***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Juu, iskiaskivut tunnistaa kyllä siitä, että se on toispuoleista -useimmiten kai alaselästä vasempaan pakaraan säteilevää kipua. Ja on meinaan tosi inhottavaa kipua ja kävelykin sattuu. Mullakin oli sitä viime viikolla, mutta taisin päästä säikähdyksellä kun kesti vain yhden päivän. Tosin olin käynyt pitkällä ja reippaalla kävelylenkille sitä ennen joten se kai sit laukaisi kivun. Nyt vaan olis hyvä käydä lenkillä mahdollisimman paljon ennen kun tulee muuta kremppaa ja mahdollisia liitoskipuja: /

Mulla alkaa tää masu jo huonontaa unenlaatua. Tuntuu että se on kova ja tiellä melkein missä asennossa tahansa. Kyljellä jos nukun, niin vauva "räpiköi" siellä jossain patjaa vasten ja tulee tunne et litistyykö se nyt sinne:D Kylkeäkään ei voi kääntää ilman että vatsan tiedostaa (vaikka ei se nyt edes vielä kovin hyvin ulkopuolisille näy). Ja kun tähän vielä lisää 1-2 veskikäyntiä /yö, niin siinähän se yörytmi sitten onkin valmis.

Ei kyllä ole tarvinnut miettiä, että onko vauveli elossa sillä liikkeitä tuntuu toosi paljon ja tuntuu kuin se heittelisi jatkuvasti volttia siellä yksiössään:D Tästäkin voisi tietysti alkaa skitsoilemaan, että onkohan lapsivettä tarpeeksi kun liikkeet tuntuu niin hyvin, mutta olen päättänyt ottaa ihan rauhallisesti ja nauttia tästä raskaudesta ja vauvan melskaamisesta. Rakenneultra on sitten 7.9 eli eihän sinne kauaa tarvitse enää odotella.

Paiju, onko vuoto pysynyt poissa?
Milona ei varmaan jaksa kertoa tilanteestaan, ymmärrän kyllä täysin:|
 
Miehen ex sai pojan tiistaina, eihän se asia ollut yllätys, mutta jotenkin sitä vaan on niin herkässä tilassa..Tuntui että omat lapsettomuusarvet revittiin taas auki, pieni katkeruus hiipi taas päälle..Kuinka helppoo hänellä on kaikki ollut, ei oo tyttärestään juuri välittänyt(asuu meidän kanssa):'( nyt kuitenkin oon jo toipunut asiasta.
Tänään ostin sitten minäkin ekoja vaatteita nallepuh plyyssihaalarin ja yhden bodyn, ovat kyllä isoja mutta kasvaahan se vauva.Sukupuolikin tiedetään, vaikka ensin meinattiin ettei haluta tietää.Äidille ostin langat kun hää lupas kutoo nutun housut myssyn sukat ja lapaset.Hää on ainoo joka tietää,kun langan värin näkee niin eipä voi erehtyä:heart:Liikkeitä en oo tuntenu, mutta dobblerilla kyllä sydän ääniä kuunnellu
 
Ääh, flunssaa pukkaa:| kurkku kipeä ja yöllä yskittää. Olokin on kuumeinen vaikka on vain pientä lämmönnousua.
Karmilla, miten selvititte vauvan sukupuolen? Normiultrassahan tuo on vain arvio, eikä välttämättä pidä paikkaansa. Monelle on esim. luvattu tyttöä ja onkin tullut poika.
 
Karmilla :hug: Onneksi olo on jo helpottanut miehen exän vauvan suhteen. Vaatteiden ostelu on kyllä ihanaa :ashamed: Ihanaa, että sun äiti kutoo pikkuselle vaatteet! Mun äiti ei hirveästi kudo, mitä nyt sukkia joskus ja anoppi kyllä kutois, mutta hartiat ja niskat ei kestä. itsellä ei hermot kestä kutomista enkä varmaan osaiskaan kutoa muuta kuin sukat ja tumput ;)

illusia76 Toivottavasti flunssa paranee pian, eikä pääsis edes kunnolla päälle.

