*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

tin
Kiva kun tulee uusia mukaan, tervetuloa!
Mulla on ollu tällä viikolla(huimat kaks päivää) jo nii kiireistä että huh. Koulussa oon ollu ja auttanu kaveria muutos, se hoitaa siitä hyvästä Tatua;) Huominen olis vapaata ja ajateltiin mennä käymään töissä kysymässä HARJOITTELUpaikkaa! Ihanaa mennä omalle työpaikalle viideksi päiväksi harjoitteluun, mutta sitäpä tuo siirtyminen koulusta toiseen teettää.. Siirryin siis Tampereelta Seinäjoelle amk:hon sairaanhoitajaks opiskeleen.
Mutta oikeesti ihan kiva olla koulussa paria tuntia päivässä muutamana päivänä viikossa. Oon ollu ennen tosi meneväistä sorttia ja tää kyllä tosiaan tekee hyvää.

Katjanna: Mulla alko menkat 6vkoo synnytyksestä vaikka täysimetyksellä mennään :kieh:
Huutis on munki lempparipaikkoja... just yritän huutaa sähköpumppua ku aika reilusti pitää pumppailla ton koulun takia.. En oo viä mitää innostunu myymään, pitäs kyllä koittaa...

ÄP:n vaatteista: Mun ihan ehdottomia lemppareita on pallobody ja raitabody. siitä keltasestaki tykkään ja puolipotkareita tulee pidettyä. Yritän muutenki pitää niitä äp:n vaatteita ku jotenki tosi paljo tykkäilin niistä väreistä täs pakkaukses. Kavereilta oon saanu vanhempia vaatteita eikä ne oo yhtää niin kivoja :D

yksäiti: Tsemppiä treffeille ja nauti, oot ansainnu ihanan illan! Mäkin kävin Elixiassa tampereella kun majailin, bodypumppi ihan ehdoton! ja sitte voimatotalista tykkäsin, hiki ainaki virtaa :)

Rintaraivareita tääläkin ilmassa välillä, luulen että johtuu pullottelusta.
Ja argh, Tatu on taas alkanu heräileen öisin. meni viikko 8h:n unilla ja nyt taas nukahtaminen supervaikeeta ja nukkuu levottomasti ja heräilee. Tissille nostan suoraa sitte jos on täysin hereillä...
Nojoo, pieni murhe mutta mua väsyttää ku pitää herätä :LOL:

Nii ja nyt on tammikuun 15 ja sataa kaatamalla vettä, so nice!
Tiina ja Tatu huomenna jo 3kk :heart:
 
tin
Yodottaja: Tatu viihtyy parhaiten sylissä mutta myös just sitteris lelukaaren alla ja leikkimatolla jos sen ympäröi värikkäillä pehmoleluilla:D Tääläkään vauvasyli kelpaa vain syöttämiseen tai jos iskä pitää nii suostuu olla makuulla sylis. muitten pitää pitää pystys...

Nauratti tos omas edellises viestis toi "Ajateltiin mennä käymään töissä..." Siis minä ja Tatu ajateltiin................. oon tosiaan mökkihöperöityny!
 
(fanfaareja) VIIME YÖNÄ SAIN NUKUTTUA 9 TUNTIA!!!!!!!! Aivan mahtava olo! Pikkusen meinas kyllä uni karata syötön jälkeen, mutta aloin rentouttamaan jokaisen kropan osan varpaista lähtien niin sormet on viimeinen mitä muistan :)

Meillä ei neiti halunnu eilen päikkäreille ollenkaan, joten siinä syy päivän nettivieroitukseen... Tänäänkin tosi huonosti nukkunu yöunien jälkeen. Hei, kuinka monta tuntia teillä nukutaan yöunta? Oon alkanu miettimään, että onko tuo meidän 8-9 tuntia liian vähän... Toki eihän tuo ole hereillä aamuheräämisen jälkeen kuin tunnin ja laittaa uudelleen nukkumaan.

