Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Nyt olen minäkin käynyt jo ekassa ultrassa. Koko täsmäsi eli 6+6 ja sydänkin sykki =) Kovin pieni vielä ja niin alussa, että menen vielä puolentoista viikon päästä uusinta ultraan. Silloin pitäisi olla tiedossa myös toksoplasmoosi kokeen tuloksetkin. Mulle siirrettiin kaksi alkiota, joista toisellakin oli ollut yritystä kiinnittyä, mutta kasvu oli loppunut lyhyeen.

Lääkäri oli positiivinen ja hymyileväinen (on aina niin kovin varovainen ja totinen) ja sanoi, että kun tähän asti olen päässyt, niin nyt on sitten 90 % todennäköisyys, että kaikki menee hyvin. Näki kai naamasta, että olin niin kovin jännittynyt ennen ultraa.

Huomenna kai uskallan jo soittaa neuvolaan ja varata ajan. :)

Onnea kaikille ultrassa ja neuvolassa käyneille ja sieltä hyviä tuloksia nähneille ja kuulleille :heart:
Itsellä aivan hirveä turvotus näin iltaa kohti tuntuu et olis jo viimeisillään :D .
Nyt alko minulla 12 viikko ja jotenki sitä on luottavaisin mielin et kyl se nyt menee loppuunasti ku on kerran tänne asti selvitty ja jännityskin on sit laantunut hieman sen myötä. Olis tulossa veljenpoika 3v viihdyttään minua kohtapuolin ajattelin ruveta paistaan pojan kans lättyjä ku rupes nii tekee mieli :p
Mulla seuraava neuvola on 26.1 joten ei sinnekkään nyt niin pitkä aika enää oo.
Voikaahan paksusti ja pitäkää ittestänne huolta :wave:
Tinuli71 ja Mortti 12+0

Nimimerkki........Ikä...Hoito...Synnäri....Monesko.....Laskettu aika

Astarte.............32v..1. IVF:n 2.PAS..NKL.........esikoinen........17.7.
Riepuriia...........33v...1. IVF:n 2.PAS..SAS.......Kolmas...........17.7.
Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli...............37v........3icsi..........K_PKS.......toinen.......... ...30.7.
Stelliina.................................................................. ...................?
Nasu29............30v.......1ICSI:n 1.PAS.....OYS.........esikoinen.....4.8.
Tikru70..............38v ......3. Ivf.........................esikoinen......5.8.
Belle70..............38v.......4. ivf:n pas.............kolmas lapsi.....5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
HelinäKeiju75.....33v......3. IVF 1. PAS..............esikoinen.........8.8
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera..............47v (oho!)................................. ...........n.17.8.
Hillevi................. 44v.......4.ivf tuores.............esikoinen ...n. 19.8.?
Kajastus...... 34v.....2. icsi tuores....esikoinen....keskenmeno.. 19.8.
AinoA.................................................................... ........... n. 19.8.?
Osiris...................33v........luomuylläri....HYS.......esikoinen.....20.8.
MinzuS.................35v.......2.ICSI tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Saga....................31 v......3.icsi tuoresiirto.........esikoinen....26.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto...........esikoinen.....3.9.
piippi............32 v.....3.ivf tuoresiirto....K-PKS.....toinen lapsi.....1.9?

Päivittelin taas omia tietojani kun saatiin nyt tuo synnärikin päätettyä. Tänään varasin ajan seuraavaan ultraan, vielä pitäisi jaksaa odotella kolme viikkoa sinne asti.
Tänään on ollut ihmeen hyvä olo taas vaihteeksi, ei lainkaan pahoinvontia ja kävin juuri marssimassa pitkän lenkin koiran kanssa. Oli ihanan virkistävää vaikka ilma täällä onkin ihan syvältä, pimeetä ja kamalaa...
Onko teillä muilla tullut jotain erityisiä himotuksia johonkin ruokiin, tai onko jotain mitä olette jättäneet ruokavaliosta pois? Mulla on jäänyt kokonaan kahvin juominen, se vaan maistuu nyt jotenkin kamalan pahalta. Jugurttia en pysty myöskään laittamaan suuhuni, ällöttää ajatuskin. Sitten pahoinvoinnin aikana tuntuu että tekee mieli salmiakkia, eikä oikein muuta silloin voi suuhunsa laittaa.

