***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Dirlittan kuulostaapa tutulta :hug: joskus täällä menee ihan parikin päivää ilman että oon kiree kun viulunkieli just noista asioista! että pistää vihaks ja sit isäntä vielä kehtaakin kysyä et miks sä nykyään räjähdät niin helposti :eek: no miksköhän..
meillä iskä on niin fiksu et herää viikonloppusinkin ennen meitä mut sit kun vauva herää ja mä haluisin jatkaa unia niin eihän sille tuu pieneen mieleenkään tulla hakeen vauvaa makuuhuoneesta ja kysyä et haluaisinko mä nukkua vaan odottaa niin kauan et mä nousen :kieh:
Sit ei voi ikinä tehä mitään vaipanvaihtoo tai syöttöä omin neuvoin vaan aina pitää sanoo.vaikka voi ehkä johtua siitäkin et oon aina sanomassa :whistle: koskaan ei oo hyvin, teki mitä teki ;)
Ei vaan, on se hyvä isä ja mulle rakas kaikesta huolimatta! :heart: mut välillä sais ottaa munkin jaksamisen huomioon ilman että pyydän ja joudun äyskiin..

TAYSSISSA synnyttäneet: ootteko saanu jo laskun? täällä ei oo näkyny. kauhulla odotan sitä, kolme äippäpolikäyntiä +5 sairaalapäivää+uusiksi3 polikäyntiä..tarviikohan siitä sektiostakin maksaa?
 
[quote="mikeroEi vaan, on se hyvä isä ja mulle rakas kaikesta huolimatta! :heart: mut välillä sais ottaa munkin jaksamisen huomioon ilman että pyydän ja joudun äyskiin..

[[/quote]



Joo kyllähän minäkin tuota rakastan, vaikka aina en muistakaan miksi. Mutta se rakastaminen taitaakin olla tässä se helpoin osuus, se luottaminen ja toisen arvostaminen aina välillä ontuu..
Mutta hyvä isä se on, ja lapsille rakas. Puolisona vähän olisi parannettavaa..
 
TAYSSISSA synnyttäneet: ootteko saanu jo laskun? täällä ei oo näkyny. kauhulla odotan sitä, kolme äippäpolikäyntiä +5 sairaalapäivää+uusiksi3 polikäyntiä..tarviikohan siitä sektiostakin maksaa?
juu ei oo näkyny täälläkään mitään laskua...4sairaalapäivää ja 2polikäyntiä...tuskimpa sectio erikseen maksaa
 
Maitoallergiasta: Meillä on siis 2v maitoallergikko ja Elialla ilmeisesti myös. 3v tyttö on ollut kesästä asti laktoosittomalla ruokavaliolla, mut nyt näyttää, ettei käy enää tuo laktoositonkaan. :/ Voipi olla, et hänenkin kanssa joutuu siirtymään maidottomaan kokonaan. Mut toisaalta, kun teen maidottomat ruuat muutenkin, niin ei se iso ongelma oo.
 
höh,mulle tuli kysiltä lasku jo pari viikkoo synnytyksen jälkeen :LOL:
oli vähä alle 200e ku siinä oli sit yks äippäpoli käyntikin..ja yhteensähän me oltiin öö 5pvä kysillä,tosin 3 vauvan kanssa..nyt meen nukuttaa tuon pojan pihalle jos suostuu nukkumaan..
 
Paljon :hug: kaikille niitä tarvitseville ja muillekin :heart:

Hilma nukkuu edelleen - nukahti kympiltä, heräsi syömään klo 6 ja klo 9 ja jatkoi uniaan. Viime päivien rokotusreaktiot on tainneet vähän verottaa neitiä ja nukkuu nyt univelkaansa pois.

