Loukkantuisitko?

Kävimme lääkärillä. Sukunimi ei ole suomalainen mutta lausutaan silti miten kirjoitetaankin eikä siinä ole kaikenkaikkiaan kuin yksi "vaikeampi" kirjain. Silti se lausutaan lähes aina ekakerralla jotenkin väärin; ihmiset yrittää kai vääntää sen jotenkin "ulkomaalaisemmaksi" mitä se onkaan tai sitten ei vaan ymmärrä että se todellakin lausutaan juuri niin mkten kirjoitetaankin....

Noh, lääkäri tuli kutsumaan meitä leikkihuoneesta. Lausui sukunimen ( väärin ) jolloin korjasin oikean nimen.... ei kai tajunnut vaan sanoi uudelleen väärällä nimellä. Sanoin jälleen että "ei kun ****" mutta tämä ei edelleenkään älynnyt vaan kolmannen kerran jankkasi väärä nimeä. Sanoi että hän kysyy nyt tämän nimistä henkilöä, ei meitä. ( ja nimessä oli vain yksi kirjain väärin - olisi ehkä pitänyt hoksata; tyyliin nimi on Hulk ja pyysi Holk:ia :whistle: ) Joka tapauksessa nostin takapuoleni penkistä ja sanoin kolmannen kerran että me olemme nyt tulossa ja olemme sen ja sen nimisiä.... :xmas:

Huoneessa vielä jaksoi hämmästellä nimeä ja sanoi suoraan että odotti hieman tummaihoisempia ihmisiä.... :LOL: Jäin vaan miettimään että olisiko joku loukkaantunut tuollaisesta; kun minulle eräs ihmetteli että kaikenlaisia lääkäreitä sitä onkin. Mua kun tuo lähinnä huvitti.... tai sitten tuohon on vaan jo tottunut. :whistle::D
 
Mun mielestä se lääkäri oli muutenkin jotenkin sellanen puusta pudonneen oloinen; raapi korvallistaan ja oli sen oloinen niinku olisi vetästy jostain pihalta vaan hommiin ja lääkäritakki niskaan. :D Erikoistuva lääkäri kuitenkin oli niin kai se jotain osas.... :rolleyes:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuhuksääMulle;22046620:
Mun mielestä se lääkäri oli muutenkin jotenkin sellanen puusta pudonneen oloinen; raapi korvallistaan ja oli sen oloinen niinku olisi vetästy jostain pihalta vaan hommiin ja lääkäritakki niskaan. :D Erikoistuva lääkäri kuitenkin oli niin kai se jotain osas.... :rolleyes:
Niinhän sä luulet. :D
 
e
En loukkaantuisi. Itse oon töissä hoitoalalla ja alueella, jossa on paljon ulkomaalaisia. Monesti tulee sähläystä noiden nimien kanssa kun ei ole hajuakaan miten lausutaan ja yrittää sit jotain huudella..:D

Kerran ihmettelin, kun piti tulla 40v. "Virtanen" ja odotushuoneessa istui vain yksi vietnamilaisen näköinen nainen. Ajattelin, että jaa, enpäs huuda edes kun ei se tuo voi olla. Sitten istuskelin muutaman minuutin ja kukaan ei hakenutkaan tätä naista. Varovasti huusin sitten kuitenkin, että Virtanen ja tämäpäs lähti mukaan..:D Olin vähän, että häh, mutta sitten kun tarkemmin katsoin nimeä, niin toinen nimipäs ei ollutkaan ihan suomalainen..
 
Kerran ihmettelin, kun piti tulla 40v. "Virtanen" ja odotushuoneessa istui vain yksi vietnamilaisen näköinen nainen. Ajattelin, että jaa, enpäs huuda edes kun ei se tuo voi olla. Sitten istuskelin muutaman minuutin ja kukaan ei hakenutkaan tätä naista. Varovasti huusin sitten kuitenkin, että Virtanen ja tämäpäs lähti mukaan..:D Olin vähän, että häh, mutta sitten kun tarkemmin katsoin nimeä, niin toinen nimipäs ei ollutkaan ihan suomalainen..
:D
 

Yhteistyössä