Äippäpakkauksen puvusta: Siinä puvussa on siellä housuosan lahkeissa ne kuminauhat. Minä käänsin ne kuvio-osat sisälle päin ja kääräisin niillä kuminauhoilla ne lahkeet umpeen. Samalla tavalla käänsin hihoista ne käänteet sisälle ja avot, puku pieneni huomattavasti! meillä käytetään sitä pukua päivittäin, eikä se enää niin hurjan suurelta näytä, ja lämmin tuo on ku mikä! Jos pikkupakkasilla erehtyy laittamaan liikaa vaatetta niin tyttö on ihan liekomärkä. Olin jo Reiman pukua ostamassa (68) kun vertasin sitten niitä toisiinsa, niin käännettynä tuo pakkauksen puku oli saman kokoinen :eek: Eli jätin Reiman kauppaan. Sitte ens talvena kun oikeesti tarvii vedenpitävyyttä ja kestoa.

Milli, sulatin tissimaidon jääkaapissa, mutta meni niin pahan makuiseksi, että parempi ehkä tuo imetystukilistan suosittelema tapa -vähitellen lämpiävän vesihanan alla. Huoneenlämpökin kuulemma muutta maitoa jotenkin :/

Mulla on ihan samat ajatukset tuosta imetyshommasta kuin mamma3sella ja Rontilla. Ainut vaan, että oon nyt joutunu turvautumaan pari kertaa illassa korvikkeeseen kun neiti vaan huutaa pää punaisena ja kieltäytyy syömästä väsyneenä tissiä. Tiedän, kierre on valmis kun annan pullosta, mutta se itku on niin sydäntä riistävä että siinä jää pulloilun pahat kakkoseksi. Olen hyväksynyt että meillä mennään nyt näin "sekakäytöllä" :D Mutta imetystä jatkan niin kauan kuin tuo öpökkä tuota tissiä huolii.

Ja tervetuloa uusille :wave:

R
 
Tiedoksi kaikille niille, joilla on äitiyspakkauksen vaatteiden laadussa jotain häikkää (esim se pellebody): ne voi palauttaa! ja tilalle saa uudet. Minä ihan vaan kiusallanikin palautin ne, vaikka ilmainenhan se pakkaus on. toisaalta, verojen yms kautta se jotenkin tulee maksettuakin. Jos ei muuta, niin huomaisivat että kotimainen laatu olis aina parempaa kuin ulkolainen, varsinkin kun siihen on totuttu, että pakkauksen vaatteet on yleensä laadukkaita.
tässä vielä osoite, jos kiinnostaa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170105152119MH?openDocument

Siitä äp:n toppapuvusta. se on meillä aivan liian suuri, totesin jo ennen vauvan syntymää joten ostin jo syksyllä vauvalle tosi kauniin toppapuvun, kokoa 62 cm. ja sekin on iso edelleen... se äp:n puku menee sit vaik ens alkusyksystä, jos menee. Nyt kun kelit ovat olleet niin lämpimiä, olen pitänyt sellaista ohuempaa fleecepukuakin, ja alle olen pukenut villanutun. aivan hyvin on pärjännyt silläkin, kun sit päälle tulee vielä makuupussit sun muut.
 
Meillä mennään vielä pitkään tolla 56cm:n toppapussilla. Joulupukilta Sanni saikin 68cm:n toppapuvun, mut näyttää niin reilulta, että voipi mennä ens syksyyn.

Oon tän päivän siivonnu lastenhuonetta ja nyt ois 3 jätesäkillistä leluja lähössä varastoon jemmaan. Ihmettelen vaan, et huone on ihan yhtä täysi :headwall:

Meiltä löytyy koliikkikiikku, puuhamatto, sitteri, mobile, eikä mikään niistä kunnolla kelpaa neidille pidempään oleiluun. Sylissä vaan pitää olla. Asentona sillee toisen käden varassa mahallaan. Ei onneks ollenkaan ota äipän hartioihin...
...pahimmillaan oon 7 tuntia kanniskellu siinä samassa asennossa...
 