Pitääkö teidän vauvat ääniä öisin? Me ollaan jo pari yötä naureskeltu Hilman touhuja, puhaltelee kuplia ja pärisyttelee huuliaan aivan täydessä unessa. On kyllä koominen näky :)

Mun pitää nyt taas jatkaa opiskelujen parissa. Taustailen kyllä täällä ahkerasti, mutta on ihan pakko saada tehtyä rästitehtäviä pois. Ja tenttiin pitäisi lukea ja oppariakin tehdä. Huoh. Mutta toisaalta musta on ihana opiskella, jotenkin keskittyminen on vaan Hilman syntymän jälkeen muuttunut...
 
minä täällä takki päällä sohvalla istun ja kuullostelen koska kuuluu vaunuista kitinää..ja just kävin hyssyttelemässä..meillä nukutaan aika huonosti vaunuissa,mut sitten kun nukahtaa kunnolla sinne niin sit myös nukutaankin muutama tunti..
kohta tulee 3v pikku tyttö mulle hoitoon pariks tuntia,joka on "hiukan" vaativampaa sorttia,onneks tuli tuo rottatouille dvd niin taidan laittaa sen pyörimään :LOL:
 
oliivia

meillä ähistään hirveesti unissaan,ja joskus kyllä naureskeleekin..aika hassun näköistä ja kuuloista :D
ja meillä nukutaan sit nukuään niin et jalat on "selälleen asennossa" ja ylävartalo on kyljellään..huppana ukko..


ainiin,viime yö meni tosi hyvin kun annettiin sillon illalla se suppo..ei antton kitissyt ollenkaan nukkumaan mentäessä..
perkele joku pärinä paku ajo meidän kämpän eestä,antton vissiin herää kohta..hitto mä käyn työntää potun tohon pakoputkeen :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
huomenta vaan kaikille

meillä aika mielenkiintoinen päivä takana..
tuo tyttö kun on jo pitkään syöny huonosti ja viikonloppuna sit tilanne meni tosi pahaks. oli yhtä huutoo vaan syöminen ja masu tosi pipi. käytiin sit eilen TAAS kerran allergologilla ja nyt sitten oltiin sitä mieltä,että maitoallergiaa ruvetaan testaamaan. eilen tyttö söi klo.7,klo.13 ja klo.23 :eek:
ei maistunu vesi ei maito. lohjan sairaalaanki jo soitettiin,et mitä me tehdään
käskivät vaan seurata tilannetta ja jos aamuun mennes ei ois syöny ni sit sairaalaan. onneks typy sit alko syömään..ainakin hiukan.
ja nyt sit vaan peukut pystys toivotaan,että tuo erikoismaito rupeis auttaa tähän tilanteeseen.
olikos tääl muita maitoallergisia jotka korvikkeella? joku tais ainaki imettää?
meidän kun piti lähtee laivallekki täs kuus,mut ei kai me voida..missä sitä keittäis vedet tuota maitoa varten?! :( :headwall:
ei oo kyllä helppoo tää vauvan kanssa eläminen.. pakko myöntää :ashamed:

milekolle kiitokset uudesta pinosta! :)

Pitääkö se olla keitetty vesi vai käviskö pullotettu vesi? Tai sitte vedenkeitin kassiin mukaan
juu,veden pitää olla keitettyy. niin kaun ainaki,et meil kiinteitä syödään.
ja nyt tuo kiinteiden aloittelu sit taitaa siirtyä,kun täytyy tää maito homma saada kuntoon. :|
toi vedenkeitin vois sit varmaan olla ratkasu..hmmm..
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
huomenta vaan kaikille