Osiris 8+6

Hei !
Toisessa alku-ultrassa (varmistus ultra, vuodon takia) käyty eilen ja hyvältä näyttää. Alkio kasvanut ja sydänäänet ok. Lisäksi vuoto lakannut =) Eli hengähtää saa ainakin toistaiseksi. :heart:
Uskaltauduin eilen ratsastustunnillekkin ja ihan hyvin meni. Pientä pistelyä mahassa lopputunnista, mutta muuten ok.
Pahoinvointi vaivana, jatkuvaa ällötystä koko päivän ajan, lisäks aamuisin ei pysty juomaan kahvia ja ajoittain täytyy käydä oksentamassa. Mutta eiköhän se tästä joskus hellitä.
Neuvolaa en oo vielä saanut varattua, mutta ehkä sekin täytyisi tässä lähiaikoina tehdä.
Tässäpä tuli nyt omaa napaa...
piippi, 7+1

Torstai on toivoa täynnä =) Mukavaa torstaita siis kaikille ja lämpimät onnittelut hyvistä ultrauutisista ja tomerista :heart: n äänistä

Minä rohkaistuin tänään ja kerroin esimiehelleni raskaudestani. Ei ollut kovin mielissään tietenkään, kun joutuu luopumaan super-työnarkomaanista, mutta tietysti onnitteli. Helpotti, kun sai kertoa asiasta. Mulla olisi ensi viikolla ollut kehityskeskustelu ja olisi ollut kurjaa tehdä kaikkia tulevaisuuden suunnitelmia, kun samalla olisi tiennyt etteivät ne toteudu.

Kävi myös aika hauska juttu tänään. Yksi omista alaisistani kertoi, että hänestä tulee isä, laskettuaika lähes sama kuin meillä. Hymyilin vain ja onnittelin ihan sydämeni pohjasta. Omasta raskaudestani en ole kertonut vielä muille kun siis esimiehelleni.

Täällä olo on vaihteleva, mutta pääsääntöisesti ihan hyvä. Pahoinvointi alkaa hellittää. Maha vain on iltaisin aivan tajuttoman turvoksissa. Ihan kun viikkoja olisi koossa jo enemmänkin. Aamulla sitten maha on huomattavasti litteämpi. Sovittelin tuossa housuja ja kauhukseni tajusin, että vain kahdessa saa enää vetskarin kiinni ylös asti! Hupsista!!

Onko muilla masut jo kasvanut?

Tikru+pirpana 11+1

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä ja lohdutuksesta. :heart:
Teidän kovia kokeneiden voimalähetykset ja oman kullan kainalo saavat ihmeitä aikaan. Pahin olo alkaa pysyä jo poissa hetkittäin. Perjantaina ultrasta tullessa kaupungilla tuntui, että minun elämäni oli pysähtynyt ja kaikki ympärillä oli yhdentekevää. Onneksi mieheni oli mukana. Hän kun selviää järkytyksistä aina nopeasti toimintakuntoiseksi, vaikka tosi surullinen olikin. Ja kyllä tämä toinen kerta (eka 2005) on jotenkin helpompi, oli mielessään varautunut kun pettymyksiä on peräjälkeen ollut jo monta vuotta. Ajattelin ottaa alkion talteen ja haudata ensi keväänä mummoni siskon hautaan läheiselle hautausmaalle. Sinne voi sitten viedä joskus kynttilän kaikkien enekelialkioidemme muistoksi. Sillä taitaa olla todennäköisempää, että me ei lasta koskaan kotiin asti saada ja tätä lapsettomuuden ahdistusta tuntuu vähentävän se, että sille voi tehdä jotain konkreettista.

Mutta kunhan tyhjennys on tehty, niin sitten kokeillaan vielä kolmella pakastealkiolla. Kokonaiseen uuteen hoitoon ei taideta jaksaa eikä ole varaa.

Lääkärin mukaan syytä ei voi tälle sydämen pysähtymiselle löytää. Minä kyllä epäilen että stressi viime viikolla vaikutti, kun yritin selvittää, miten saisin mininmiäippärahaa enemmän. Tuloni laskentajaksolta ovat pääasiassa verottomia, ja niitä ei huomioida äippärahaa laskettaessa. Istuminen koneella pitkät päivät eivät myöskään ole oleet hyväksi. Lääkäri sanoi, että ikä voi vaikuttaa niin, että kohdun ja istukan verenkierto vähän heikkenee ja sehän saattaa aiheuttaa alkion kuoleman. Eli jatkakaa jalkakylpyjä ja muutenkin pitäkää verenkierrosta huolta!

