Loppuuko kaikkien äitien elämä kun menee töihin?

Todella rasittava piirre ihmisessä, että kun töihin menee niin kaikki on niin hankalaa. Mitään ei voi tehdä ja selitys on se että kun käyn töissä. Kaikki juhlat, harrastukset ja lasten käyttämiset jossain jää väliin kun mamma menee töihin. Miksi miesten elämä ei lopu eikä kukaan selittele että mitään ei voi tehdä kun käy töissä, miehet osaa elää töitten jälkeenkin.

Käytiin yksissä häissä joku aika sitten ja siellä oli näitä marttyyriäitejä kahdeksalta lähdössä kotiin kun on vuorotyössä ja aamusta (klo 8) alkaa jo työt ja sitten piti ottaa lapset ja mieskin mukaan, etteivät vaan saa nauttia elämästään kun äitillä on töihin meno |O Kai kerran kesässä vois vaikka mennä sinne töihinkin vähän vähemmillä yöunilla??
 
S
En ole töissä käyvä äiti, mutta sitä mieltä, että hyvä, jos äiti itse tietää rajansa ja jaksamisensa. Tietty jos isä ja lapset haluaa jatkaa juhlimista, niin kai ne vois jäädä sitten juhliin?

Voi myös olla, että työt on helppo tekosyy, jos ei uskalla sanoa, ettei muuten huvita kyseiset riennot.
 
Keittiönoita
Otsikkoosi meinasin vastata, että ei lopu. Mutta kun luin aloituksesi, niin kyllähän se tavallaan loppuu. Aamulla ensin viet muksun tarhaan, sitten köröttelet noin tunnin julkisissa töihin, 8 tuntia töissä, taas noin tunti julkisissa, ruokakauppaan, kotiin, ruokaa laittamaan, pyykit koneeseen, imuroimaan, syömään, tiskaamaan, lasten kanssa olemaan, lapsille iltapalaa, lapset iltapesulle, lapset nukkumaan, seuraavan päivän vaatteita yms tavaroita etsimään....ei siinä kauheasti ehdi kavereita tavata.

Miksi miehillä on toisin? Noh, tätäkin palstaa kun on seurannut, niin aika moni nainen tekee kaikki kotihommat yksin. Mies juoksee harrastuksissaan ja nainen hoitaa kodin. Niillä äideillä, joiden ei tarvitse huolehtia koko rumbasta yksin, varmaan on aikaa muullekin elämälle.
 
vieras
Missähän vuorotyössä aamu alkaa klo 8? Ennemminki klo 6.

Enkä itse haluaisi olla näillä helteillä töissä minimaalisella yöunella, ilmeisesti mies oli kuitenkin lastenvahtina heti aamusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Oletko itse töissä ja onko sinulla lapsia?
Olen töissä ja minulla on kolme lasta. Tosin nyt olen lomalla :D Mutta ei mulla ole vaikea elää silloinkaan kun olen töissä, jos jollain on synttärit silloin kun mulla on työaika niin menen myöhemmin tai jos jotkut isommat kestit on niin sitten mennään parin tunnin yöunilla sinne töihin ja nukutaan seuraavana yönä paremmin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Todella rasittava piirre ihmisessä, että kun töihin menee niin kaikki on niin hankalaa. Mitään ei voi tehdä ja selitys on se että kun käyn töissä. Kaikki juhlat, harrastukset ja lasten käyttämiset jossain jää väliin kun mamma menee töihin. Miksi miesten elämä ei lopu eikä kukaan selittele että mitään ei voi tehdä kun käy töissä, miehet osaa elää töitten jälkeenkin.

Käytiin yksissä häissä joku aika sitten ja siellä oli näitä marttyyriäitejä kahdeksalta lähdössä kotiin kun on vuorotyössä ja aamusta (klo 8) alkaa jo työt ja sitten piti ottaa lapset ja mieskin mukaan, etteivät vaan saa nauttia elämästään kun äitillä on töihin meno |O Kai kerran kesässä vois vaikka mennä sinne töihinkin vähän vähemmillä yöunilla??
oliko kyse sun omista häistä vai jonkun muun?

jos jonkun muun niin ei pitäs sun pärsettä kaapia jos töihin menevä haluaa olla ajoissa kotona ja nukkumassa.

ehkä mies ja lapset eivät halunneet jäädä ilman äitiä sinne ja jos vaikka äiti vei auton niin ei paljon muulla pois pääse.
 