Kävin eilen ostamassa kirppikseltä 3 hyvä kuntoista kietaisubodya pikkuiselle ja maksoin niistä yhteensä 3e. Tuohon hintaan voi kyllä ostella hyvällä omalla tunnolla ;) Käytiin miehen kanssa myös katselemassa merkkiliikkeiden tarjontaa. Valikoima oli kyllä hyvä, mutta hinnat oli enimmäkseen ihan järkyttäviä :eek: Lapsi kuitenkin kasvaa niin nopeesti, ettei hän ehdi jotain 40e bodya kovin kauan edes pitää...
 
Moi Nemi=) Juu tekis kyllä kamalasti mieli ostella jo kaikenlaista vauvalle. En sit tiedä uskaltaako jättää tammi-aleen vaatteiden ostoja jos vaikka onkin jo niin hankala olotila siinä vaiheessa ettei pääse kaupoille:whistle: Oikein kun olen itseäni hillinnyt, niin vasta yhdet potkarit olen ostanut. 4D ultraan tekis vähän kyllä mieli mennä, niin sais suht hyvän varmistuksen sukupuolestakin mutta eivät kuulemma nykyään enää anna siitä kelakorvausta..täytyy miettiä että raaskiiko maksaa itsensä kipeäksi. Olen ihastellen katsonut sellaista vauvan turvakaukaloa jonka saa telakoitua autoon ja sitten rattaisiin, jolloin ei tarvitse kantaa painavaa kaukaloa kauppareissuilla.
Sellaisen tahdon ehdottomasti! Ainakin Gracolla noita näyttäisi olevan. Onko sulla Nemi milloin rakenneultra?
 
illusia76 Minä en ainakaan uskalla / malta jättää ostoksia tammialeen :p Olen vähän hätähousu ja haluaisin kaiken saada aina mieluummin ennen aikojaan valmiiksi :ashamed: Tietenkin jotain kalliimpia ostoksia täytyy varmaan jättää tammialeen, mutta jos jotain tulee vastaan hyvään hintaan, niin ostan kyllä. 4d ois kyllä ihana, mutta ei me taideta raskia... Tässä on vielä kaikenlaista ostettavaa ja terassin valokatteen tekoa, jotka nielee rahaa. Onneksi eilen yksi työkaveri lupasi matkarattaat ja turvaistuimen meille ilmaiseksi, kun kuulemma vievät vaan heillä tilaa varastossa. Tollanen turvakaukalo kuulostaa kyllä tosi kätevältä, mistä kirjoitit! Meillä vaan on jo turvakaukaloita kaksin kappalein lahjoituksina saatuja, joten ei viitsi ostaa uutta enää. Mulla rakenneultra on 7.9, vähän jo jännittää :|, että onko kaikki hyvin. Harmittaa, kun mies ei pääse mukaan. Sillä on sellainen vuoro töissä, ettei voi vaihtaa kenenkään kanssa. No, mulla on silloin hyvä tilaisuus kysellä sukupuolta ;), vaikka eihän ne mitään 100% varmoja olekaan. En varmaan muutenkaan ostais etukäteen selvästi poika-/tyttömäisiä vaatteita, joten en varmaan uskalla ultrankaan perusteella prinsessamekkoja yms ostella. Milloin sulla illusia on rakenneultra, ei muista enää :ashamed:
 
Anteeks etten jaksa kommentoida teidän juttuja. Omat kuulumiset vaan käyn kertomas, itsekäs ihminen.
Sairalassa edelleen ollaan ja antibioottia nautitaan suoneen. Vesien meno aiheuttanu taas tulehduksen. A-vauvan sydän lyö edelleenkin, mutta mitään toiveita sen selviämisestä ei ole. Kun on täysin vedettömässä tilassa, niin keuhkot, suolisto ym ei kehity. B-vauvankaan selviämisestä ei osaa kukaan sanoa. Nää on kuulemma aika harvinaisia tapauksia et näin myöhäsillä viikoilla (mut kuitenkin liian pienet viikot)menee toiselta vedet. Et pitää vaan odottaa et kuinka käy.
Ens viikolla kattotaan et pääsenkö kotiin lepohoitoon vai jatkanko täälä makaamista.
 
