***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Vilkas hyvältä kuulostaa! Kai niitä jännityksiä on aina jonkun verran, mutta kiva jos pystyt olemaan positiivisella mielellä ja flunssakin hellitti! Tsemppiä ultraan.

Nemi minkälaisia vaatteita hankit? En ole niissä pohdinnoissa vielä edennyt yhtään mihinkään.

On kyllä mukavaa kun maha alkaa olla jo selvä raskausmaha ja liikkeitä tuntuu selvästi joka päivä, (mutta toisaalta sitten hermostuttaa jos niitä ei tunnukaan, eli sama vanha kuvio kuitenkin..). Ja niin kuin puhuitte niin tosiaan ihan uusi kokemus on, kun tuntemattomat kyselevät että millä kuulla mennään. Aika oudolta on kanssa tuntunut kun potkut näkyvät mahan läpi, vähän alien-menoa. Ja miltä se sitten loppuraskaudesta näyttää jos nyt jo tältä?? Tulipas tällainen ihmettelyteksti tällä kertaa kun ei ole mitään vaivoja tai tapahtumia.

Milona mitä kuuluu?
 
Paiju Hankin sellasen hupullisen nallehaalarin. Oli pakko, kun se oli niin söpö :heart: Eihän se varmaan mikään kovin lämpöinen ole, mutta jospa sinne mahtus alle sen verran vaatetta, että pikkunen tarkenis leudommalla ilmalla. Lisäksi tilasin kietaisubodeja (mieskin tykkää, kun helppo pukea päälle ;)), yhden hupparin ja siihen puolipotkarit ja sit kahdet collegehousut. Viikonlopun Ikea-reissulla tuli hankittua pinnasänkyyn lakanoita ja unipussi pikkuiselle. Onko jollakin kokemusta unipusseista? Jossakin ketjussa oli niistä juttua ja joku kehu, että ovat hyviä, kun pikkuinen ei saa potkittua sitä päältään pois eikä niin ollen tule kylmäkään. Ajateltiin, että kokeillaan sitä käytössä ja jos havaitaan hyväksi, niin sitten voisi ostaa lisää. Ikeasta löyty myös hyvä kannellinen astia kestovaippoja varten. Voipi sit laittaa sinne likoamaan ja odottamaan pesua, vaikka joka päivähän se pyykkikone varmasti tulee pyörimään. Mulla ei vielä näy potkut läpi, mutta tuntuu välillä kyllä. Mieskin on päässyt jo niitä kokeilemaan =) Mulla varmaan edessä oleva istukka hieman vaimentaa / "piilottaa" potkuja.

Tein eilen inventaariota saamistani vaatteista ja ihan pienempiä kokoja (50-56) ei ollut kyllä juuri mitään. Muutamia itse ostamia vaan. Täytyy varmaan varmuuden vuoksi niitä hankkia jonkun verran, ettei miehen tarvi itsekseen niitä ostaa mun ollessa laitoksella :LOL: Ajattelin, et jos ostais noi pienimmät koot varsinkin kirppikseltä, niin ei mee sit niin paljon rahaa hukkaan, jos tulokas on niin iso, että kokoa 50-56 vaatteet on liian pieniä :O On nimittäin mahdollista, pikkusisko kun oli syntyessään 58cm ja osa vaatteista oli heti liian pieniä. Katselin muuten tota äitiyspakkauksen kokohaitaria ja on kyllä aika iso se toppapuku. Taitaa pikkuinen upota siihen kokonaan... Mut jospa se menis kuitenkin hihat ja lahkeet käärittynä. Mites muut, oletteko miettineet tota toppapuvun kokoa?

Tosiaan, mitäs Milonalle kuuluu?
 
