Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Minut saa sitten siirtää tuonne myöhemmin onnistuviin :'( Eli ei jouluplussaa meille.

Positiivista tässä asiassa on se, että koska minulla ei ole Decapeptylin takia mitään omaa hormonitoimintaa niin eka PAS saattaa olla mahdollista tehdä vielä ennen joulua. JOS vuoto tulee ajoissa ja JOS limakalvo saadaan zumeilla kasvamaan... Toivoa siis kuitenkin on. :)
 
musistelin ja lueskelin noita omia oireitani silloin tuoresiiron jälkeen josta sitten tuli poika, niin mulla oli ihan kunnon menkkakivut, tissi turvoksissa ja kipeät, veristä vuotoa ennen testipäivää ja olin varma kans et ei siitä mittään tullut taaskaan , mut komee plussa lävähti ruutuun, ja muuta päivä aiemmin oli haalea viiva;-) Eli myös noilla oireilla voipi olla raskaana , niin ja lämpöä oli 37 hujakoilla noin kuukauden verran.
Kifalle peukkuja passiin. mulla jää joulun takia ensvuoden puolelle pas ja heti tammikuun alussa tai kuin noi menkat nyt alkaa menemään.
 
Kifa: voi ei :hug: peukut pystyyn kuitenkin että pääset PASsiin vielä tänä vuonna. ON: terkut siirrosta, yksi hyvä alkio siirrettiin ja 4 meni pakkaseen! Mieletön juttu, koskaan ei oo pakkaseen mitään saatu. Kaikki alkiot olivat 7-8 soluisia.
 
pahoittelut Kifa. :'( :hug: parempaa onnea siihen passiin sitten. =)

kukas ottais tätä päivitysvastuuta tästä lähin? kyllähän mä täällä käyn tietty teidän kuulumisia lukemassa, mutta varmaan jää vähemmälle.

(.) tänään sain HCG-tuloksen ja tukevasti täällä ollaan raskaana: 1500 oli arvo.
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~


perjantai 27.11. VKO 48




Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP14

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP11

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP9

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP9

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP8

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP7

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP4

sartsa-70 ICSI, siirto 24.11. PP3

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11. pp1

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11. pp1

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11. pp1

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11. pp0

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. pp0

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11. pp0

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11.

AKH 2. IVF, punktio 27.11.

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11.

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12.

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 1./2.12, siirto 2.12.

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär 1.IVF, siirto 12.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11.
 
Taidan palstailla aktiivisemmin tuolla kokeneempien puolella, mutta käyn täällä kyllä aktiivisesti lueskelemassa kaikkien kuulumisia joten kaippa noita mun tietoja voi täälläkin päivittää. Eli PP0 menossa, yks nelisoluinen kyydissä ja kuus kolmi- ja nelisoluista pakkaseen kahteen eri olkeen. Testipäiväksi tuli 9.12. (verikoe). Meillä onkin firman pikkujoulut sitten perjantaina 11. päivä, joten jos tästä ei nyt tärppää niin sen tietää missä kunnossa perjantaina sitten tuolla kaupungilla painellaan... :kieh:
Carex, kuinkas sun siirto sujui?
 
Hienoa kuulla, dreamer! Ja hyvää matkaa tuonne odotuspuolelle! :wave:

Oma napa on aika kipeä. Jostain kumman syystä tuntuu, että munasarjojen tienoo on paremmassa kunnossa kuin eilen, mutta nyt on ihan tuo koko alavatsa tosi kireä ja vähän kipeäkin, sellainen outo paineen tunne. Ei ymmärrä???

Mietin, että olisiko se kohdunkaula tai kohtu voinut jotenkin tykätä huonoa siitä katedrista sun muusta, vaikka itse siirto olikin ihan helppo ja kivuton? Tämä turvotus/pingotus kun ponnahti heti siirron jälkeen, yhdessä yössä, naps vaan. Eilen vain vihloi munasarjoihin, muut paikat olivat ihan normaalit.

Kunpa siellä ei nyt vaan olisi mitään vialla... Vai liekö tämäkin vain Lugejen aiheuttamaa niin kuin kaikki muukin?
 
Wuhuuu... =)
Tänään eka ultra sitten pistoksien aloituksen. Hiljaista siel on mut jatketaan 300 yks tykitystä ja ens tiistaina sit uusiks. Maha ollut menkkamaisen kipeä koko päivän...jokohan siel nyt tapahtuisi jotain????? :p
 
Täällä on taas tapahtunut vaikka kuinka paljon parissa päivässä!!