milona Et todellakaan ole itsekäs ihminen! Varmasti kaikki me ymmärretään, ettet jaksa kommentoida muita, eikä tarvitsekaan! :hug::hug:, itku a-vauvan kohtaloa :'(. Todella surullista, että hänelle kävi niin. En pysty edes kuvittelemaan tunteitasi. Toivottavasti sisarus jaksaisi tsempata loppuun asti ja toivottavasti antibiootit auttavat pian ja tulehdus paranee nopeasti! Hirmuisesti voimia ja parempaa vointia sinulle, miehellesi ja b-vauvalle :hug:
 
milona Todellakin ymmärrämme, että tällä hetkellä et jaksa kommentoida muiden juttuja. Tuossa tilanteessa ei kenelläkään olisi voimia siihen tai jaksamusta. Vain tuo yksi asia täyttää mielen. Sitä varten olemme täällä, jotta voimme jakaa ilot ja surut, tukea toista silloin kun sitä tarvitaan ja iloita toisen kanssa, kun on sen aika. Tiedämme sydämessämme, että sie varmasti olet hengessä mukana muiden jutuissa, vaikka et kirjoittaisikaan sitä esille. Samoin me uskomme, että sie tiedät, että olet ajatuksissamme ja toivomme asioiden kääntyvän hyväksi - vielä pikkuisen ja sitkeän A-vauvankin kohdalla.

Pakko kysyä, et eikö lapsivettä kuitenkin synny koko ajan A-vauvan pussukkaan? Luin lapsivesipunktiosta, et veden määrä palautuu tietyn ajan kuluttua ennalleen. Nyt tietysti on aivan eri tilanne, mut eikö vettä sinne kuitenkin muodostu hiljalleen lisää? Vai onko pussukka lopullisesti rikki, et siellä ei vesi enää pysy? Sitkeä ja vahva A-vauvanne on :heart:

Voimia koko perheelle! :hug:
 
Me kävimme yksitysiellä rakenne uä:ssä , minut ultrannut naistentautien ja synntysten erikoislääkäri sanoi sen minkä me näimme SELKEÄSTI ruudulta..tietysti sukupuolesta ei voi olla satavarma ennekuin lapsi on maailmassa.Meillä on tiistaina kunnallinen uä sairaalassa ,mutta oman milenrauhan takia olen käynyt ja tulen varmaan vielä ainakin kerran käymään yksityisellä ultrassa.Tämä lääkäri kun on vielä niin ihana ihminenkin, hän sanoi että aina voi soittaa jos joku asia vaivaa.

Mulla on vielä lokakuussa viikko lomaa joten silloin ajateltiin hoitaa suurimmat vauvahankinnat kuntoon.Sängyn ostamme käytettynä jos löytyy mutta sitterin ja turvakaukalon uusina.Plus tarviihan sitä sitten kaikenmoista pientäkin.
 
Moikka!

Töistä pikaiseen.. Iskias kipu yltynyt taas aika kovaksi työpäivän aikana! Toinen jalka aivan sininen taas suonikohjuista. On oikeesti tosi hurjan näköinen... Onneksi huomenna neuvola!

Ihanaa, kun olette alkaneet ostamaan vaatteita ja muita. Meillä tosiaan kaikki likasta tallella, että jos tyttö tulee niin mitään ei tarvita. Aiotaan kysyä ultrassa sukupuoli. Ultra oli muistaakseni 8.9. Hankinta listalla meillä on ainoastaan sellaiset rattaat mihin mahtuu kaksi sillai "päällekkäin". Likka on syntynyt helmikuussa, et vaatteet menee varmaan hyvin yhteen. Tosin vaatteet siis ovat vaaleanpunaisia ja mekkoja on paaaljon :) Niin meillä ultrat on keskitetty yksityiselle, joten päästään näkeen 4d:nä!

