Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Katjuzka: härreguud mikä munija olet :) :) !!

Musta saatiin kokonaiset 6 munista ulos, joista 4 hedelmöityi. Mulla siis PAS viime pe ja nyt tuntuu outoa menkkamaista kipua - tai sitten vaan jännitän niin paljon....voiko Luget aiheuttaa tällaista????

Mulla siis testaillaan mahd. raskautta 11.12. eli ens viikon pe. Ajattelin kyllä testata ite jo to, koska tiedän tasan tarkkaan että ovulaationi oli viime keskiviikkona n. klo 14.00. Olen oviksen aikaan aina hetken aivan koomassa kivusta! Tuntuu siltä, kuin isoa lapinleukua pyöriteltäisiin alavatsassa.

Onko kellään muulla oviskipuja? Erityisesti kiinnostaisi, onko kellään pidemmän linjan hoitolaisella kokemusta siitä, että oviskivut olisivat pahentuneet punktion jälkeen.
Mulla nimittäin on aivan selvästi. Eikä tietenkään ihme: kivuthan johtuvat munasarjojen arpimuodostuksesta ja se varmasti lisääntyi rutkasti vaikeassa punktiossani.

 
Nehma: tervetuloa! Sunflower: onnittelut hienosta hedelmöittymistuloksesta! Toivottavasti saatte pakkaseenkin. Samoin Katjuzka: mikä upea tulos! Piiuli: :hug: ihan hanurista on tää homma, nega on aina valtava pettymys. Firefox ja AKH: tsemiä piinailuun, perässä tuutte tasaista tahtia :'( lillimyy: peukut pystyssä, kuten myös Haalistunut! Sannis, Sartsa, Ripperi: voimia ja positiivisia säteitä piinailuun, perässä tullaan. ON: eipä juuri mitään erkkiä, luget aiheuttaa menkkajuileja ja väsymystä paitsi tietty yöllä heräilee ja näkee painajaisia, nännit kipeet. Jotenkin tuntuu että ei tää onnistu.
 
Sannis meinaatkos malttaa odottaa testin tekoa maanantaihin?
Lista tais mun osalta mennä silloin vähän väärälle päivälle, mullakin oli siirto ma 23.11.
eli sama päivä ku sullakin. Ois vaan lauantaina pikkujoulu, jotka meinasin jokatapauksessa viettää viinittä, mutta näkyisköhän tulos testissä jo silloin lauantaina, mitä luulette?!?!?
Tosin on kyllä mullakin samanlainen fiilis ku sulla toivorikas, ei tunnu oikeen miltään :|
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~


Keskiviikkona 2.12.2009 VKO 49


lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP13

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP12

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP9

sartsa-70 ICSI, siirto 23.11. PP9

nehma ICSI, PP7

Katriina77: 2.IVF/ICSI, siirto 25.11 PP7

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11. PP6

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11. PP6

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11. PP6

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11. PP5

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. PP5

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11. PP5

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11. PP2

AKH 2. IVF, punktio 27.11., siirto 30.11. PP2

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11. siirto 2.12 PP0

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12. PP0

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 2.12, siirto 4.12.

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS

nainen83 IVF, punktio 7.12.




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.

:heart: Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11.

:heart: Memma77 PAS, siirto 18.11.



:flower: Uusi PAS/IVF/ICSI 2009-2010 :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

Heni 2. IVF siirto 6.11.

SaaraX2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär1.IVF, siirto 12.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11.

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11.

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11.


 
nehma tervetuloa mukaan piinailemaan, lisäsin listalle :)

piiuli no voihan harmi, ettei enään tälle vuodelle ehtinyt. Meillä menee klinikka myös joulutauolle, mutta meidän hoitava lääkäri on paikalla ainakin 29.12. Silloin siis joko soitellaan tai mennään ultraan, jota vahvasti epäilen :LOL:

toivorikas mulla myös painajaiset alkaneet ja yöllä uni kadoksissa. Niin taisi olla kyllä viimeksikin ja silloin plussasin - toivo siis elää yhä.