Käytiin tänään miehen kanssa kaupoilla, ostin henkkamaukasta äitiysfarkut kun sain 10 euroo hinnasta pois.Tosin hyvät ja istuvat,nää istuu takapuolesta paljon paremmin kun monet mun muut farkut:)luultavasti en aio muita housuhankintoja tehdäkkään, on mulla kahet jumppahousut joten eiköhän näillä pärjää.
Ens viikolla pitäis mennä kelaan täyttämään noi ä päväraha hakemukset.meen sinne niin niin menee kerralla oikein.
Oon ajatellu et jos jaksaisin olla jouluk alkuun töissä,koska jos jään 30 pv ennen niin joutuisin oleen 18 pvään asti ja joulu ja marraskuu kun on kaupassa yhtä hulinaa niin tuskin jaksan.Mut oon sitten vaikka sairaslomalla jos tarve vaatii enne ä loman alkua..Hurjalle kuullostaa et vajaat 3 kk ja sitten alkais ä loma..

Mahassa on melskettä iltaisin oikeen runsaasti päivisn ei niinkään vaikka yritän painella välillä mahaa.Selkää on alkanu juilimaan,kun pysyis vaan kivut aisoissa.
Kyllä sitä varmaan on huoli tästä raskaudesta koko ajan, varsinkin kun mä jotenkin aina erehdyn sivuille jossa on kauhutarinoita!ja sitten tulee taas huonot fiilikset:headwall:
 
Nemi77: Meillä likalla oli käytössä unipussi ja molemmat kyllä tykättiin! Meillä kylmä talo niin oli todella hyödyllinen! Sit kun likka alkoi enemmän pyöriä niin sit otettiin pois kun oli aina ihan solmussa sen kanssa :)

Kestovaipoista... Itse en liota niitä ollenkaan. Laitan vain kannelliseen ilmavaan astiaan!

50-56cm vaatteista.. Itse en viimeksi ostanut ollenkaan 50cm vaatteita. 56cm olikin sit enemmän. No kuinkas kävikään ja likka syntyi 45cm! Anoppi kävi sit tyhjentämässä lindexin 50cm vaatteista :)

ÄP toppapuku... Vuoden 2008 oli ainakin ihan järjettömän suuri! Kannattaa ehdottomasti ostaa myös pienempi. Meillä se oli sopiva kun likka oli 1v vanha! Tosin sillloin sillä ei enää ollut käyttöä, koska myöri jo lumihangessa ja se ei pitänyt kosteutta :(

Viikonlopun työrupeaman jäljiltä oon nyt taas 2 päivää sairaslomalla. Jotenkin noloo soitella koko ajan et hei oon taas pois. Iskias taas pahana. Huomenna mulla alkaa sitten koulu työohella! Kivaa! jännittää kyl et miten jaksan... Mua on alkanut ahdistaan jatkuva painon nousu! Musta tuntuu et tulee puoli kiloa viikossa! Huh!
 
riksu82 Kiitti kokemuksistasi unipussista! Niin meki aateltiin, ettei varmaan ole enää kovin käytännöllinen siiten, kun pikkuinen alkaa enemmän möyriä nukkuessaan =) Muistan lukeneeni jostain, et joku liotti kestovaippoja, siks aattelin itekin niin tehdä. Mut niitäkö ei siis tarvi liottaa, eli lähtee puhtaaksi muutenkin, vaikka pesis vasta seuraavanakin päivänä? Ja tuleeko hajua? Vaikka ilmava kannellinen astia onkin. Kiitti, jo etukäteen vastauksesta! En tiiä vielä näistä asioista juuri mitään :ashamed: Mietinkin tota ÄP toppapukua, et täytyy varmaan ostaa pienempää kokoa oleva : / Miksiköhän se on niin iso? Keväällä ja kesällä syntyville varmaan paremman kokoinen, mutta muille varmaan kaikille iso. Voi sua, kun joudut kärvistelemään iskiaksen kanssa :hug: Toivottavasti ne teillä töissä ymmärtää kuitenkin? Tsemppiä ja voimia koulun käyntiin työn ohella! Itse opiskelin töiden ohella muutama vuosi sitten ja kyllähän se oli välillä rankkaa, mutta toisaalta toi vaihtelua työhön. Mullakin on paino ollut nousussa koko ajan, mutta ei mitään hirveetä vielä... Toisaalta ahdistaa, kun neuvolassa aina kytätään painoa niin tarkkaan : / Kyllähän sen ymmärtää, että jos tulee nopeita muutoksia suuntaan tai toiseen, niin sitten oliskin hyvä miettiä mistä johtuu, mutta jos muutokset on maltillisia ja äiti ja vauva voivat hyvin, niin miksi pitää kytätä niin tarkkaan?
 
