Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

tervetuloa eevi-antero!

äititär: et oo tosissas... vasta viikon päästä testaat. :p on sulla hermot. :D ei ne alkiot oo sieltä mihinkään tulleet! usko pois. ne tulee vasta JOS vuoto alkaa - ettäs tiedät. mut ne EI tule. :heart:

koskas Kifa testaa? suurin osa näistä oireista tosiaan johtuu punktiosta ja lugeista. blääh.

(.) viime yönä en taas oikein nukkunut kunnolla; tää on tätä loppukierron hormoonirumbaa. kävin pissalla 3!! krt. munasarjoja repäisi joka kääntymisellä, ja olin kippurassa muutaman kerran. eedelleenkin olo on tosta ylävatsasta hiukan turvonnut ja hengitys on raskasta siitä johtuen. eilen oli muuten tullut kirje klinikalta, mutta mies vasta tänä aamuna siitä sanoi.. joten availin sitä sitten jännittyneenä. :eek: meillä jäi siirtopäivänä jatkoviljelyyn 9 alkiota, joista nyt sitten Blasto-vaiheeseen on päässyt 5!!, jotka on pakastettu! JEEEEE! tää kyllä nostaa tunnelmaa ja uskoa tähän hoitoon. :heart: viimeksi saatiin 16 munasolua, joista alkioita lopulta saatiin 7; kaksi siirrettiin, kaksi laitettiin pakastimeen jo ennen siirtoa ja 3 jatkoviljeltiin, mutta ne eivät lähteneet jakautumaan. nyt saatiin 17 munista, joista 11 alkiota, joista 2 parasta kyytiin ja 9 jatkoviljeltii ja 5 jakautui blastoiksi. eli jotain oli nyt paremmin alkioissa! todellakin!
 
Huomenta kaikille! Tervetuloa pinoon kaikille uusille tulokkaille! Testasin tänään pp 11 herkällä testillä ja nega pamahti. Vähän tuota ounailinkin, joten mieli ei ole kovin maassa. Testaan vielä pp 14 ja menen verikokeeseen lääkärin määräyksestä, mutta ainakin viimeksi plussaus näkyi jo pp11. Minut voi jo pistää siihen hoitopinoon, että 2. IVF:n 2. PAS on joulukuun alussa. Ehtii vielä yhden hoitokierroksen ennen joulua!

Parempaa tuuria muille piinailijoille ja satoisaa punktiota piikittelijöille!

Saara
 
Alkuperäinen kirjoittaja SaaraX:
Huomenta kaikille! Tervetuloa pinoon kaikille uusille tulokkaille! Testasin tänään pp 11 herkällä testillä ja nega pamahti. Vähän tuota ounailinkin, joten mieli ei ole kovin maassa. Testaan vielä pp 14 ja menen verikokeeseen lääkärin määräyksestä, mutta ainakin viimeksi plussaus näkyi jo pp11. Minut voi jo pistää siihen hoitopinoon, että 2. IVF:n 2. PAS on joulukuun alussa. Ehtii vielä yhden hoitokierroksen ennen joulua!

Parempaa tuuria muille piinailijoille ja satoisaa punktiota piikittelijöille!

Saara
Saara Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon!
Minä testasin haamuista haamuimman viivan IVF-hoidon pp13, viiva oli vahvana vasta pp16.
Tosin, käytin apteekin omaa. En oikein muita testejä osaakaan käyttää. :D
 
