löytyykö ravintoloista jotain maito-allergiselle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras

Täysin maidottomia ruokia? Jos ei ole erikseen mainittu ruokalistassa.
Jos niin luotatko siihen että ne on tosiaan kanssa täysin maidottomia?

Saako vielä 2v ottaa omat eväät mukaan ravintolaan (ei purkki ruokaa)?
Ilman että tulee sanomista...

Täytyy sanoa että ravintolasta riippuu ja yleensä olen vielä itse tarkkana, pyydän tarjoilijaa varmistamaan keittiöstä eli kokilta että ruuassa ei todellakaan ole maitoproteiineja. Monet tarjoilijat sekoittavat laktoosittoman ja maidottoman. Silti viimeeksi kävi niin että kokki sanoi ettei ruuassa ole maitoproteiineja , kun ruoka tuli oli siinä bernaise-kastike jonka yksi pää raaka-aine on voi.... eli kokki oli lukenut vaan ettei ole MAITOA oli kyllä pahoillaan kun tajus mokan.
Hyvin voi käydä syömässä silti kunhan on itse tarkkana ja varmistaa että on kyse täysin maidottomasta ei laktoosittomasta ruuasta. Mitä tasokkaampi paikka niin yleensä (ei aina) palvelu parempi eli jos listalla ei ole niin tekevät erikseen oman ruuan.
Varaudun aina "eväillä" jos ei kyseisestä paikasta ei saa maidotonta ja muut syövät siellä.

hei,
myö käydään syömässä Rossossa, siel Pupen broileri on maidoton, kun pyytää paholaisen kastikeen tilalle esim. ketsuppia. nyt siel on uusi lista, joten en muista oliko samalla nimellä, mutta kyllä sieltä jotain löytyy.

raskalaiset perunat on usein tehty kasviöljyyn, mutta kannattaa AINA varmistaa. kerran esim. Rosson sämpylöihin oli tungettu maitoa! mutta ainakin tällä hetkellä täällä ovat maidottomia.

Mäkkärillä lasten ateria on maidon ja Hesburgerissa kana-ateria. ABC-ravinotlassakin on lastamme ravittu, laivalla samoin.

jos on yhtään tasoa ravintolassa, niin kyllä monista ateriosta saa maidottomia, kun keskustelee tarjoilijan kanssa.

Yhteistyössä