Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Np-ultra onnellisesti ohi minullakin (oli jo viime viikon torstaina, mutta kun en ole päässyt koneelle). Siellä se pikkuinen köllötteli ja nukkui ultrauksen ajan. Sen verran liikkui unissaankin, että pari kertaa heilautteli käsiään.

Kaikki näytti olevan erittäin hyvin. Mitään syytä vuotoihin ei kohdusta löytynyt, vaikka kuinka tarkkaan tutkittiin. Saattaapi olla, että kohdun suu se vaan siellä tihkuttelee.

Pikkuinen on kasvanut hyvin ja oli itse asiassa vähän päiviä isompi (vastasi jo viikkoa 12+6). Veriseulaa ei voitu ottaa, sillä pikkuinen oli jo yli maksimi pituuden. Niskaturvotus vain 0,7mm joten en ole huolissani vaikka veriseula jäi tekemättä.

Laskettua aikaa ei virallisesti muutettu (kun hedelmöitysaika on niin tarkkaan tiedossa). Mutta koon mukaan katsottuna laskettuaika olisi jo 30.7. joka on aivan sama kuin meidän toisella lapsella. Saas siis nähdä kuinka lähellä isosiskon 4-vuotis synttäriä tämä pienokainen päättää maailmaan tulla.

Onnellinen Belle 12+6 (tai koon mukaan jo 13+4)

Hullua miten sitä jännittää kaikkea mahdollista ja mahdotonta! ja tiedän, että mies jännittää yhtälailla muttei näytä sitä.. :heart: np-ultrassa käyty ja kaikki kunnossa, meinaa välillä jopa onnellisuuden tunne päästä valloilleen. Viikkoja on kuitenkin "vasta" 11 ja risat, ei vaan uskalla vielä hyppiä seinille.

Mikäs nyt on, kun meidän ketjussa on niin hiljaista, että oltiin tiputtu jo kakkossivulle?

Mitenkäs teillä muilla: vieläkö omat housut mahtuu jalkaan? Minä jouduin jo suosiolla siirtymään äitiyshousuihin. Huomasin sen aikoinaan jo toista lasta odottaessa, että maha pullahti esiin nopeammin kuin esikoisesta. Nyt tuntuu, että vielä nopeammin tulee tuo kumpu mahan kohdalle. Kuitenkin paino on tippunut lähtötilanteesta pari kiloa. Kohta pitäisi varmaan oikeasti jo painonkin alkaa nousta, mutta minkäs teet...

Töissä en ole vielä raskaudesta vielä kertonut ja yritän salaisuuden vielä jonkun aikaa pitääkin. Saa vaan nähdä kuinka pian tuo maha on siinä koossa, että tila alkaa olla itsestään selvä kaikille.

Lapsillekaan ei olla vielä asiasta kerrottu, koska sen jälkeen salaisuutta on ihan turha yrittää pitää. Jännää on vaan se, että yhtäkkiä molemmat on alkanut puhua vauvoista ja siitä kuinka mukavaa olisi, jos meille tulisi vielä vauva. Ihan kuin he jotenkin aavistaisivat asian. No tosiasiassa nämä jutut saattaa aiheutua ihan siitä, että he saivat serkun pari viikkoa sitten ja pikkuserkun pari kuukautta sitten. Mutta silti on ollut jännä kuunnella heidän keskustelujaan ja toiveitaan uudesta vauvasta.

Belle 13+0

HEI Kaikiklle !
Ensimmäinen neuvola takana ja viikkoja nyt 8+6. Kaikki tuntuisi olevan hyvin.
Sydän ääniä ei neuvolantäti ensin meinannu kuunnella, kun sanoi, että ne ei vielä tässä vaiheessa varmaankaan kuulu, mutta sitten kun halusin, että niitä ainakin yritettäisiin kuunnella Niin sieltähän yllättäen jumputus kuului :heart: Neuvolantätikin oli yllättynyt kun ne niin hyvin kuului jo tässä vaiheessa. Kiva kuitenkin tietää, että kaikki toistaiseksi kunnossa.
Maha on turvoksissa ja pahoinvointi vaivaa, ei kuitenkaan enää päivittäin :)