No voi harmitus, Saara! Onneksi kuitenkin olet postitiivisella mielellä ja pääset nopeasti uuteen siirtoon jos tuo nega varmistuu :) Mä en uskalla testata vielä, ei ole testiäkään valmiina kaapissa. Tiistaina tai keskiviikkona teen testin jos enää tarvii...
Negaolo on. Rinnat on vaihtelevasti kipeät.. muita oireita oikeastaan ole. Massu vaikuttaa ihan normaalilta, ei kipuilekaan. Henkisesti on onneksi parempi olo kuin eilen... ollaan suunniteltu seuraavan hoidon aikatauluja ja rohoituksia, se helpottaa! :) onneksi saadaan lääkkeet uuteen hoitoon vielä tämän vuoden puolella ilmaiseksi.
Eevi-anterolle tervetuloa joukkoon! :)
Dreamer, oireesi kuullostavat lupaavalta... alkanut raskaushan tyypillisesti voi pahentaa hyperiä, oireesi kuullostavat hyperilta?! Hieno saalis teillä pakkasessa, mahtavaa!
Täällä tuntuu olevan negafiiliksiä itse kullakin, sinullakin äititär... jospa joku meistä negafiiliksissä olevistä kuitenkin plussaa!!! :)
Kiitos postiivisesta energiasta Sannis, sitä tarvitaan! Tsemppiä sinulle siirtoon!!! :heart:
 
Saara älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon!! Toivotaan vielä kovasti että tulos muuttuisi positiiviseksi.

Täälläpä on taas tapahtunut paljon ja piinailijoilla paljon oireita. :) Itse olen yrittänyt pitää matalaa profiilia ja suojella itseäni mahdolliselta tulevalta negalta. :'(
Mitään kovin voimakkaita tuntemuksia ei vielä ole ollut. PP3 (alkoiden ikä silloin 7pv) heräsin päiväunilta kirvelevään pistokseen alavatsassa, en kuitenkaan saanut kohtaa niin hyvin paikannettua.. voi olla hyvin munasarjassakin. PP5 (alkoiden ikä silloin 9 pv) tuntui ihmeellistä painon tunnetta alavatsassa. Se on kuitenkin hävinnyt eikä tällä hetkellä ole muuta kuin pientä pahaa oloa aina syömisen jälkeen. Sitä oli muistaakseni kyllä viime kerrallakin ja tulos oli silloin nega. Vielä on menkkakivut pysynyt loitolla ja saa nähdä aloitanko testaamisen ensi keskiviikkona? Saamme viikonloppuna sukulaisia kylään, joten voipi olla että testaan vasta sitten kun olemme taas kaikessa rauhassa.
 
Täällä on nyt sit tänään muutamaan otteeseen ollu menkkamaisia juiluja. Ois kyllä melkeenpä sama noi luget lopettaa, turhaan niitä enää törkin. olo on vieläki ku jyrän alle ois jääny. Tätä tautia ei kyllä kelleen toivois. kuume nyt onneks on pysyny alle 38.
oishan se tietty olluki ihme jos meidän kohdalla joku asia ois menny kerralla nappiin, mut sehän oiskin ollu maailman kymmenes ihme. Miksipä siis tämäkää. Jotenki on niin vaikee edes sanoo miltä tuntuu. Harmittaa tietty vietävästi, mutta toisaalta taas on sinänsä positiivinen olo pakkas ukoista ja kun sitä itekin on siihen negaan varautunu. Eihän tästä oo kun yks suunta ja se on eteenpäin.
 

Kiitos tsemppauksesta!
En ole kirvestä kaivoon heittänyt mutta melkoisen realisti.

Pirpana74: noita samoja juttuja hoitoaikatauluja ja hoitojen rahoituksen järjestämistä murehdin, kun tällä hetkellä mieheni hoitaa kotona lastamme, minä käyn ainoana töissä, veromätkyt pitää selvittää, joulukin on tulossa ja asuntolaina ja autolainakin pitää lyhentää. Hätätilanteessa käydään pankissa juttusilla ja otetaan yksi kuukausi ilman lyhennyksiä. Vaikka sitä kuinka ennakoi niin aina tulee yllättäviä menoeriä, niinkuin pakastimen rikkoutuminen. Joka tapauksessa ainakin yksi PAS tehdään vielä ja sitten tammikuussa varmaankin pidetään paussia, kun klinikat ovat lomillaan. Piiuli-74: olen samaa mieltä että se lämmittää mieltä että huurulaisia on useampi odottamassa ja vielä ei ole pakkanen tyhjä. Jos joudutaan vielä IVF hoitoon se riipaisee vieläkin enemmän. Ei muuta kuin reidet ja lompakko levälleen =)

Tsemppiä teille kaikille!
 
