Luettele 6 asiaa, joissa eroat ikäistesi valtavirrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen lapseton
Olen asunut ulkomailla useaan otteeseen
Olen julkaissut useamman kirjan, myös ulkomailla
En ole koskaan kuulunut minkäänlaiseen uskonnolliseen juttuun, olen ateisti
En ole koskaan käynyt kampaajalla (hiukseni ovat silti laitetut)
Muutama muukin kohta olisi, mutta ne ovat niin yksilöllisiä että jätän tällä kertaa kertomatta. :)

En ole Facebookissa. En jaksa.
En ole koskaan teetättänyt kynsilleni mitään irtojutskia tai erikseen käynyt kosmetologilla (meikkaan kyllä).
Olen uskovainen, mut se ei liity edellisiin.

Taiteellis-melankolis-add- nuoruuden jälkeen minusta on tulossa arkinen perusmamma. :)

- käyn lavatansseissa ja olen hyvä tanssija
- olen notkea, pääsen spagaatin
- mies tekee meillä ruoat ja pesee omat pyykkinsä
- minua on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, mutta en saanut siitä traumoja
- saatan lihoa viikossa 3 kg ja saan myös sen 3 kg viikossa pois tarvittaessa
- nukun 9 tuntia yössä

[QUOTE="uninen";30795383]- käyn lavatansseissa ja olen hyvä tanssija
- olen notkea, pääsen spagaatin
- mies tekee meillä ruoat ja pesee omat pyykkinsä
- minua on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, mutta en saanut siitä traumoja
- saatan lihoa viikossa 3 kg ja saan myös sen 3 kg viikossa pois tarvittaessa
- nukun 9 tuntia yössä[/QUOTE]

Ikää yli 40 v.

-Minulla ei ole koskaan ollut kunnolla vauvakuumetta
-En ole koskaan ollut vakituisessa työssä.
-Pidän ulkonäöstäni eikä minulla ole sen suhteen itsetunto-ongelmia toisin kuin aika monella naisella tuntuu olevan. En ole mikään universumin kaunein, mutta en stressaa siitä.
-Uskon kristinuskon Jumalaan.
-En ole aktiivinen sosiaalisessa mediassa enkä ota selfieitä.

Olen 47-vuotias.
En meikkaa.
En laita hiuksiani, vaan olen ihan wash&go.
En halua näyttää nuoremmalta kuin olen, harmaantuvat hiukset eivät haittaa minua.
En harrasta mitään liikuntaa.
Kirjoitin aikoinaan ylioppilaaksi saaden 6 L:ää (aikana ennen eximiaa ja tietenkin ennen ainereaalia).

No olen yh-iskä, en tunne muita samanlaisia.
Emmie kuutta keksi, hyvä että tuon yhen. Tai no en ole pappaantumassa niinkuin monet ikäiseni hautautuvat sinne kotiinsa ja hurjana hetkenä lähetään sukumökille.

41v

1. Olen edelleen yhdessä nuoruudenrakkauteni kanssa.
2. Olen tuplamaisteri.
3. Osaan erittäin tai melko hyvin viittä vierasta kieltä.
4. Olen saanut työstäni valtakunnallisen tunnustuksen.
5. Olen kirjoittanut kirjoja.
6. En ahdistunut, kun olin pitkään kotona pienten lasten kanssa.

1. En juo kahvia (20 v. sitten kokeilin - meinasin oksentaa -> tee on parempaa :))

2. Olen hankkinut kaksi korkeakoulututkintoa, yhden ylemmän ja yhden alemman...

3. ...ja silti matala-palkka-alalla (josta toki pidän, mielekkäät työtehtävät ja bonuksena mahtavat työkaverit).

4. Pikkusormeni ovat tosi pienet

5. Pidän kauhuelokuvista, mitä verisempiä sen parempia

6. Rakastan mummuani enemmän kuin äitiäni

T. perheellinen 40-v.

1- Sain huonot pelikortit jotka olen pelannut hyvin
2- En masennu vaikka olen kokenut ja nähnyt aivan liikaa, huonoa tuuria ja tapaturmia ks. Kohta 1-
3- Toteutan haaveeni aina, joskus mahdottomatkin. Sisältävät suuria muutoksia joita en pelkää
4- Olen vaihtanut alaa kolmesti, lukenut 3 ammattia eri aloilta. Nyt luen yliopiston pääsykokeisiin.
5- Olen ystävällinen, mutta aistin todella herkästi ihmisistä mitä he todellisuudessa ovat. En juurikaan solmi uusia kaverisuhteita. Miesten kanssa tulen toimeen kuitenkin paremmin. Naiset käyttäytyvät läsnäollessani vaihtelevan kylmästi.
6- Rakastan luoda, miettiä, luonto on sieluni, tykkään nopeista autoista sekä vanhoista joita laitan omaksi iloksi.