Paljon parempaa onnea teille kaikille! Toivottavasti kaikki loput tämän pinon hienoista naisista saatte tuhisevan käärön syliinne ensi kesänä.

Hillevi :wave:

Voi Hillevi olen todella pahoillani teidän puolesta :hug:
Se on totta et syytä siihen ei varmasti voi tietää.
Onko teille lääkäri koskaan ehdottanu että raskauden aikana voi käyttää joka päivä disperiiniä, itse otan yhden joka päivä se auttaa just näihin verenkierto asioihin.
Minä syön joka päivä 2 raskausmultitabsia,yhden berex b-vitamiinia ja yhden disberiinin 100millig.

Voimia Hillevi :hug:
Itellä eka neuvola käynti oli viime viikolla,mutta eipä sielä paljon muuta ollut kun yleistä keskustelua ruokavaliosta ja liikunnasta ja semmosesta. Suostuin osallistumaan sikiöseulontaan,mutta sain ultra ajan vasta 17.2 ja sillon on jo sit 12+6. Lääkärikäynti on kyl 2.2 ,jossa sit kuunnellaan sydänääniä,mutta jotenkin tuntuu kauheen pitkältä ajalta,ettei tiedä onko puikkusella kaikki hyvin. Voi olla että käyn vielä väestöliitossa ylimääräisessä ultrassa,kun jotenkin pelottaa. Oireet on kyllä pysyneet koko ajan ja välillä jopa pahentuneet. Kuvottava olo on ihan jatkuvasti ja väsyttää,rinnat kipeenä ja turvoksissa. Onko muilla ollut ummetusta? Mulla ainakin se on jo ihan ongelma. Oon koittanu laxoberon kuuliakin ottaa,mutta ei oo paljon auttanu.
Saga 8+6

Hei taas,

Kiitos Tinuli ja Saaga :heart:
Tänään sovittiin, että lääkkeellinen tyhjennys on torstaina. Alkio oli jo ultran mukaan alkanut hajota - oli paljon pienempi kuin perjantaina. Aion kyllä ottaa akupunktiota ennen torstaita, jos pääsisin yhtä helpolla kuin viimeksi, jolloin verenvuotoa oli vain se lääkitsemispäivä.

Edelliseen hoitoon minulla oli Primaspan, siis Asperinia vastaava. Ensi kerralla otan senkin mukaan. Itseasiassa piti se tähänkin hoitoon aloittaa, mutta siinä alkuhötäkässä oli niin paljon järjesteltävää mm. tuon kortisonin aloituksen ohjeita piti odottaa pitkään (ei hoitavalta lääkärilta), samoin kuin hyytymistekijöiden tulosta. Tässä hoidossa minulla oli kortisoni, Luget, Zumet, foolihappo, e-vitamiini, kalaöljykapselit ja maitohappobakteerit (vähentävät lapsen riskiä saada allergia). Kalkkiakin harkitsin, mutta en ehtinyt aloittaa.

Kaikille iloista masunkasvatusta ja paljon onnea matkaan!
Hillevi

Hei Saga
Kyselit tosta ummetuksesta, joo täällä on myös kärsitty siitä ja aika raakasti. Eilen meni vessa tukkoon ja tänään sit tyhjennettiin kaivo, oli kyl ikävä yllätys ku rupes vessan lattia tulviin :eek: . Mies onkin sit kiusannu et sitä se teettää ku on ummetusta et koko kaivo täyttyy kerralla ku vähä oon luumuja syöny :LOL:
Tinuli71 ja Mortti 12+5

Voi Hilde, kyllä tuntuu vieläkin niin pahalta. Olemme yhdessä kulkeneet tätä kivistä tietä, siksi nämä uutiset saavat niin kovin surulliseksi. Pitkäkää miehesi kanssa toisistanne hyvää huolta. Toivotaan, että mikäli vain pystytte vielä jatkamaan hoitoja, teidänkin toiveenne toteutuu lopulta ja kaikki menee sillä kertaa hyvin loppuun asti. Voimia!