ISO KIITOS kaikille onnittelijoille.

Edelleen olen aika hysteerin ja verikokeissa tulee rampattua asiaa varmistamassa.

Suhtauduin niin negatiivisesti tähän tokaan hoitoon ettei mitään oireita jääny mieleen tai en kiinnittäny niihin huomioo. Jos jotain tuntu ajattelin heti, että kuvittelen vaan niinku ekalla kertaa ja sillon tipuin niin korkeelta ja kovaa etten enää halunnu samaa.

Tsemppiä kaikille...toivon sydämestäni PALJON plussia vielä tänä vuonna. Vaikkei niitä oireita ole niin älkää menettäkö toivoa ei ne oireetkaan kaikkea kerro.
 
Dreamer78: olen ajatellut että testaisin vasta "virallisena" testipäivänä eli ensi viikon perjantaina kun on soittoaikakin klinikalle mutta jos hermot ei kestä niin sitten jo torstai-iltana.

Pääsin juuri miehelle sanomasta että olo on ihan normaali ja voisi kai jo ruveta enemmän liikkumaankin. Sitten imuroin pari huonetta ja rupesi juilimaan munasarjojen kohdilta ihan tolkuttomasti. Eli parempi kai noudattaa lääkärin neuvoa ja pysyä lepolinjalla edelleen...
 
Suuren suuret voimahalit kaikille piinailijoille.Tuntuu monen mieli olevan hieman allapäin ja epävarmuutta täynnä. Silti yritetään muistaa, että positiivisia yllätyksiä on täälläkin tullut vastaan, vaikka tuntemukset on ollu ihan muuta. Eli sisukkaasti vain nyt taistellaan siskot. =)

Mä oon nyt pohtinut sellasta, et ku tää pas on nyt lääkkeellinen, ja ultrassa näkyi ettei ovulaatiota ole tapahtumassa pco:n vuoksi, niin miten tulkita lämmön nousu. Normisti lämmöt on 36,4 ja tänään on ollu 37 hujakoilla. Mitään flunssaa ei ole et siitä johtuis. Voisko olla alkion mahdollisesta kiinnittymisestä johtuvaa?
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




sunnuntai 22.11. VKO 47



pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP12

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP12

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP10

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP9 (testi+pp9)

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP9

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP9

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP6

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP4

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP4

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP3

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP2

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11.

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11.

Minska 2.ICSI, vko49

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

katjuzka 1. IVF/ICSI, vko49

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.






 
*kuiskaa* ... tein testin viime yönä kun en saanut nukutuksi. :p :saint: PP9 olis vasta, mutta viiva on tosi selkeä ja alkoi tulemaan heti. :heart: jotenkin aavistin, että kyllä siihen viiva tulee. sen verran on voimakkaat hyperin oireet tuli perjantaina takaisin. ja sit olis niin kuin kaikki vatsalihakset (mitkä?) tosi kipeet. eli mul ei oo yhtää normaali olo. B) muuten ei oo mitään kummia oireita: tissit vain hiukan kipeet, ällöttää kyllä hiukan, mutta sitä en katso oireeksi, kun sitä on ollut ennenkin. mutta tosiaan tää uudestaan esiin tullut hyperi alkoi kyllä epäilyttämään, ja lisäksi noi vatsan tuntemukset. ja viime maanantaina tunsin selkeästi, että olis joku tarrautunut tonne jonnekin alas; kipu kesti 10 sek ja meni ohi. sen jälkeen seuraavana päivänä alkoi menkkatuntemukset, jotka on kyllä ollut välillä kovatkin. en oikein osaa verrata nega kiertoon tuoresiirrossa, kun niitä tuoresiirtoja on vain yksi ja siinäkin oli kemiallinen, jossa oireet alkoi pp9 ja aavistelin plussaa.
öh - millainen ihme papupata mä oikeen oon!! :LOL: no, eipä täs ny oo muita kenelle tästä jauhaa. parhaalle kaverille lähetin viestin ½ tuntii sitten, ja miehelle yöllä sanoin, et: "en saa unta ja plussa tuli" mies höpisi jotain, laittoi käden mun kyljelle ja alkoi nukkumaan. B)
no, näitä "plussia" mulla on muutamia ennenkin, joten pieni pelko tietysti on vallallaan. :| paitsi et nyt on jotenkin varmempi olo siitä, että tää vois jopa jatkua loppuun asti - toivotaan.
onpas mulla monta päivää vielä tikutettavana. :headwall: :LOL: laitan jonkun oman merkinnän tonne pinoon, enkä vielä mene plussanneisiin.