YOdottaja, meillä on tollanen jumppamatto ja se on ainakin Juholle ollu tosi mieluisa, vaikka olikin tosi hinnakas niin on ollu rahansa väärti
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=82&valikoimaid=14
Siitä tulee ääni kun potkasee tuohon tommoseen jutskaan, tai sitten saa ihan mozartin soimaan ittekseen.

Nyt muihin puuhiin..

Elina
 
YOdottajalle linkki meitin puuhamatosta jossa Ellaa tykkää tiirailla killuvia esineitä ja vähän vanhemmallekin taaperolle tuosta samasta matosta saa värkättyä "käytävän".http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/FP_OceanW_KnC_aq.gif
 
Tökkiny pari päivää jo nää kaksplussan sivut,yllätys että aina kun olen tulossa kirjottamaan jotain niin eivät sivut toimi

Meillä Ella tykkää olla puuhamatolla selälteen ja katsella kosketella leluja jotka roikkuvat lelukaaresta. Sitterissäkin malttaa hetken olla jos on pehmokirja syötävänä.

Semmosta oisin kyselly että Kumpi teillä nukuttaa vauvan? Meillä aika paljolti minä.Jos mies nukuttaa niin tyttö pistää hirveät raivarit :| ja sitten menenkin jo itse nukuttamaan.Nyttenkin mies yrittää rauhotella ja laittaa Ellaa nukkumaan-huuto on kova :eek: En haluis opettaa siihen että mie oon aina se joka nukuttaa. :(
 
Meillä eemeli viihtyy hyvin tuossa leikkikehässään olohuoneessa. Siellä on sisällä leikkimatto ja kaikkia muitakin leluja. Meilläkin on kylmät lattiat + noi koirat juoksee koko ajan edestakaisin, joten päätettiin laittaa toi. Siinä on hyvä toi pohja, jonka korkeutta voi säätää ja alimmassa asennossakin hän on vähän lattiasta irti. Lisäksi hän tykkää vähän istua tossa sitterissä.

Nukuttamaan menen aina minä, kun annan kerran tuon ruuankin illalla. Jos hän herää 1-3 tunnin sisällä, niin silloin menee jompikumpi. Silloin hän ei vielä ole ruokaa vailla, joten isukkikin voi sen tehdä. Heti kun en enää imetä, niin sitten saa poika tottua myös isukin nukkuttamiseen kunnolla.
 
Meil on vissiin kummajainen tuo poika kun viihtyy todella hyvin itekseenkin ja lattialla viltin päällä tai sitterissä, lelukaaren alla, mobilen kanssa sängyssä...
Eli jos laitan ruokaa, niin poika keittiön lattialla selällään, kun käyn aamupesulla niin poika riehuu sängyssä mobilen kanssa ja ääntä kyllä piisaa, jos vessaan meen päivällä niin poika olkkarin lattialla joko lelukaaren alla tai rutistelee pehmokirahvia ja tietty maistelee kans.
Meillä taitaa olla 'helppo' lapsi, ainakin tuntuu tyytyväiseltä.

Iltaunille menon ku sais vielä lyhenemään ni kaikki ois ok. Ei kylläkään itke, mutta vehtaa sängyssä ja tahtoo syödä monta kertaa jne. en itse pysty rentoutuu ennen ku tiiän et poika nukkuu.
Nyt just syötin molemmat tisut ja nukahti, heräs 20min. päästä ja söi 90ml nannia, nyt äheltää mobilen kanssa sängyssä, linnunlaulu taustalla.
Sai joulupukilta tollasen mobilen missä varmaan kymmenen eri musiikki vaihtoehtoa, valot ja pyörii, mutta saa säädettyä jos haluaa esim. vain musiikin ja kaukosäädinkin on ;) Nyt valot ja linnunlaulu, kohta sammutan valot ja jätän vain musiikin.

Täytyy tässä surffailla kunnes nukahtaa, sitten painelen alakertaan soffalle ja etin jotain naposteltavaa. Mies tulee joskus 23-24 vasta kotiin.
 
Meillä nukutan pääasiassa minä, mutta nyt kun on alettu antaa korviketta lisäksi iltaisin niin usein mies syöttää sen.

