Luettele 6 asiaa, joissa eroat ikäistesi valtavirrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikää 23 vuotta ja
1. Erittäin erikoinen ammatti kahden eri jääurheilun sekoituksesta
2. Epäonninen autoilija. Uusittuja kortteja, sakkoja ja mätä auto exän pihalla.
3. Hulluna horoskooppeihin. Haluan aina tietää mikä kukakin on enkä koskaan palaa samojen merkkien pariin epäonnisella miesrintamallani.
4. Olen saanut potkut. Mikä siitä tekee oudon on se, että KAIKISSA MUISSA työpaikoissani olen ollut erittäin arvostettu ja pidetty, eikä olisi paikkaa mistä minulla ei olisi suosituksia.
5. Asunut viidessä eri kaupungissa. Vanhemmilta maailmalle 15-vuotiaana.
6. Ylpeä naisten vapaaehtoisen asepalveluksen käynyt, ja siellä 362 kärsinyt.

1. Säästän neitsyyttäni avioliittoon, mutta päätökseen ei liity minkäänlaista uskonnollista vakaumusta tai aatetta.

2. Pelaan konsolipelejä.

3. En värjää hiuksiani.

4. En ole Instagramissa.

5. En ole ikinä juonut itseäni humalaan.

6. En ole lapsuuden jälkeen ikinä pukenut päälleni mekkoa tai hametta. :D En tosin tiedä onko tämä jotenkin poikkeuksellista, ihmiset tuppaavat vain ihmettelemään jos tulee aiheesta puhetta. :)

1. pidän strippibaareissa käynnistä
2. osaan vaihtaa autoon renkaat
3. en ole facessa, enkä missään muussakaan, vaikka hyödynnän nettiä ihan kaikeen mahdolliseen
4. olen velaton
5. en meikkaa kuin joskus
6. hyväksyn prostituution (vapaasta tahdosta tapahtuvat)

ikää 34 v. nainen ja lapsia

- molemmat vanhempani ovat kuolleet melko nuorena
- minulla ei ole asuntolainaa (seurausta kohdasta yksi)
- tosi pitkät hiukset, joita en ole koskaan värjännyt
- käyn paljon keikoilla
- olen normaalipainon alarajalla
- teen osa-aikatyötä

1. En ole koskaan käynyt laivassa, en Ruotsin enkä Tallinnan
2. En ole käynyt lentokoneessa, enkä siis ulkomaillakaan
3. Kävin autokoulun vasta 30-vuotiaana
4. Tykkään pelata pleikkaria yms. pelejä
5. Minulla ei ole kuin yksi kaveri, enkä edes kaipaa ystäviä, olen erakkoluonteinen
6. En ole tehnyt kuin pätkätöitä ja sijaisuuksia

En minä tiedä. Vapaaehtoinen lapsettomuus lienee tilastollisesti ainakin noin niinkun ihan oikeasti se valtavirrasta poikkeaminen. Muuten en kyllä keksi mitään.

Kaipa se on 42-vuotiaana valtavirrasta erottavaa, jos mulla on yksi lapsi joka on vasta viisivuotias. (ihan pian 6 v.) Lisäksi mulla on itseäni 9 v. nuorempi avomies, laulan progressiivissävytteisessä poprockbändissä, pukeudun hipahtavan rokahtavasti, alan ensi viikolla opiskelemaan uutta ammattia, sekä sisustan kotini 70-luvun tyyliin. :-)

Eikös tämä riipu ihan siitä, minkälaisia asioita pitää tavallisina? Se mikä voi tuntua omassa piirissä tavalliselta ja valtavirran mukaiselta onkin isossa kuvassa jotain aika harvinaista. Ainoa, jo

Esimerkiksi voisin laittaa tähän seuraavia asioita (olen 37-vuotias nainen)
- kirjoitin väitöskirjan ollessani hoitovapaalla/äitiyslomalla (toisen ja kolmannen lapsen välissä)
--> No tämä ei varmaan ole ihan tavallista, mutta omassa korkeakoulutetussa lähipiirissä on useampia ikäisiäni naisia, jotka ovat tehneet näin
- laulan reggaebändissä
--> omassa viiteryhmässäni ei kovin tavallista, joissain muissa piireissä voi hyvin ollakin
- en ole koskaan asunut yksin
--> useimmat tuntemani ihmiset ovat, jossain elämänvaiheessa, kun ikää kuitenkin jo kertynyt

Yhdessä varmaan eroan valtavirrasta - - en ole ikinä polttanut henkäystäkään tupakkaa.

26-vuotiaana:
1 en ole facebookissa/twitterissä/instassa yms.
2 olen ollut naimisissa kohta 3 vuotta, parisuhteessa kohta 8
3 olen adoptioprosessissa
4 painan tod näk vähemmän kuin ikäiseni
5 tuloiltani olen keskiluokkaa (yli 40k vuodessa)
6 en ole koskaan omistanut matkapuhelinliittymääni, toisin sanoen myöskään maksanut omaa puhelinlaskua

Olen 28-vuotias..
-Olen raskaana viidettä kertaa ja Jouluksi syntyy neljäs lapseni.
-Olen laajalti tatuoitu, puolet niistä tatuoinut itse
-En juokse kahviloissa/leikkipuistoissa ja shoppailemassa vaan ihmettelen pikkuisteni kanssa maailmaa metsissä samoillen ym..
-Olen erittäin onnellisessa ja tasapainoisessa avioliitossa
-En kaipaa "omaa aikaa ja harrasteita" kodin ulkopuolella
-Pidän tiiviisti yhteyttä äitiini ja suhteemme aikuisiällä on muuttunut ennemmin ystävyyssuhteeksi.

1. En ole ikinä ollut kännissä
2. Vaikka olen nainen, en tykkää laittautua. (voin ihan hyvin herätä viisi minuuttia ennen töihin lähtöä aamulla)
3. Nautin vesisateessa olemisesta.
4. Minulla ei ole, eikä tule olemaan fjällraven-reppua
5. Parisuhteessa en todellakaan halua muuttaa yhteen vielä ensimmäisen seurusteluvuoden aikana.
6. Olen aina ollut vanhempieni kanssa todella hyvissä väleissä. (minulle ei koskaan ole tullut niin sanottua teiniangstivaihetta)

Mieheni on minua 20 vuotta vanhempi,
Minulla on vähän kavereita,
Asun omistusasunnossa,
En halua koskaan lapsia,
Matkustan paljon koulun ja työn kustannuksella seurauksista välittämättä,
En ole yhtä naiivi kuin monet muut ikäiseni naiset