31v

• Tykkää
Reactions: 9MM
En kuuntele minkäänlaista musiikkia
googlesta ei löydy minusta mitään juttua tai kuvia
vihaan shoppailua
sekstannut vain yhden miehen kanssa
Tahtoisin vielä lapsia vaikka on jo muutama
En töräyttele ihmiselle päin naamaa törkeitä kysymyksiä

Olen 23v.
1. En ole koskaan ollut facebookissa tai vastaavassa
2. En meikkaa arkisin ollenkaan.
3. Menin naimisiin lapseni isän kanssa nuorena (ennen lapsen hankkimista)
4. Minulla on omaa lasta nuorempi sisarus
5. En ole koskaan ostanut mitään osamaksulla tai pikavipillä, eikä minulla ole luottokorttia.
6. En käy baareissa ja alkoholia käytän vain pari kertaa vuodessa.

Kuulostaa hyvälle, toimivalle työnjaolle - etenkin jos itse sen sellaiseksi koette.
Muta tajuan, että se herättää joissain ihmetystä. Minulla on yksi ystävätär, jonka mies on 30 vuoden ajan hoitanut kaiken ruoanlaiton ja laipomiset (ja on siinä hyvä!) ja yhä törmäävät "paheksuntaan".

:)

Meillä hommat on niin luontavasti jakautuneet meidän taitojen ja kiinnostuksien mukaan että ei sitä tule itse ajatelleeksi että tässä on jotain erikoista. On vaan menneet erilailla kuin perinteisesti. :) Meillä tuo ruokapuoli on mun hommaa kun rakastan kokkailua ja varsinkin leipomista. Mies osallistuu keittiöhommiin vaan siivoamalla keittiön kokkauksen jälkeen ja tietysti syömällä. :D

Näin meilläkin enimmäkseen. Yleensä en sitä kerro kun tulee paheksuntaa. Jos asia on toisinpäin eli että nainen hoitaa, niin ei kukaan paheksu tai ihmettele. Nythän mies on kaikkien silmissä sankari ja minä roisto.

Niin tuttua tuo paheksunta. Se tuntuu pahalta. Jotkut pitää mua laiskana vain tuon takia ja miestäni jopa uhrina. Yksi ystävä piti mulle kerran kunnon moraalisaarnan asiasta ja väitti että Jumala on tarkoittanut naisen tekemään kotityöt ja on väärin pakottaa mies niihin. Ja sama koski omien lasten hoitoa! Siis hänen mielestä jos mies tekee noita niin hänet on pakotettu. Hänen mielestä miehen pitää vaan käydä töissä ja sitten sohvalle lepäämään vaimon häärätessä kotona ja pitäen lapset poissa isää häiritsemästä. Tuon ystävän kaksi avioliittoa on päättyneet ikävästi ja hän vihaa exiään. Mä olen onnellinen ensirakkauteni kanssa. Niin en oikeen viitsi ottaa hänen neuvoja tosissani... Säälittää vaan.

[QUOTE="happy";30796142]Niin tuttua tuo paheksunta. Se tuntuu pahalta. Jotkut pitää mua laiskana vain tuon takia ja miestäni jopa uhrina. Yksi ystävä piti mulle kerran kunnon moraalisaarnan asiasta ja väitti että Jumala on tarkoittanut naisen tekemään kotityöt ja on väärin pakottaa mies niihin. Ja sama koski omien lasten hoitoa! Siis hänen mielestä jos mies tekee noita niin hänet on pakotettu. Hänen mielestä miehen pitää vaan käydä töissä ja sitten sohvalle lepäämään vaimon häärätessä kotona ja pitäen lapset poissa isää häiritsemästä. Tuon ystävän kaksi avioliittoa on päättyneet ikävästi ja hän vihaa exiään. Mä olen onnellinen ensirakkauteni kanssa. Niin en oikeen viitsi ottaa hänen neuvoja tosissani... Säälittää vaan.[/QUOTE]

Mä en kiistä etteikö meillä olis muuden silmiin epäreilu systeemi. Varmasti on, minä teen vähemmän. Mutta mitä olen seuraillut, kaikilla muillakin pareilla on epäreilua, sillä erotuksella, että miehen hyväksi.
Mun mies on muhun tyytyväinen, se tykkää musta näin. Tiedostan, ettei tälläimen kelpaisi muille. Eikä mullekaan kelpaisi kuka tahansa mies. Eikä mun mues mua vaihtais, ei se halua ketään käskyttäjää itselleen tai mitään äitihahmoa. Sen mielestä olen mielenkiintoinen ja jännittävä. Kaikki ei sitä ymmärrä että meillä on asiat näin.

Mä en kiistä etteikö meillä olis muuden silmiin epäreilu systeemi. Varmasti on, minä teen vähemmän. Mutta mitä olen seuraillut, kaikilla muillakin pareilla on epäreilua, sillä erotuksella, että miehen hyväksi.
Mun mies on muhun tyytyväinen, se tykkää musta näin. Tiedostan, ettei tälläimen kelpaisi muille. Eikä mullekaan kelpaisi kuka tahansa mies. Eikä mun mues mua vaihtais, ei se halua ketään käskyttäjää itselleen tai mitään äitihahmoa. Sen mielestä olen mielenkiintoinen ja jännittävä. Kaikki ei sitä ymmärrä että meillä on asiat näin.