Meillä on huomenna np-ultra aamulla, samalla otetaan verikokeet. Kakkos neuvolakäynti olisi ohjelmassa perjantaiaamuna. Varsinaista ramppaamista tällä viikolla. Onneksi kerroin viime viikolla töissä, helpottaa kun ei tarvitse keksiä esimiehelle valkoisia valheita näistä poissaoloista.

Ummetusta on täälläkin näköpiirissä, oikein kunnolla. Mahassa on etenkin iltaisin mieletön turvotus. Pönttö ei ole tosin tukkiutunut, kun oikein mitään ei tule ulos. Ilmaa tulee kyllä sitten senkin edestä. Voi mies parkaa :x

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille toivottelee

Tikru + pirpana 11+5

Hilleville iso halaus :hug: . Tuntuu jotenkin niin väärältä... Voimia sinulle ja miehellesi.

Onnea kaikille parempia ultrakuulumisia saaneille.

Itselläni tämä kummallinen raskaus sen kun jatkuu. Juuri kun viime viikolla sain neuvolassa hyviä uutisia, kun sydänäänet olivat vahvat, niin eilen tuli taas kerran vuotoa. Eli vieläkin saa pelätä pahinta... ja toivoa parasta tietenkin. Torstaina on np-ultra. Kiva päästä kurkistamaan, onko pikkuisella kaikki hyvin.

Aikaisemmissa raskauksissa olen ajatellut, että jos np-ultrassa on kaikki hyvin, niin sitten uskaltaa asiasta kertoa jo vähän laajemmallekin piirille (esim töissä). Nyt kun tähän raskauteen liittyy vähän väliä näitä vuotoja, niin en todellakaan tiedä, milloin tästä uskaltaa kertoa. Ei ainakaan vielä.

Belle 11+6

Terveisiä np-ultrasta, josta on hyviä kuulumisia. Meidän pikkuinen pirpana heilui jälleen aivan heikkopäisenä, meno oli välillä melko hurjaa, kätilökin naurahti, että saas nähdä miten perässä pysytte.

Minusta oli mukavaa, että mies pääsi mukaan, nyt ultraus kesti huomattavasti kauemmin kuin varhaisultrissa ja kuvasta pystyi jo itsekin hahmottamaan pienen ihmisenalun. Onneksi seinällä oli tv-ruutu, josta ultrausta sai seurata ei tarvinnut tihrustaa monitorilta.

Niskapoimu oli mitaltaan 0,9 mm ja veriseulan tulokset tulevat viikon päästä. Päällisin puolin kätilön mukaan näyttää oikein lupaavalta.

Anteeksi tämä oma napaisuus, mutta ensimmäisen kerran uskallan varovasti alkaa luottaa siihen, että josko tämä sittenkin olisi totta...

Tikru + pirpana 11+6

Paljon onnea Tikru mainioista ultrakuulumisista!!

Ja iso kiitos kaikille, ihanasti suruuni osaa ottaneille. Kyllä vähitellen elämä palaa uomilleen, mutta kyllä tämä menetys kirpaisi. Tällä iällä kun ei ole onnistumismahdollisuuksia enää kovin montaa. Huomenna menen lääkkeelliseen tyhjennykseen. Ja jossain vaiheessa keväällä kokeillaan vielä pakkasukoilla.

Belle, paljon onnea sinulle torstain ultraan. Ehkä siellä selviää syy vuotoonkin, jos vaikka istukka on pahasti kohdunsuun vieressä.

Kaikille paljon onnea raskauksiinne, toivottavasti ihan jokainen teistä pääsee loppuun saakka!
Hillevi :wave:

onnea tikrulle hyvästä menosta masussa.
meillä oli samanlaisia kuulumisia ultrasta ja turvotuksia ei ollut.
Ensi viikolla on lääkäri neuvola ja kaipa siellä masussa joku on vaikka en sitä aina
uskokkaan.... liikkeitä en vielä tunne ja niitä kovin jo odotan.
En muista miten varhain viime raskaudessa tunsin liikkeitä mutta silloin siellä olikin kaksi
:heart:

Riepuriia ja Torsti 15+2

Sunnuntai-iltaa kaikille mameille!