Nyt ku kehuin miten nätisti mobilen kanssa on niin johan alko kitinä. Kuulostaa kyllä vaan väsykitinältä...täytyy käydä kurkkaa jos vaikka riepu on karannut käsistä :eek:
 
Päiviä vaikka iltahan tuo jo on.Millasia mittoja ja painoja teidän vauvoilla 3kk neuvolassa???
Meillä nyt Milla on 6300g ja pituutta 59,9cm. ja saatiin lupa etä voi velliä ruveta jo pikkuhiljaa antamaan.

saatiin myös se eka rokote ja vähän tuo itkeskeli..tuli äidilläkin melkein itku.Ja annettiin toinen osa siitä rota rokotteesta...Nyt vähän itkeskelee ja on kärttyinen.
Ei raukka saanut nukkua päikkäreitä kunnolla kun piti mennä selvittämään pakkiasioita Jumboon...että otti päähän kun turhia lappuja lähetteleevät vaikka koko laina maksettu...

Niin jos on jotain pk-seudun tapaamisia niin voisin tulla ilomielin mukaan =)
 
Meillä 3kk neuvolassa Ella painoi 5445g ja 60cm pitkä.Mennään täysimetyksellä ainakin sinne 4kk neuvolaan asti..katsellaan sitten jatkuuko kasvu normaalisti jos ei niin sitten aattelin aloittaa kiinteetä pikku hiljaa.
 
Mikä joukkokato tääl oikein on käynyt :eek: Normaalisti abaut viis sivuu tekstiä päivässä, nyt muutama kirjoitus vaan...HALOO mammat, missä olette :D

Täällä olikin ihana ylläri oven takana aamulla. Anoppi tuli kyselemään et haluisko isommat mennä mummolaan päiväksi :eek: No tottakai he halusivat ja mä olin siis kaksistaan vauvan kaa =) Kerettiin touhuta vaikka mitä!! Kyllä tuntui kuin olisin vapaapäivän saanut =) Käytiin mm.pitkällä vaunulenkillä ja samalla reissulla kirpparilla pyörähdin. Kirppariltahan tarttui käteen VAIKKA MITÄ mukavaa :D ja sit mä jopa hetken torkahdin vauva kainalossa =) Kauaa en nukkunut, mutta teki ne pienetkin tirsat terää.

Meillä poika viihtyy myös hyvin iteksiään, joko sitterissä vain katsellen tai sitten joskus laitan siihen lelukaareen kiinni. Myös tossa kaarimatolla viihtyy, siis sellanen värikäs tinyloven leikkimatto kaarilla jossa roikkuu erinäisiä leluja. Tai sit paljain pyllyin lattialla tykkää myös kellotella ja tuuletella :D Toi matto on kiva kun sen saa pieneen tilaan, niin se ei aina ole lojumassa tos olkkarissa ja viemässä tilaa :)

Mammoliino, ja muutkin kellä oli samanlaisia rintaraivareita, lakkoiluja yms kiva että löytyi siis muitakin =) Vaik ei tietty kiva oo kun tollasia tulee, mutta se on kiva tietää että en ole ainoa jolla näin menee :)

Nukutuksesta, kyllä meillä se mä olen joka enimmäkseen nukuttelee, tietty kun toi imetys on meillä viel niin vahvasti kuvioissa niin vaikeetahan se miehen ois nukutellakkaan :D Mut jos poika herää ja on tuttia tai silittelyjä vailla, niin kyllä mieskin silloin osallistuu. Se kummalla on kädet vapaina :)

Juu mut nyt mä meen saunaan :wave:
 
Meidän Aatu tykkää leikkiä näistä jollakin jonkun hetken. Sitteri on aamuisin in ja sitten kun se alkaa tympästä, otan vaipan pois ja annan ilmakylpyä leikkimatolle. Johan poika taas viihtyy kun saa kellistellä yön jälkeen ilman vaippaa, laitan päälle fleece peiton ja taitan se silleen selän alle, muuten potkisi sen sekunnissa pois. Meidänkin lattiat on yön jälkeen viileät. Aamuisin saan näin lukea rauhassa Kalevan ja juoda kahvit. ;)

 
Iltoja taasen! Pikainen pyörähdys ennen nukkumaanmeno rumbaa. Yllättävän hiljaista juu täällä on :eek: Myö oltiin kummipojalla kyläilemässä ja aikamoinen meno siellä olikin kun 6v,5v,3v ja 2v pojat vetivät mieletöntä rallia :D Kiia se leidimäisesti kökötti sylissä ja katseli :D Ja oli taas niiiin vieraskorea kuin voi. Nyt alkaa tuossa rutisemaan...