Niinhän se on että naisten oletetaan tekevän enemmän kotona, ja jopa tykkäävän siitä. Jotkut jopa luulee naisilla olevan jonkun siivousgeenin ja miehet ei muka pysty samaan kuin naiset. Ihan hullua tuollaiset oletukset, ihmiset on yksilöitä ja kotitöihin pystyy kumpi vain. Miehille ja naisille pitäisi olla samat vaatimukset näissä asioissa. Hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti, ilman oletuksia kumman "kuuluu" tehdä mitäkin. Niin kuin kummallekin sopii. Mun mies viihtyy kotona ja tykkää kotitöistä ja tekee enemmän kuin mä, eli meilläkin menee näin päin epäreilusti. Mutta ei meillä onnistuisi muukaan. Mä olen epäkäytännöllinen, siivous ja järjestyksenpito on mulle tosi vaikeaa, joten on loogista että taitavampi ja nopeampi mies tekee sen eikä tuhlata aikaa siihen että mä siivoaisin ja mies sitten siivoaisi mun jälkeen. Mä voin sillä aikaa vaikka leipoa lasten kanssa. Mä tulisin hulluksi jos mun pitäisi leikkiä jotain kodin hengetärtä kun en vaan ole sellainen. Ilman miestäni koti olisi varmaan melko sotkuinen, niinkuin huoneeni oli lapsena ja nuorena jolloin äitini sanoi että en ikinä saa miestä kun olen näin huolimaton. Mutta kun ei se mua häirinnyt. Mulla oli muuta puuhaa. Mun mies rakastui minussa mun taiteellisuuteen ja herkkyyteen (ulkonäön lisäksi) ja se ei ole muuttunut, hän sanoikin että olisi varmaan tylsää olla jonkun "tavallisen naisen" kanssa. Hänen mielestä mun kanssa elämä on hauskaa ja yllätyksellistä, ja mä olen miehelle todella rakas ja tärkeä, sen huomaa kaikesta. Itsekin rakastan ja kunnioitan miestäni tosi paljon ja osoitan sen joka päivä monin tavoin, vaikka en siivoamalla. Ennemminkin fyysisesti sekä sanoilla ja herkuilla. :)

[QUOTE="happy";30796576]Niinhän se on että naisten oletetaan tekevän enemmän kotona, ja jopa tykkäävän siitä. Jotkut jopa luulee naisilla olevan jonkun siivousgeenin ja miehet ei muka pysty samaan kuin naiset. Ihan hullua tuollaiset oletukset, ihmiset on yksilöitä ja kotitöihin pystyy kumpi vain. Miehille ja naisille pitäisi olla samat vaatimukset näissä asioissa. Hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti, ilman oletuksia kumman "kuuluu" tehdä mitäkin. Niin kuin kummallekin sopii. Mun mies viihtyy kotona ja tykkää kotitöistä ja tekee enemmän kuin mä, eli meilläkin menee näin päin epäreilusti. Mutta ei meillä onnistuisi muukaan. Mä olen epäkäytännöllinen, siivous ja järjestyksenpito on mulle tosi vaikeaa, joten on loogista että taitavampi ja nopeampi mies tekee sen eikä tuhlata aikaa siihen että mä siivoaisin ja mies sitten siivoaisi mun jälkeen. Mä voin sillä aikaa vaikka leipoa lasten kanssa. Mä tulisin hulluksi jos mun pitäisi leikkiä jotain kodin hengetärtä kun en vaan ole sellainen. Ilman miestäni koti olisi varmaan melko sotkuinen, niinkuin huoneeni oli lapsena ja nuorena jolloin äitini sanoi että en ikinä saa miestä kun olen näin huolimaton. Mutta kun ei se mua häirinnyt. Mulla oli muuta puuhaa. Mun mies rakastui minussa mun taiteellisuuteen ja herkkyyteen (ulkonäön lisäksi) ja se ei ole muuttunut, hän sanoikin että olisi varmaan tylsää olla jonkun "tavallisen naisen" kanssa. Hänen mielestä mun kanssa elämä on hauskaa ja yllätyksellistä, ja mä olen miehelle todella rakas ja tärkeä, sen huomaa kaikesta. Itsekin rakastan ja kunnioitan miestäni tosi paljon ja osoitan sen joka päivä monin tavoin, vaikka en siivoamalla. Ennemminkin fyysisesti sekä sanoilla ja herkuilla. :)[/QUOTE]

Ihan juurikin näin. Olemme ehkä samatyyliset ihmiset. :D

1. En omista älypuhelinta (enkä halua omistaa)
2. En osta uutta vain koska muillakin on tai että tuli uusi
3. En omista omaa asuntoa
4. En käytä alkoholia
5. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa yli 10 vuotta
6. Tykkään pelata konsolipelejä

Ikä siis 31.