Laitanpa tännekin vähän kuulumisia, vaikka edellisestä kirjoituksesta on kulunut jo kuukauden päivät... Lukemassa käyn edelleen säännöllisesti, mutta en saa aikaiseksi kirjoittaa. Nyt on taas muisti tyhjä kommentointia varten, joten toivotan siis vain kaikille mukavaa syksyä ja kaikkea hyvää odotukseen! :)

Omia kuulumisia...
Eilen oli taas neuvola. Olin etukäteen asennoitunut siihen, että neuvolantädillä on taas "huono päivä", mutta onneksi oli tällä kertaa kuin eri ihminen. Verenpaine oli ok, kun kerrankin suostui mittaamaan sen kahteen kertaan. Olen alusta asti sanonut, että laskee aina toisella mittauksella, mutta aina on merkitty se hieman kohollaan oleva lukema. Paino nousee vähän turhan nopeasti, mutta on vaan niin vaikea lopettaa herkuttelua... Syke kuului taas hyvin ja lukemiksi näytti tällä kertaa 135-140. Ollaan silloin tällöin kotonakin kuunneltu ääniä ja aina ovat löytyneet. Tosin viime aikoina Stitch on alkanut karkailla dopplerin alta, niin että joudutaan metsästämään liikkeiden perässä :) On ollut selvästi miehelle ja tämän tytöllekin mukavaa, kun ovat päässeet sydänääniä kuuntelemaan. Vatsa on alkanut vähän pyöristyä, mutta ei vieläkään kovin paljoa. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka kuumeisesti olen yrittänyt niitä kuulostella. No tiedossa olikin, että edessä olevan istukan takia saa odotella vähän pidempään. Varmaan vasta liikkeiden myötä uskon lopulta, että ihan oikeasti meille on tulossa vauva... Viimeksi eilen neuvolassa tuli todella voimakkaasti epäuskoinen olo. Tuntui, että mitä ihmettä mä siellä tein. Kyllä toi tausta näköjään vaikuttaa... Enää onneksi vajaat 3 viikkoa rakenneultraan! Nyt vaan toivotaan, että viikot menee nopsaan. Parhaillaan olen flunssassa ja kotona lepäämässä. Ens viikolla sit taas töihin.

Hanuu & Stitch 17+4
 
Nemi ja Riksu kiitos valistuksista noita vaatehommia koskien, pitää alkaa vähitellen pohtia. Unipussia yhdet kaverit on käyttäneet, ja näytti kyllä niin mukavalta, että aiottiin mekin hankkia. Kestovaippoja taas yhdet kaverit on liottaneet kuulemma sen takia, että sitten ei tarvitse päivittäin pyörittää konetta.

Hanuu kuulostaa tutulta tuo 'mitä mä täällä neuvolassa teen', mutta kyllä noi olot on vähentyneet kun maha on kasvanut ja liikkeet tuntuu, joten eiköhän sullakin kohta.
 
tänään vko 22+0!!eilen ostin citymaketista muutaman vaatteen,vielä oon ollu maltillinen hankinnoissa.Mä en vaan tajua ihmisiä, kun tulee sitten puhetta tästä raskaudesta niin MIKSI pitää alkaa kertomaan jostain tutun tutusta jolla meni yli aikaa ja vauva ja äiti meinas kuolla ja äiti menetti verta jne..MIKSI pitää sitten aina kertoo niitä huonoja juttuja..