Minuu itteäni vaivaa kauhea väsymys. Johtuuko noista menkoista vai mistä lie. Muutenkin jotenkin masentaa ja itku on herkässä, ihan ilman syytä. :/ alkaa olo muistuttamaan sitä mitä oli kuin muut oli pieniä.. Ja yleensä siitä ei hyvää seurannut :( tuntuu että kaikki vi...taa, jokaisen naama tympii, kotityöt jää tekemättä (paitsi ihan pakolliset) ja mikään ei innosta/kiinnosta. Ja tuntuu ettei ole mitään odotettavaa vaan kaikki on taakkaa... Toivottavasti tää johtuu menkoista eikä ala mitään masennusta pukkaamaan päälle. Nytkin veet kiertää silmissä kun tätä kirjoitan :ashamed: Miä haluan olla oma suht pirteä Tea! |O

Miä en jaksa kommentoida nyt mihinkään, anteeksi :ashamed: Yritetään huomenna paremmalla ololla.

tympeä äiti ja pirskaleen pirteä typykkä :heart:
 
tuutilulla :hug: mulla ainakin menkkojen alkaminen aiheuttaa kauheita raivari-märy kohtauksia. :ashamed: varsinkin pari päivää ennen niiden alkua voisin haistattaa suurin piirtein kaikille v***t

eipä nyt saa rauhassa olla koneella kun Anni huutelee sadun lukemiseen
 
meillä molemmat nukuttaa anttonia ja antton viihtyy ihan joka paikassa :heart: yleensä leikkimatolla,tai sängyllä mobilea kuunnellen,meil on kans sellanen jossa on eri sävelmiä,valot jne..

neuvolassa käyty,rokote saatu,seurauksena kuume :'( on tuolla vaan niin vaikee olo..supon jälkeen noin 1h mittasin nii oli viel 38.5..vettä meni äsken 50ml,et onneks sentään vesi menee alas..

mitat oli 6935g ja 62,5cm ja pää 41cm..
nyt täytyy rientää pojan luo
 
meillä molemmat nukuttaa anttonia ja antton viihtyy ihan joka paikassa :heart: yleensä leikkimatolla,tai sängyllä mobilea kuunnellen,meil on kans sellanen jossa on eri sävelmiä,valot jne..

neuvolassa käyty,rokote saatu,seurauksena kuume :'( on tuolla vaan niin vaikee olo..supon jälkeen noin 1h mittasin nii oli viel 38.5..vettä meni äsken 50ml,et onneks sentään vesi menee alas..

mitat oli 6935g ja 62,5cm ja pää 41cm..
nyt täytyy rientää pojan luo
 
nyt ollaan kyläreissu heitetty..ihan kiva oli taas pitkästä aikaa kunnolla "juoruta" entisen työkaverin kanssa.

tyty sitten nukkukin melkein koko ajan kun kylässä oltiin.automatkan 45min nukku,ja sitten reilun tunnin oli kylässä hereillä,väänti hirmuset kakat ja kävi nukkumaan,ja pari tuntia nukku sit.ja sitten vielä kotimatkan 45min koisas.oltiin kuuden jälkeen kotona..ja tyty kävi sitten jo kasin jälkeen tirisemään,ja nyt nukkuu jo täysiään.