Lohtu :hug: kaikille sitä tarvitseville ja paljon voimia ja jaksamista kaikille piinajille ja :hug: kaikille muillekin. :)

Itsekin kävin tänään verikokeessa ja HCG oli 590, viitearvo tällä päivälle on 60-500, joten kai se nyt täytyy itsekin alkaa jo uskoa että raskaana sitä ollaan. Minut saa siis vihdoinkin siirtää tuonne plussanneisiin. :heart: :heart: En kyllä jaksanut uskoa että tämä päivä koittaisi, tuntui että niin useasti katselin muiden plussaamista ja oma epätoivo kasvoi siirto siirrolta. Tällä kertaa aloinkin jo luopua toivosta ja ajattelin ensimmäistä kertaa luopua koko unelmastani. Elämä kyllä yllätti täysin ja nyt yritän iloita tästä hetkestä, se että ollaan päästy näin pitkälle on jo niin SUURI IHME!!! Älkää siis rakkaat sisaret luovuttako, vaikka välillä tuntuisikin toivottomalle. On tämä kyllä aika kestävyyslaji ja palkinto paras mahdollinen (vaikka sinne on vielä pitkä tie..)
 
Memma kovasti tekis mieli testailla jo sunnuntaina, pääsis tästä piinasta. Kun en nyt kuitenkaa jaksa mitään ihmettä toivoo ja ollaan miehen kans asenoiduttu täysin siihen, että se minun kova kuume teki tehtävänsä ja PAS:iin mennään.
 
Just saunaan menossa..mutta pakko pikaiseen kommentoida..
täällä tuli tippa silmään Sebu, kun luin tuon sun edellisen kirjotuksen. Oon niin onnellinen sun puolesta! vaikka en sua tunne, niin tuon kokemuksen ja tunteen pystyn kanssas jakamaan. :heart: :heart: Saanko kysyä kauanko meni kun tää toivottu plussa tuli..? Ei tietenkää oo pakko vastata jos siltä tuntuu. vain niin ihana kuulla muiden kokemuksia, kun joskus tuntuu ettei tää itellä koskaan onnistu..
Meillä kuitenkin tuo yks taaperoinen tuossa hyörii, joten en halua valittaa...oon tuosta pienestä ihmisestä kiitollisempi kuin mistään, mutta se toisen kaipuu on silti kova. Tehän sen tiedätte monet muutkin :/

Mut nyt viimeiset piikitykset ennen huomista Pregnyliä..
 
Ripperi77
Ei oo löytynyt mitään syytä miksi ei oo tärppiä tullu. Kierto mulla on tosi hyvin ja inseminaatioissa mielestäni ongelma oli lyhyessä luteaalivaiheessa?! mut ongelmia ollut myös ovulaation metsästyksessä:)
 
Katjuzka meilläkin on jo yksi taapero täällä kotona, mutta olen kuitenkin aina haaveillut suurperheestä ja mainitsemasi kaipuu on kyllä ollut sydäntä raastava. :'( Ollaan oltu todella kiitollisia hoidoilla alkuun saaneesta pienestä prinssistämme, mutta samalla surullisia siitä jos hän ei koskaan saa sisarusta. Kakkonen on ollut toiveessa 5/08 asti, ensimmäinen pas tehtiin 5/09, toinen 8/09 ja viimeinen pas 9/09. Kaikkiaan sulatettiin 11 alkiota eikä mikään niistä tärpännyt. 3. Ivf alkoi nyt kuukausi sitten ja 38 rakkulasta saatiin loppujen lopuksi 4 blastoa, joista kaksi siirrettiin ja kaksi jäi pakkaseen. :heart: :heart: :heart: :heart:

Toivon sinulle todella paljon onnea tulevaan punktioon ja siirtoon!! :hug: Taidanpa käydä täällä kurkkimassa kuulumisiasi. :)
 
Sebu, paljon paljon onnea jatkoon sulle ja pikku kyytiläiselle! teillä ollut raskas taival, mutta nyt olisi palkintokin luvassa!! Olis kiva kuulla jatkossakin kuulumisia! :hug: Täällä toinen ollut toiveissa tuolta 7/08 asti ja nyt 08/09 tehtiin eka inssi, ja vielä kolmas tän kuun alussa..ja nyt menos kohti ivf/icsiä. Toivoin kovasti josko se toinen tulis helpommin...mut ei. Ja pelko on tietysti suurensuuri tuleeko sisarusta koskaan.

