Mitä kirjoja ekaluokkalaiselle 8tulevalle siis) teillä luetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, meillä menee tokalle mutta kyllä minä vielä luen vaikka osaa itsekin lukea. Kyllä kirjoissa pitää kuvat olla, nyt on menossa Nasta lautaan-Cars-kirja jossa viisi eri tarinaa Autot-leffaan liittyen. Pelkkä kuunteleminen ei jaksa kiinnostaa vaan samalla haluaa seurata tarinan kulkua kuvista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Noh, meillä menee tokalle mutta kyllä minä vielä luen vaikka osaa itsekin lukea. Kyllä kirjoissa pitää kuvat olla, nyt on menossa Nasta lautaan-Cars-kirja jossa viisi eri tarinaa Autot-leffaan liittyen. Pelkkä kuunteleminen ei jaksa kiinnostaa vaan samalla haluaa seurata tarinan kulkua kuvista.

onko jälkeenjäänyt? kai tuon ikäisen pitää jaksaa kuunnella ilman kuvia.

Mites täällä on niin tympeä meininki nyt ihan joka ketjussa, tässäkin. Ihan nyt vaan ekaluokkalaisen äitinä kiinnostaa mitä omilleen muut lukee. tähänki pitää tulla jotain huhhuh "onko jälkeenjäänyt"....Hyvät yöt nyt vaan

Meillä 2-vuotiaalle luetaan cars-kirjoja.Kuvien kera.7vee on kiinnostunut ihan omista kuvattomista kirjoistaan.Lukee tuolle 2veelle mielellään.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

onko jälkeenjäänyt? kai tuon ikäisen pitää jaksaa kuunnella ilman kuvia.

:hug:

Mun tytöt on oppinut lukemaan ennen koulua, kiitos innokkaiden isosiskojen, ja samalla on lopahtanut kiinnostus kuunnella muiden lukemaa tekstiä. Ja nuorin tyttö on vielä sellanen ettei sillä kiinnostus riitä kun kuvien katteluun.
Mutta kuten sanottu, eiköhän lapsi itse osaa jo päättää, että mitä haluaa kuunnella.

Lukee itse, välillä meillä on joku iltasatukirja, mitä luetaan kaikille lapsille samaan aikaan. (paksu ja tekstitön, yksi luku illassa). Itse hän lukee heinähattua ja vilttitossua, peppi pitkätossuja (niitä paksumpia), yleensäkin sellaisia lasten helppolukuisia kirjoja, missä kuitenkin on juoni, ja kuvattomia :)

Yhteistyössä