meillä tyty 3kk neuvolassa 6500g ja 59,6cm pitkä.ja jotenkin minusta tuntuu että tyty olis virahtanut nyt pituutta,sillä olen viikon sisällä ainakin neljä 62cm bodyä saanut laittaa jo pois,kun ovat pieniä.
kaivelin tänään sitten jo tuolta 70cm bodyja esille.
ja henkalta ja maukalta tuli tänään nuo tilaamani tytyn vaatteet..oli aivan ihanat nuo hello kitty housut =) ja sitten aivan ihkut olivat nuo vaaleanpuna valkoruudulliset tennarit..pakko oli tilata,kun ihastuin niihin :D

äp- vaatteista minun pitää myöntää että minä en ole venlalla kertaakaan pitänyt sitä pelle bodyä..ja yhen kerran on jalassa ne vaaleat potkarit oliko niissä nyt jotain pupujussin kuvia olleet..sitä vaaleanvihreä pallo kuviollista bodya ja potkareita tulee pidettyä.

mammoliino meillä venla nukkuu sellaset 11h yössä,heräämättä.
yleensä klo 20-07..nyt on tosiaan viikonverran noussu seittemän hujakoila ylös..sitten jo käy ekoille tirsoille yheksän hujakoila.ja puolesta tunnista tuntiin nukkuu.sitten valvoo tonne puolillepäivin ja käy päikkäreille,nukkuu 2-4h.illalla puol viiden ja puol seittemän välillä ottaa sitten reilun puolen tunnin tirsat.
minusta on vallan hyvä rytmi tämä.
tietyst aina välillä kauppa ja kyläilyreissut sotkee noita nukkumisia.mutta syömisrytmi on aika säännöllinen.

jep.taidan lähtee suihkuun nyt..kohta isäntäkin tulee töistä.
 
Meillä tytöt kanssa viihtyy tuossa ihan samanlaisella matolla kuin PuPullakin oli, ja siihen saa kivasti vaihdeltua noita leluja, meillä kun niitä on jo ennestään tuolla varastossa Ellan jäljiltä. :) Sittereissä on myös lelukaaret joista tulee ääntä ja se on myös kivaa. Omissa sängyissä ovat myös innoissaan kun pinnasuojissa ja katoksissa on nallepuhin kuvia yms.

tuutilulla, minusta tuntuu myös nykyään että mitään ei jaksaisi tehdä eikä minnekkään mennä. Voisin vaan nukkua ja olla, liekö syynä nämä ainaiset p**k* kelit. Kun ei ole päivälläkään oikein valoisaa. :/

Mutta jos sitä nyt menisi nukkumaan kun kaikki 4 lasta nukkuvat. :saint: =)
Ja aamulla reippaasti ulos..... :LOL:

Meinasi unohtua. Meillä minä hoidan nukutukset silloin kun olen yksin lasten kanssa mutta jos isäntä on kotona niin syötetään yhdessä ja tytöt jäävät omiin sänkyihin kiltisti nukkumaan. Ellan nukutan minä yksin kun isi ei kelpaa. Juho onneksi menee jo itsekseen nukkumaan.
 
tuutilulla :hug: sinne.
täällä myös ennen menkkoja sekä kierron puolivälissä ihme olotiloja..itku ja nauru herkässä..mikän ei huvita eikä kiinnosta..
välillä saapi oikein pinnistää ittesä tekemään jotain hyödyllistä.
pelkkä ajatuskin ahdistaa.sitten vielä kaikki muut jutut mietityttää..

ja ton ukonkin kanssa on pikkusen ollut sanomista..viimeksi tänä aamuna..mutta luulen että ukko miettii asioita..ainakin annoin aamulla tuutin täydeltä tulla..

ahistaa kun ei ole ketään ystävää täällä jolle kertoo asioita..siskollekkaan ei jaks aina soitella..

mutta jos mie nyt sinne suihkuun..

niin venla tykkää olla sitterissä ja tolla leikkimatolla ja meillä tuo "aataminaikuinen" jumppalelu..tosiaan 15v vanha..mutta se on aika kiinnostava..ja sitten tietysti on kiva töröttää sylissä naama menosuuntaan,tai pystyasennossa..ja mitä enempi jaksaa vaan kantaja häntä lekuttaa niin sitä tyytyväisempi tyty on...ja eihän iso tyty enää viihdy vaakatasossa sylissä..se asento on vaan vauvoja varten..ja tietysti kun on ruokaa tarjolla