Kävin aamulla vaakalla ja tulin taas miettineeksi että syönköhön mä tarpeeksi, kun ei toi paino liiku mihinkän,mutta ei kai sen väliä jos/kun vauva vaan voi hyvin.Yritän kyllä syödä ns normaalisti,mutta en juurikaan mitään herkkuja.

Mukavaa viikonloppua kaikille, mulla on 2 päivää nyt vapaata!!
 
Heipparallaa!
Tänään aamulla meillä oli ultra äippäpolilla ja päästiin viimein piiiitkästä aikaa kurkkaamaan pikkusia, tai ei ne enää niin pikkusia ollut kun kokoa oli tullut n. 10cm kuukauden aikana :heart::heart: Päät, masut ja sääriluut mitattiin ja nyt pikkuset vaikutti aikas lähelle saman kokoisilta, eli ei enää syytä huoleen sen osalta :) Kaikki tuntui lääkärin mielestä olevan oikein mallillaan.

Nivelkipuihini sain selitykseksi hormoonit.. eli hormonaalisetmuutokset sitä kipua ja turvotusta kuulemma aiheuttaa eikä anna syytä huoleen sekään.

Eilen kävin katsomassa yhtä kaveria ja tuoretta bebeä naistenklinikalla, olipas erilainen kokemus kuin vuosi sitten kävi kavereiden vastasyntyneitä moikkailemassa... silloin oli niin oman lapsettomuutensa syövereissä että oli vaikea olla ihastuksissaan ja kiinnostunut tulokkaista :ashamed:, vaikka heidän puolestaan onnellinen olinkin. Nyt sitten oli kiinnostus asiaan ihan eri sfääreissä, oli ihana pidellä pikku nyyttiä ja ajatella että n.5 kk sellaisia on kaksin kappalein kainalossa.

Tällä viikolla olen kanssa vähän saanut ajatuksia käännettyä vaate- ja kalustehankintoihin... elloksen nettikaupassa surffailin vauvavaateosiossa, aivan ihania pikkupikkuvaatteita. Sängyn osalta, me varmaan mennään niin että pikkuset saa aluksi jakaa pinnasängyn poikittain ja sitten kun kasvavat saavat omat sängyt.

SänkyVinkki muuten teille joille yksi vaavi tulossa: vaavi.fi -sivustolta saa vuokrata vauvan ensisänkyjä 70e/4kk. Kätevä pikkusänky pyörillä, joka sopiva vauvan ekat 4kk. Kaksosille se sänky on valitettavasti liian pieni.

Onneksi tänään on taas perjantai :flower: työviikko ollut melko rankka vaikka väsy ei nyt pahasti vaivaakaan.

Vilkas + pikkuset 16+3
 
Karmilla juu en tiedä miksi ihmiset kokee, että raskaana olevia kannattaa ohjeistella ja pelotella niin paljon. Mua on harmittaneet viime aikoina ihmiset, jotka sanovat: 'kun se lapsi tulee niin te unohdatte teidän kissan'. En ihan ymmärrä miksi tuollaisiakaan kommentteja haluaa jaella. Ehkä heidän mielestään päästään nyt eroon lapsenkorvikkeista kun tulee aitoa tavaraa, ilmeisesti heidän mielestään ihan luonnollinen kuvio? Itse ollaan tosi eri mieltä tottakai.

Vilkas jee! Ihanaa kun on kaikki hyvin! Ja kuulostaa hyviltä teidän sänkysuunnitelmat.

ON: Iski mahatauti, onneksi vain ripuli, mutta silti aika ankeaa vessassa juoksua. Tuli varmaan katkaravuista eilen illalla. Ei ole kuumetta ja pikkuinenkin liikkuu niin innokkaasti, että en onneksi ole huolissani, että olisi joku sille vaarallinen pöpö kyseessä. Pitää vaan pitää peukkuja ja nautiskella kirjan lukemisesta josko kohta loppuisi..
 
