Luettele 6 asiaa, joissa eroat ikäistesi valtavirrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset tehtynä
Olen leikkisä
Olen yhä tyttö
Minulla on kiva ja ahkera mies

En keksi enempää, oikeasti en kai kauheasti eroa muista ikäisistäni oleellisesti, ihmisiä on niin erilaisia, eikä 34 vuotiaat ole mitään tasamassaa.

Ensin tarvisi tietää mikä on sitä valtavirtaa 24-vuotiailla? Mun mielestä sellasta ei tässä ikäluokassa oikein ole. Tai sitten en itse nää sitä, eli jos joku kertoo sen linjan niin voin verrata itseäni siihen.

1. Minulla on muutakin elämää kuin perhe
2. En ole ylipainoinen
3. Käyn keikoilla kuuntelemassa livemusaa aina kun mahdollista
4. Vaihdoin uraa nelikymppisenä
5. En asu omakotitalossa
6. En keksi! Kääk. Meillä ei ole kultaista noutajaa :D

Jaah. Vaikea keksiä sitä referenssitasoa, mikä nyt olisi 27-vuotiaalla?
Noh:

1. En ota selfietä
2. Ei ole instagramia
3. En esitä tyhmää ollakseni miesten silmissä jotain muuta kuin olen
4. Olen selvillä yhteiskunnasta ja kaikkien poliittisten puolueiden vaali yms. ohjelmista. Aina
5. Yleisesti tunnen, että olen ajatellut monet isot ja pienet asiat pidemmälle, kuin todella moni muu.
6. Kaikesta ylläolevasta huolimatta olen kaunis nuori nainen. Joten ehkä ajattelin itseäni muiden, kauniiden nuorten naisten viitekehyksessä.

1. Olen viiden (kohta kuuden) lapsen äiti
2. Ensisynnyttäjien keski-ikä on 28,jotain vuotta, itse olin 19.
3. Olen ollut naimisissa kohta 11-vuotta
4. Minulla ei ole Jopoa
5. Asun omakotitalossa
6. Asuntolaina on kohta maksettu

Olen siis 30-v ja amk:n käynyt.

Olen ollut siinä luulossa, että suurin osa pitää tiuhaan yhteyttä sukuunsa. Tai ainakin niin, ettei kuulu valtavirtaan meistä 5-kymppisistä olla pitämättä yhteyttä.

Minä taas olen saanut "ihmettelyjä" siitä miten paljon pidän yhteyttä kakanakin olevaan sukuun.
Ehkä minulle vain sattunut erilaisia kohdalle...?

-en ole hankkinut omistusasuntoa
-en ole perustanut omaa perhettä
-en ole suorittanut ajokorttia (enkä siis osaa ajaa autoa)
-en värjää hiuksiani

en nyt keksi enempää :)

Moni pitää tiuhaan yhteyttä vain niihin omiin sisaruksiinsa ja vanhempiinsa ja isovanhempiinsa. Minä käsitän suvun niin, että siihen kuuluu myös serkut, tädit, sedät jne.

Aika moni ei ole missään tekemisissä esim omien serkkujensa kanssa, saati pikkuserkkujen. Moni ei edes ole ikinä nähnyt omia pikkuserkkujaan, jotkut eivät ole ikinä nähneet edes omia serkkujaan. Minun mielestäni tää on omituista, koska itse olen yhteydessä omiin serkkuihin, täteihin jne todella tiiviisti, olen serkkuni lapsen kummi ja omat lapseni leikkivät serkkuni lasten kanssa, monilla tämä on niinpäin, että leikitään omien sisarusten lasten kanssa.

Minä taas olen saanut "ihmettelyjä" siitä miten paljon pidän yhteyttä kakanakin olevaan sukuun.
Ehkä minulle vain sattunut erilaisia kohdalle...?