:D
 
Onhan täällä sentään porukkaa pääkaupunkiseudultakin, hienoa! Tapaamista voisi tosiaan harkita, mulle ainakin kävis vallan mainiosti. :D

Puuhamatoista... Meillä täältä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=82&valikoimaid=14 tuo TINY GYMINI MELODY MAKER, saatiin baby shower lahjaksi rakkailta koulukavereiltani, ja on kyllä tyttö tykännyt ihmetellä nyt kun alkaa ymmärtämään tuommoisten päälle pikku hiljaa. Mutta kyllä tuo aikamoinen sylikissa on edelleen.

Pääasiassa meillä nukutan minä, täysimetyksellä kun ollaan vielä. Ekan kerran heräilee siinä n. 30-45min päästä jolloin myös minä menen koska neiti yleensä vielä syö silloin lisää. Jos tämän jälkeen vielä heräilee piakkoin, niin sitten mahdollisesti mies menee. Tätä tosin ei nyt pariin päivään ole tapahtunut (kop, kop...), mistä lie johtuu. Onko vaan sitä kun ikää tulee lisää, vai sitä kun jätettiin kapalointi pois (ensimmäisten öiden levottomuuden jälkeen siis), vai sitä kun otettiin unipussi käyttöön. Tiedä häntä, enpähän ainakaan jätä heti unipussia pois, josko sillä olis jotain tekemistä asian kanssa.

Ekan rota-annoksen meidän typy sai tuossa viikko takaperin, seurauksena pulauttelua ja vatsan väänteitä, mutta kyllä kannatti jos vaan virukselta vältytään. Ensi neuvolassa saa sitten ekan "kunnon" rokotuksen ja neuvolan täti olikin sitä mieltä, ettei anneta kahta samaan aikaan, vaan lykätään rotan toista annosta tuonnemmaksi, sillä kun ei kuulemma ole kiirus kun tuo typsykkä on kuitenkin vasta 2kk+.

Viikko sitten oli tosiaan tuo 2kk neuvola, mitat meillä 58,5cm (49cm) ja 5750g (3580g), joten hyvin kasvetaan. :heart:
 
Meillä poika on alkanut viime aikoina viihtymään enempi "härveleissä", sitterissä, leikkimatolla tai ihan vaan makuupussin päällä köllien lattialla.. Kaikista paras paikkahan on tietenkin syli, kunhan ei vaan vauva-asentoon laiteta,muuten kun syödessä.

Nukkumaanmeno meillä on ollut parisen viikkoa ihmeen helppoa, puoli ysiltä vien pojan kylläisenä sänkyyn ja siellä hän aikansa lauleskeltuaan nukahtaa, nukkuu 5-7 asti, syö ja jatkaa vielä parisen tuntia unia. Meillä on ollut kyllä selkeä rytmi ihan alusta asti, sen osalta että yöt nukutaan. Nukkumaanmeno oli ensimmäisen kuukauden kyllä tosi tappista ja nukutus kesti useita tunteja yleensä puoleen yöhön, mutta ihan ihmeesti nukkumaanmeno on aikaistunut itsestään ja viimistään puoli kymmenen ukkeli nukkuu. Ihanaa kun jää illasta itselle omaa aikaa, vielä kun sitten malttais ite mennä ajoissa nukkumaan, mutta kun eih... Toivottavasti tämä tämmönen rytmi pysyykin pitkään,mutta arvatenkin kun näin hehkutan niin huomenna ei nukuta ollenkaan...

Meillä 2kk neuvolassa mitat oli 6900g ja 61cm, nannilla mennään, meillä kun tuo imetys tökki jo heti alkuunsa ja lisämaito oli kuvioissa jo sairaalassa. Parin kuukauden kohdalla luovutin kokonaan. Maissivelliä olen minäkin sekoittanut maitoon iltaisin.
Niin ja pojan mitat syntyessä 4215g ja 53.5cm, rv41
 

Yhteistyössä