--------------------------------------------------------------------------------
Tytti.............28.........2.IVF...... ..28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........ 16.1.2011.....yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF......... 17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF....... ..17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........ 20.1.2011.....yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21. 1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........ 23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF......... 25.1.2011.....tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF......... .28.1.2011...yksi,esikoinen
risukka......36.........3.IUI......17.2. 2011....tuplat,esikoiset(mieh.2&3)
Hanuu.......30...1.IVF:n 2.PAS...19.2.2011....yksi,esikoinen(mieh .2.)
Nonna78.....32.........2.IVF............ 28.2.2011.....kaksoset, esikoiset
Vilkas75......35.........1.IUI.......... ..1.3.2011..tuplat,esik.(mieh.3.&4.)
 
Hei pitkästä aikaa! Kivalta tuntuu ku ootte kuulumisia kyselleet, mut ei meinaa jaksaa kirjottaa.

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvin edenneistä raskauksista!!!!

Ja sit niitä oman navan kuulumisia. Eli pääsin sillon muutama viikkoa sit kotiin lepohoitoon antibioottien kera. Mut kotona en ollu ku muutaman yön ku alko taas runsas verenvuoto ja takasin sairaalaan. Ultrassa nähtiin että A-vauvan istukka vuotaa ja tulehdusarvokin oli taas vähän noussut. Joten täällä sitä nyt sit taas on maattu jo toista viikkoa. Lepäilen täällä ja syön antibiootteja ja odotan et viikkoja tulis paljon lisää. Kotiin en enää mahan kanssa pääse ja sen oon hyväksynyt, teen mitä tahansa että pieni sisälläni voimistuisi.
A-vauva kasvaa ja kehittyy normaalisti, poika painaa 500g. B-vauvan kehitys on hiipunut ja painoa on vain 300g.
Jos tulehdus pahenee tai supistukset alkaa, niin ensi viikolla siirretään yliopistolliseen sairaalaan. Odotan 23 viikon poksumista. Mutta toivon todellakin, että tilanne pysyy tälläisenä suht vakaana ja että saan olla lähellä perhettäni ja että poika saa aikaa kasvaa. Rankalta tuntuu ajatella että vaikka poika selviäisikin, niin silti hautajaiset on edessä koska pikkuisen haluan itse haudata.

Milona, poitsu ja pikkuinen 22+1
 
milona Ihana kuulla sinusta! Me ollaan hengessä mukana tukemassa sinua ja toivotaan viikkojen kertyvän poitsulle vielä runsaasti. :heart:

Kertoile lisää kuulumisia miten jakselet, kun tuntuu sille. Voimia koko perheelle! :hug:
 
Hei kaikille!

Kuulumisia olen välillä käynyt lukemassa, mutta turhan vähän jaksanut osallistua. Hyvät uutiset tekevät aina iloiseksi, ne huonommat sitten taas eivät...

milonan kuulumiset kyllä vetää hiljaiseksi. Kovasti voimia sinulle ja perheellesi. Ja todella toivon, että pieni ihmistaimi sisälläsi saisi kasvaa vielä rauhassa. Varmasti on vaikeaa ristiriitaisten tunteiden kanssa - toisaalta iloa toisesta lapsesta ja samalla suru toisesta...

Tuntuu jotenkin väärältä ruveta tähän heti perään puhumaan omasta tilaanteesta, kun meillä on kaikki mennyt hyvin... Perjantaina oli rakenneultra, jossa toisen sukupuoli selvisi, mutta toinen piti salaisuuteensa. A:n koko oli 410g ja B 420g. Kaikki, mitä pitikin, löytyi ja vilkkaita olivat molemmat naperot. Töissä olen edelleen käynyt, eikä mitään pahempia ongelmia ole ollut. Sydämentykytyksiä välillä ja pientä selkäkipua sekä öisen vessassa ramppaamisen aiheuttamaa väsymytä siinäpä minun vaivalistani. Välillä pelottaa olla onnellinen, mutta yritän uskaltaa siihenkin.