nella
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Otsikkoosi meinasin vastata, että ei lopu. Mutta kun luin aloituksesi, niin kyllähän se tavallaan loppuu. Aamulla ensin viet muksun tarhaan, sitten köröttelet noin tunnin julkisissa töihin, 8 tuntia töissä, taas noin tunti julkisissa, ruokakauppaan, kotiin, ruokaa laittamaan, pyykit koneeseen, imuroimaan, syömään, tiskaamaan, lasten kanssa olemaan, lapsille iltapalaa, lapset iltapesulle, lapset nukkumaan, seuraavan päivän vaatteita yms tavaroita etsimään....ei siinä kauheasti ehdi kavereita tavata.

Miksi miehillä on toisin? Noh, tätäkin palstaa kun on seurannut, niin aika moni nainen tekee kaikki kotihommat yksin. Mies juoksee harrastuksissaan ja nainen hoitaa kodin. Niillä äideillä, joiden ei tarvitse huolehtia koko rumbasta yksin, varmaan on aikaa muullekin elämälle.
Juuri näin, nainen tietää mitä seuraava päivä tuo tullessaan ja varautuu siihen. Mies yleensä nauttii hetkestä ja huilaa sitten seuraavana päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missähän vuorotyössä aamu alkaa klo 8? Ennemminki klo 6.

Enkä itse haluaisi olla näillä helteillä töissä minimaalisella yöunella, ilmeisesti mies oli kuitenkin lastenvahtina heti aamusta?
Ei aavistustakaan, sillä sitä aikaisin lähtöä ainakin seliteltiin että kahdeksalta pitää jo olla töissä. Jo??? Sehän on aika myöhäinen aika mennä töihin.
 
Ei mullakaan loppunut elämä töihin paluuseen, mutta kyllä se esim. vaikuttaa juhliin menemisiin. Me molemmat tehdään epäsäännöllistä vuorotyötä niin viikonloppuisin kuin pyhinäkin, joten pakostikin jää jotkut bileet väliin töiden takia. Jos mulla sattuu olemaan esim. seuraavana päivänä aamuvuoro, en mä juhlissa pikkutunneille istu.
Muoks. eikä mieskään viitsi päivystämään lähteä hirmu vähillä yöunilla.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missähän vuorotyössä aamu alkaa klo 8? Ennemminki klo 6.

Enkä itse haluaisi olla näillä helteillä töissä minimaalisella yöunella, ilmeisesti mies oli kuitenkin lastenvahtina heti aamusta?
Vaikka kaupassa...?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Olen töissä ja minulla on kolme lasta. Tosin nyt olen lomalla :D Mutta ei mulla ole vaikea elää silloinkaan kun olen töissä, jos jollain on synttärit silloin kun mulla on työaika niin menen myöhemmin tai jos jotkut isommat kestit on niin sitten mennään parin tunnin yöunilla sinne töihin ja nukutaan seuraavana yönä paremmin =)
Unenpuute on kuin humalatila. Jotkut työt vaativat suurta tarkkuutta ja virheet voivat olla kohtalokkaita. On ihan järkevää, että työntekijä tunnistaa omat rajansa.

 
nella
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Oletko itse töissä ja onko sinulla lapsia?
Olen töissä ja minulla on kolme lasta. Tosin nyt olen lomalla :D Mutta ei mulla ole vaikea elää silloinkaan kun olen töissä, jos jollain on synttärit silloin kun mulla on työaika niin menen myöhemmin tai jos jotkut isommat kestit on niin sitten mennään parin tunnin yöunilla sinne töihin ja nukutaan seuraavana yönä paremmin =)
Pärjääkö sun lapsetkin noin vähillä unilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
oliko kyse sun omista häistä vai jonkun muun?

jos jonkun muun niin ei pitäs sun pärsettä kaapia jos töihin menevä haluaa olla ajoissa kotona ja nukkumassa.

ehkä mies ja lapset eivät halunneet jäädä ilman äitiä sinne ja jos vaikka äiti vei auton niin ei paljon muulla pois pääse.
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D
 
nella
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
oliko kyse sun omista häistä vai jonkun muun?

jos jonkun muun niin ei pitäs sun pärsettä kaapia jos töihin menevä haluaa olla ajoissa kotona ja nukkumassa.

ehkä mies ja lapset eivät halunneet jäädä ilman äitiä sinne ja jos vaikka äiti vei auton niin ei paljon muulla pois pääse.
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D
Sulla on siis lastenhoitaja?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D
No mä en olisi ihan vaan jo potilasturvallisuuden takia mennyt kirurgiselle osastolle töihin parin tunnin yöunilla.

