Loppuvuodesta 2008 plussanneet lapsettomat

Vaahtokarkille paljon voimia ja jaksamista uuteen yritykseen kyl se varmasti vielä onnistuu kun jaksaa vaan uskoa ja toivoa :heart:
Ainoalle ja Sagalle tietenkin onnea ultra kuulumisista =)
Minulle tuli sit tänään postissa toi NP ultra aika ja se olis nyt perjantaina jo, et kyl saa taas jännittää onko kaikki pienokaisella hyvin =) .
Meillä taas toi isäntä yllätti maanantaina ja vei mut kauppaan välipäivä ostoksille ja ostaa pärräytti uuden auton :D ku meidän entinen olis ollu liian pieni vauvalle, Kysyinkin et kuinka isoa vauvaa se odottaa :LOL: . Entinen oli crysler ja siinä on niin pieni peräluukku et vaunut eikä edes matkarattaat olis sinne mahtunu ku osissa. Nyt sit vaihdettiin Opel Astraan ja tietenkin Farmariin et varmasti mahtuu. Ajattelin heti ku sinne autoliikkeen pihaan ajettiin et isännällä on sit varmaan pieni morkkis vieläkin siitä uudestavuodesta :D

Tinuli71 ja Mortti 11+0

Ensiksi Vaahtokarkille voimahalit :hug: . Tiedän ettei mikään tai mitkään sanat vie sitä surua pois muuta kuin aika. Olen todella pahoillani puolestanne :(

Ja täällä oli AinoAlla ja sagalla ihania ultrakuulumisia :flower: se on jotain aivan uskomatonta nähdä oman pienen rakkaan sydämenlyönnit. Niitä ei kyllä unohda ikinä.

(.) Täällä on voitu melkeinpä tosi hyvin ku ei tosiaan oo ollut enää pahoinvointia. Rinnat kipeänä, väsyttää koko ajan ja kamala nälkä koko ajan ja voisinkin syödä koko ajan jotain =) Olen käynyt joka ilta lenkillä koiran kanssa ja olen alkanut syömään entistä terveellisemmin. Karkin tilalla on nykyään päärynät ja kiiwit joita mulla tekee aivan kamalasti välillä mieli. Mietin vain että uskallankohan lähteä kuntosalille pitkän tauon jälkeen ku ajattelin vahvistaa jalka-,käsi-ja selkälihaksia joita tarvitaan tulevaisuudessa? Onko täällä muita jotka käyvät salilla säännöllisesti? Luin jostakin että jos lihakset ovat hyvässä kunnossa niin palautuminen synnytyksestä on nopeampaa.

nasu + rakas masuasukki 10+1

kajastus
Nimimerkki........Ikä...Hoito...Synnäri....Monesko.....Laskettu aika

Astarte.............32v..1. IVF:n 2.PAS..NKL.........esikoinen........17.7.
Riepuriia...........33v...1. IVF:n 2.PAS..SAS.......Kolmas...........17.7.
Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli...............37v........3icsi..........K_PKS.......toinen.......... ...30.7.
Stelliina.................................................................. ...................?
Nasu29............30v.......1ICSI:n 1.PAS.....OYS.........esikoinen.....4.8.
Tikru70..............38v ......3. Ivf.........................esikoinen......5.8.
Belle70..............38v.......4. ivf:n pas.............kolmas lapsi.....5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
HelinäKeiju75.....33v......3. IVF 1. PAS..............esikoinen.........8.8
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera..............47v (oho!)................................. ...........n.17.8.
Hillevi................. 44v.......4.ivf tuores.............esikoinen ...n. 19.8.?
Kajastus...... 34v.....2. icsi tuores....esikoinen....keskenmeno.. 19.8.
AinoA.................................................................... ........... n. 19.8.?
Osiris...................33v........luomuylläri...............esik oinen.....21.8.
MinzuS.................35v.......2.ICSI tuores..K-HKS...esikoinen...24.8.
Saga....................31 v......3.icsi tuoresiirto.........esikoinen....26.8.
Vuokko-75...........33 v......1.ivf tuoresiirto...........esikoinen.....3.9.
piippi............32 v.....3.ivf tuoresiirto....K-PKS.....toinen lapsi.....1.9?