Kaikille hyvää mieltä syksyyn ja hyviä uutisia jokaiselle!
 
Hei

Milonalle ja koko perheelle voimia.Toivotaan että pikkuinen jatkaa kasvamistaan.

Pikaisesti omat kuulumiset...Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin.:heart:
Vauvan paino on nyt n.500g.Sukupuolta ei haluttu tietää.Istukka oli etuseinässä,mutta silti liikkeet tuntuneet hyvin jo jonkin aikaa.
Eilen mies tunsi ekan kerran vauvan potkut ja oli siitä tosi iloinen.=)
Oma vointi on vaihtelevaa,selkä kivut vaivaa varsinkin öisin ja myös jalkasärky ja suonenveto.:( Usein valvon särkyjen takia tunnin verran ja sitten vielä täytyy hypätä vessassakin,että väsymystä on toisinaan. Hemppakin oli taas vähän laskenut:( Mutta pääasiassa voin hyvin ja alan uskaltaa jo iloita raskaudesta ja vauvan myllerryksestä :heart:

Pipa ja vauva 21+3
 
milona Ihana tosiaan kuulla susta! Toivon pojallesi vielä paljon lisää viikkoja sun masussa :heart: Toivottavasti tilanne pysyy vakaana, eikä teitä jouduta siirtämään yliopistolliseen! Varmasti tuntuu raskaalta miettiä hautajaisia :'( Ei sitä pysty edes itse käsittämään. Voimia sinulle sinne sairaalaan ja muulle perheellesi :hug:

Petkat ja pipa Kiva kuulla teistäkin! Hyvä kuulla, että teillä on raskaudet edenneet hyvin! Mullakin suonenvedot vaivaa välillä öisin. Onneksi vaan kerran on ollut kivuliaampi ja pohkeen venyttäminen auttaa aika hyvin. Toivottavasti sulla pipa säryt helpottaa!
 
Hei kaikille!

Kävin tänään neuvolassa ja terkka vaihtui, mikä oli hyvä asia. Uusi terkka oli aivan mahtavan mukava ja ihana! Ja tämä sama terkka on sitten lastenneuvolan puolellakin, eli jatkan hänellä käymistä sitten vauvankin kanssa:) Mulla nyt rv22+5 ja sf-mitta oli 24. Aika yläkäyrällä siis, mutta tää oli eka mittaus eli tuskin ensi kerralla enää noin ylhäällä huitelee.
Vauvelilla on nyt selkeä rytmi; yöunille meno illalla 22 aikaan ja aamulla 9-10 aikaan alkaa taas tuntumaan liikettä. Hieman on rauhoittunut varsinkin päiväaikaan nuo zumba-tunnit vauvan toimesta, mutta välillä on illalla tuntunut kipeitäkin potkuja jotka näkyy miehellekin.

Kovasti etsin siistejä käytettyjä vaunuja netistä ja kaikkea muutakin tarpeellista olen listannut paperille ja ostelen sitten vähitellen. Ihanaa kun ei ainakaan vielä ole ollut mitään liitoskipuja tai muutakaan vaivaa. Ainoastaan töissä alkaa jalkoja särkemään ja tekisi mieli istumaan kun mulla on seisomatyö.

