Luettele 6 asiaa, joissa eroat ikäistesi valtavirrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En keksi kuin tämän mitä jotkut suuresti ihmetttelee, eli kun mä en siivoa enkä pese pyykkiä ollenkaan. Kun meillä mies hoitaa nuo hommat kokonaan, on parempi niissä. Mun taidot on muualla. Ehkä mä eroan monista muutenkin kun on adhd mutta en itse sitä tiedä missä. :)

1. Olen jo kolmen lapsen äiti, vaikka olen vasta 22-vuotias.
2. En värjää hiuksiani, lakkaa kynsiäni, meikkaa voimakkaasti tms.
3. En ole twitterissä tai tinderissä, enkä ote selfieitä.
4. Olen todella kiinnostunut politiikasta, eri kulttuureista, uskonnoista, taiteesta, ajankohtaisista uutisista yms.
5. En kuulu, enkä ole ikinä kuulunut mihinkään uskontokuntaan.
6. Mieheni on paras ystäväni.

Keksisin kyllä varmasti lisääkin. :D

42 v.

1. en kaipaa miestä rinnalle, vaan olen ikisinkku
2. ei ole ollut tarvetta haalia omaisuutta, eli en omista juuri mitään
3. olen fyysisesti paljon huonomassa kunnossa kuin muut tämän ikäiset. Jopa 70-vuotiaat saattavat olla paremmassa kondiksessa kuin minä. Vaikka terveyttä olen vaalinut lähes aina.
4. En värjää hiuksia, vaikka ensimmäist harmaatkin alkaa näkyä.
5. en käy töissä.
6. En ole sukuni kanssa missään tekemisissä.

- en anna toisten määritellä miten minun tulisi elää
- tähän kohtaan en keksinyt mitään
- en tarvitse klooniarmeijaa ympärilleni määrittämään itseäni
- en todennäköisesti aikuistu ikinä
- minulla ei ole uraa ja työkin on sivuseikka
- en pidä juuri yhteyksiä sukulaisiini

Olen 44-vuotias.

1. Olen ollut vain yhden ja saman miehen kanssa 17-vuotiaasta asti.
2. Meillä 5 yhteistä lasta.
3. Meillä on tytär, joka soittaa harvinaista soitinta (3/5 soittaa puhallinorkesterissa)
4. Asun vuokralla.
5. Olen opiskellut kaksi ammattia - ja palannut takaisin siihen ensimmäiseen kymmenen vuoden tauon jälkeen.
6. Tykkään työstäni.
7. Perheemme kesänviettopaikka on paikka, jossa olen ollut "aina" - oikeesti!

Nainen 32, asun pk-seutu

1. arkena en meikkaa töihin tai muuallekaan
2. en värjää hiuksia
3. marjastan syksyisin 300 l pakastimen täyteen (mustikkaa, viinimarjoja, karpaloa, villivattuja, tyrniä)
4. Käytän vaatteisiin vain 1,5 % tuloistani
5. kirjaan KAIKKI tulot ja menot excel taulukkoon, joka vuosi
6. omistan kesämökin siskon kanssa :)

Minulla on 9 lasta
Minulla on 9 lapsenlasta
En asu omakotitalossa
Opiskelen huvikseni
Pidän tiuhaan yhteyttä sukuuni

Meinaat sitten että suurin osa asuu omakotitalossa. Ja ettei suurin osa pidä tiuhaan yhteyttä sukuunsa.

Lusmuat siis yhteiskunnan rahoilla kun vaan opiskelet etkä tee oikeita töitä. Lapsenlapsia on monellakin, omilla vanhemmillanikin 14. Ei valtavirrasta poikkeavaa tuokaan.

[QUOTE="elina";30794006]Mä en tykkää yhtään suomiräpistä, ja 90-luvulla sitä ri edes tehneet muut kuin Raptori ja mc nikke t. :D[/QUOTE]

oot muuten oikeessa innostuinkin siitä punkki-räppi yhdistymis teemasta:) itekkin juuri räpissä diggaan og meininkistä 90 luvun amerikoista.