Tänään piti olla 8+1. Oltiin tänään ultrassa ja huonoja uutisia oli. Pikkuinen oli lakannut kasvamasta silloin joulun tiputteluvuodon aikoihin. Sisu on siis kuollut, yhtään ei ollut kasvanut. Tätä pelkäsin, sillä vatsassa ei ole ollut mitään tuntemuksia moneen päivään, vaikka rinnat on kipeinä ja itkuherkkyydessä löytyy. No, nyt saa itkeä ihan olan takaa ja syystä. Ollaan mihen kanssa ihan rikki.

Jotenkin tuo raskaus olikin liian hyvää ollakseen totta. Mutta sitten sieltä tuli tämä meille niin tuttu "huono tuuri". Jos tiedätte jonkun, jolla olisi tarvetta huonolle tuurille, niin soitto vaan meille niin annetaan... Eihän tässä auta kuin musta huumori, jos sekään.

Onneksi kaksi olkea on pakkasessa, jos vaikka vielä tulisi uusi plussa tänä vuonna, jos ei ehdi ihan ehtaa vauvaa saada. Voisi ehtiäkin, jos jollain olisi hyvää tuuria lainata!! Jospa "seuraavalla kerralla" sitten onnistuttais. Eikös niin kuulu aina uskoa. Itkettää ja ottaa päähän.

Koittakaahan muut nauttia raskaudestanne, vaikka tältä listalta välillä päitä putoileekin!!!

Voi kajastus ei voi muutako lähettää voimahaleja ja sylin täydeltä :hug: , On tää nii väärin ku väärin vai voi olla. Mulla on paljon sellaisia tuttuja jotka saavat tenavia melkeinpä joka vuosi ja sit tuskastellaan et kuinka sitä pärjätään niin monen pienen kans. Ja kun taas toiset taistelevat vuosia saadakseen edes yhden oman pienokaisen.
Mua rupes nyt entistä enempi jännittää huominen ultra vaikka jo yhden kerran ollaan xsyke nähty ja vuotoa ei ole ollu yhtään mut silti ku täälläkin on ollut näitä pettymyksiä ja kajastuksen sanoja lainatakseen "et päitä rupee tippuun" niin suorastaan pelottaa huominen et mitä jos käy huonosti :ashamed:
Mulla tulee itku kun luen näitä suru viestejä :'(
Mut nyt täytyy nostaa pää ja ajatella kuitenkin positiivisesti huomisen vuoksi

Kajastus: :hug: Oikein iso lohtuhalaus. Ei näitä huonoja uutisia haluasi tähän ketjuun kyllä ollenkaan. Se on jotenkin niin ERITYISEN väärin, kun pitkän odotuksen jälkeen annetaan... ja sitten otetaan pois.

Harmi Kajastus, että Uusi Vuosi meni jo. Minä meinaan aikoinaan tein itselleni uuden vuoden lupauksen, että seuraavaan uuteen vuoteen mennessä olen raskaana. Ja syksyllä totta tosiaan plussasin ja seuraavana kesänä syntyi esikoisemme.

Tinuli71: Tsemppiä huomiseen ultraan. Uskon, että kaikki on oikein hyvin.

Itse odottelen ensi viikon ensimmäistä neuvolaan ja seuraavan viikon niskapussiultraa. Ja vähitellen alan uskaltaa iloita tästä raskaudesta ja uskallan suunnitella, millaista se elämä on ensi syksynä, kun minulla esikoinen aloittaa koulun ja talossa on pariviikkoinen vauva =)

Voi Kajastus, olen niin pahoillani puolestanne. Voin vain todellakin sanoa, että tiedän ja ymmärrän täysin miltä siellä tuntuu. Niin epäreilulta tuntuu ottaa pois jotakin, joka oli jo niin suurena ilona. Voimaa teille molemmille ja myös uskoa siihen, että plussaaminen ja sujuva raskaus on mahdollinen pian uudelleen.

Kysyn vielä, jos jaksat vastata, miten teillä edetään? Odotetaan spontaania vuotoa vai kuinka? Minulla nimittäin ei vuoto ole vieläkään alkanut ja huomenna ilmeisesti määrätään lääkkeitä tai kaavinta. Huh.