Milonan kuulumisia oli kiva kuulla, tosi ikävää että joudut edelleen elämään epävarmuudessa:hug:
 
Milli81 Ei "tunkeutuminen" mitään haittaa =) Vastasin viestiisi juuri. Tsemppiä sinulle hirmuisesti jatkoon :heart:

illusia76 Mietinkin juuri eilen, että mitähän sinulle kuuluu. Ihanaa, että uusi terkka on niin hyvä =) Minä en ole vielä havainnut mitään selkeää rytmiä, pitänee seurailla tarkemmin. Illalla sänkyyn mennessä on kyllä aikamoiset jumpat päällä ja nytkin parhaillaan potkuja ja liikkeitä tuntuu vähän väliä :D

Ostin tuossa viikonloppuna kirppikseltä parit kestovaipat (taskumallisia) ja muutamia erikokoisia imuja. Vaipat vaikutti olevan itsetehtyjä ja varmaankin aika vähällä käytöllä olleita. Kaksi oli tosi pientä kokoa ja sit kaksi isompaa. Saapa nähdä sopivatko sitten meidän pikkuiselle :heart: Aateltiin, et jos ostais kokeilumielessä erilaisia, niin sit näkee käytössä, mitkä sopii parhaiten.
 
Ei tää mun vatsa vissiin vielä kovin näkyvä ole, kun eilisiltana meidän taloyhtiöstä eräs nainen alkoi juttelemaan mun kanssa tuossa pihalla ja siinä jonkun aikaa juteltuamme hän kysyi et tiedänkö minä kuka on saamassa perheenlisäystä meidän talosta -oli kuulemma kuullut jotain huhua et joku olisi raskaana:) Noh, oli kyllä ilme hämmästynyt kun kerroin olevani tuo huhujen kohde:whistle:
Hassua kun itsestä tuntuu et vatsa on jo tosi näkyvä, mut ehkä se sit ei olekaan..

Olen alkanut harkitsemaan vakavasti tuota 4D ultraan menoa, vaikka ensin en sinne ollutkaan menossa..soittelin lähimpään lääkärikeskukseen ja 160e maksaisi sillä parhaalla ultraajalla, jolle haluaisin. Sanoivat kyllä, että ajan voi varata vasta lokakuun ekalla viikolla kun nyt ei ole ens kuun listoja vielä eli jos ja(kun) nyt sen ajan saan, niin se menee lokakuun viimeiselle viikolle. Tuntuu nyt niiiiin pitkältä tämä väli kun ei ole mitään kunnan tarjoamia ultria ennen synnytystä.
Mites muut? Oletteko menossa tuohon 4D ultraan? Niin ja paljonko teidän vauvojen syke on ollut dopplerilla mitattuna? Meillä suht alhainen, eli 134-140.
 
illusia Itselle tää masu kyllä tuntuu ja näkyy, mut tosiaan ihan ulkopuoliset eivät sitä välttis huomaa ennen kuin kertoo... =) Meillä sykkeet on ollut siinä 150-140 haitarissa ja kuulemma normaalit on. Me ollaan kans menossa 4D-ultraan. Lähin ja edullinen on tuolla Kaarinassa ja maksaa 150e/ 30min. lisäksi mukaan saa dvd:n muistoksi samaan hintaan. En oo viel varannut aikaa, mut eiköhän loka-marraskuulle mene.
 
Täällä on vanhoja tuttuja lapsettomuuspuolelta, joten pakko tulla tännekin kertomaan uutiset. Meillä kun siis on ollut näitä keskenemenoja näiden raskaiden hoitojen "oheistuotteena"...Eli eilen alkoi toispuoleinen vatsa- ja selkäkipu ja menin ihan paniikkiin, kun pelkäsin, että on nyt kohdun ulkopuolinen - sitä kun ei ollakaan vielä koettu....Varasin paniikkiultran tänään ja voi, että mitä siellä näkyikään: :heart::heart:!!! :eek:Ollaan sekä onnellisia että samalla vähän kauhuissaan miehen kanssa.


