loma vähävaraisille tai vaihtelua kaupunkielämään; lapsille seuraa, fyysistä kuntoa ja mielenvirkeyttä ja yhdessäoloa...kommentoi

eli asutaan maalla ja hommaa on aamusta iltaan, varsinkin kesäsin ja lapsetkin kinuaa leikkiseuraa (4,5 ja 6) hevosia pihassa ja muitakin elukoita löytyy...mietin että itseaikoinani kaupungissa asuessani olisin innosta soikeena lomasta jonka kustannus on osallistua tilan hommiin kohtuudella esim. 2-3h päivässä tai mielenkiinnon mukaan enempikin (lapsille elämys ja yhdessä tekeminen ilman kiirusta tai pakkoa on kivaa) ja vastaavasti sitten sa

- ruuan
- ratsastusta ja hevostelua
- uimaranta lähellä
- touhuilla eläinten kanssa
- lapsille seuraa ja useamman aikuisen katsomaan perään
- fyysistä kuntoa ja vaihtelua omaan arkeen
-traktori yms löytyy...

vaihtelua ois varmaan kaikille..ja jos semmonen 2-5vrk ettei mene maku hommasta..mistään työleiristä ei siis kysymys, mutta oishan tosta apua jos joku ois hieman auttelemassa..vaan mahtanekko toimia..itse tykkään sekä puu että pihahommista ja heinäntekokin on kivaa..meinaa vaan nuo oman "viralliset työt" aina viedä varsinkin kesäsin liikaa aikaa *nauraa* niinkun meillä kaikilla =)

kunhan mietin...

ja majoitustilat meillä ois erilliset eli "Omaakin" tilaa ois...noh..kaikkee sitä päähänsä saa...

Kuulostaa kivalta, mutta ongelma tullee lähinnä siinä että sulla menee enemmän aikaa ruoan laittamiseen (erityisruokavaliot, jne), petivaatteiden vaihtamiseen ja muuhun ylläpitoon ja todnäk joudut vielä opastamaan ja valvomaan niitä hommia mihin olet jonkun laittanut.

No kyllä varmasti lähtisin tollaseen paikkaan. :D Lapsista viis, mulla olis ainakin hauskaa siellä. :D Ei, vaan viihtyis meidän lapsetkin, mielellään välillä aina tungetaan kylään jonnekin ns. maalle, missä lapset saa olla pihalla enemmän kuin täällä kaupungissa.

no lähinnä tossa ois toi pihassa oleva möki jossa sais asua ja itse muuten sapuskoitaan laitella kun samalla laittas lämpimär ruuat koko poppoolle kun kerta tekemään alkaa, ja konella ne heinät meilläkin, joskus muutama seiväs kun ne on niin kivan näkösiä =) ja tää nyt vaan oli ajatus, ei tätä oo pakko toeuttaa..mutta joo, mielipiteistä kiitos...miekin ollu nuorena ja minusta se oli kivaa vaihtelua kaupunki elämään, mutta jokainen tavallaan..

no lähinnä tossa ois toi pihassa oleva möki jossa sais asua ja itse muuten sapuskoitaan laitella kun samalla laittas lämpimär ruuat koko poppoolle kun kerta tekemään alkaa, ja konella ne heinät meilläkin, joskus muutama seiväs kun ne on niin kivan näkösiä =) ja tää nyt vaan oli ajatus, ei tätä oo pakko toeuttaa..mutta joo, mielipiteistä kiitos...miekin ollu nuorena ja minusta se oli kivaa vaihtelua kaupunki elämään, mutta jokainen tavallaan..

Lipton^
Kyllä meillä penskat nauttii joka kesä tuosta heinänteosta. Me voitais tulla, mutta vain majoituksen kanssa, jotta pääsee kesälomalle edulliseen majoitukseen. Juostais huvipuistot sun muut läpi :) Maksettais rahalla

at
Lähtisin kanssa minäkin jos ei olis kallista.. :)

Ja luulenpa että koko meidän perhe viihtyis TOSI hyvin. Itse ollut kanssa lapsena.. :)