Hurjasti voimia ja jaksamista!!

kajastus
Kiitos kauheesti kaikille lohdutuksista :hug:
Voi anteeksi tinuli, olin todella ajattelematon kun kirjoitin päitten putoilemisesta. Se oli minun huonoa huumoriani ja olen pahoillani että se pääsi ulos asti. Sinulla on varmasti kaikki hyvin huomisessa ultrassa. Eiköhän tämä keskenmeno- ja epäonnistumisten kiintiö ole nyt jo täynnä. Te loput onnistutte kyllä!! Ja me nyt epäonnistuneet onnistutaan sitten myöhemmin.

Vaahtokarkki mulle annettiin nyt jo tänään sairaalassa suun kautta yksi esilääke, nimeä ja vaikutustapaa en tullut kysyneeksi. Se voi kuulema aloittaa tiputteluvuodon. Lauantaiaamuna pitää laittaa pimpsaan taas kaksi lääkettä, jotka kuulema avaavat kohdunkaulan ja aloittavat keskenmenon. Jos vuoto ei ala, pitää 3h kuluttua laittaa seuraavat kaksi lääkettä. Jos vieläkään 3h sisällä ei ala kunnon vuoto, pitää ottaa suun kautta vielä 2 lääkettä. Ja jos vieläkään ei ala vuoto niin maanantaina yhteys tyksiin ja mietitään kaavintaa. Toivottavasti siihen asti ei jouduta kuitenkaan.

Aika pelolla odotan lauantaita, sanoivat, että voi olla aika tosi kovat kivut. Pitää kuulema varautua, että se vuorokausi menee vessan ja sängyn välillä. Sain toki reseptin Panacodiin että vähän auttaisi kipuun. Kävin jo ostamassa tuplapakkauksen yösiteitä että saa verestellä rauhassa. Kyllä suoraan sanottuna pelottaa ihan kamalasti myös ne henkiset fiilikset sitten, kun pikkuinen tulee ulos oikeen vauhdilla ja kivulla. Ja vessanpyttyyn sitten päätyy. Tai siteen mukana roskikseen. Tuskaa!! Ei tässä näin pitänyt käydä!

Kajastus, paljon voimia sinulle ja miehellesi :hug:
Kenellekään ei toivoisi keskenmenoa, kaikkein vähiten raskautta kauan odottaneelle ja hoidolla raskautuneelle. Meikäläiset on jo niin monta kertaa saaneet pettyä ja luopua toivosta että lasta ei ehkä koskaan tulekaan. Olehan vahva, kun kivut tulevat ja varaa tarpeeksi särkylääkkeitä.
Kun minulla tyhjennettiin tuulimuna, verta tuli vain muutaman tunnin ajan, mutta sellaista vauhtia että oli paras istua pytyllä. Toivottavasti kaikki tulee lääkkeillä etkä joudu enää kaavintaan.
Henkiseen kipuun voisi auttaa kullan kainalo, miehellesi voimia myös!

Toivotaan, että jo ensi kerralla onni on teidän puolellanne loppuun asti! :heart:

Lämmin halaus sinulle,
Hillevi

HEI kaikille
Kajastus olen todella pahoillani teidän koettelemuksista, se todellakin on nii väärin. Ja otin sen päiden putoamisen myös huumorilla, ei sinun tarvitse pyydellä anteeksi sanojas, tottahan se on joka sana =).
Nyt omaa napaa: Kävin tänään siellä np ultrassa ja siellähän se meidän pikkuinen jo heilu kovasti ja vastas ihan viikkoja. Niskaturvotus oli 0.7 eli ihan normaali. Oli todella hienoa nähä ja sydänäänet kuulu tosi hyvin ja voimakkaana =) . Nyt sit vaan äitiyshousuja ostelemaan ku rupee jo farkut kiristään :p
Mut nyt jatkan töitä et ei ku heikun keikun kaikille ketjulaisille :wave:
Tinuli71 ja Mortti 11+2

Olen todella pahoillani puolestasi Kajastus, voimia sinulle ja puolisollesi :hug:

Minulla alkoi tänään se pelottava tiputteluvuoto. Pientä, ruskeaa tuhrua, joka saa sydämen syrjälleen ja olon niin kovin täyteen huolta. Kipua ei ole, aamulla jotakin vihlaisutuntemuksia, mutta niitä on ollut muutenkin. Tiistaina on ultra, joten sitten viimeistään näkee, onko syytä huoleen.