Likalla oli sellainen brion turvakaukalo ja telakka! Aivan mahdottoman kätevä autossa! Suosittelen!

Milona: Hali ja rutistus! B-vauvalla voimia!
 
milona voi että :hug: Juuri keväällä seurasin toisella palstalla vastaavanlaista tapausta. Hoitokaksosista toiselta meni vedet rv 18 paikkeilla. Tilanne on varmasti ihan järjettömän kamala ja stressaava, enkä osaa sanoa mitään lohduttavaa. Hirmuisesti voimia lähettelen sinne kuitenkin ja samalla toivon pientä ihmettä kohdallenne :heart:
 
Milonalle ihan kauheasti jaksamista. Hirveä tilanne, mutta toivottavasti toisen vauvan saatte syliin saakka. Vaikea edes kuvitella tunteitasi. Halaus sinulle!

Itse täällä odottelen perjantain ultraa ja jännitys alkaa taas sen suhteen tulla esiin. On siis kaksosten seurantaultra ja silloin rv 23+3. Pelkään niin, että jotain onkin huonosti. Pitää vaan työntää ne ajatukset syrjään ja ottaa vastaan mitä tulee.

Neuvolassa yritin jutella perjantaina neuvolan tädille ahdistuksestani. Hän ei ollenkaan tuntunut tarttuvan siihen, totesi vaan että raskautueen kuuluu kaikenlaisia tunteita ja joskus on vähän herkempi. Hänellä ei taida olla juurikaan kokemusta hoitojen kautta raskaaksi tulleista ( on siis nuori nainen) enkäjaksanut alkaa vääntämään asiasta, kun heti huomasi ettei sieltä apua tule. Juttelin asiasta ystävän kanssa ja se helpotti oloa vähän. Täytyy katsoa miten pääkoppa kestää tässä lähiaikoina ja varata vaikka yksituiselle psykologille aika, jos tuntuu että en vieläkään osaa rentoutua. Pikkuisen tuntuu jo kuitenkin siltä, että uskallan nauttiakin raskaudesta.

Karmilla ihanaa että teillä rakennultrassa oli kaikki hyvin ja sukupuolikin selvisi. itse olen kannsa käynyt ylimääräisissä ultrissa yksityisellä. Kävin myös rakenneultran jälkeen vielä siitä parin viikon päästä yksityisellä, kun rakennultrassa kaksosilla oli vähän kokoeroa. Halusin tarkistaa asian ja yksityisellä kun kävin niin ero oli enää hyvin pieni, pienempi oli siis ottanut kovan kirin. Minusta on hyvä saada aikaan mielenrauha "pikkurahalla" (kyllähän ne ultrat yksityisellä tietty maksaa), jos se vaan ultran kautta on mahdollista saada.

riksu mullakin on ollut noita iskiaskipuja. Tosi inhottava, kun vihlasee selästä heti kun nousee tuolilta. Aiankin luulen että toi on sitä kipua, mutta tiedä sitten... En ole keksinyt niihin mitään järkeväähoitoa, yritän vain lepäill enemmän.

Kaikille ihanaa alkanutta viikkoa!
Joko teillä muuten kovasti jo vauvat liikkuu? Mulla vasta alkanut kunnon möyrimiset tuntua myös paivällä, aiemmin tunsin lähinnä vain iltaisin. Hassu tunne :)

Tytti rv 22+6
 
Neuvolassa käyty. Hempa oli noussut hienosti 90 -> 117! Painoa tullut lisää hurjasti 2,2kg hui! Kohdunpohjankorkeus oli 14cm. Paljonko teillä on ollut? Pissassa taas proteinit +1. Nyt alkaa sit verenpaineseuranta kotona. Pelkään niin et tulee taas raskausmyrkytys... Nyt viikkoja vasta 20.

riksu ja papu puoliväli!
 
