Luetteko iltasatua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ertsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ertsi

Jäsen
05.01.2008
391
0
16
Eli siis milloin olette alkaneet lukea lapselle iltasatuja? Meistä olisi mukava lukea tytölle, ei vielä kovin jaksa kuunnella mutta hetken kerrallaan (7kk). Olen koittanut etsiä sellasista paksua satukirjaa, jossa lyhyitä satuja. Haluisin jotain perinteisiä, ehkä eläinsatuja. Osaisiko joku kertoa mistä löytyy? Kirjan nimee?

Me on luettu iltasatuja jo ihan kuukauden/ kahden ikäselle, ei siinä silloin vielä ollu muuta, ku et se kuuluu iltarutiineihin. Ja puolivuotiaana eivät oo enää iltasin alkaneet edes nukkumaan, jos ei minkäänlaista satua oo luettu :whistle:

Tohon kirja asiaan, et niitähän on sellasia kirjoja, joissa satu tai runo vuoden jokaiselle päivälle, ovat lyhyitä. Tarkkaan en nimiä muista, mutta meillä on Lasten omasta kirjakerhosta eräs kirjavaihtoehto.

Ääh, meillä on 1v9kk. Satuja on luettu vaihtelevalla menestyksellä reilu vuosi. Useimmiten poika haluaa itse kääntää sivut ja kommentoida asioita, tvanhemmat saavat vain vähän suunvuoroa. Tämä siis alle vuoden iästä alkaen. Ei tulisi kuuloonkaan, että poika ei näkisi kuvia. Meillä suosituimpia ovat olleet lasten sanakirjat (katseltu ja kyselty kuvia), erilaiset autokirjat (myös automainokset käy) ja hieman eläinkirjat. Vasta muutaman kuukauden aikana on sylissä jaksettu kuunnella pitempiä satuja kuin 1 minuutti. Nyt pyydetään myös, että äiti laulaisi myös. Röhöm, röhöm....

Runot, sadut ja tarinat kuuluvat meillä aamuun, päivään ja iltaan. Nyt kun tuo 5 kk pitää iltavilliään, niin rauhoitan pojan sitten jossain vaiheessa vähän ennen puolta yötä (meillä mennään myöhään nukkumaan) lempeällä uniloruhetkellä ennen iltamaitoa.

Toistan muutamat tietyt runot ja niihin kuuluvat leikit tietyssä järjestyksessä tietyllä tavalla, ts. olen tehnyt siitä meidän ikioman iltarituaalin. Sen jälkeen vauva pääsee tissille ja sieltä unten maille.

Piika-äiti

Luetaan. Meillä on lähes 100 pelkästään Nalle Puh-aiheisia satukirjoja! :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Runot, sadut ja tarinat kuuluvat meillä aamuun, päivään ja iltaan. Nyt kun tuo 5 kk pitää iltavilliään, niin rauhoitan pojan sitten jossain vaiheessa vähän ennen puolta yötä (meillä mennään myöhään nukkumaan) lempeällä uniloruhetkellä ennen iltamaitoa.

Toistan muutamat tietyt runot ja niihin kuuluvat leikit tietyssä järjestyksessä tietyllä tavalla, ts. olen tehnyt siitä meidän ikioman iltarituaalin. Sen jälkeen vauva pääsee tissille ja sieltä unten maille.

Piika-äiti

Hellanlettas sentään.