Vuokko 6+2

HEI!
kajastus voi olen niin pahoillani puolestasi, paljon voimia ja jaksamista :heart:

Itse kävin pari päivää sitten ekassa ultrassa ja siellähän se pienen pieni alkio näkyi, vastasi viikkoja ja sydänäänetkin plussaa. Vähän huolissaan lääkäri oli siitä vuodosta, mitä mulla on ollut, ja haluaa vielä viikon päästä katsoa tilanteen uudestaan. Mutta itsellä kuitenkin helpottunut olo, koska ainakin vielä kaikki ok, ja olen ollut niin varma, että kaikki menee pieleen kun viikon ajan jo, on tullut sitä vuotoa. Lugesteronit jouduin aloittamaan uudestaan, siitä ei kuulemma mitään näyttöä ole, että onko niistä apua/ hyötyä mutta lääkäri tykkäsi, että kokeillaan nyt kuitenkin.. =)

piippi 6+3 ?

Voi Kajastus miten surullisia uutisia. Kyyneleet eivät ole kaukana, olen todella pahoillani sinun ja miehesi puolesta. Tuntuu niin mielettömän epäreilulta, että kun vihdoin on tullut raskaaksi pitkän tien kuljettuaan, unelmat ja toiveet murskataan seuraavassa hetkessä. Toivon teille paljon voimia ja jaksamista sekä usko ja luottamusta siihen, että kaikki kääntyy lopulta vielä parhainpäin. Toivottavasti mahdollisimman pian.

Meillä seuraavat etapit ovat np-ultra 20.1. ja 2.neuvola 23.1. Rakenneultra on maaliskuussa.

Uupumus ja väsymys on melkoista edelleen, mutta muuten olo alkaa olla ihan hyvä. Pahaolo on väistynyt ja tilalla on aivan mieletön ruokahalu. Vatsaan koskee aina välillä, mutta se kai kuuluu asiaan kohdun kasvaessa. Ainakaan mitään vuotoja ei ole ollut.

Kävin tänään alennusmyynneissä ja mukaan tarttui ensimmäinen mammavaate, äitiysfarkut. Hieman liian isot vielä, mutta kohta pääsee varmasti käyttämään. Aamulla masu on suhteellisen normaali, mutta illalla mieletön pömppis. Painoa on tullut nyt noin kilo lisää.

Leppoisaa lauantainjatkoa kaikille toivotteleepi

Tikru + pirpana 10+3

Kajastus :hug: sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi

Mulla on oireita ollut ihan kivasti, tänään on kyllä ollu helpompaa pahoinvoinnin kanssa. Tällai viikonloppuna tulee syötyä pikkuisia annoksia pitkin päivää ja se tuntuu auttavan. Työpäivinä on aina päiväruoan jälkeen tullut ihan hirmuisen paha olo ja sitä kesti sitten eilenkin iltaan asti. On nytkin pieni pala kurkussa, mutta ei sellainen pahoinvointi kun eilenkin illalla. Aamuisin mulla on ollu yleensä oikein hyväkin olo.

Meillä on maanantaina ultra ja sit on 8+0, kovin kyllä jännittää onko kaikki ok.

Minzu 7+5

kajastus
Lämmin kiitos kaikille osanotosta! :heart:

Tulin vaan ilmoittamaan, että ei tämä nyt niiiiiin kamalaa ole kuin pelkäsin. Kivut vastaavat menkkakipuja ja selviän niistä lääkkeillä. Tietenkin tuo henkinen puoli on nyt eri kuin normaalimenkoissa. Ei kestäis nyt yhtään nähdä verta kun tietää mistä johtuu. Vaan läpi tämä on käytävä. On ainakin tullut tavaraa ulos, joten toivon etten kaavintaan joudu.

Mitä Vaahtokarkki teille sanottiin? Onko sama meiniki?

Ajateltiin miehen kanssa "positiivisesti", että kahdella icsi kerralla ollaan saatu positiiviset tulokset raskaustestiin . Ekalla vaan oli ulkoinen ja tokalla keskenmeno, mutta toivoa ainakin on. Olisi varmaan vielä tyhjempi olo, jos ei olisi kertaakaan ollut edes mitään yritystä. Nyt ainakin saa vähän kiinni siitä mikä mättää. Luomuna meillä ei ole koskaan tärpännyt, joten toivoa on kunhan simpat ja munikset järjestetään/pakotetaan kunnon treffeille. Pakko sen on joku kerta onnistua. Aina tietenkin parempi mitä aikaisemmin menee kesken, jos on kerran mennäkseen ja alkiossa olisi joku vika. Mutta jos syynä on joku mihin voisi vaikuttaa, niin se pitäisi tietenkin selvittää. Lääkäri sanoi, että hoitojen tuloksena tulleiden raskauksien keskenmenojen syitä ruvetaan selvittämään jo kahden keskenmenon jälkeen, kun spontaaneissa raskauksissa vasta kolmen jälkeen.