 
Ei loppunut, mulla ainakaan. Päinvastoin, työ on tuonut paljon lisää sisältöä elämään. :) Muttamutta, eikö tuossa ap:n kertomassa tapauksessa pääasia ollut se, että perhe tuli paikalle? Ja jos perhe haluaa äidin työvuoron vuoksi lähteä kotiin jo klo 8, niin so?
 
Kai mulla ainakin vähän loppui, ainakin usein tuntuu ettei tää ole elämää.
Niin hiton väsynyt koko ajan, tosin mulla on univaikeuksia. Viiden tunnin katkonaisten yöunien jälkeen kuudelta aamulla ylös. Ei se vaan ole mun juttu, ei. 1,5 vuotta yrittänyt sopeutua, mutta väsynyt zombie vaan koko ajan olen. Ja vituttaa.
Mutta kyllä me nyt silti lasten kanssa harrastetaan, kyläillään, matkustellaan jne. Mutta olisi se elämä paljon ihanampaa ellei koko ajna meinais nukahtaa pystyyn.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
oliko kyse sun omista häistä vai jonkun muun?

jos jonkun muun niin ei pitäs sun pärsettä kaapia jos töihin menevä haluaa olla ajoissa kotona ja nukkumassa.

ehkä mies ja lapset eivät halunneet jäädä ilman äitiä sinne ja jos vaikka äiti vei auton niin ei paljon muulla pois pääse.
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D
Kaikki eivät nauti häistä, etenkään kovin kosteista sellaisista... joskus klo 20 on oikein hyvä aika poistua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Ei loppunut, mulla ainakaan. Päinvastoin, työ on tuonut paljon lisää sisältöä elämään. :) Muttamutta, eikö tuossa ap:n kertomassa tapauksessa pääasia ollut se, että perhe tuli paikalle? Ja jos perhe haluaa äidin työvuoron vuoksi lähteä kotiin jo klo 8, niin so?
Ei perhe halunnut, kun äiti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D
No mä en olisi ihan vaan jo potilasturvallisuuden takia mennyt kirurgiselle osastolle töihin parin tunnin yöunilla.
Tätä meinasin just kirjoitaa että mieluummin nukun kunnon yöunet ja menen skarppina töihin kun hoitoalalla olen.

Toisakseen miksi se niin kovasti häiritsee miten muut elämäänsä elävät?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Ei loppunut, mulla ainakaan. Päinvastoin, työ on tuonut paljon lisää sisältöä elämään. :) Muttamutta, eikö tuossa ap:n kertomassa tapauksessa pääasia ollut se, että perhe tuli paikalle? Ja jos perhe haluaa äidin työvuoron vuoksi lähteä kotiin jo klo 8, niin so?
Ei perhe halunnut, kun äiti :LOL:
Tiedustelitko asiaa perheen muilta jäseniltä... vai näitkö äidin kantavan vastaan hangoittelevaa isää autoon?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
oliko kyse sun omista häistä vai jonkun muun?

jos jonkun muun niin ei pitäs sun pärsettä kaapia jos töihin menevä haluaa olla ajoissa kotona ja nukkumassa.

ehkä mies ja lapset eivät halunneet jäädä ilman äitiä sinne ja jos vaikka äiti vei auton niin ei paljon muulla pois pääse.
Ei ollut minun häät, ihmettelen vaan miksi elämästä pitää tehdä niin hirveän vaikeaa jos on äiti ja käy töissä. En itse aio elää elämääni niin eikä kannattais muidenkaan, nauttimaan tänne ollaan tultu :D

Jospa joku ei nauti väsymyksestä? Minä olen pakosti joutunut tulemaan toimeen ihan liian vähällä unella ( ja nimenomaan työn takia, en lasten ) ja nyt, jos vain saan valita, niin valitsen sen nukkumisen. Minä en osaa oikein rentoutua, jos tiedän, että seuraavana päivänä töissä väsyttää. Tietysti, jos työ olisi helppoa ja suorittavaa ( kaupankassa, siivous jne ) saattaisin ehkä jaksaa. Mutta minun on käytettävä aivoja, joka päivä.
 

Yhteistyössä