Ehkä silleen että maksu töiden mukaan, siis jos häärää ja puuhaa paljon ei tarvis maksaa viikosta niin paljoa kuin jos tekis vähemmän.. Siis hankala taas saada ajatusta referoitua.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Neila:
Musta toi kuulostaa justiinsa kivalta, että vierailla on sitä omaa tilaakin ja voi välillä syödä omiin nimiinsäkin ja olla omissa oloissaan. Loistava idea. =)

että semmonen keskustelu tästä..kai sitä mennään samalla kaavalla ensikesäkin että naapureita autetaan puolin ja toisin ja saadaan apua ja sitten nuo nurmenleikkuut, elukat ja pelto ja metsätyöt tehdään siinä kesälomalla/iltaisin perheen voimin =) ainakin oma kroppa kestää kunnossa..sitten hepostelemaan hommien päälle ja uimaan =) mie nautin maalla olosta vaikka hommaa onkin AINA mutta eipä se virhe ole jos ei joku viihdy, jokainen tavallaan :D ajatus siitä että nekin lapset ja perheet pääsis kokeileen joille se ei ole itsestäänselvyys oli siellä takana..mutta..noh, jospa poistas koko keskustelun =)

..
Alkuperäinen kirjoittaja Neila:
että semmonen keskustelu tästä..kai sitä mennään samalla kaavalla ensikesäkin että naapureita autetaan puolin ja toisin ja saadaan apua ja sitten nuo nurmenleikkuut, elukat ja pelto ja metsätyöt tehdään siinä kesälomalla/iltaisin perheen voimin =) ainakin oma kroppa kestää kunnossa..sitten hepostelemaan hommien päälle ja uimaan =) mie nautin maalla olosta vaikka hommaa onkin AINA mutta eipä se virhe ole jos ei joku viihdy, jokainen tavallaan :D ajatus siitä että nekin lapset ja perheet pääsis kokeileen joille se ei ole itsestäänselvyys oli siellä takana..mutta..noh, jospa poistas koko keskustelun =)
Äläs nyt, musta idea on hyvä. ainakin teoriassa, käytäntö vaatis enemmän suunnittelua ja miettimistä, laskemista kannattaako jne.

ajatus tuli tossa "pim" päähän ni en oo tosiaan kaikkee miettiny...tosiaan jos ottas osaa noihin hommiin ja ehkä laittelis itse poppoolleen aamu ja iltapalat ni se kuistannus ois siinä...tietty tää ei oo täyshoitola vaan omat vaatteet pestä ja saunapuut kantaa jos saunaan mieli....mutta mitään majoitusmaksua en kyllä ollu ees ajatellu jos kerta osaa ottaa...tallinsiivous, nurmikon ajo, lasten perään katsominen ja tallien siivous ja hevosten harjaamista sekä halkojen pinous sujuneen meiltä jokaiselta..pihassa on kiikut ja jättiramppis joten ainakin meillä lapset siinä menee silmän alla töiden lomassa...=) ja jos taitoo ja halua on ois traktorin ajoavusta apua ja raivaussahahommaakin on ihan pihatarhoissa jne mutta ne tosin jättäsin kun noi vakuutusasiat ois muuten selvitettävä..jokaisen pitäs oma vakuutuksensa pitää kunnossa...noh itsse köyhemmästä kodista niin ajattelin että ois semmonen edullinen "loma" tai ainakin lapsille elämys ja vaihtelua...

...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Siis meinasitko että kustannus olis vaan tuo 3h työ päivässä? Vai pitäskö sen lisäks maksaa majoituksesta, ruuasta tms?
Vastaas tähän.

Nimittäin jos vain tuo työ, niin musta kuulostaa aika unelmapaikalle. Lisäksi jos tehtävät saa valita itse niin vielä parempi. Mutta sitten joutuisitte itse elättämään tuon lomailevan perheen, maksuksi avusta. Joka tosin voi olla suurikin apu riippuen perheen koosta. Esim me jos tultas teille, niin mä voisin hoitaa vaikka lannanluomisen, siivousta, ruuanlaittoa, ja vaikka sitä heinäntekoakin jos joku neuvois. Mies taas osais auttaa monessakin asiassa. Mun lapsista 2 on pieniä, mutta ei niin pieniä että mun hommat jäis tekemättä niitä vahtiessa. Yksi lapsista sen verran iso että osaisi kyllä olla avuksi.

en mie mistään ole suuttunut...huomasin vaan ettei mikään olekkaan niin yksinkertaista kun ystäväperheiden kanssa...asuvat tossa pihamökissä ja omat liinavaatteet mukana, siellä on tiski ja pyykkikone ja wc ja 2h ja sitten porukassa katsotu lasten perään ja tehty hommia tossa niin et jokainen ottanu osaa kykyjensä mukaan ja kaikilla on ollu kivaa ja itsekkin saanu levätä kun lapsilla on ollu seuraa ja uusia leikkejä ja kaverisuhteitakin tullut pidettyä yllä..ja vaikka hommaa on, mutta mieli on levossa ollut =)

Yhteistyössä