Onnea tinulille ja piipille onnellisista ultranäkymistä! :flower:

Vuokko lääkäri painotti meille, että hoidoilla alkunsa saaneet raskaudet tiputtelevat usein ja se on ihan normaalia ja vaaratonta. Sen ei siis todellakaan tarvitse tarkoittaa mitään pahaa. Onneksi sinulla on ultra pian niin saat mielenrauhan.

Onnellista odottelua kaikille!! :flower: :heart:

Heippa vielä kaikille,

Onnea rauhoittavista ultratuloksista Piippi ja Tinuli!

Kajastus, meillä täällä tilanne vielä hyvin epäselvä. Pe menin hakemaan lähetettä sairaalaan, mutta ultrassa odotti kokonsa kolminkertaistanut alkio. Edelleen ilman sykettä. lääkäri oli aivan ihmeissään, ei osannut selittää tilannetta ollenkaan. Elinmahdollisuuksia alkiolle ei tosin annettu. Ensi viikolla sitten sairaalaan. Vuoto/tiputtelu on lisääntynyt, mutta ei täällä mikään spontaani ole alkanut. Hyvä kuitenkin kuulla, että sulla tuo tyhjennys on sujunut hyvin. Toivottavasti täälläkin alkaa vielä spontaanisti tai sujuu muuten helposti. Ei tarvitsisi enää paljon mutkia tämän "kierroksen" matkaan.

Muutenkin on vielä todettava Kajastus, että tosiaan täällä sama tilanne. Kahden icsi:n ja yhden PAS:n jälkeen kaksi plussaa, joten kyllä täältä vielä kunnolla raskaaksi hankkiudutaan! Tietysti tuo keskenmenojen syy arveluttaa, mielenkiintoista kuulla, että teille on todettu, että jo kahden keskenmenon jälkeen tutkitaan. Meillä jatko vielä auki, mutta kyllähän tässä jotain vastauksia alkaa kaipaamaan..

Anteeksi tämä hieman rajoittunut ON tilitys.. Mutta muille voin nyt vielä kertaalleen vain toivotelle onnea jatkoon, toivottavasti saatte nauttia sopivasti oireista ja pikkuhiljaa hellittävästä huolesta alkuvaiheen taipaleella. Ja sitten vain nauttimaan raskaudesta! Toivottavasti Minzu saat sinäkin vielä hyviä ultrauutisia!

Terveiset teille kaikille hiihtolomalta pohjoisesta!

Ihan ensimmäiseksi vaahtokarkki ja kajastus :hug: Olen kamalan pahoillani teidän puolestanne, koittakaa jaksaa tämäkin koettelemus läpi. Toivon teille molemmille paljon hyvää onnea seuraavalla kerralla.

Täällä oli myös ihanan paljon mukavia ultrakuulumisiakin! Kaikille ultraihmeen kokeneille onnitteluja!

Itsellä nyt oireet melko voimakkaina. Pahoinvointia menee ja tulee, väsyttää ja liikkuessa hengästyttää ja huimaa. Mutta ei haittaa, raskausoireetkin tuntuvat tässä vaiheessa vain positiivisilta. Sen kyllä huomaa jos on tullut nukuttua pikkuisenkin huonosti, seuraavan päivän pahoinvointi on jotain aivan kauheaa. Ei auta syömiset eikä juomiset, eikä todellakaan voi puhua aamupahoinvoinnista, se kestää läpi koko päivän... Lapista oli melkoisen mielenkiintoinen 900km:n ajopäivä kotiin. Silloin sattui karmea pahoinvointipäivä. No, onneksi selvittiin vain yhdellä yrjötauolla tienvarressa. Mahtoi ohikulkijoilla olla ihmeteltävää... :LOL:

Huomenna olisikin vuorossa myös meillä se ensimmäinen ultra. Jännittää kovasti, vaikkakin sillätavalla mukavalla tavalla. Nyt ainakin olen oikein positiivisella mielellä. =)

Osiris rv8+2

Minulla on näklöjään luonto päättänyt, että eipäs päästetä tuota Belleä liian helpolla vieläkään. Juuri kun tuon uusinta varhaisultran jälkeen aloin ottaa rennommin, niin eikös nyt viikonloppuna tullut taas vähän vuotoa.

