***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Tiipii :hug: Mun siskonpoikaa kiusattiin koko ala-aste, eikä kukaan tehnyt mitään koulussa vaikka tiedettiin... lopulta mun sisko liittyi silloin johonkin koulukiusattujen tuki ry:n jäseneksi (en tiedä onko olemassa enää sai sieltä paljon tietoa ja vinkkejä miten toimia ihan lainopillisessakin mielessä. Koulu mitä poika kävi siellä ei ollut kuin ala-aste, yläasteelle oppilaat siirtyivät toiseen kouluun. Siellä siitä sitten tehtiin loppu, siskolla tuli mitta täyteen kun meinas jatkua sielläkin, marssi poliisilaitokselle ja teki rikosilmoituksen. Kyllä siinä moni kiusaaja itku silmässä pyyteli anteeksi, kun joutui poliisin kuulusteluihin. Se loppui kuin seinään, lisäksi yläasteella oli niin jämerä rehtori, joka myös teki selväksi että sellainen peli ei vetele siellä...

Nyt poika käy ammattikoulua ja hyvin menne, mutta kolhuja varmasti jäi..
 
Tiipii
Koulukiusaaminen on ongelma, johon ei tunnu löytyvän ratkaisua.. Paljon asiasta puhutaan, mutta mitään konkreettista sen lopettamiseksi ei tehdä :kieh: Ja miksi se on aina kiusattu joka joutuu koulua vaihtamaan, onneksi siskosi tapauksessa uudessa koulussa on hänelle jo tuttu ihminen, ainahan niin ei ole. Toivottavasti tilanne parantuu tavalla tai toisella, sillä yläasteella olevalla nuorella tytöllä on elämässä paljon mullistuksia, eikä siinä tarvita mitää koulukiusaamista lisä murheena :hug: Mikä siinä onkin että eräät repii nautintonsa toisen mollaamisesta :kieh:
 
tiipii :hug: sulle ja siskollesi. mun esikoista kiusattiin niin ala-asteella kuin saman pojan toimesta yläasteellakin. Ala-asteella jo istuttiin saman pöydän ääreen ja asiasta on koulun arkistoissa mustaa valkoisella. Yläasteella selviteltiin opettajan kanssa ja ope selvitti koulussa. Meillä tuo poika ei kertonut mulle ens alkuun vaan vasta sitten kun kuppi meni nurin :/ Nyt tilanne on kuulemma ok. Ite kyllä seuraan pojan mahakipuiluja tms. hurjan tarkasti että onko oire kiusaamisesta vai mitä.

Ite oon ollut koko yläasteen koulukiusauksen uhrina ja se jos jokin jättää jäljet :'( Silloin en sitä kenellekään kertonut vasta myöhemmin. Nyt kadun etten puhunut. Kiusauksen syy oli niinkin pieni kuin s-vika. Edelleen pelkään ja jännitän avata suutani uusien ihmisten edessä ihan hirveesti :ashamed: Että voi tapaamisessa olla hiljainen tyttö...

Jos koulu ei todellakaan asiaa hoida niin rikosilmoitukset kehiin ja kovat otteet ja jos siskosi todellakin haluaa itse koulua vaihtaa niin ehkä se ois hyvä ratkaisu. Mutta silti ne jotka hänen elämästään helvetin tekevät ehdottomasti edesvastuuseen. Ja koulusta valitusta isommille tahoille jos luistvat vastuustaan. Vanhemmat kun koulussa eivät voi omaa lastaan suojella vaan se on opettajien tehtävä taata kaikille opiskelurauha!
 