No heissan ja onnea kaikille hyviä uutisia kuulleille :heart:
Minä onneton otin ja tilasin netistä sen kotidopplerin :D saas nähä kuinka se toimii, Tulee varmaan huomenna postissa. Kävin lukemassa keskustelu sivuilla kyseisestä tuotteesta ja paljon oli siellä kehuja laitteesta. Tulen sit kertoileen mitä kokemuksia minä saan ja saanko sydänäänet kuulumaan :p
Tinuli71 ja Mortti 14+1

Mulla oli tällä viikolla lääkäri ultra ja kaikki ok noin muuten
mutta kun lääkäri otti papa näytteen niin olikin muutoksia kohdunkaulassa...
röpöläisyyttä ja jotain mutisi mahdollisesta papilooma viruksesta!
Alkion siirrossa lokakuussa oli kaikki siistit ja ok....

Riepuriia ja Torsti 16+1

Hei kakille :wave:
Mites tää meidän ketju alkaa hiipumaan pikkuhiljaa, eikös kellään oo mitään kertoilemista vai joko ootte siirtyny toiseen ketjuun vai mistäs tämä hiljaiselo johtuu :eek:
Olis ollu vaan nii kiva seurailla muiden kuulumisia ja raskauden etenemistä ;)

Samaa kuin Tinuli olen ihmetellyt. Miten tämä meidän ketju on nyt näin hiljaa.

Toisaalta eipä itselläkään juuri nyt niin paljon kirjoitettavaa tunnu olevan. Alkuraskauden ultrat sun muut on jo ohi, liikkeitä ym ei vielä tunnu.

Mutta voisihan niitä ihan arkipäiväisiäkin kuulumisia kirjoitella.

Itselläni ilon aihe on se, että pahoinvointikausi tuntuisi olevan ohi. Pariin päivään ei ole ollut pahoinvointia. Ehkä se kohta tästä lähtisi liikkeelle se keskiraskauden seesteinen aika.

Belle 13+5

Ja se siitä keskiraskauden seesteisestä ajasta :attn:

Minullahan on ollut näitä vuotoja murheena useamman kerran matkan varrella. Nyt välissä oli kaksi vuodotonta viikkoa ja aloin jo senkin suhteen ottaa rennommin. Varsinkin kun pahimmat riskiviikot pitäisi jo olla takana.

Ja sitten tänä aamuna vessassakäynnin yhteydessä paperiin jäi verinen jälki. Ja nyt siteessä ihan selkeästi verta... Mä en jaksa näitä vuotoja enää. Kohtu ja kaikki mahdollinen on tutkittu ja mitään syytä vuotoihin ei ole löydetty. Mutta jostainhan se vuoto aiheutuu! Ei tämä nyt ihan normaalilta tunnu. Ja voisiko muka oikeasti kaiken tämän vuodon keskeltä lopputuloksena olla terve vauva?

Belle 13+6

Voi Belle ootko käyny uudestaan lääkärissä, minä olisin ihan hermoraunio ja varmasti kolkuttaisin ovella niin kauan et tarkastaisivat uudestaan. Voihan se olla ihan vaaratontakin, niinkuin viimeks =)
Tinuli71 ja Mortti 14+6

Astarte
Moi kaikki. Mulla on ollut pitkä tauko kirjoittelussa, mutta kaikki hyvin edelleen.

Me käytiin eilen neuvolassa kuulemassa ensimmäistä kertaa sydämen syke. Liikuttavalta tuntui, ja raskaus tuntuu taas entistä todemmalta ja varmemmalta.

Hilleville
surunvalitteluni. Niin kurjalta tuntuu puolestasi.