Meinaat sitten että suurin osa asuu omakotitalossa. Ja ettei suurin osa pidä tiuhaan yhteyttä sukuunsa.

Lusmuat siis yhteiskunnan rahoilla kun vaan opiskelet etkä tee oikeita töitä. Lapsenlapsia on monellakin, omilla vanhemmillanikin 14. Ei valtavirrasta poikkeavaa tuokaan.

Harvalla minun sukupolvestani on suurperhe.
Harvalla tuntemalllani alle 50-vuotiaalla on 9 lapsenlasta. Myöhemmin kyllä - monella enemmänkin.
Suurin osa ikäisistäni (etenkin perheellisistä) tuntuu asuvan omakotitalossa.
Sukuun tiuhaan yhteydenpitoon vastasin jo.

Ja kyllä, "Lusmuan". Töihin en enää kykene (olen eläkkeellä) eikä minua palkattaisikaan, mutta opiskelu maksaa jonkin verran yhteiskunnalle.
Halvemmaksi tulisi, jos tyytyisin makoilemaan sohvan pohjalla.

[QUOTE="happy";30793822]En keksi kuin tämän mitä jotkut suuresti ihmetttelee, eli kun mä en siivoa enkä pese pyykkiä ollenkaan. Kun meillä mies hoitaa nuo hommat kokonaan, on parempi niissä. Mun taidot on muualla. Ehkä mä eroan monista muutenkin kun on adhd mutta en itse sitä tiedä missä. :)[/QUOTE]

Kuulostaa hyvälle, toimivalle työnjaolle - etenkin jos itse sen sellaiseksi koette.
Muta tajuan, että se herättää joissain ihmetystä. Minulla on yksi ystävätär, jonka mies on 30 vuoden ajan hoitanut kaiken ruoanlaiton ja laipomiset (ja on siinä hyvä!) ja yhä törmäävät "paheksuntaan".

:)

[QUOTE="happy";30793822]En keksi kuin tämän mitä jotkut suuresti ihmetttelee, eli kun mä en siivoa enkä pese pyykkiä ollenkaan. Kun meillä mies hoitaa nuo hommat kokonaan, on parempi niissä. Mun taidot on muualla. Ehkä mä eroan monista muutenkin kun on adhd mutta en itse sitä tiedä missä. :)[/QUOTE]

Näin meilläkin enimmäkseen. Yleensä en sitä kerro kun tulee paheksuntaa. Jos asia on toisinpäin eli että nainen hoitaa, niin ei kukaan paheksu tai ihmettele. Nythän mies on kaikkien silmissä sankari ja minä roisto.

Hmmmhmm, tavallaan olen aika tavallinen tyttö, mutta sitten taas on asioita jotka eroaa oikeastaan minkä tahansa ikäisten "valtavirrasta".

Olen tosi nuori vielä, mutta elämässäni on tapahtunut ja olen itse tehnyt sellaisia asioita, joita suurinosa ihmisistä ei tee koskaan - eikä ehkä tulisi mieleenkään.
Eräs ystäväni kerran nauraen sanoikin, että "jos sun pitäisi kertoa yhdeltä istumalta se kaikki mitä sulle on tapahtunut, ei kukaan ees uskois". Huono tuuri mulla siis. :D

Palstakulissien ylläpitämiseksi en nyt sen enempää rupea asioita valottamaan, mutta arvomaailmani eroaa kai aika paljon valtavirrasta ihan noin yleisestikin.
Elän ja ajattelen niin, että yksilö tehköön mitä ikinä huvittaa, kunhan ei muita polje tai viattomia satuta.
Noh, näitä on aika paljonkin, mutta en jaksa alkaa vänkäämään joten pidän itselläni.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
1. Pelaan, erityisen rakkaita on Final Fantasyt :)
2. Luen paljon ja fantasiakirjallisuus on ollut rakkainta paljon ennen kuin siitä tuli suosittua
3. Muutin nelikymppisenä ulkomaille pysyvästi.
4. En ole ikinä asunut yhdessä muiden kuin aviomieheni, lasteni isän kanssa. Edelleen onnellisina yhdessä.
5. Valmistuin nyt viiskymppisenä kolmanteen ammattiini ja tää viimeisin koulutus oli nykyisessä kotimaassani. Sain heti valmistuttuani työpaikan.
6.