Sartsa kyllä mä ajattelin piinata itseäni loppuun asti ja silloin maanantainakin meen veritestiin... Kuulen uutisen siis vasta ma iltapäivästä, huh! :whistle:

Tsemppistä edelleen kaikille tähän harmauteen!
 
meidän hoito oli ICSI. Kun varattiin punktio aika lääkäri varoitteli ensimmäisen kerran miehelle kivesbiopsiasta, hyvä ettei ukko pyörtyny kun ei aikaisemmin oltu mainittu mitään. Onneksi siittiöitä löytyi ettei tarvinnut alkaa ukkoa piinaamaan pistoksilla. Olihan tuo pyörtyä punktiossakin kun se sattui ja itkin kivuissani pöydällä. Voi tota mies parkaa :)

Kovin en uskalla toivoa ja ajatella onnistumista ettei sitten pety. Henkisesti olen jo varautunut toiseen yritykseen, harmi vain kun ei pakkaseen saatu mitään, niin joutuu sen punktionkin käymään uudestaan. Onnistumiset näyttää vaihtelevan paljon. Tuttava piireissä eräs onnistui 4.llä kerralla ja toinen jo ekalla.

Luge lääkitys kokemuksia olis kiva lukea, kun mulla on menkka oireita (juileja,kipuja ym) ollu jo muutaman päivän ajan ja sekin lisää epäilyksiä onnistumisesta.
 
nehma tervetuloa piinailijoiden pinoon! noista lugeista mullas ainakin tullu ihan sellasia vihlaisuja alavatsalla, nivusissa ym rinnat arat välillä, että olis luullu olevansa raskaana. eli harmi kyllä aiheuttaa samantyyppisiä oireita. toivotaan kuitenkin et olis muuta =)
liityn minäkin huomenna piinailijoihin....
 
Nehma - mulla luget aiheutti kaikki raskausoireet. Lääkäri kun sanoi että ensimmäisen viikon aikana EI VOI olla vielä raskausoireita. Mulla oli menkkajuilintaa, yökötystä, rinnat tuli todella kipeiksi ja koviksi ja mitäs vielä. Vaikka mitä:) Nyt toisella kerralla (huomenna siirto) osaan jo tähän suhtautua ja en aio kroppaani niin tarkkaan kuunnella. Ekalla kerralla olin TÄYSIN VARMA että olen raskaana.. mutta ei niin ei. Sain hyvän ohjeen - elä normaalisti ja yritä olla miettimättä koko asiaa.. JOOPA JOO.. helpommin sanottu ku tehty kun kroppa muistuttaa :ashamed:

Tänään ei punktion jälkeisiä kipuja ollut ollenkaan muuta kuin nyt illalla. Erehdyin menemään tallille moneksi tunniksi ja se oli kai liikaa. Nyt kovat kivut ja piti turvautua taas särkylääkkeisiin. Vessassa pitää rampata kokoajan koska vesi tulee ulos samantien ja heti kun on virtsarakko täynnä, niin alavatsa alkaa särkemään.. voi kumpa olis jo 2 viikkoa mennyt ja olis taas yks episodi ohitettu!!

Tsemppiä kaikille piinailijoille - täältä tullaan perässä :D
 
Huomenta jälleen kaikille!

Mulla on aivan kamala olo. Osaksi varmaan lugeista, mutta suurimpana syyllisenä lienee se, että jouduin näiden hoitojen takia lopettamaan masennuslääkityksen viime pe (gyne on kyllä sanonut, että lopeta sitten jos tulet raskaaksi; halusin tehdä sen varmuudeksi jo nyt). Tein sen liian nopsasti (koska aiemmin ei ollut tullut mitään vieroitusoireita). Olen joutunut syömään mielialalääkkeitä jo useamman vuoden, yhtenä syynä tästä lapsettomuudesta johtuva alakulo.