tuon mun siskon kiusaaminen alko ilmeisesti 6lk keväällä ja suurimpana kiusaajana on ollut luokan eräs poika, no tämä poika sitten siirty yläasteelle taas samalle luokalle...
mun siskon ala-asteen luokanvalvoja oli tuolloin kun kiusaaminen alko niin ottanutkin yhteyttä mun äitiin ton asian tiimoilta. nyt tämä kyseinen luokanvalvoja on siirtyny sinne yläasteelle missä tämä mun siskon paras kaveri on ja mihin tätä siirtoa nyt haluaa. meidän äiti meinaskin että soittaa tässä lähiaikoina tuolle vanhalle luokanvalvojalle ja kertoo että kiusaaminen jatkuu edelleen ja kyselee mitä hän suosittelee tehtävän ja että jos tämä voisi edeltä puhua tilanteesta koulun rehtorille.
toivottavasti koulunvaihto onnistuis, uskoisin että tilanne helpottuis paljon jos vaan pääsis eroon tuosta pahimmasta kiusaaja-pojasta. niin ja tämä poika on ulkomaalaissyntyinen, tiedä sitten että onko tämäkin yksi syy miksi opettajat eivät tahdo asiaan puuttua...ettei vaan kukaan ajattelisi että ulkomaalaissyntyistä oppilasta syytetään.

tytteli tosi rohkeasti siskosi toimi! :heart:
 
Tiipii niin toimi ja se auttoi. Sisko vaan tuumannut, että olisi jo pitänyt paljon aiemmin.. Olisikohan sillä pojalla itsellä jotenkin paha olla, kuka kiusaa sitä sinun siskoa, huono itsetunto tms? Kerää itselle "pisteitä".. nuo syyt voivat olla mitä tahansa. Minun siskon pojan pari ala-aste aikaista pääkiusaajaa on istunut nyt nuorisovankilassa ja olleet kasvatuskodeissa jne. Varastelleet autoja ja kaikkea sellaista... apua olisi hekin kaivanneet silloin ja paljon! Tavallaan koulu on lyönyt laimin heitäkin, siihen olisi pitänyt puuttua. Pojat olivat avioero perheistä ja kun minun siskonpoika puuhaili kaikkea kivaa isänsä kanssa iltaisin ja viikonloppuisin, kävi ilmi että silloin ala-asteella kiusaamisen syy oli mustasukkaisuus. Ja kun nää pääheput oli ns. kovanaamoja, muut lähti mukaan, eivät uskaltaneet muuta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tuutilulla
Ei ole kettuilua :hug:
Siinä vaan tulis se nimiasia kondikseen, jota kerhossa pähkäilit :D
Juu, juu :D Pitäiskö ostaa v.sin kartonkia ja v.pun vaiko joku neutraali väri mistä nuo tekis? *kädet jo syyhyää alkaa kruunuja tekemään*

Sinistä ja punasta kannatetaan ja kimalletta ja koukerokirjotusta... :p
 
tuutilulla tuo on muuten kumma että kun kiusatut eivät halua tilanteestaan vanhemmilleen kertoa. mun äitikin on kuulemmat usein kysynyt että kiusataanko koulussa taas kun kerran haluaa vaihtaa toiseen vai mikä on. ja mun sisko on sanonut ettei kiusata...
itse vaan aloin ajattelemaan että jotain mätää tässä kyllä on kun itse olen käynyt tämän koulun missä mun sisko nykysin on ja ite tykkäsin kovasti! onneks sitten soitin ja tenttasin sitä vähän jotta asia saatiin ilmi. antoi sitten myös luvan kertoa äidille, ensin kyllä kovasti kielsi.

itse ainakin ajattelisin, että jo sekin helpottaisi vähän oloa kun oma äiti ja sisko tietävät asiasta ja että oma perhe on tukena.

mutta tämän kiusaamisen yksityiskohdista mun sisko ei halua ilmeisesti puhua ja siks ilmeisesti ei halunnu äidille kertoa kun ajatteli että tämä alkaa sitten hirveesti tenttaamaan.
 
tytteli minäkin mietin syitä tähän kiusaamiseen ja ajattelin itsekseni että voi olla että tämä kysinen poika voi pelätä itse joutuvansa kiusatuksi syntyperänsä vuoksi ja sitten onkin päättänyt itse ruveta "kovikseksi"... mutta ilmeisesti aikamoinen tapaus hän on ollut jo koko ala-asteen.
 
