Juu, hiljaista on kyllä... Tuntuu, että meikäläinen täällä päivystää joka päivä
, mutta en viitsi aina kirjoittaa, kun edellinenkin kirjoitus voi olla mun
Paiju Mulla hemppa noussu jo 137 :O, eilen terkka neuvoi, että voin syödä yhtä tablettia joka toinen päivä, ettei pääse taas laskemaan heti. Eli väsymys ei enää johdu hempasta. Kävin eilen työterveyslääkärillä sen jälkeen, kun olin ollut tunnin töissä yhdessä palaverissa. Sitten henkeä haukkoen juoksujalkaa lääkärille. No, tottakai verenpaineet oli korkealla ja lääkäri huolestui onko kyseessä alkava raskausmyrkytys. Itse olin rauhallisempi ja sanoin, että edellisenä iltana paineet oli kotona hyvät. Siinä juteltiin meidän työpaikan sisäilmaongelmista ja lääkäri antoi mulle eilisen ja tän päivän saikkua. Hirveesti hän ei uskaltanut ottaa kantaa raskauspuolen asioihin ja suositteli neuvolassa käymistä. Sinne sitten ajoinkin suoraan. Olo oli aikasen tukala ja odotustilassa yksi terkka nappasikin mut melkein heti huoneeseensa. Kyseli oloa ja mittasi paineet, jotka onneksi laski siinä empaattisen terkan kanssa jutellessa. Sitten kuunneltiin vauvan sydänäänet ja tunnusteltiin missä asennossa hän oli. Hyvin sydän pumputti ja pää alaspäin oli ja liikkui kovasti :heart: Joten vauvan olosta ei ollut sitten enää hätää. Terkka kyseli mun työpaikasta ja ihmetteli, etten saanut saikkua kuin eilisen ja tän päivän. Kun sanoin, että kivuttomia supistuksiakin tulee runsaasti ja yksi oli päällä, kun terkka aloitti mahan tutkimisenkin, niin sitten terkka sanoi, että ei sun kyllä kannata mennä vielä maanantaina töihin. Katottiin vielä tosiaan hemppa (joka oli noussut) ja sitten pissa, joka oli onneksi puhdas. Joten kaikki arvot kunnossa. Kävi vielä hyvä tuuri ja pääsin eilen iltapäivällä lääkärillekin, joka tutki kohdun suun tilanteen, kun kivuttomia supistuksia ollut kuitenkin aika paljon. Kohdun kaulan kanavaa oli jäljellä reippaasti, mutta hieman oli pehmentynyt ja ulkoreuna hieman raollaan. Minä tietenkin säikähdin sitä
, mutta lääkäri sanoi, että ei ole vakavaa. Joillakin useampia lapsia saaneilla sama voi olla hyvinkin yleistä ja että seurataan vain tilannetta, ettei etene. Hieman jäi vaivaamaan, vaikka lääkäri sanoikin, ettei tarvi olla huolissaan. Lisäksi lääkäri antoi reseptin avaavaan astmalääkkeeseen, jota voin käyttää pahaan hengenahdistukseen. Hän sanoi, että raskauden jälkeen voisin mennä astmakokeisiin, jos oireet jatkuvat. Toivottavasti ei jatku! Hieman kyllä sitten epäilyttää, että astma olisi ainakin osaksi työpaikan sisäilmasta johtuvaa :vampire: Saikkua lääkäri jatkoi vielä ma-ke ja käski ottaa yhteyttä, jos supistukset muuttuvat kivuliaiksi. Onneksi mulla on seuraava neuvolalääkäri jo 19 päivä, niin ei tarvi odottaa enää kovin kauaa...
Onko muilla kokemuksia tästä tai edellisistä raskauksista noista kohdun suun pehmenemisistä ja / tai raoillaan olemisista? Helpottais, kun sais kuulla muidenkin kokemuksia asiasta...
Äitiysrahan laskemisesta: Paiju: on kyllä rasittavaa toi tappelu byrokratian rattaita vastaan! Toivottavasti tilanne ratkeaisi sun kannalta parhain päin!
Karmilla Mullakin sama tilanne, kuin sulla, että tulot nyt edeltävän puolen vuoden aikana hieman alemmat kuin aikaisemmin, joten mulle verotuksen mukaan otettava tulo on parempi. Mun käsityksen mukaan voit itse valita haluatko verotuksen mukaan vai edeltävän puolen vuoden. Jos valitsee edeltävän puolen vuoden, niin silloin joutuisi itse toimittamaan kaikki tositteet saaduista tuloista kelalle? Onko toi verotus sitten tosiaan jo vuoden 2008? Itse olen ymmärtänyt, että edellisen vuoden eli 2008-2009 tai 2009-2010, kumpikohan se nyt sitten on
. On tämä sitten vaikeaa :headwall: Täytynee varmaan soittaa kelaan joku päivä ARGH! Toivottavasti jouluruuhkan aika menee osaltasi hyvin töissä!