Nyt ainakin tiedän, että näin EI pitäisi tehdä...ilmeisesti lugen sivuvaikutukset korostuvat tämän tilanteen takia. Yököttää, pyörryttää, hikoiluttaa, maha sekaisin, näkökenttä himmenee ym kivaa....

:/ :/ :/
 
voi Carex jaksamista!
no, hyvää ei kuulu tännekään...mun mahtavasta munasaaliista ainoastaan yksi on jakautunut normaalisti, joten se nyt siirretään. mut ei siis pakkaseen mitään!!! oli ollu täys yllätys tänä aamuna klinikan väelle, kun eilen näytti tilanne erikoisen hyvältä :'( :'(
 
Voi, Katjuzka, mikä pettymys! :hug: Mutta koeta ajatella, miten iso voitto se jo on, että pääsee siirtoon! On se pienikin mahdollisuus sentään mahdollisuus :)

Ja Carexille voimia! Kyllähän sen ymmärtää, miksi tahdoit "puhtaaksi" lääkkeistä mahdollisimman nopeasti, mutta sääli, että joudut nyt kärsimään ylimääräistä :hug:

(.) PP6 ja vatsa tuntuu asettuneen - toistaiseksi. Eli luget ovat tähän mennessä aiheuttaneet seuraavaa kivaa:

PP1-PP3: ripulia, huimausta, yleistä heikotusta

PP3-PP5: menkkakipuilua, alakuloisuutta

PP6: alakuloa, varmuutta siitä ettei tämä voi onnistua

Nyt toivon vaan, etteivät ne menkkaoireet palaisi, koska se tunne on kyllä aivan hirveä. Eilen itkin miehellekin, etten kestä yli VIIKKOA sitä oloa, että menkat alkavat ihan heti kohta. Eilen ne kivut olivat jo niin voimakkaat, että pakko oli rampata vessassa vähän väliä katsomassa, että alkoivatko ne nyt ihan oikeasti. Mutta ei vuotoa, vain tuo tunne. Normaaliin menkkakipuun sentään voi ottaa särkylääkettä, mutta nämä tulevat ja menevät niin nopeasti, ettei siinä mikään pilleri edes auttaisi (Panadoliahan kai saisi kuitenkin ottaa?).

No, kai pitää olla vaan kiitollinen, ettei ole tullut noita muita oireita, kuten pahoinvointia. Edes rinnat eivät ole kipeät, vaikka yleensä tähän aikaan kuusta jo aristaa. Että sentään jotain hyvää! :p
 
No johan oli kummallien juttu toi Katjuzkan homma! Tuli ekaks mieleen, että onkohan kaikki ollut siellä labrassa ihan kohdallaan....toivottavasti on! Ja Riipperille (+ kaikille meille muillekin): musta kyllä kohtuuden nimissä pitäis miehillenkin olla näitten hoitojen yhteydessä edes JOTAIN kärsimystä aiheuttavaa :kieh: , esim. aamupuuroon voisi sekoittaa tilkkasen risiiniöljyä niinä päivinä, kun akka vetää Lugeja...... ;)
 
Pikamoit!

Täällä ollaan vielä jännityksessä. Perjantaina on virallinen testipäivä. Oireena on pahoinvointia ja ihan järkyttäviä mielialanvaihdoksia.
Tosin, tänään tuntuu maha olevan hieman sekaisin, enteileekö se sitten vuotoa. :|
Edelliset menkat alkoivat 2.11. joten ainakin on hieman myöhässä. kiertohan mulla on pitkä 28 päivää, toisinaan jopa 30. Luget toki pitää vuodon poissakin, pitäydyn kuitenkin pienen toivon oljenkorressa.