Vadelmaunelma + tiitiäiset 6+5

Nyt ois hyvät neuvot tarpeen kaikilta tuplaodottajilta erityisesti :)
 
illusia76 Mulla kyllä vatsa näkyy aikasen selvästi. Täytyy kyllä olla "sokea", jos tätä kumpua ei huomaa ;) Me ei olla mietitty 4d:tä. Osaksi sen takia, että hoitoihin meni niin paljon rahaa ja remppaa ollu talossa, ettei ylimäärästä paljoa ole. Ja auton vaihtokin on tässä pikapuolin edessä... Kun tuohon nykyseen mahtuu vähän huonosti vaunut ja muut vermeet. Sykkeet on ollu normaaleja, en muista vaan kovin tarkkaan. Jotain 150-130 välillä muistaakseni.

Vadelmaunelma Oi, suuret onnittelut kahden kultahippusen johdosta :heart::heart: Hirmuisesti onnea ja hyvää oloa sekä sinulle, miehellesi että pikkuisille!
 
Vadelmaunelmalle onnittelut ihanista ultranäkymistä! Mihin teille laskettiin LA? Mitään vertailukohtaa itsellä ei ole, mutta tähän mennessä (ny 17+1) ei tuplaodotus ole kai juuri poikennut "normiodotuksesta". Ultrat tehdään meillä äitiyspolilla synnytyssairaalassa neuvolan sijaan ja yksi extraultra ollaan saatu. Äitiyspolilta neuvottiin myös Suomen Monikkoperheet Ry sivustolle etsimään kaksostietoutta.

Illusia ja Nonna oon ollut kanssa ihan ihmeissäni kun kukaan ei huomaan miun omasta mielestä valtavaa vauvamasua =) Oltiin sunnuntaina kavereilla kylässä ja ihan jopa vartin maltoin odottaa ennen kuin kerroin kun kukaan ei huomannut mitään... no ehkä täs ei kauheen kauan tarvi odotella ennen kun masun todella huomaa.

Meillä vähän sama meininki tuon 4d:n kanssa kun teillä Nemi lapsettomuustutkimukset ja kotiremppa syönyt säästöjä... ja meilläkin tulossa tuo auto-ostos, tarvitaan tila-auto, kun nuo miehen kaksi lasta ja mein ISO koiru pitää kanssa mahtua liikkumaan mukana.

Toivottavasti paiju oot jo elpynyt vatsataudista!

Nyt agilitykentälle väsyttämään tuossa vieressä piinaavaa koirua... sitäkään lystiä ei ehkä tässä enää kauhean pitkään jaksa =)

Hyviä vointeja kaikille :flower:

vilkas + pikkuset 17+1
 
Heippa,

Ensiksi onnittelut Vadelmaunelmalle! Hienoa, että on kaksi kultakmpaletta kyydissä. Katselin kympin hoidoista sun hcg-arvoa ja arvasinkin että kaksoset tulossa. Itselleäni oli pp 14 hcg-arvo 804 ja sulla oli lähellä sitä, joten olin ihan varma asiasta :) Toivon sydämestäni, että kaikki menee nyt hyvin. Ja miksei menisi, komea hcg-arvo ja sykkeet näkyi!

Meillä oli tänään neuvola ja jotenkin oli turha käynti. Sykkeet kuulu molemilta, pojalla 130-140 ja tytöllä 150-160. Vernepaine ok ja sf-mittaa ei otettu, kun ultria on kuitenkin niin usein äitiyspolilla. Oli tosi nopea käynti, oltiin sisällä ehkä puoli tuntia. No pääasia, että kaikki oli ok.

Ei tarvi varmastikaan montaa viikkoa odotella vilkas75 että maha pullahtaa esille. Sittenkaikki jo ihmettelee, että onpa sulla iso maha viikkoihin nähden :)

Odottelen itse kovasti jo ultraa, joka on vasta reilu kahden viikon päästä. Olisi niinkiva päästä kurkkaamaan, että onhan pikkukavereilla kaikki hyvin. Välillä huoli nousee pintaan edelleen vaikka surimmaksi osaksi jo nautiskelen tilanteesta.

Mukavaa syyspäivää kaikille!

Tytti rv 26+2
 

Yhteistyössä