no, niin. ALKAKAAS NYT TEKIN VAAN SITTEN PLUSSAILEMAAN!! niitä tarvitaan lisää! :attn: tosin en mitenkään yllytä testaamaan etukäteen, jos ei vielä näykään. eikä se negakaan tietty kiva oo; koska se olis??!!
 
dreamer Varovainen onnittelu! :flower: =)
Ja onnea muillekin plussanneille!

Itsellä on vähän menkkamaista jomotusta, mutta sitä oli jo ennen siirtoa. Saa nähdä olenko jotain tehnyt väärin. Kiinnittyminen pitäisi alkaa tapahtua tässä lähiaikoina, jos tapahtuu. Ei ole yhtään sellainen olo, että siirto olisi onnistunut. Tosin, eipä tuosta IVF-hoidostakaan mitään tuntemuksia ollut,eikä mitään sisäistä tietoa, että nyt on tärpännyt.

Haalistunut
 
Dreamer varovaiset onnittelut täältäkin. :heart:
Minä en todellakaan vielä uskalla testailla, luultavasti lykkään ja lykkään testipäivää mahdollisimman pitkälle ihan vaan negan pelossa. :| Hmm, mies luultavasti viimeistään sunnuntaina lyö testin kouraan, et alahan vaan mennä tekemään eli sillon sit testaillaan. :| Ihan oikeesti, miten joku asia voi pelottaa näin? :eek:

Täytyypä samantien kysästä, et jos joudutaan turvautumaan pakasteessa oleviin, niin miten kaikki käytännössä menee? Tää on taas aivan uus juttu mulle.
Lääkärin puheista ymmärsin, et siirto olis aikasintaan helmikuussa, et munasarjat ehtii normalisoituu. Otetaanko käyttöön jokin lääkitys/pistos/tai jotain?

Kyllä sitä vaan ihminen voi tuntea itsensä tyhmäksi! :LOL:
 
Dreamer: onnittelut sinulle, varovaiset tai ihan reilut!

Äititär: pakastetun alkion siirtoja voidaan tehdä joko luonnolliseen kiertoon tai lääkinnällinen PAS hormonien avustuksella. Minulla on itselläni kokemusta ainoastaan noista lääkkeellisistä PASseista. Vuodon 2. päivänä aloitetaan estrogeenitablettihoito ja 10-11. estrogeenihoitopäivänä käydään ultrassa tarkastamassa mikä on kohdun limakalvon tila ja suunnitellaan siirtopäivä. Neljä päivää ennen siirtoa aloitetaan estrogeenin lisäksi keltarauhashormooni eli Luget ja niitä käytetään sitten ainakin plussaukseen/negaukseen asti, joskus jopa pitempään. Siirto tehdään sitten sulatuksesta selvinneellä alkiolla (noin 2/3 selviää, alkio alkaa jakautumaan normaalisti sulatuksen jälkeen). Tässä pieni tietoisku!

Tein tänään huvinvuoksi yhden melkein vanhentuneen normaalin raskaustestin ja yhä negaa näyttää eli todennäköisesti siirto on sitten joulukuun toisella viikolla. Vielä testailen tiistaiaamuna ja käyn tuossa verikokeessa kun käskettiin.
 
dreamer hurjasti paljon varovainen onnittelu :flower: :heart: :heart:

Miten muuten yleensä on käytäntö PASsissa. Pidetäänkö yks välikierto vai onko tehty heti seuraavaan kiertoon siirrosta jos nega?