Isot lohtuhalit pettyneille! :hug:
Ja mielettömät halit plussanneille! :hug:

Haalistunut
 
Heni anteeksi! Siirsin sinut uudelleen yrittäviin :hug:

Voi Katjuzka! Olipas ikävä uutinen. Toivotaan, että tämä yksi pikkuinen olisi niin sitkeä, että jaksaa kiinnittyä ja kasvaa tosi isoksi seuraavien 40 viikon aikana :)

Carexille paljon tsemiä! Hyvä ystäväni lopetti lääkityksen vasta raskauduttuaan ja on silti välillä ollut ihan alamaissa. Kelikin osaltaan vaikuttanut asiaan. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee ok ja vahva plussa tulee.

Haalistunut pääseekin sitten testailemaan vähän ennen minua ja Sartsaa - toivotaan, että hyvä plussatuuli jatkuu.
Meinaatkos Sartsa testata jo lauantaina? Mua jo tänään poltteli, mutta pidän toivon yllä loppuun asti ;)

Kuuraista ja aurinkoista keskiviikkoa, sillä ainakin pääkaupunkiseudulla vähän paistelee!

Sannis PP9
 
Nehma: sama täällä kahella edellisellä kerralla oon ollu ihan varma raskaudesta, nyt ainakin yritän ajatella että luget siellä vaan jylläävät. Carex: varmaan tosi raskasta, voimia vaan sinulle kovasti. Itse olin vuosikausia käyttänyt nukahtamislääkkeitä ja olin täysin riippuvainen niistä. Lopetin ne ennen häitä ja hoitoa, siinä meni muutama viikko melkein täysin nukkumatta, mutta pääsinpä niistä eroon. Söin vähän aikaa Circadinia mikä on melatoniinia mutta nyt en enää sitäkään. Olen aivan äärettömän ylpeä itsestäni kun olen kohta puol vuotta ollut syömättä nukahtamistabuja, ja mikä parasta, MÄ NUKUN JA NUKAHDAN!!!! Katjuzka: ymmärrän hyvin pettymyksesi, meillä kahdessa aikaisemmassa hoidossa tullut vaan yksi siirtokelpoinen yksilö. Mutta se yksihän vain tarvitaan, siihen pitää uskoa! Ripperi: I so know what you are talking about.... kaikki on vielä mahdollista, toivon niin sulle plussaa. Koska aiot testata vai oletko niitä kärsivällisiä jotka odottaa veritestiin? Sunflower: teretulemast mukaan piinailemaan. ON: no joo, siis oli mulla lämpö eilen illalla 37 kun se yleensä on 36,2 mutta kaipa sekin voi johtua lugeista tai ehkä sitä ei yleensä mittaile illalla voi olla aina vähän korkeemmalla. Nippailuja ja tissit aivan sairaan kipeet ja turvonneet. Minä aion aloittaa testirumban huomenna aamulla, tiedän kyllä että on liian aikaista mutta tiedän myös että en pysty olemaan testaamatta. Toivo pysyy kyllä yllä koska "on liian aikaista" mutta jos kiinnittyminen tosiaan tapahtui jo lauantaina niin who knows?
 
Peukkua pystyyn Haalistuneelle! Enää pari hassua päivää jäljellä, jei! Ja tervetuloa mukaan tuskailemaan, Sunflower!

Toivorikas: että verikokeeseen asti kestäisin? :LOL: :LOL::LOL: Hyvä jos huomiseen! Oikeasti ihan kauheasti tekisi minunkin jo mieli päästä testaamaan, mutta yritän sinnitellä edes sunnuntaille asti, silloin pp10. Juuri tuo minuakin niin houkuttaa, että "nythän on vielä liian aikaista", joten ei sitten tarvitsisi vielä ihan kauheasti masentua vaikkei mitään näkyisikään. Mutta saisipa tehdä edes jotain! Paitsi survoa niitä hemmetin palleroita joka rakoon... :/