tiipii omalta kohdaltani (mitä muistan) ja esikoisen kohdalla oli se pelko jos kertoo niin kiusaajat kostaa sen kovemmin ja elämä on sen jälkeen vieläkin vaikeampaa :/ Poika sanoi mulle ihan suoraan että ei kerro siksi että tietää mun suuttuvan ja soittavan kouluun. Mutta eipä tuossa muutakaan vaihtoehtoa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tuutilulla
Ei ole kettuilua :hug:
Siinä vaan tulis se nimiasia kondikseen, jota kerhossa pähkäilit :D
Juu, juu :D Pitäiskö ostaa v.sin kartonkia ja v.pun vaiko joku neutraali väri mistä nuo tekis? *kädet jo syyhyää alkaa kruunuja tekemään*

Sinistä ja punasta kannatetaan ja kimalletta ja koukerokirjotusta... :p
ok :D *alkaa suunnittelemaan*
 
Minä olin kanssa koulukiusattu.
Se alko, kun olin kehittyneempi kun muut luokan tytöt. Ekaks pojat vaan nimitteli ym. mut sitten alko puristelu, kouriminen ja hiplailu. Lopulta minä koin sen jo melkosen ahdistavaks ja pelkäsin tilanteita jolloin joku luokan poika tuli lähelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä olin kanssa koulukiusattu.
Se alko, kun olin kehittyneempi kun muut luokan tytöt. Ekaks pojat vaan nimitteli ym. mut sitten alko puristelu, kouriminen ja hiplailu. Lopulta minä koin sen jo melkosen ahdistavaks ja pelkäsin tilanteita jolloin joku luokan poika tuli lähelle.
Tuossa toinen kiusaamisen syy:isommat tissit kuin muilla luokan tytöillä :ashamed: Miä oon usein miettinyt juontaako sieltä juuret mun imetysinhoon :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä olin kanssa koulukiusattu.
Se alko, kun olin kehittyneempi kun muut luokan tytöt. Ekaks pojat vaan nimitteli ym. mut sitten alko puristelu, kouriminen ja hiplailu. Lopulta minä koin sen jo melkosen ahdistavaks ja pelkäsin tilanteita jolloin joku luokan poika tuli lähelle.
Tuossa toinen kiusaamisen syy:isommat tissit kuin muilla luokan tytöillä :ashamed: Miä oon usein miettinyt juontaako sieltä juuret mun imetysinhoon :/

Voi muuten olla sama mulla :eek:
Ärsytti suunnattomasti aina ennen ku opettaja tuli luokkaan ja useempi poika kävi puristelemassa. Niitten mielestä se oli tosi hauskaa, eivätkä lopettaneet vaik saivat minut itkemään.
Opettajallekkii siitä sanottiin, mut miesopettaja kun oli ja juoppo vielä, niin turhaahan se oli... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä olin kanssa koulukiusattu.
Se alko, kun olin kehittyneempi kun muut luokan tytöt. Ekaks pojat vaan nimitteli ym. mut sitten alko puristelu, kouriminen ja hiplailu. Lopulta minä koin sen jo melkosen ahdistavaks ja pelkäsin tilanteita jolloin joku luokan poika tuli lähelle.
Tuossa toinen kiusaamisen syy:isommat tissit kuin muilla luokan tytöillä :ashamed: Miä oon usein miettinyt juontaako sieltä juuret mun imetysinhoon :/

Voi muuten olla sama mulla :eek:
Ärsytti suunnattomasti aina ennen ku opettaja tuli luokkaan ja useempi poika kävi puristelemassa. Niitten mielestä se oli tosi hauskaa, eivätkä lopettaneet vaik saivat minut itkemään.
Opettajallekkii siitä sanottiin, mut miesopettaja kun oli ja juoppo vielä, niin turhaahan se oli... |O
:/ minuu ei kyllä puristeltu tai kopeloitu mutta liivien olkaimia selkäpuolelta paukutettiin ja huomauteltiin koko ajan. Sitte vielä se s-vika. Ja just silloin oli nää povipommit markkinoilla (Fox ja Sabrina) Miä oonkin niille haistattanut aikuisiällä piiiitkät pashat vaikka anteeksi ovat pyytäneet (useimmat pojat eivät kylläkään tytöt anteeksi osaa pyytää )
 
Kun oiskii tuota yläosaa vaan kopeloitu, mut yläasteella alko sitten puristelu ja kourinta tonne alakertaankin. Pahinta oli kun pari poikaa piti kiinni ja pari yritti vetää housut alas. Onneks kaverit tuli väliin |O
 
toi kiusaaminen on sitten niiiiin suolesta ja syvältä sieltä!!
toivottavasti tiipiin siskon tilanne paranee koulua vaihtamalla!!