Täytin juuri 28 vuotta.

1. Olen kouluikäisen lapsen äiti
2. Asun omakotitalossa
3. Mulla ei ole lainaa
4. Olen matkustanut varmasti reilusi enemmän, kuin suurin osa ikäisistäni
5. Mulla on syömishäiriö
6. Osaan ajaa puimuria

[QUOTE="Inkeri";30794503]Täytin juuri 28 vuotta.

2. Asun omakotitalossa
3. Mulla ei ole lainaa
5. Mulla on syömishäiriö
6. Osaan ajaa puimuria[/QUOTE]

En muistanutkaan tuota maatilataustan tuomia erikoisuuksia :) Olen myös puinut, vaikka leikkuupöydän kiskaiseminen ylös vauhdissa ja samaan aikaan pakin päälle heitto ei koskaan luonnistunut. Olen työskennellyt sikalassa ja palkkaa vastaan kyntänyt toisille viljelijöille. Olen myös ruostesuojannut itse edellisen autoni pohjan.

Olen 30v.
Vanhin lapsistani on 11v, olin siis 19v kun sain esikoisen, 21 kun toisen.
Ollaan oltu lasten isän kanssa yhdessä kohta 15v.
Meillä ei ole omaa asuntoa/taloa, vaan asumme vuokralla,eikä meillä ole muutenkaan mihinkään lainaa.
Pidän perheeseeni yhteyttä viikottain.
En ole facessa enkä missään muussakaan sen tyylisessä

En osaa leipoa pullaa enkä ole koskaan kokeillutkaan.
Harrastan krav magaa. (tää on nyt jo aika paljastavaa...)
Olen suomalainen. (Joka ei pidä tätä erikoisuutena voi huvikseen hakea kuinka monta prosenttia maailman ihmisistä on suomalaisia...)
Minulla on keltapilkulliset silmät.
Mulla kasvaa silakka otsassa.
Toinen pakarani on vihreä.

Eiko. Noi kaks viimestä oli hämäystä. Olen 55-vuotias nainen, tämä on siis viitekehys.

Nämä asiat liittyvät lähinnä perheeseen, koska olen saanut lapsen nuorena. Olen 25.

- minulla on lapsi, hän täyttää jo seuraavaksi 5v
- olen ollut yhdessä puolisoni kanssa 9 vuotta, joista 5 vuotta naimisissa
- en halua matkustaa Aasiassa yms, koska minusta se ei ole eettistä
- asun perheasunnossa perhealueella, en kivassa keskustakaksiossa

Muuta en keksi, olen hyvin keskiverto ikäiseni nainen. Kunnianhimoinen, koulutettu ja aktiivinen muutenkin elämässä.

[QUOTE="Inkeri";30794503]Täytin juuri 28 vuotta.

2. Asun omakotitalossa
3. Mulla ei ole lainaa
5. Mulla on syömishäiriö
6. Osaan ajaa puimuria[/QUOTE]

En varsinaisestin löydä tästä kyllä montaa kohtaa joka eroaisi valtavirrasta...ehkä toi puimuri. Tai jos oot matkustanut tyyliin sadassa maassa.

No mun mielestä eroaa täysin. Ensisynnyttäjien keski-ikä on 28,4v ja Inkerin lapsi on koulussa. Kyllä eroaa valtavirrasta aika paljonkin.
matkailulehti mondon mukaan keskiverto suomalainen on 30 vuotiaana käynyt kuudessa eri maassa. Mä tunnen monta jotka ei ole käynyt ikinä ulkomailla.
Harva 28 asuu omakotitalossa ja erityisen poikkeavaa on että tuon ikäisellä on talo ja ei lainaa yhtään. en jaksa googlailla syömishöiriötilastoja mutta tuskin valtaosa tuon ikäisistä sitä sairastaa.

Ite olen 39v ja en keksi muuta kuin että mUlla ei ole lapsia.