No niin..käytiin sitten sairaalassa siinä rakenne uä:ssä.Oli vanhemman puoleinen kätilö, en uskaltanu oikeen kysellä mitään, vaikutti niin topakalle:|mulla on nyt viime päivinä ollut välillä koviakin kipuja kun nousen seisomaan , niin ne on kuulemma kohdun venymiskipuja.Hitto, kun en tuotakaan tiennyt, tunsin oloni niin tyhmäksi.Toivottavasti hää ei sit oo miun kätilö kun synnytän:O
käytiin lasten tarvike liikkeessä, ei kylläkään aikomuksena mittään ostaa.No sängyn ja patjan kanssa kuitenkin kotiuduttiin.Sanoin miehelle että toivottavasti ei tuota sitten huonoa onnea.Kun välillä tää ajatus lapsesta tuntuu niin utopistiselle, että saadaanko me todella vauva, sitä katselee ikäänkuin ulkupuolisena " vielä..
Ai niin..mulle ei sanottu mitoista mitää!Korttii se jotain kirjoitti.paino on kuitenkin 360G
 
Tänään on ultrattu ja A-vauva joka nyt vaihtui B-vauvaksi on edelleen vedetön. Nonna sitä kyselkin, niin kyllä vettä muodostuu lisää, mut mulla se valuu pois. Eli ilmeisesti ne kalvot on kokonaan rikki. Siellä se pieni kyyhötti, liikkumaan ei pysty :(, eikä mittoja saatu otettua, mutta sydän edelleen lyö.
B, eli nykyinen A-vauva liikkui paljon ja oli kasvanut hyvin :heart:: Nyt pitää vaan yrittää toivoa et A-vauva jaksaa kasvaa loppuun asti. Ja ettei tulis enää uusia tulehduksia.
B-vauvasta ei osata sanoa, et kauanko sinnittelee.
Lääkäri oli ihmeissään siitä kuinka vauvat olivat vaihtaneet paikkoja, ilmeisesti vedellinen on päässyt valumaan alas kun toisen pussi on rikkoutunut.
Sairaalassa olen ainakin tän viikon.

Pikkuperho kuinka sille toiselle kaksoselle kävi? Kovasti oon yrittäny tietoa ettiä, mut en oo löytänyt mitään. Ja niinhän se lääkäri sano et näitä on harvas jolla vedet menee.

Milona rv 19+2, niin paljon, mutta kuitenkin aivan liian vähän
 
Viimeksi muokattu:
milona Onneksi edes toinen pikkuinen tuo iloa pirteydellään ja kehittymisellään tänä vaikeana aikana! :heart: Jotenkin silti toivoo, että jostain ihmeestä toinenkin selviäisi hengissä ja terveenä maailmaan. Voimia teille ja iso:hug: !

Nonna ja sukeltajat 14+1
 
illusia76 Kiva, rakenneultra samana päivänä :) Välillä mulla on tosi rauhallinen olo ja välillä taas iskee pienoinen paniikki päälle :x Toivotaan todella, että olis hyviä uutisia molemmilla!

riksu82 Tsemppiä iskias kipujen kanssa! Ja sulla on sitten rakenneultra päivää myöhemmin, kuin mulla ja illusialla. Toivottavasti myös sulla on vaan hyviä uutisia! Toivottavasti proteiinit laskee eikä paineet nouse ja raskausmyrkytys pysyy poissa! Mulla kohdunpohjankorkeus oli muistaakseni 17 :O, eli ihan yläkäyrällä mennään. Terkka sano, että monesti mennään yläkäyrällä, jos maha on yhtäkkiä "pullahtanut" esille. Ja, että tilanne voi tasoittua myöhemmin. Huolissaan ovat kuulemma, jos tulee suuria heittoja kasvussa.