Astarte 16+5

Astarte
Nimimerkki........Ikä...Hoito...Synnäri....Monesko.....Laskettu aika

Astarte.............32v..1. IVF:n 2.PAS..NKL.........esikoinen........17.7.
Riepuriia...........33v...1. IVF:n 2.PAS..SAS.......Kolmas...........17.7.
Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli...............37v........3icsi..........K_PKS.......toinen.......... ...30.7.
Stelliina.................................................................. ...................?
Nasu29............30v.......1ICSI:n 1.PAS.....OYS.........esikoinen.....4.8.
Tikru70..............38v ......3. Ivf.........................esikoinen......5.8.
Belle70..............38v.......4. ivf:n pas.............kolmas lapsi.....5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
HelinäKeiju75.....33v......3. IVF 1. PAS..............esikoinen.........8.8
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera..............47v (oho!)................................. ...........n.17.8.
Hillevi................. 44v.......4.ivf tuores...................... Keskenmeno
Kajastus...... 34v.....2. icsi tuores....esikoinen......... Keskenmeno
AinoA.................................................................... ........... n. 19.8.?
Osiris...................33v........luomuylläri....HYS.......esikoinen .....20.8.
MinzuS.................35v.......2.ICSI tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Saga....................31 v......3.icsi tuoresiirto.........esikoinen....26.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto...........esikoinen.....3.9.
piippi............32 v.....3.ivf tuoresiirto....K-PKS.....toinen lapsi.....1.9?

Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli...............37v........3icsi..........K_PKS.......toinen.......... ...30.7.
Stelliina.................................................................. ...................?
Tikru70..............38v ......3. Ivf.........................esikoinen......5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera..............47v (oho!)................................. ...........n.17.8.
Hillevi................. 44v.......4.ivf tuores...................... Keskenmeno
AinoA.................................................................... ........... n. 19.8.?
Osiris...................33v........luomuylläri....HYS.......esikoinen .....20.8.
MinzuS.................35v.......2.IVF tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto...........esikoinen.....3.9.

Oli näköjään tullut tuohon listaan jossain vaiheessa mun kohdalle ICSI, mutta meillähän on tehty 2krt IVF.

Tänne ei ihmeitä kuulu, pahoinvointi vaivaa, mutta edelleen olen selvinnyt oksentamatta vaikka kyllä on välillä tiukkaa tehnyt. En vaan halua oksentaa sitä ensimmäistä kertaa, kun sitten varmaan saisin oksennella tasaiseen tahtiin sen jälkeen. Edelleenkään mikään ruoka/syöminen ei meinaa upota. Banaanit, klementiinit, kiivit ja omenat on kyllä ihan hyviä. Paino mulla on tippunu n.2kg ja se ei haitaksikaan ole on sitä sen verran omastatakaa.
Innolla odottelen NT ultraa joka on perjantai 13. päivä :D

Minzu 11+2

Mullakin on ollut taukoa kirjoittelussa kun on jotenkin ollut niin kauhea kiire, ettei ole oikein kunnolla ehtinyt edes koneelle. Ja sitten kun ehtisi niin on olo ollut ihan pepusta. Olen oksennellut ihan urakalla ja se kyllä vie voimat aika tehokkaasti. Tää viikko on ehkä ollut jo hieman helpompi.
Mutta siis nyt tässä jännäilen kun tänään olisi vuorossa np-ultra. Tuun vaikka sitten sen jälkeen raportoimaan kuulumiset.

Osiris 12+0

Eipä tännekkään ihmeempiä kuulu.Viime viikolla oli neuvola lääkäri,mut oli kyl aika turha reissu ei saanut sydän ääniä kuuluviin. Mun mielestä se ei oikein ees yrittänyt,mutta sisä tutkimuksen teki ja sano että kohtu on hyvin kasvanut että koko vastaa täysin viikkoja joten en sitten huolestunut sen enempää. Seuraava ultra olis vasta 17.2 .Tuntuu niin pitkältä ajalta,mutta yhtä odottamistahan tää on ollu jo pitkään, =) Pahoinvointi on välillä jo ihan siedettävällä tasolla,mutta väsymys on hirvee.Mitään ei jaksais tehdä. Ens viikolla tulis sit ne maagiset 12 viikkoa täyteen.Sit taidan jo uskaltaa kertoa avoimemmin tästä raskaudesta.Nyt tästä ei vielä kovin moni tiedä.Yritetään jaksaa kirjotella vähän useammin kuulumisia.
Saga 11+2

En ole Tinuli edes lääkärissä käynyt tämän viimeisimmän vuodon takia. Kai minä jollain tapaa alan jo "turtua" siihen. Kolme kertaa minua on ultrattu ja kerran kuunneltu sydänääniä ja joka kerta vakuutettu, että vauvalla on kaikki hyvin ja mitään syytä vuotoon ei kohdusta löydy.