Viikko sitten alkio voi hyvin ja heilui ja vilkutteli jo kovasti ja nyt saa taas uudestaan jännittää, että ollaanko siellä hengissä vai ei.

Huomenna on eka neuvola, mutta sekin aiheuttaa nyt lähinnä päänvaivaa. Sillä viikoilla 10+6 ei ole täyttä varmuutta siitä saadaanko sydänääniä kuuluviin doplerilla. Ja jos sydänäänet ei kuulu, niin minä olen aivan varmasti ihan totaalisessa paniikissa, kun on ollut tuota vuotoakin. Ja kuitenkin saattaa olla, että äänet ei kuulu vaan sen takia, että on liian aikaista.

Huoh... ei ole helppoa ei :headwall:

Belle 10+5

huomenta kaikille!
ajattelin ottaa niskasta kiinni ja kirjoitella pitkästä aikaa.
aika epätodellinen olo on, että tässä raskaana oltaisiin. äkilliset öklötysolot ovat vähentyneet kummasti, mutta tulevat kuitenkin välillä kuin seinän takaa mennäkseen taas yhtä nopeasti ohi. jossakin vaiheessa olin iloinen, etten ole joutunut oksentamaan, niin nytpä aamulla hampaiden peseminen tuottaa vaikeuksia, ja muutaman kerran aamupala päätynyt joko lavuaariin tai pönttöön. nännit edelleen kipeät ja nuha vaivaa vaikka en ole flunssainen. vessahätä herättää öisin, mutta onneksi saan nukutuksi uudelleen. sitten olen huomannut semmoisenkin piirteen, että sydämensyke on tajuttoman kova ja hakkaa ja tuntuu ettei rauhotu millään. onkohan se normaalia?
tänään olisi ensimmäinen neuvolakäyntikin illalla, onneksi mies pääsee mukaan. jännittää aivan kamalasti, että mitä siellä tapahtuu. kuunnellaako siellä jo sydänäänet? pelottaa aivan kamalasti, että önnillä ei ole kaikki hyvin.
HelinäKeiju ja Önni 10+2

Hyvää viikon alkua kaikille!

Ikäviä nuo tipittelu ja tuhruvuodot, aika monella niitä ollut. Toivottavasti ovat kaikkien kohdalla vain vaarattomia alkuraskauteen kuuluvia "lieveilmiöitä".

Vaahtokarkille voimia, toivottavasti tosiaan ei yhtään mutkaa enää tule tälle kierrokselle ja seuraava kierros olisi se, josta vauva lopputuloksena :heart:

Belle, voi hyvin olla että neuvolassa ei edes yritetä kuunnella. Mutta kyllä tämä sellaista piinailua on ilman vuotojakin, että voisi käydä vaikka joka päivä ultrassa varmistumassa että masukilla on kaikki hyvin.

HelinäKeiju, älä suotta hermoile neuvolaa. Siellä varmaan pääasiassa vain jutellaan ja kerrotaan terveellisestä ravitsemuksesta jne. Mutta jos sydänääniä kuunnellaan, niin toivotaan parasta!

Minäkin menen perjantaina ekaa kertaa neuvolaan. Tuulimunaraskauden alussa ehdin kerran jo käydä, eli se ekakerta on jo kerran koettu. En edes pyytänyt miestä mukaan, mutta saahan hän tulla jos haluaa ja töiltään ehtii. Perjantai-illalla on sitten klinikan oman läkkärin ultra, sitä odotan enemmän ja mieskin tulee mukaan. Täytyy toivoa että masukki on kasvanut ja saa kuulemma sitten vähän huokaista.