meillä aika mielenkiintoinen päivä takana..
tuo tyttö kun on jo pitkään syöny huonosti ja viikonloppuna sit tilanne meni tosi pahaks. oli yhtä huutoo vaan syöminen ja masu tosi pipi. käytiin sit eilen TAAS kerran allergologilla ja nyt sitten oltiin sitä mieltä,että maitoallergiaa ruvetaan testaamaan. eilen tyttö söi klo.7,klo.13 ja klo.23 :eek:
ei maistunu vesi ei maito. lohjan sairaalaanki jo soitettiin,et mitä me tehdään
käskivät vaan seurata tilannetta ja jos aamuun mennes ei ois syöny ni sit sairaalaan. onneks typy sit alko syömään..ainakin hiukan.
ja nyt sit vaan peukut pystys toivotaan,että tuo erikoismaito rupeis auttaa tähän tilanteeseen.
olikos tääl muita maitoallergisia jotka korvikkeella? joku tais ainaki imettää?
meidän kun piti lähtee laivallekki täs kuus,mut ei kai me voida..missä sitä keittäis vedet tuota maitoa varten?! :( :headwall:
ei oo kyllä helppoo tää vauvan kanssa eläminen.. pakko myöntää :ashamed:

milekolle kiitokset uudesta pinosta! :)

Pitääkö se olla keitetty vesi vai käviskö pullotettu vesi? Tai sitte vedenkeitin kassiin mukaan
juu,veden pitää olla keitettyy. niin kaun ainaki,et meil kiinteitä syödään.
ja nyt tuo kiinteiden aloittelu sit taitaa siirtyä,kun täytyy tää maito homma saada kuntoon. :|
toi vedenkeitin vois sit varmaan olla ratkasu..hmmm..
Ajattelin vaan kun täällä jos maitoa tekee jauheesta pitää olla pullovesi kun hanasta tulevassa on liikaa fluoria. Ja tuon neuvolan mukaan sitä pullovettä ei tarvi keittää..
 
Jestas, mä en oo ehtinny lukemaan vähään aikaan juttuja. Jos nyt lukasis kun poju köllää tuolla pihalla, tosin, tuskin enään kauaa nukkuu kun on jo puolisen tuntia nukkunu.. Heitettiin tuossa pieni lenkki, Juho ei halunnut nukahtaa lenkin aikana, oli vissiin paljon mukavampaa matkustella vaunussa hereillä. Nukahti vasta kun kurvattiin pihaan.

Juholla puhkee eka hammas läpi hetkenä minä hyvänsä. Kivasti kolisee jo lusikkaan. Oli eilen semmosta sylipoikaa että.

Pitäs keittää pottua ja porkkanaa Juholle, ollaan tässä nyt vissiin viikon verran maisteltu pari lusikallista päivässä.

Palailempa kommentoimaan kun olen jutuista perillä.
 
Tarviiko noita tuttipulloja keittää joka pv? Kiinteitä syödään jo niin toisaalta tuntuu hassulta keitellä, eihän se lusikkakaan mikään steriili oo tai lelut jotka menee suuhun. Sit mua pisti hymyilyttään toi Dirlittanin kommentti noista roskien viemisistä koskien miehiä. Taitaa ne kaikki olla samasta puusta veistettyjä! On se mikä asia tahansa ainakin meillä, että jos on joku telsuohjelma kesken ja pyydän tekeen jotain niin vastaus on aina että kohta. No sit oottelen tovin ja MITÄÄN EI TIETENKÄÄN tapahdu niin teen sitten itte. Seuraavaks tulee kommenttia et miks kaikki pitää aina tehdä heti??!! APUUWA!!! :LOL: Joskus kyllä pistää niin kiehuttaa että huh! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Dirlittan :hug: minusta tuo ei kuulosta yhtään typerältä. Ja samojen ajatusten parissa aika ajoin painin itsekin. Meille se oon ja minä joka nousee joka v.loppu muksujen kanssa ylös. Samoin viikolla vaikka ukko menis illaksi töihin. Hää nousee siinä vaiheessa kun on pakko eli miä oon jo takki päällä lähdössä viemään eskarilaista. :kieh:

Taas on nimittäin pinnan alla kytenyt jonkin aikaa tuo asia ja räjähdys saattaa tapahtua ihan milloin tahansa. Kuppi kun joku aamu menee nurin niin sen jälkeen on piru merrassa:kieh:

Kyllä joo välillä miettii että mikä niitä riivaa..ja meillä tuskin edes ukko huomasi tänään että suutuin, ei kai omasta mielestään toiminut mitenkään väärin.
Vikaa on mussakin kun olen ominut itselleni lasten ja perheen pyörityksen. Mutta tuntuu vaan että jos aina pitää pyytää ja pyytää apua, niin mielummin tekee sitten itse.
Ja jos sitten sitä apua pitää vielä hetkisen odottaa niin avot! Siinä vaiheessa meillä kyllä huomaa ukko tai pikemminkin kuulee sen. Tavarat paukattaa pöytään aika napakasti ja ovetkin kummasti muuttuu kolahteleviksi
:whistle: Ja ukko on aikasta nopeasti paikalla. Tekee muutes jotain muutakin "ylimääräistä" kuin korvatakseen :D


Mä inhoan ylikaiken jos vaikka kysyy että veisitkö roskat ja toinen vastaa että "joo, ihan kohta"..se tarkoittaa meillä suomennettuna että " odotan että sä viet ne ja sitten ihmettelen että mihin se roskis hävisi.."
ARGH!!!
:LOL: niin totta! Ja miten ihmeessä sitä voikin olla niin "yllättyneen ja hämmästyneen" näköinen :D
 
Tuutilullalle kiitos noista linkeistä odotusketjuihin =)
Kiva oli lueskella omia oloja niihin aikoihin. Tosin Kultsun juttu jäi jälleen ahdistamaan :'(
piti ihan tuota omaa kultaa mennä katsomaan ja lähettää kiitos tuonne ylös, kaikista näistä viidestä terveestä...
Kultsun ja Kiisumirrin kuulumisia olisi kiva kuulla, joko olisi uutta plussaa , alkaako suru yhtään helpottaa ym.
Jonkin verran tekstiä muuten oli poistettu tuota Kultsun juttua koskien?
 
Mulla on flunssa |O Silmät rähmii ja nenä vuotaa, onneks ei kuumetta ole :snotty: Poika vaikuttaa vielä terveeltä....
Eilen olin pojan kanssa ostoksilla. Poika tarvitsis uusia vaatteita, kun alkaa nykyiset oleen turhan nafteja (kamala tää kasvunopeus). En sitten saanu kuin yhden bodyn ostettua tän kitinä, huuto sylivauvan kanssa :kieh: Taitaa olla rauhalliset ajankanssa vietetyt shoppailureissut historiaa, kunnes poika tulee täysikäiseksi ja ostaa ite omet vaatteensa. Mie ilmoitin miehelle kun kotiin pääsin, että täst eteenpäin pojan vaatteet tilataan netistä. Säästyis miunkin hermot.

Mikero kysyi rokottamisesta nuhaisena. Neuvolan rokotusoppaassa lukee, että kuumeista lasta ei rokoteta, mutta nuha ja yskä eivät estä rokotusta

Jahas, jonkun kuppi meni nurin....
 
Dirlittan :hug: samoja tuntemuksia täälläkin päin. Välillä luulen itsekin että vaadin jotenkin normaalia enemmän kun tuo ukko niin antaa mun ymmärtää. Meillä tämä on ollut aikaisemminkin ihan samanlaista tappelua esikoisenkin vauva-aikana. Joka viikko ainakin kerran otetaan matsia samoista asioista, koskien lasten -ja kodin hoitoa. viimeksi eilen :'(

Tänä päivänä otin pojan kans sellaisen tyylin että vein heti sänkyyn kun alkoi ilmaista ensimmäisiä väsymyksen merkkejä. Ja voitteko kuvitella, jäi omaa sänkyyn nukkumaanx2 jo tälle päivää =) se eilinen huuto konsertti oli niin kamala ja ihan varmasti johtui yli väsymyksestä.