Postilaatikossa oli perjantaina kirje Naistenklinikalta. Onneksi sisällä oli hyviä uutisia, seulontaverikokeen tulokset olivat normaalit eikä lisääntynyttä riskiä (trisomia-21) ole todettu. NP ultrassa turvotus oli 0,9mm, joten nyt näyttäisi näiltä osin ihan hyvältä. Koska olen 38 vuotias ensisynnyttäjä, niin luonnollisesti nämä jännittivät todella paljon. Huh!

Neuvolassa saatiin sydänäänet kuulumaan hetken etsimisen jälkeen. Mukavasti pumputti pieni sydän 145-155 kertaa/min. Verikokeiden tuloksetkin olivat tulleet. Kissanomistajana luonnollisesti kiinnosti tuo toksoplasmoositestin tulos. Tulos oli negatiivinen, mutta tartunta on minulla joskus ollut, koska vasta-aineita löytyi! Se oli kyllä helpottavaa ainakin minulle itselleni, että tokso vasta-aineita löytyi, ei tarvitse jännätä tartuntaa enää. Tartuntahan voi toki tulla monesta muustakin asiasta kun kissoista. Itse syön pihvit aina mediumina ja olen kova mylläämään puutarhassa (ilman hanskoja). Tartunnan syytä on siis mahdotonta selvittää.

Täällä massu pömpöttää ja yritän epätoivoisesti löytää jotain vaatetta huomiselle työmatkalle. Olen yleensä käyttänyt hyvin työköistuvia vaatteita, joita nyt ei voi kuvitellakaan päälleen. Tai siis nimenomaan voi vain kuvitella, sillä päälle ne eivät mahdu tai jos mahtuu voisi sitten samalla laittaa päälle paidan "Kyllä, olen raskaana"

Tikru + pirpana 12+4

huomenta päivää...
tänään se sitten on... np- ultra klo 13:30.
siis mua jännittää ja pelottaa aivan valtavasti tää koko tilanne, että nytkin kädet vapisee näppiksellä, että ihan vaikea kirjoittaa.
viime aikoina olen nähnyt niin kummallisia unia etten tiedä mitä tarkoittaa, taitaa alitajunta työskennellä öisinkin. ultrasta suoraan on painuttava töihin, mutta heti 21 jälkeen tulen kertoilemaan kuulumiset.
HelinäKeiju+ Önni 12+2 :heart:

Tää jatkuva odottaminen ja jännittäminen on kyllä ihan hirveetä. Mulla on lääkäri neuvola vasta viikon päästä ja sillon sit koitetaan kuunneella sydän ääniä. Tuntuu että kaikki oireet on melkein hävinny,enään ei oo niin kuvottava olo koko aikaa eikä rinnat niin kipeet. ainoo mikä pysyy on väsymys,mutta saattaa tosin johtua siitä että öisin tulee valvottua ja mietittyä kaikkia kauhukuvia. Jotenkin muutaman päivän vaan on pelottanu että kaikki ei olis hyvin. Ei kai tässä muu auta kun vaan odotella ja jännittää.
Saga 9+6

No heissan kaikille :wave:
Tänään oli sit toka neuvola ja kuunneltiin sydänääniä ja sieltähän se löyty heti ja sit kaveri lähti uiskentelemaan muualle ja eiku vaan kuunneltiin ja kuunneltiin ja sit taas ne löyty sieltä mun oman pulssin takaa :heart: . Oli hyvät sykkeet sellaset 150 kertaa min =)
Verikoetta ei saatu otettua ku mulla on niin kinkkiset noi suonet et karkaa aina ku vähä neulalla tökkii et joutuu taas labraan mennä erikseen ja huomenna olis sit taas lääkäri aika et saa hypätä ihan kiitettävästi tuolla neuvolan puolella =)
Saga älähän hermoile uskon et kaikki on ihan hyvin, itellä sama tilanne et välillä tuntuu et onko siellä yhtään mitään ku ei minkäänlaisia oireita oo, välillä vaan vähä vihlasee jos jonku äkkiliikkeen tekee mut siinäpä ne =)

Tinuli71 ja Mortti 13+5

saapi huokasta helpotuksesta, np- ultra onnellisesti ohi! siellä se Önni köllötteli ja kylkeä käänteli, muutaman kuperkeikankin heitti ja lopuksi peukkua vilautti. niskaturvotus oli 0,5mm. näki oikein lääkärin ilmeestä, että oli itsekin oikein tyytyväinen, niin muikeasti hymyili. mutta, niin hymyilin minäkin! :heart:

Yhteistyössä