Oirerintamalla on väsymystä (10 tunnin yöunienkin jälkeen), ajoittaista lyhytaikaista heikkoa öklötystä (pysyy kurissa kun lepää tarpeeksi), rinnat turvonnet ja kipeät - ei voi esim. nukkua vatsallaan ja myös tuota sydämen tykytystä ja hengästymistä helposti. Ja myös välillä alavatsaa vihloo, esim aivastaessa. Toivottavasti kohtu siellä kasvaa ja aiheuttaa pientä vihlontaa. Jostain luin, että tällä viikolla kohtu olisi jo appelsiinin kokoinen - ulospäin ei kyllä vielä näy yhtään. Minulla reilusti taaksepäin kääntynyt kohtu - toivottavasti maha ei kasva selkäpuolelle ;)

Voikaa kaikki oikein hyvin ja voimahalaukset Kajastukselle ja Vaahtikselle! :hug:

Hillevi 8+5

Mullakin oli tänään se varhaisultra. Kaikki oli niin kunnossa kuin vaan olla voi. Koko vastaa viikkoja ja sykekin näkyi! Ihanan huojentunut olo. :heart: Laskettu aika muuttui koon mukaan päivällä aikaisemmaksi, eli on nyt 20.8.

Osiris 8+4

Ensiksi Kajastukselle voimahalit :hug: ja vaahtokarkille vielä toinen voimahali :hug:. Mulla on todella paha mieli teidän puolesta ja toivon että saisitte vielä sen oman nyytin syliin asti ja te olette sen kyllä ansainneet! Voimia ja jaksamisia paljon teille.

Helinäkeiju: Kuunneltiinko sulla tänään sydänäänet?

MinzuS: onnittelut ihanista ultrakuulumisista. On se vaan niin ihana nähdä se oma pikkuinen siellä ultrassa :)
Oisiris: onnittelut myöskin sinulle ultrakuulumisista :) Ihanaa kun kaikki on hyvin :)

(.) Oireita ei pahemmin ole muuta kuin armoton väsymys, valtava ruokahalu eli koko ajan on nälkä ja uutena oireena on tämä pääkipu. Kävin tänään toisen kerran jo neuvolassa ku viimeksi täti ei kerennyt ottamaan verinäytteitä multa. Suurena yllätyksenä kuuntelimme sydänäänet ja sieltähän kuului aivan ihanat pienen ihmisen sydämenlyönnit ja onnen itkuhan se tuli ku olen jo monta viikkoa miettinyt että onkohan pienellä kaikki hyvin ku loppui se pahoinvointi niin kuin seinään. Mies oli kyllä tosi pettynyt ku hän ei ollut mukana kun tosiaan luultiin ettei tällä käynnillä ole muuta kuin ne verinäytteiden otto. Oisinpa edes hoksannut nauhoittaa kännykällä ne äänet :( Tuli tietenkin vähän paha mieli miehen puolesta ku se on niin täysillä tässä odotuksessa mukana.

nasu ja rakas masuasukki 10+6

se neuvola käynti olikin ihan miellyttävä kokemus! tuttu hoitaja ja paikka muutenkin (meidän lapsettomuutta hoitanut lääkäri/hoitaja). hb oli oikein hyvä, paineet myös mikä oli iloinen yllätys, koska valkotakkineuroosi sitä tuppaa nostamaan. kovasti papereita näytettiin ja verikokeet ja pissakokeet otettiin. sydänääniä koitti kuunnella, mutta sanoi ettei kuulu välttämättä vielä näillä viikoilla ja eikä kuulunutkaan, mulla kun tota makkaraa tossa etumuksessa. neukkutäti ei huolissaan, enkä siis minäkään.
np-uä on sitten 26.1. kunpa aika menisi nopeaan, jotta pääsee tiiraamaan önniä.

HelinäKeiju ja Önni 10+2

Terveisiä myös ensimmäiseltä neuvolakäynniltä. Ensin käytiin niitä kaiken maailman perusasioita läpi pitkälti. Sitten itse kysyin, että voitaisiinko niitä sydänääniä yrittää kuunnella. Selvästikään ei ollut ajatellut, mutta suostui kuitenkin. Vähän aikaa joutui täti etsimään, kun minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja pikkuinen vielä makoilee ihan siellä kohdun pohjukassa. Mutta lopulta kun oikea kohta löytyi, niin sydänäänet kuului selvääkin selvemmin. neuvolan täti kehui, että oikein vahvat sydänäänet oli.

Np ultra sitten jo seuraavalla viikolla.

Eli ilmeisesti vielä tuo viime viikonloopuinenkin vuoto oli ihan vaaratonta ja pienellä masun asukilla kaikki hyvin.

Onnittelut myös Nasulle joka myös pääsi kuulemaan sen ihanan sydämen sykkeen

Helpottunut Belle 10+6 =)

Yhteistyössä