Mulla on pää kipeä :'( ja muutenkin alkaa tuntua että pää leviää. En tiedä miten tämä nyt tuntuu tältä. Kai tämä kireä tunnelma ukon kans vaikuttaa osaltaan siihen ettei oikein kiinnosta tämä kotihomma yhtään. Lohduttaa kuitenkin se kun niin monella muullakin on ihan sama tilanne. Toivon että tämä menisi pian ohi ja tilanne normalisoituisi pian. mulla on varmaan alkamassa menkatkin ja sekin vaikuttaa mun mielialaan aina negatiivisesti. Jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuu :/
 
Jospa kommentois muutamaan juttuun, jos juttuja enään muistan..

Sanonnoista: mä käytän ite valitettavan usein sitä pyörii kun puolukka piipissä ja sitten mun suosikki sanonta on asiasta käkikelloon :D
Myöskiin ota silmä käteen ja kato, makaa peppu homeessa ja meen niin että hippulat vinkuu.. Siinä muutama mitä tuli mieleen.

Tuttipullojen keittämisestä, mä en ole keittänyt tuttipulloja enään aikoihin.

Miehestä, joskus tuntuu että on rankkaa kun päivät saa yksin olla, tai lähinnä iltoja tarkotan. Mies käy ainakin kerran viikossa pelaamassa sulista, kolmena iltana viikossa tekee isänsä kanssa meillä remonttia, monesti viihtyy myös tuolla tallissa.. Aikasemmin appi olikin 5-6 iltaa viikosta meillä tekemässä remppaa miehen kanssa, sanoin tossa pari viikkoa sitten että kolme päivää viikosta saa riittää, koska tarviin mäkin seuraa ja aikaa mieheltä. Hän kyllä hyvin käy vaihtamassa vaippaa ja osallistuu muutenkin lapsen hoitoon kun hänellä on aikaa olla meijän kanssa.Eilen oli kyllä päivä semmonen että mies tais nähdä Juhoa puolisen tuntia hereillä, kun oli taas koko ilta ropattava jotain tuolla tallissa.
Mutta tuo pikkumyyn tilanne nosti meikeläisen vee itutus käyrän kyllä ihan huippuunsa.

sairaalalaskusta, PHKS toisiaan ei aikaillu laskunsa kanssa varmaan viiko synnytyksestä oli lasku jo postilaatikossa..
 
Täällä myös mies, jolle pitää aina sanoa kaikki. Minua itseä ärsyttää suunnattomasti se sanominen, miten toinen ei voi tehdä mitään sanomatta. Tekee kyllä sit kun sanon, mutta minulla on siinä vaiheessa jo paha mieli, kun asiasta on pitänyt sanoa. Meillä tapana sanoa isoille tytöille hyvät yöt joka ilta ja peitellä sänkyyn. Joskus mies yrittänyt (kun Lost ehtinyt alkaa), että käy vasta pikkasen myöhemmin sanomassa hyvätyöt, mutta silloin minulla napsahtaa: ei takuulla lasten tarvi odottaa sängyssä, että tulee aloitustekstit tai mainoskatko ennen kuin iskä joutaa peitteleen.

Meillä pikkuinen taitaa olla tulossa flunssaan. On aivastellut ja oli aamun jotensakin kärtynen. Laitoin kuitenkin ulos nukkuun, kun ei tuota pakkasta pahemmin ollut eikä hänellä kuumetta ole. Mieskin eilen valitti, että jäseniä kolottaa. Voi kun ei nyt kamalaa tautia iskis päälle.

Nyt käsitöiden pariin, hetki omaa aikaa.
 
neuvolassa käyty :D

ja olihan tuo emäntä sitten kasvanu kuukaudessa =)
painoa oli 7360g (ed kerralla 6500g)
pituuttakin oli 62.5cm (ed.kerralla 59.6cm)
hyvin kasvaa omalla käyrällä,kauniisti kasvaa,niinkuin neuvolan täti sano.
ja saadaan ruveta antamaan toinen kasvisateria päivään,ja puuroa :eek:

kun kerroin venlan aamuyöllisestä vehtaamisesta tuolla sängyssä..(silmät kiinni kamala viuhtominen,tai sitten silmät auki kattelu)
neuvolan täti sano että tässä 4kk kahta puolen on sellanen kausi useimmillakin vauvoilla että uni valve rytmi muuttuu,ja kun kiinteet alkaa,ja ikenet vaivaa,niin kaikki vaikuttaa.
sen tähden sano että voidaan alottaa nuo puurot ja sitten se toinen kasvis ateria päivällisaikaan :D jos se rauhottas sitten noita öitä..