Iica mä kans oon tuota lyhyttä luteaalivaihetta lääkäriltä peränny..enkä oikein alkuun saanu siihen kannatusta.nyt vihdoin viime kiertoon kirjoitti kuitenkin luget..Ja sama täällä, ei syytä tiedossa, kiertokin aina ollut tosi säännöllinen. Arpapeliä tää vähän tuntuu olevan..No, jospa tuo ivf auttaisi eteenpäin vaikkei tärppiä tuliskaan, niin josko jotain selviäis. Niin ne ainakin mua klinikalta tsemppas..

öitä..oonkohan taas ainut yökukkuja täällä pinossa |O
 
Huomenia kaikille. Onko teillä ollut/on vihlontaa munasarjoissa vähän ennen punktiota? Minulla on ensi viikon ke punktio. Folleja löytyi kymmenisen kappaletta ultrassa. Piikitän 300 yksikköä puregonia. Niin tuosta vihlonnasta. Se tulee kuin salama yhtäkkiä ja pitää melkeimpä voihkaista kovimman kivun tullessa. Kävellessä auttaa, kun painaa kädellä munasarjojen kohdalta. Johtuukohan tämä follien suuresta koosta?
 
Minska mulla kans alkanu tuntua tuolla alhaalla molemmin puolin jonkinnäköisiä kipuja, ei nyt vihlaisuja mutta kuitenkin..aikasemmin viikolla ei ollut vielä mitään. Koska sä muuten pistät viimesen puregonin, ja tuleeko sullekin pregnyl...? Mulla loppui eilen gonal ja orgalutran, tänän sit pregnyl ja ma aamulla siis klo 10 punktioon.
Keskivkona olin siinä toisessa ultrassa, ja ihmetyttää kun niin varmaksi pystyivät silloin jo määrittää tuon punktion. Miksei esim vielä perjantaina ultrattu..Varsinkin kun ma ja ke ultiíen välissä ei suurta muutosta follien kasvussa edes ollut.. Mä oon jo omien tuntemusten perusteela varma että h-hetket meni ohi :ashamed: voiko niin käydä noiden lääkkeiden kanssa???
 
Katjuzka: kyllä tuo follien käyttäytyminen aika tarkasti pystytään määrittelemään lääkkeellisessä kierrossa. Ei minullakaan tehty kuin 2 ultraa koska kerran follikkelit kasvoivat ihan "oppikirjan mukaisessa järjestyksessä". Orgalutranhan pitää huolen siitä etteivät follit lähde liikkeelle ennen aikojaan vaikka olisivat minkäkokoisia tahansa ja Pregnylistä taas kestää aika tarkkaan sen kaksi vuorokautta ennen kuin siirtohetki on otollinen. Käsittääkseni olennaisempaa on että follit saadaan tarpeeksi isoiksi, sitten kun siihen ollaan päästy niin on joitakin päiviä liikkumavaraa punktiopäivän suhteen (eli esim. viikonloppu ei ei ole este koska punktioajankohta voidaan tarvittaessa lykätä sen yli) koska eivät ne follit sieltä kuitenkaan mihinkään karkaamaan pääse. Pitkän kaavan mukaisessa hoidossa siirtovaraa on vielä enemmän kuin lyhyessä.
 
Katjuzka pistän viimeisen puregonin huomenna ja maanantaina siteen pregnyl. Tiistaina onkin sitten tosi outo päivä, kun ei mitään lääkitystä. Sullahan se päivä on jo huomenna :D Täytynee vaan tosiaan luottaa siihen, että osaavat määritellä punkteerausajan. Mulla ke siksi, että saataisiin mahdollisimman paljon soluja kerättyä. Saapa sit nähä miten käy. Luotto ei oo järin suuri kun peilaan edelliseen kertaan.
 
Kiitos tiedoista Kifa! :) Sittehän voinkin ruveta seuraavaksi pohtimaan et kasvaako ne tosiaan riittävän suuriksi ennenkuin illalla pistän sen pregnylin :eek: No, kaipa se lekuri sitten tietää..
Jäi vain epäilyttämään lähinnä sen takia, kun viime kierrossa piikitin Menopuria, ja inssi meinas silloin mennä liian pitkälle....Torstaina oli ultra ja sen perusteella määrättiin inssipäivä seur torstaille. No, ominpäin kävin kuitenkin maanantaina vielä ultrassa ja inssi siirrettiinkin sitten jo tiistaille mikä oli aika lähellä h-hetkeä..T orstai olis ollu auttamattomasti liian myöhään. tietysti nyt tässä hoidossa ollu tuo jarrukin...mitähän nyt oon näin epäileväksi ruvennu :ashamed:
 
Huomenta, eikun päivää kaikille! Ja onnea onnekkaille sekä halaus epäonnisille.