Eli ensi viikkoiseen neuvolalääkäriin asti ajattelin odotella. Lääkäriltä kyllä meinaan sitten tentata tätä asiaa vähän tarkemminkin.

Ja onneksi vuoto loppui tällä kertaa lyhyeen. Eli eilisen aamupäivän vähän vuosi, sen jälkeen ei vuotoa enää ole ollut.

Yritän siis uskoa, että kaikki on hyvin.

Belle 14+1

Np-ultra onnellisesti ohi! Siellä se tyyppi jumppasi ja pyöri niin ettei meinannut kätilö saada siitä mittoja. :) Niskaturvotus oli ihan normaali, kävin myös antamassa näytteen siihen riskiseulaan. Parin viikon sisällä lupasivat tulokset. Koon mukaan viikot olivat 12+1, vaikka muuten olisi 12+0. Eli iso tyyppi siellä jumppasi.

Osiris 12+1

Moikka
Kerroin tos aikasemmin et tilasin sen kotidopplerin ja nyt sitä sit testaillu kotona ja positiivinen yllätys oli koko laite et kuinka hyvin sillä sain äänet kuulumaan. =) Aluksi en meinannut millään löytää mut sit ku sinnillä vaan jatkoin etsimistä niin sieltähän ne sit pikkuhiljaa rupes kuulumaan. On kyl hienoa kuunnella et kaikki on hyvin =)
Mukavaa odotusta kaikille

Tinuli71 Ja Mortti 15+3 :wave:

MinzuS.................35v.......2.IVF tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto..Kät.....esikoinen.....31.8.

Heippa kaikille!

Muuttelin listaan laskettua aikaa. Muuttui pari päivää aikaisemmaksi parin viikon takaisessa ultrassa. Olin kai alunperin laskenut päivällä parilla väärin ja sitten jostain syystä koon mukaan lääkäri aikaisti sitä vielä päivällä. Mennään sitten sen mukaan, kun neuvolassa pistivät tuon 31.8. neuvolakorttiinkin. Päivä sinne tai tänne. :)

Mulla pahoinvointi loppui viime viikonloppuna ja sen jälkeen on ollut koko ajan nälkä. Tai lähinnä nälkä alkaa iltapäivällä samoihin aikoihin kuin aiemmin pahaolo. Mies on huvittuneen kauhuissaan mun ruokahalusta ja on alkanut kokkaamaan kevyitä kasvisherkkuja ja tekee hedelmäsalaattia ym. terveellistä välipalaksi.

Uusi perheenjäsenemme eli pieni kissatyttö on pitänyt ajatukset usein muualla kuin raskaudessa. Sen verran hommia teettään koiran ja kissanpennun totuttaminen toisiinsa. Ensi viikolla 12.2. onkin sitten np-ultra, hiukan alkaa jo jännittämään.

Mukavaa odotusta kaikille,

Vuokko 10+5

(.) 29.1. oli sitten np-ultra ja siellä se meidän pikkuinen köllötteli. Miten se voi jo nyt olla niin ihana rakkauspakkaus :heart: Niskaturvotus oli jotain 1 ja jotain eli hyvä ja muutenkin kaikki oli hyvin. Tuntui vain että se 15minuuttia meni liian äkkiä ku oltais voitu miehen kanssa tuijottaa sitä vaikka koko ilta :LOL: Ultran alkaessa meidän pikkuinen nukkui ja alkoi vasta heräilemään ku ultra alkoi olla ohi. Oli se kuitenkin niin ihana ku se venytteli jalkoja ja ja käsiä kun se heräsi :heart: Maha on jo kasvanut niin paljon että kaikki tietävät eikä tätä pysty salailemaan.