tytti82 Hienoa, että pystyt jo pikkuisen nauttimaan raskaudesta! Tosi ikävää, että neuvolasta et kokenut saavasi apua. Onneksi sait ystävällesi purettua mieltäsi. Psykologilta varmaan saisi tosiaan paremmin apua, kuin neuvolasta. Onhan psykologi koulutettu ihminen tällasiin ongelmiin. Tsemppiä tulevaan ultraan ja toivottavasti kaikki on hyvin! Liikkeitä tuntuu täälläkin myös päivällä :heart: Käteen en ole niitä vielä tuntenut, joten miehenkin täytyy vielä kiltisti odottaa jonkun aikaa.

karmilla Harmi, että oli tollanen kätilö sulla! Voihan sitä kai toivoa, ettei tulis se sulle kätilöksi synnytykseen? Meillä päin miehen veljen vaimo oli pyytänyt ettei saisi yhtä kauheaa akkaa kolmanteen synnytykseensä. Toisessa synnytyksessä ollu kuulemma tosi inhottava. Neuvolasta oli otettu selvää kuka tää kätilö oli ja välitetty tieto eteenpäin, ettei sitä samaa uudestaan. Eipä tullut se sitten kätilöksi. En sitten tiedä olisko tilanne ollut toinen, jos olis ollut ruuhka-aika... Mullakin välillä pelottaa ostaa vauvalle tavaroita, mutta toisaalta ne tuovat vauvan konkreettisemmaksi ja tietenkin tuntuvat liikkeet konkretisoivat myös asiaa :heart:

milona Voi itku sen toisen pienen tilannetta :'( Onneksi toinen pikkuinen on pirteä ja jaksaa tsempata! Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille kaikille!

Äiti kertoi viikonloppuna, että pikkusisko oli painanut syntyessään vähän yli 5kg ja ollu 58 senttiä pitkä :O Muistinhan minä, että pikkusysteri oli syntyessään iso, mutten sitä, että noin iso! Oli kuulemma osa vaatteista ollu heti liian pieniä. Pikkuvelikin oli melkein viisikiloinen. Sen kyllä muistan, että molemmat olivat niin isoja, että mekin kaksoissiskon kanssa uskalsimme heitä heti kannella ja hoitaa :) Suvussakin ollut yleisesti isokokoisia vauvoja... Saapas nähdä miten meille käy.
 
Tässä vaan omaa napaa, kun eipäs ollut tullut mitään uutta mun eilisen käynnin jälkeen ;)

Kävin tänään kosmetologilla kasvohoidossa, josta yleensä olen nauttinut tosi paljon. Nytkin odotin sitä koko päivän töissä. Kosmetologi kysyi heti alussa, että haluanko jalkojen alle tyynyn (kun sanoin, että olen raskaana). Sanoin, että en tarvi. Huh huh, kylläpäs oli kohta huono olo :x. Tuntu, että pyörryn justiinsa, vaikka makasin ja kylmä hiki puski päästä. Pyysin sitten tyynyä, joka auttoi vähäksi aikaa. Mutta kohta kosmetologi joutui laittamaan toisenkin tyynyn jalkojen alle. Sitten helpotti, että pystyin jo vähän rentoutumaan loppuajaksi. Ilmeisesti maha painaa jo sen verran, että verenkierto päähän ihan suoralla alustalla vaikeutuu. Haluaisin käydä uudestaan hoidossa joskus joulukuussa ja kysyinkin, että onnistuuko se. Kosmetologi sanoi, että onnistuu kyllä. Pitää vaan varatessa muistaa sanoa, että olen viimeisilläni raskaana. Varaavat silloin hoidon huoneeseen, jossa on hoitopöytä, jonka saa puoli-istuvaan asentoon. Tämä kosmetologi sanoi, että hän on tehnyt hoitoja viimeisillään raskaana oleville sillä pöydällä. Äidit ovat olleet puoli-istuvassa asennossa ja kaikki on mennyt hyvin. Toi olotila säikäytti kyllä aika paljon ennen, kuin itse älysin, että johtuu varmasti siitä, ettei veri kierrä kunnolla. Onneksi kosmetologilla itsellään oli lapsi ja hänellä oli samanlaisia kokemuksia.
 