Tulet sitten heti aamulla kertomaan, miten kävi, joohan? Sinullahan oli kuitenkin pidempään viljelty alkio, joten ehkä se olisi ehtinyt jo la napata kiinni! =)
 
heippa kaikille!
Näköjään nuo luget aiheuttaa samankaltaisia oireita kaikille tuloksesta huolimatta. Millonkahan uskaltais testata? Ajattelin kyllä etten testaa ennenaikoja mutta mutta...
Kivasti muuten jaksottaa päivän tuo lääkkeiden laitto kun pitää 8 tunnin välein ja maata puoli tuntia lääkkeen laiton jälkeen. Ja nyt kun ei ole aamulla töihin nousua niin olen silti heränny oikeaan aikaan ilman herätyskelloa.
Elokuviin suunnittelin menoa, niin näytöskin pitää valita lääkkeen laiton mukaan. Huvittavaa... tai kävishän se siellä pimeässä ja nostais jalat seuraavan penkkirivin päälle.... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carex39:
musta kyllä kohtuuden nimissä pitäis miehillenkin olla näitten hoitojen yhteydessä edes JOTAIN kärsimystä aiheuttavaa :kieh: , esim. aamupuuroon voisi sekoittaa tilkkasen risiiniöljyä niinä päivinä, kun akka vetää Lugeja...... ;)
:LOL: :LOL: :LOL:

Niin se meidänkin mies aina valittaa, kun "ei voi olla enempää mukana" ja että vaikka tää piina vaivaa sitäkin, niin "ei tunne sitä samalla lailla fyysisenä" kuin minä.

Risiiniöljyä vaan, niin jo alkaa tuntea jotain fyysistä, jo vain! :kieh:
 
Toivorikas72: Niin tuttua, niin tuttua tuo nukahtamislääkejuttu! Mulla diagnosoitiin muinoin masennus (sairastettuani sitä tod näk lukuisia vuosia) kun menin jälleen kerran työterveyslääkäriin pyytämään nukahtamislääkkeitä. Sainkin Cipralexit, sairista ja lähetteen psykoterapiaan. Näillä eväillä tässä on menty jo useampi vuosi. Vähän siis pelottaakin tää lääkkeettömyys, mutta jos sinäkin ole onnistunut saamaan ilman tabuja unta, niin ehkä mullakin on vielä toivoa :)

Mulla ei tällä hetkellä kumma kyllä ole minkäänlaisia odotuksia tämän PASsin suhteen. Noh, ehkä tilanne on toinen ensi viikolla, kun perjantai ja testi lähestyy.

Jotenkin olo on kaikkinensa kamalan ristiriitainen. Kun on näin monta vuotta yrittänyt ja ikää on melkein 40, tuntuu ajatus pienestä lapsesta myös pelottavalta. Miten siihen kaikkeen uuteen sopeutuu tällä iällä? Tästä huolimatta olen hypännyt tähän karuselliin...ei ole enää aikaa pelätä!
 
Hei!!
Ilmoittaudun mukaan tällekin palstalle. Olen kirjoitellut tuolla syksyn palstalla mutta onhan tämä ajankohta kyllä yhtä hyvin myös loppu vuotta. Voitteko ystävälliset päivittää
Tietoni ovat:
Katriina77 : 2.IVF/ICSI, siirto 25.11 PP7
 
juup, meikut voi sit heittää listalta ulos aivan kokonaan. Siirryn sit myöhemmin vaikka tuonne kymppeihin kun sen aika tulee taas...jos tulee. Eli eilen ultrassa ja mitään ei ollut tapahtunut :'( joten nyt terolutit nassuun parin viikon ajan ja sit verikokeisiin et nähdään tapahtuuko mulla edes omaa hormoonitoimintaa. Tammikuus uusi suunnitteluaika meille molemmille. synkältä näyttää mut tauko tähän kaikkeen tekee kyl nyt niin hyvää ettei uskoiskaan. otamme nyt joulunajan rauhassa ja lomasta nauttien. näkee sit myöhemmin mikä on kohtalomme, en yhtään tiedä mikä on seuraava vaihe jos oma hormoonitoiminto nollassa :ashamed: tsemppiä kaikille aivan järjettömän paljon ja plussa tuulia :heart:
 

Yhteistyössä