luetteko lapsenne kanssa iltarukouksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsi on vielä niin pieni ettei osaa rukoilla, mutta luen aina iltaisin hänelle rukouksen. Kun lapsi kasvaa opetan hänelle rukouksen ja rukoillaan yhdessä. Saan itsekin paremmin unta kun rukoilen iltarukouksen ja haluan antaa saman rauhan lapselleni.

Meillä luetaan iltarukous. Jännä et näin harva lukee iltarukouksen lapsen kanssa. Itse en ole mitenkään erikoisen uskovainen, ei käydä kirkossa tms. Silti muistan että iltarukouksesta tuli hyvä/levollinen olo lapsena etenki jos harmitti/pelotti/jännitti joku asia. Ja haluan siirtää sen lapselle: minä lapsi pienoinen..

Itse rukoilen oikeestaan vaan jos on todella hätä..Muuten sitä ei ehkä muista..

Tosi harva näköjään lukee. Meillä luetaan ja rukoillaan muutenkin, vaikka usko onkin meillä henkilökohtainen asia, emmekä käy kirkossa kovin usein. Olisin luullut, että on yleisempää lukea edes lapsille iltarukous.
Omasta lapsuudesta iltarukouksesta on erittäin lämpimät ja turvalliset muistot.

Ei lueta iltarukousta lapsille, enkä rukoile koskaan itse, kun en usko. Mies rukoilee kuulemma joskus, en tosin ole sellaista nähnyt yhteisten 6½ vuoden aikana kertaakaan, ja rukousmatto+lätsäkin on edelleen samassa pussissa samassa kaapissa jonne ne aikoinaan laitoin, kun anoppi ne miehelle lähetti.

Yhteistyössä