Me käytiin Juhon kanssa shoppailemassa, tai no yhes kaupassa vaan poikettiin. Tarttuhan sieltä mukaan taas pojalle vaatteita.. :ashamed:
Juhon mielestä shoppailu oli vissiin rankkaa, kun kotiin tultiin oli pojalla kova nälkä, ekaks tarjosin pahimpaan nälkään tilkan maitoa ja sitten muutaman luskikallisen sosetta, joi sitten viellä pullon tyhjäks. Puoltoistatuntia oltiin vaan reissussa ja söi ennen ku lähettiin, tosin aikast vähän. hyvähän se on että ruoka maistuu!!

Mut eihän mulla TAASKAAN mitään asiaa ollu, kuhan piti taas vaan jotain kirjottaa, nykyään aika yleistä meikeläisellä :kieh:

Juholla on kaamee vauhti päällä, 5 minsaa ollu tossa lattialla ja nyt se on jo pyöriskelly siellä ittensä ihan toiseen paikkaan :eek:
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :wave:

Milli: Kovasti on Mico äitinsä näköinen.
En tiedä miksi, mut mua joskus oikein ärsyttää kun kaikki sanoo Eeliä vain iskän näköiseksi. On se minunkin aikaansaannos -vaikka en tiedä oisko se nyt kenenkään etu jos äitiinsä tulis :whistle:

Koulukiusaamisesta: Aihe koskettaa nyt vielä tavallista enemmän kun on itsellä lapsi. Omaansa haluaisi suojella kaikelta pahalta jos vaan voisi... Toivotaan että Tiipiin siskosta kasvaa vahva nainen koettelemuksien jälkeen/huolimatta :hug:

Ahdistuspäivä. Avaudun niistä sit tuolla kerhon puolella -jos nyt uskaltaudun vielä sinne kirjottaa *kattoo kerhoa kuin lehmä uutta veräjää* :LOL:

- Susa
 
Tuosta kiusaamisesta... Mua on koko kouluajan kiusattu. Ei tytöt sinänsä, mutta pojat. Tytöistä muutama sen jälkeen, kun mun isoveli ei halunnut seukata niiden kaa enää... :saint:
Mutta siis asiaan. Mun isä on ruottalainen, joten se puoli on aina ollut mun elämässä mukana. Olen ollut hurri koko elämäni (siis mukamas, perheen ainut syntyperäinen savolainen). Ja vielä kun porukat erehtys antamaan tollasen "hurri" nimen... Nyt jälkeen päin muutama on tullut sanomaan, että mähän olenkin ihan kiva tyyppi. Iisalmessa käydessä tekee mieli muutamille näyttää "persettä" välillä :kieh:
Nyt olen kuulema muuttunut niin "koppavaksi", kun musta on tullut eteläläinen (sanoo muutama kiusaaja). Ihan niin kuin mua kiinnostais heidän mielipiteet.
Kyllähän nuo aina jättää jälkensä. Olen huomattavasti epävarmempi ihminen ja mietin aina ensimmäisenä mitä mieltä muut ovat minusta.

Mutta täällä on sinänsä kiva, kun kukaan ei sua oikeasti tunne. Voi kirjoittaa asioista niin kuin ne oikeasti on, eikä tartte "kaunistella" ja miettiä. Kukaan ei täällä tuomitse toista, niin tää on ollut ihan mukavaa. Helppo tutustua uusiin kavereihin tätä kautta... :D
 

Yhteistyössä