Niin, tai ehkä tosiaan pidät poikkeuksellisen paljon yhteyttä. Mistäs minä tiedän :D
Mutta yleisellä tasolla omista elämänympyröistäni käsin katsottuna on ehkä epätavallisempaa se, jos joku ei pidä yhteyttä sukulaisiinsa.

1. En ole naimisissa, ikinä ollut ja tuskin menenkään.
2. En ole ikinä asunut miehen kanssa samassa osoitteessa(olen siis hetero).
3. Minulla on 2 lasta, samalle isällekkin vielä, mutta siitä huolimatta emme koskaan päässeet siihen vaiheeseen että olisimme muuttaneet yhteen.
4. Olen työtön, jälleen kerran ja silti yritän sinnitellä ok-taloni kanssa. Lainat maksan, mutta remontti odottaa, on odottanut jo vuosia.
5. Minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää, olen saanut käytökselläni häädettyä ihmiset pois elämästäni.
6. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä(kuulemma), en syö enää lääkkeitä, ei ilmeisesti kovin paha tai sitten väärä diagnoosi, koska pystyn kuitenkin elämään suht hyvää elämää.

[QUOTE="30v";30792999]Moni pitää tiuhaan yhteyttä vain niihin omiin sisaruksiinsa ja vanhempiinsa ja isovanhempiinsa. Minä käsitän suvun niin, että siihen kuuluu myös serkut, tädit, sedät jne.

Aika moni ei ole missään tekemisissä esim omien serkkujensa kanssa, saati pikkuserkkujen. Moni ei edes ole ikinä nähnyt omia pikkuserkkujaan, jotkut eivät ole ikinä nähneet edes omia serkkujaan. Minun mielestäni tää on omituista, koska itse olen yhteydessä omiin serkkuihin, täteihin jne todella tiiviisti, olen serkkuni lapsen kummi ja omat lapseni leikkivät serkkuni lasten kanssa, monilla tämä on niinpäin, että leikitään omien sisarusten lasten kanssa.[/QUOTE]

Minäkin ajattelen, että sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat ovat perhettä ja suku on laajempi ihmisjoukko.

1. vanhin lapseni on jo aikuinen ja muuttanut omilleen
2.Olen jo saattohoitanut omat vanhempani
3. kesätukkatyyli irokeesi
4. lävistys naamassa
5. kutsun veljeni meille viikottain syömään.
6. olen elättänyt perhettä kun mies on hoitanut lapsia kotona

ikää 38

Niiiin.
Kohta 2, siksi siis mainitsin et oon hetero kun piti laittaa et oon asunu nuorena naisen kanssa.
Ja kohta 6 on mun käytöksen syy kohtaan 5.
Ja kohdan 6 "hyvä elämä" tarkottaa lähinnä sitä, että en hölmöile kovinkaan paljoa elämässäni, mitä 2-suuntaisilla usein on.
Hyvä elämä on tällä hetkellä kaukana mun elämästä. Kunhan siis elän, ja selviydyn päivästä seuraavaan.

Olen vanha, mutta mieletäni ikuinen nuori. Nuorekaskin näöltäni olen ikäisekseni noin +-15 vuotta. Tulen hyvin toimeen nuorten ja vanhempien ihmisten kanssa. Olen edelleen raskaassa työssä, vaikka nuoremmatkin jääneet jo eläkkeelle.

31-vuotiaana Suomalainen nainen on ensisynnyttäjä, minä odotan kolmatta lasta. Olen ollut parisuhteessa 10- vuotta, naimisissa niistä 7 ja vanhin lapseni on kymmenen vuotias kun moni ikäiseni on pienten lasten äiti ja suhde lasten isään tuoreempi.

Olen palkkaluokassa alle keskitason (verrattuna Suomalaisen naisen keskitasoon kaikissa ikäluokissa).

En ole koskaan käynyt ulkomailla tai lasketellut.

Minulla on huomattavan paljon tatuointeja, värikkäitä ja huomiota herättäviä.

Olen muuten tosi tavis, en keksi muuta...