Hei taas pitkästä aikaa...usein käyn lukemassa teidän muiden kuulumisia,mutta harvoin tulee kirjoitettua omasta tilanteesta...

Milona voimia teille kaikille!

Riksu82 Minulla myös alhainen hemppa (115).Oletko syönyt jotain rautatabuja?mitä?
Minä olen syönyt multitabsin raskaus monivitamiinia ja nyt terkkari käski hakea vielä lisäksi jotain muuta.Terkkatäti puhui obsidanista...Kahden viikon päästä on seuranta verikoe.

ON: Olin siis eilen neuvolassa ja pissassa proteinia +1,mut terkkari meinas että johtui banaanista jota olin syönyt aamupalaksi.Minua myös vaivaa iskias,vasen puoli alaselästä kipeä ja sätii pakaraan ja koko vasempaan jalkaan:(.Painoa ei ole tullut yhtään kuukauden aikana=). Vauvan liikkeet alkanut tuntua hyvin ja päivittäin=).Ummetus ja pahoinvointi ovat pysyneet pois,hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla.

Luin että jotkut teistä ovat jo uskaltaneet ostaa vauvalle vaatteita ja jopa tavaroitakin=).Itsekin olen miettinyt että josko pian jo uskaltaisi...Tänään yksi tuttu ilmoitti että ovat ostaneet pojalleen uuden turvaistuimen ja voisivat myydä meille vanhan turvakaukalon:).

-Pipa rv 18+6-
 
milona Siinä toisessa tapauksessa siis b-vauvalta meni vedet joskus rv 18 paikkeilla. Vettä muodostui kokoajan lisää, mutta valui samaa tahtia ulos. B-vauva sinnitteli lähes vedettömässä pussissa rv 23+5 asti, jolloin vauvat oli otettava ulos (en muista oliko synnytys lähtenyt käyntiin, vai mikä oli syynä). A-vauva selvisi, vaikka oli todella pikkuinen. On nyt pääsemäisillään sairaalasta kotiin yli 4kk jälkeen. Sinnikäs pieni B-vauva eli vain 1,5 tuntia :'( mutta teki maailman urheimmat teon, kun mahdollisti siskolleen elämän. Ristiriitaisia tunteihan tuo aiheuttaa, kun samalla ovat iloisia selvinneestä vauvasta, mutta surevat menetettyä. Kovasti voimia toivottelen edelleen, ei soisi kellekään tuollaista tilannetta :hug:
 
riksu jaksamista noiden issiaskipujen kanssa, tiedän todellakin mitä se on :hug:

karmilla hienoa, että ultrassa kaikki hyvin ja sukupuolikin jo tiedossa =)

tytti tsemppiä ultraan, kyllä kaikki on varmasti hyvin :hug:

pipa ihanaa, että liikkeetkin tuntuvat jo =)

Nemi kuulostipa kauheelle tuo "kohtaus" kosmetologilla. Mulla tulee vähän samantyyppisiä, jos makaan ihan suorana selälläni, mutta sitten jos nostaa esim. yläpäätä sängyssä korkeemmalle, pystyy vielä olemaan.

OmaaNapaa: Kävin neuvolassa eilen, rv 19+5. Hemoglobiini on nyt laskenut alun korkeista 150-lukemista 125. Mutta ei tunnu vielä missään. Painoa on tullut yhteensä 4kg ja pissa ja verenpaine on ok. Syke kuului hienosti ja vauva on alkanut muksimaan äitiä melkein päivittäin :heart: Kohdunpohjankorkeus mitattiin ekaa kertaa ja se oli 17cm ja pomppas heti keskikäyrän yläpuolelle. Eipä tätä masua kyllä enää piilotellakaan, paitsi juuri ja juuri työvaatteissa :whistle:

Rakenneultra on maanantaina, enkä ole yhtään ehtinyt sitä vielä stressaamaan, kun olen tässä viimeiset 4 päivää sairastanut kovaa syysflunssaa ja ollut sairaslomallakin sen vuoksi. Nyt paluu taas työelämään ja toivottavasti myös elävien kirjoihin pikkuhiljaa.
Lantion löystymisestä johtuvat kivut ovat aivan karmeita, nuo kymmenen tunnin työvuorot jalkojen päällä saavat kaikki alapään luut ja liitokset huutamaan hoosiannaa ja kävelen keinuen kuin laiva aalloilla. Pakko ostaa joku tukivyö, joka pitää tuon lantiopaketin kasassa. Muuten en pärjää enää : /

Pikkuperho ja beibi, huomenna puolivälissä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset,

Tänään oli taas ultra ja kaikki hyvin! Huh, kylläpä taas helpotti! Pienillä oli kummallakin painoa 600 g ja vähän keskikäyrän alla mennään, mikä on kuulemma hyvin tyypillistä kaksosilla. Muuten kaverit vastasivat suunnilleen viikkojaan. Uskaltaisikohan sitä jo luottaa tähän raskauteen, kova halua siihen on, mutta aina se mörkö muistuttelee kaikista vaaroista olalaa. Tiedätte varmaan...

Onko kukaan kaksosten odottajista Tampereen seudulta? Me ollaan menossa ensi viikon keskiviikkona TAYSiin monikkovalmennukseen. vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, kun kutsu tuli kotiin. Neuvolastakin tuli kutsu synnytysvalmennukseen ja sen jälkeen imetysvalmennukseen ja johonkin parisuhdejuttuun. Tosi kiva, kun tapahtuu jotain konkreettista. Mä olen ihan innoissani menossa kaikkiin noihin kaikkiin. Tässä on niin pitkä väli taas seuraavaan ultrakontrolliin ja neuvolaan, että kiva kun välissä on jotain mitä odottaa.

Pikkuperholla on ultra ensi viikolla. Kiva juttu, taas yksi virstanpylväs saavutettu. Kaikki on varmasti hyvin! Vauvakin voi olla jo aika iso, jos sf-mittakin niin hyvillä käyrillä.

Pipa87 eikös tuo proteiini +1 ole kuitenkin aika vähäinen, siitäei varmastikaan vielä tarvitse huolestua. Mun kaverilla oli just tuon verran koholla ja terkkari pyysi antamaan uuden näytteen ja siinä taas ei ollut mitään.

Nemi77toi on kai kauhean yleistä, että tulee paha olo selällään. Mulla lääkäri sanoi ultratessa, että mun pitää välillä käppäillä vaikka mulle ei silloin vielä kerinnyt tulla huonoa oloa. Ihanaa kun hemmottelet itseäsi. Mäkin ajattelin tonne loppuvaiheille tilata jalkahoidon, silloin voi olla vaikea kyyristellä itse jalkojen suuntaan.

Nonnalla ja karmillalla näytti olleen hyvi ultra/neuvolakuulumisia, ihanaa että kaikki sujuu hyvin.

Milonalle enkeleitä matkaan. Toivottavasti kaikki päättyy hyvin. Onneksi olet osaavissa käsissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tytti rv 23+3
 
tytti Hyvin meillä menee. Ainakaan mitään pahaa ei ole ilmennyt. Parin viikon kuluttua on neuvola ja pääsee kuuntelemaan sykkeitä. :)

Ihanaa, että teilläkin pikkuiset voivat hyvin ja kasvavat tasatahtiin! Onnea tulevasta poksumisesta :flower:

(..) Kävin tänään hankkimassa HM:sta parit mammaleggarit, farkkuhameen ja pari tunikaa. Itse tykkään kovasti ja mieskin kehui (siliteltyään ensin masua ;) ). Nyt koetan lepäillä, kun flunssa puskee päälle ihan tosissaan =/ Kuumetta ei ole, mutta muuten olo kuin hakatulla madolla.

Kivaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin! Milonalle haleja ja suojelusenkeleitä :hug:

Nonna ja sukeltajat 14+4
 

Yhteistyössä