Eilinen PAS meni nopsasti ja kivuttomasti. Nyt on lähinnä kummallinen fiilis. Selailin iltasella isoa Biology-opusta ja yritin etsiskellä sieltä tietoja alkion jakautumisnopeudesta. (Löysin jotain merisiilien alkionkehityksestä....noh, samaltahan me kaikki otukset alussa näytämme :))
Musta kun olis tosi mielenkiintoista tietää, mitä tuolla alhaalla kenties juuri nyt tapahtuu. 4-soluinen kaveri sinne eilen siirrettiin, lienee jo nyt jonkin verran suurempi.

Toivo elää hetkittäin, sitten taas palaan miettimään onnistumisprosentteja ja orientoidun samalla seuraavaan siirtoon, joka menisi tammikuulle.

On tää pirullista, kun aina täytyy varautua pahimpaan; koskaan ei voi olla varma yhtään mistään. Eräs tuttuni kävi samaiset hoidot aikanaan läpi: tuloksena muistaakseni 5 keskenmenoa (ja avioero)- eikä lopulta lasta. Kieltämättä tämä pyörii mielessäni liian usein.

Sitä tuppaa miettimään, missä mahtaakaan olla parin vuoden päästä. En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, joka suunnittelisi elämäänsä pitkälle eteenpäin, mutta nyt kun 4-kymppiset häämöttävät (ensi syksynä) ja selkeästi tajuaa oman lisääntymiskykynsä ajallisen rajallisuuden, on fiilis lähes paniikinomainen.

Itse olisin valmis adoptioonkin, mutta toiselle osapuolelle se ei tule kysymykseen ollenkaan, missään tilanteessa.
 
Hyvää lauantaita kaikille. =)

Täällä on nyt sellainen tilanne et synttäreitteni takia testasin aamulla, et tiedän uskallanko illalla ottaa mitään, niin testasin selvän plussan. :heart: parempaa lahjaa en olisi voinut saada. Nyt silti jalat maassa, varovaisen onnellisena nauttien. Liian hyvässä tuoreessa muistissa viime raskauden keskenmeno. Mulla on kaksi kouluikäistä lasta ensimmäisestä avioliitosta ja nyt siis ollaan ekaa yhteistä lasta yrittämässä nykyisen avopuolison kanssa. Mulla on aina ollut ongelmia raskauksien kanssa. Ennen tytärtä sain viikolla 13 keskenmenon, mikä todettiin tuulimunaksi, tyttären raskaus meni alusta loppuun saakka ongelmitta. Kun exän kaa alettiin hakee toista meni se myös alku vaiheessa kesken jonka jälkeen kahden kuukauden päästä aloin odottamaan poikaani. Tämäkin raskaus sujui kuten pitää. Tämän jälkeen kierukka petti ja lääkärissä selvisi että olin ollut raskaana. No sit tuli avioero ja heitin haaveet suurperheestä menemään, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Hän on niin täydellinen isäpuoli lapsilleni, hoitaa kodin ja työn siinä samassa, missä minäkin. Ei ongelmia rahan, viinan, väkivallan tai muun ogelman kanssa, mitkä kaikki jouduin melkein järjestäen eron jälkeen kokemaan. En ymmärrä mistä kaikki ongelmia omaavat ja apua tarvitsevat oikein löysivätkään mut. Tuntui ettei kunnon miehiä maailmasta enäää löydy. No onneksi sellainen kuitenkin osui kohdalleni ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Kun meille selvisi ettei lasten saaminen luonnollisella tavalla meillä onnistu, tuntui se tosi pahalta ja epäreilulta. Miksi kun löydän kunnollisen miehen en voi saada hänen kanssaan yhteistä lasta helpommin. Ihan kuin ei elämä olisi jo tarpeeksi kovalla kädellä kohdellut mua. Päätimme että mennään sitten vaikeamman kautta. Yhdessä. Tuore siirrosta tulimme raskaaksi, mutta ikävä kyllä se meni hyvin pian kesken. Tämä vauva on siis todella kaivattu ja odotettu myös meillä. Toivon että onni olisi vihdoin myötä.

 
Memma77: onnittelut plussasta :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin tästä eteenpäin!

Täällä kärvistellään edelleen vatsakivuissa, lääkäri arveli että vuoto alkaisi joskus 4-5 vrk päästä kun eilen aamulla otin viimeisen lugen mutta muutama tippa ruskehtavaa vuotoa tuli jo tänään. Parempi tietysti olisi jos vuoto alkaisi pian niin varmasti ehtisi PASsiin ennen klinikan joulutaukoa... Tein aamulla vielä varmistukseksi yhden testin mutta eihän se nega tietysti mihinkään tässä vaiheessa muutu.
 

Yhteistyössä