin kiinnittymisen selvästi, tämä meni kesken rv. 10+5 ja viimeisin kesken rv. 4+3 en tuntenut kiinnittymistä...tunteekohan sen aina...?

Lugen pitäisi tukea alkuraskautta just että kohdun limakalvo vahvistuu.
Esim. mulla syy kun ovis niin myöhään (kp 20) 8 pv ei riittänyt kiinnittymiseen kun limakalvo alkoi jo rapistua. Lugen pitäisi sitä vahvistaa mutta nyt mulla vaan kierto lyheni?! Ota tästä nyt selvää.. Mä pyydän clomit seuraavaks..
Ja JJ-t, en mä esikoisesta tuntenut kiinnittymistä ollenkaan.

Yhteistyössä