mietin vaan että kohtahan tämä elämä on pelkkää syömistä..aamupuuro/velli,lounas,välipala,päivällinen,iltapuuro,iltamaito..apua :eek:
siis syömistä syömisen perään...

joo neiti sitten viimekin yönä yhen aikaa tillotti silmät selällään tuolla sängyssään,mutta nukahti kun tutin nakkasin suuhun.mutta tosta puol viidestä eteenpäin olikin sellanen tuttirumba,että meinas hermo palaa,sit nostin jo viereen,siinä silmät kiinni sitten seittemään asti myöhkys..siis todella ärsyttävää,kun toisella heiluu kädet ja jalat.

elatusmaksuista meillähän miun ex-mies uhkas et hänhän ei maksa korotettuu summaa elareita,tai jos maksaa niin aukasee likoille tilin ja pistää ne sinne..kysyin asiaa soskusta.siellä sanovat että sillee ei saa tehdä et aukasee tilin ja pistäs ne sinne,ne kuuluu lapsen elämiseen ne rahat.eli mies ei voi yksin tehdä sitä et aukasin elareille omaa tiliä ilman äidin suostumusta.ja toiseksi jos ulosottoon menis,niin ne lähtis suoraan miehen tilistä..sano hää mitä hyväänsä.
kun kerroin tuon miehelle,niin eipä ole sen jälkeen nurissu.
ja minulle tulee aina parin päivän viiveellä elarit,kun eri pankissa on mulla tili ku ex-llä.

joo,pitää vissiin tuota neitii kiikuttaa tonne ulos makkoomaan.
ja katjanna..huomasin että miulla ei eilen ollut päänsärkyä kun kävin lenkillä..kai joku happivajaus oli ollut kun monena päivänä koski päätä,ei sen puoleen tullu ulkonakaan käytyy.

milekolle kiitoos uudesta pinosta
 
Täytyy nyt kyllä todeta, et on minulla ihana mies! :heart:

On meilläkin aikanaan tapeltu noista samoista asioista, mut enää ei tarvi. Kai me ollaan oltu jo niin kauan yhessä, et mieskin on jo oppinu tavoille. Minähän oon aina ollu täydellinen. :saint: :LOL: Ei mutta mies kyllä tekee kotihommia oma-aloitteisesti ja vaihtaa vaippaa yms. Mutta oikeestaan vasta tuon kolmannen kohalla sen oppi ja nyt ku on neljä lasta, niin ei oo tarvinu muistutella.
Sais keksiä itelleen jonkun harrastuksen, ku tuntuu et käy vaan töissä ja on kotona. Tosin viihtyy tuokin tallissa, mut yleensä ottaa isommat ulos samalla, joten mullakin on helpompaa vauvan kans tehä hommia.
Eli ei valittamista, paitsi jos jotakin pitää keksiä, niin vois opetella välillä vähän löysäämään, et ei aina tarvi tehä jotakin. Sunnuntait kyllä ollaan vaan, eikä ylimääräisiä kotihommia tehdä ja meillä se toimii hyvin, et jää se yks päivä viikossa aikaa olla vain tai tehdä jotakin kivaa koko porukalla. =)
 
ne jotka ihmetteli taysin laskua, mä makasin siellä kesällä sen kaksi viikkoa ja laskua ei ollu vielä silloinkaan tullut kun tytöt syntyi. Soitin sitten sinne kun tuli maksukatto pikkuhiljaa vastaan, niin sitten vasta laskun laittoivat.
 

Yhteistyössä