ON: kuume laskenu mutt yskä piinaa vielä. Kohdun tietämilllä on tänään vähän väliä juilinu enemmän ja vähemmän. Menkat siis tahtois vissiin alkaa. On tää vähän turhauttavaa kun tietää että vasta ens vuonna pääsee PASsiin.
 
Piiuli-74: Mulla alkaa seuraava PAS-hoito jo Luge-käytön lopetusvuodosta eli ei pidetä pausseja. IVF-hoidon jälkeen pidettiin parin kuukauden paussi, että hormoonit ja elimistö ehti tasoittua. Paranemista!
 
Onnea Dreamer, arvasin plussan kun hyperin oireet pahenivat :)
Toivottavasti viiva vahvistuu!
Mä olen kahden vaiheilla lähenkö ostamaan testin ja testaan jo huomenna... Tää on niin ahdistavaa tää piinailu... Voimia kaikille!!!
 
niimpä pirpana. siitähän minunkin kellot alkoi soida - toivotaan tosiaan että tää ei taas oo niitä lyhyitä riemuja.
kyllä pp12 jo varmasti "kannattaa" testata - ja pp13 on melkein maali. :saint:

(.) ei mulla kyllä mikään häävi olo ole. :| miten tämmöisenä puolikuntoisena voi mihinkään töihin mennä. munasarjat on räjähtämispisteessä ja käveleminen vaikeaa. toivottavasti tää rauhottuu tästä jossain kohtaa - tietenkään en toivo HCG:n laskua, ja jos tää olotila on pakollinen tässä vaiheessa niin saa ollakin. mut jos tää nyt useamman viikon on tätä niin sittehän alkaa jo tulla niitä oikeita raskauden oireita. mutta siis tiedättekö ... kyllä vaan on meiliala ollut todella seesteinen ja iloinen, ja tää raskaus varmasti näkyy ulospäin. jotenkin sitä ei jaksa edes olla kiukkuinen vaan koko ajan on semmoinen pieni onnenväre tossa huulilla ja rinnuksissa. :heart: toisaalta tietty se pieni pelko siellä jossain saa isommat karkeloinnit lytättyä. :/ mä oon nimittäin ollut TOOOOSI kiukkuinen miehellekin viime viikot, kun se ei mun mielestä osaa yhtään asettua mun asemaan. jotenkin se ei tajua, että MUHUN ne hormoonit on pumpattu ja MUT punkteerattiin. noh, kai se tästä sitten...
 
Kiitos, on hienoa päästä mukaan. Aihe on kipeä, mutta vertaistuki mahtava!
Dreamer78 Pekut pysyssä sinulle, kuulostaa hyvälle!
ON: Oloani olen tässä kuulostellut ja aika tavanomaiselta tuntuu. Kävelylenkit sujuivat ok, joten rohkeasti aion mennä ensi viikolla siihen ainoan liikuntaharrastukseen. Alkuun vähän oli jomotusta munasarjojen paikkeilla, nyt ei enää. Pariin kertaan aavistuksen verran oli hetkellinen ällöttävä olo. Eli ei suureellisesti oireita.
Minulla olisi työpaikan pikkujoulut tässä piinailuaikana, enkä osaa päättää, menisinkö autolla vai en. Sinällään autolla meneminen ei herätä huomiota, kun olen välillä ollut autolla muuten vaan. Testatakaan silloin ei vielä kannata, PP8 - eihän?

Jaksamisia kaikille!
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




maanantai 23.11. VKO 48



pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP13

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP13

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP11

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP10 (testi+pp10)

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP10

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP10

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP7

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP5

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP5

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP4

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP3

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11.

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11.

Minska 2.ICSI, vko49

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

katjuzka 1. IVF/ICSI, vko49

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.







 

Yhteistyössä