M
"mievain"
Vieras
Oon nyt viikolla 32+5, ja saan unta yleensä vasta 1-3 aikaan yöllä. Herään suhteellisen pirteänä lähes 2-vuotiaan taaperon herätessä noin 8-9 aikoihin. Vaikka saisin nukkua vielä, en yleensä pysty tai sitten särkee päätä jo herätessä merkkinä ettei kroppani halua enää unta. No, aamiaisen jälkeen joskus 10-11 aikaan tuntuu että tulee ihan joku unikohtaus - todella vaikea pysyä hereillä. Saatan torkkua hetken sohvalla lapsen katsellessa tv:tä. Yleensä noin puolentunnin päästä siitä kiskon itseni väkisin ylös ja lähdemme käymään ulkona jonka jälkeen perus lounas-päikkäri-systeemi. Lapsen päikkäreille mentyä olen joko todella pirteä enkä saisi enää nukuttua tai sitten olen väsynyt ja menen myös päikkäreille.
Aloin tässä vaan miettiä yhtäkkiä kauhuissani, että kohta meillä on tässä vielä vauva ja silloin en saa edes yöunia - harvoin varmaan päikkäreitäkään kun on kaksi lasta ja pääasiassa yksin heitä hoidan. Miten ihmeessä pysyn sitten hereillä?
Vai onko tämä vain jotain raskausväsymystä, kun kuitenkin herään pirteänä aamuisin? Kaipa ne äitiyshormonit ja raskauden jälkeen kahvinjuonnin aloitus auttavat? Kokemuksia kahden vuoden ikäerosta?
Enkä nyt siis kaipaa mitään vittuiluja, "ls-ilmoituspaskaa" tai muuta asiaankuulumatonta kommentointia. Hoidan lapseni hyvin ja meillä on rutiinit kunnossa ja mieheni osallistuu myös silloin kun töiltään on kotona - nyt alkanut ääriväsymys vain ihmetyttää.
Aloin tässä vaan miettiä yhtäkkiä kauhuissani, että kohta meillä on tässä vielä vauva ja silloin en saa edes yöunia - harvoin varmaan päikkäreitäkään kun on kaksi lasta ja pääasiassa yksin heitä hoidan. Miten ihmeessä pysyn sitten hereillä?
Vai onko tämä vain jotain raskausväsymystä, kun kuitenkin herään pirteänä aamuisin? Kaipa ne äitiyshormonit ja raskauden jälkeen kahvinjuonnin aloitus auttavat? Kokemuksia kahden vuoden ikäerosta?
Enkä nyt siis kaipaa mitään vittuiluja, "ls-ilmoituspaskaa" tai muuta asiaankuulumatonta kommentointia. Hoidan lapseni hyvin ja meillä on rutiinit kunnossa ja mieheni osallistuu myös silloin kun töiltään on kotona - nyt alkanut ääriväsymys vain ihmetyttää.