Loma vetelee viimesiään, ja ruokajuttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Tässä sitä nyt alkaa olla viimeinen lomapäivä takanapäin, ja maanantaina taas töihin.

Viikonlopun ajattelin osaksi käyttää siihen, että teen ruokaa pakkaseen, ettei taas tarvitse joka päivä töiden jälkeen alkaa ruokaa tekemään alusta asti. Mitä kaikkea te teette pakastimeen hätävaraksi? Olisi kiva saada uusia vinkkejä. minä ajattelin tehdä ainakin makaroni- ja kaalilaatikkoa ja sitten paistettua jauhelihaa keiton pohjaksi.

Kermaa vaille valmis palapaisti on aika ihana pakastimessa, samoin sosekeitot. Meillä ei lapset pidä sosekeitoista, joten niiden varaan en voi ruokapuolta laskea, mutta voinhan ostaa lapsille jotain einestä ja itse herkutella.

Tomaatit on juuri nyt halpoja... Itse ajattelin tulevalla viikolla keittaa 7 litran kastikkeen valmista, sipulilla ja yrteillä maustettua tomaattikastikepohjaa ja pakastaa annoksiin keittojen ja kastikkeiden pohjaksi.

Ja on siellä aina uunikalan jämät, milloin missäkin käytettäväksi. Viimeksi niistä tuli yllätysvieraiden lämppäreille tahnaa. Tosin meilläkin pitää olla jo aika iso uunikala, että siitä jää. Pitäisi varmaan alkaa kypsentää kaksi kerralla.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Tomaatit on juuri nyt halpoja... Itse ajattelin tulevalla viikolla keittaa 7 litran kastikkeen valmista, sipulilla ja yrteillä maustettua tomaattikastikepohjaa ja pakastaa annoksiin keittojen ja kastikkeiden pohjaksi.

Piika-äiti

Kalttaatko ne tomaatit? Vai laitatko kaikkineen sitten suavasekoittimella?

ps. Hyvät juhlat varmasti tulee ilman sitä hallaharsoakin, ja kyllä varmasti sympatiat ovat puolellasi, oli piironkin sitten missä tahansa.

"Kalttaatko ne tomaatit? Vai laitatko kaikkineen sitten suavasekoittimella?"

Mitään minä niitä kalttaa... Otan kakkoslaatua (ovat siis aika pieniä ja ihanan makeita) puutarhalta tai torilta, pesen, paloittelen reippaiksi palasiksi ja heitän kattilaan sipulisilpun sekaan. Aikanaan monitoimikoneen kautta pakasterasioihin.

Piika-äiti

"Kalttaatko ne tomaatit? Vai laitatko kaikkineen sitten suavasekoittimella?"

Mitään minä niitä kalttaa... Otan kakkoslaatua (ovat siis aika pieniä ja ihanan makeita) puutarhalta tai torilta, pesen, paloittelen reippaiksi palasiksi ja heitän kattilaan sipulisilpun sekaan. Aikanaan monitoimikoneen kautta pakasterasioihin.

Piika-äiti

Tämä on juuri se vastaus minkä halusin kuulla :laugh:

Otan kakkoslaatua (ovat siis aika pieniä ja ihanan makeita) puutarhalta tai torilta, pesen, paloittelen reippaiksi palasiksi ja heitän kattilaan sipulisilpun sekaan. Aikanaan monitoimikoneen kautta pakasterasioihin.

Piika-äiti

Voipi tulla niin hyvää että raaskiiko sitä käyttää. :p

Yhteistyössä