Ootteko jo paljon ostelleet vauvalle tarvikkeita/vaatteita? Mä olen ostanut vasta vaatteita =)

(.) Täällä on jo pahoinvointi loppunut kokonaan ja tilalle on tullut ihana närästys mutta sen kyllä kestää ja tietenkin on ollut tosi paljon väsymystä. Väsymykseen löyty kyllä syy viime torstaina neuvola lääkärissä kun otettiin hemoglobiini mutta eivät antaneet lupaa vielä aloittaa rautalääkitystä ku sormesta otettu näyte ei ole niin luotettava kuin verikoe joten menen maanantaina verikokeisiin ja tiistaina sitten tietää. Nyt olen yrittänyt syödä pinaattikeittoa jos se vaikka nostais vähän sitä hemoglobiinia ku tuntuu välillä ettei silmät pysy millään auki.

nasu + rakas masuasukki 14+4

Onnea Nasu ultrakuulumisista, eikös vaan tunnukki hyvältä ku näkee sen pienokaisen siellä heiluvan =) . Mua on myös ruvennu närästään ja kunnolla aina iltaakohden pahenee. Ja toi vatsa on kans ruvennu pyöristyyn eikä oo enää vyötäröä tuskin ollenkaan :D . Olen myös sortunut ostelemaan jo hieman vaatteita, enimmäkseen kyl kirpputoreilta oon tehny löytöjä. En kamalasti meinaa pieniä vaatteita ennakkoon hamstrata ku saadaan kummankin puolen sukulaisilta niin paljon pieniä vaatteita ettei varmasti kerkee edes kaikkia käyttämään. Vaunut tilattiin netistä ku saatiin halvemmalla viimevuoden mallistoa oran vaunut. Kyl oli sulosta kattella ku toi mun mies niitä kasas viikonloppuna :heart: .
Nyt jännitän mun 10 vuotta nuoremman siskon synnytystä, laskettuaika oili jo 29.1 joten torstaina tulee kaks viikkoa yliaikaa, sanoin et ottaa laukun valmiiks mukaan ku menee sit ylihuomenna äitipolille, ja vielä et kotia ei oo tulemista ilman nyyttiä, mut eiköhän ne sit jo käynnistä jos ei ennen sitä kerkiä tulla. Tuntuu ikuisuudelta odottaa noita neuvola käyntejä ja seuraava ultrakin olis sit vasta 13.3 et siihenkin on aikaa :p Mut kaikille jännittävää odotusta. Onks muuten kukaan tuntenu jo liikkeitä, nimittäin täällä jo pieniä tuntuu.

Tinuli71 ja Mortti 15+6 (jipii huomenna jo 16 viikko alkaa) :wave:

Kivoja ultra kuulumisia teillä! :heart:
Mulla olo rupee tuntuun jo ihan normaalilta,että välillä oikein pelästyy onko kaikki hyvin,kun ei yhtään etoo. Mutta masu kyl rupee tuntuun aika "turpeelta" ihan kun olis koko ajan liian pienet housut jalassa.Oli eilen pakko töissäkin olla housut auki. Onneks on semmonen työ että ei kukaan nää.

En oo viä uskaltanu ostaa mitään vauvan juttuja,mutta mun äiti on jo kutonu potkuhousut ja nutun ja kaikkee muuta. Yheltä kaverilta jo kyl kyselin pinna sänkyä ja turvakaukaloo,mutta ei paljon muuta oo uskaltanu.

Pitäis varmaan kans ruveta tota pinaattikeittoo syömään,kun väsyttä välillä kans ihan kauheesti ja ekalla neuvola käynnillä hb oli 120 että ei kauheesti saisi enään laskee.Viimeks sitä ei kyl mitattukaan.

Saga 12+0

Tinuli71: onnittelut liikkeiden tuntemisesta =) minäkin tunsin liikkeet tuossa sunnuntaina ja onhan tuo aika vilkas tapaus :LOL: nyt oon taas ihmetellyt kun en oo tuntenut liikkeitä...heti tulee tällaisesta paniikki :( mutta mulla onkin ollut tämä meno nyt muutaman päivän sellaista hässäkkää etten ole ehtinyt oikein keskittymään että liikkuuko se vai ei.

Niin ja unohdin viimeksi onnitella muita hyvistä ultrakuulumisista :heart:

belle70: miten sulla se vuodon kanssa? Joko kävit neuvolan lääkärissä?

nasu+ rakas masuasukki 15+1

Yhteistyössä