LOKAPIRPANAT-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vol.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun ollaan muualla tai meillä on vieraita, poika on oikea aurinko. Mut kotona sit kitistään älyttömästi. Pitäis ilmeisti olla koko ajan jotain uutta ja jännää, mutta ei mulla ainakaan mielikuvitus moiseen koko ajan riitä.
Onneksi mies kotiutuu näillä näkymin ens yönä, että josko se isi sit kelpais paremmin kuin äiti.
Nyt kyllä on onneksi parempi mieli, toista kuin eilen. Mut tällaista tämä on.

taidetaan lähteä rattailemaan, jos sais tuon pojan vielä pienille unille. Lämpöä kyllä taasen riittää.

Heido

katju: täältä sympatiaa.mahtaiskohan mennä ohi sitten kun teidän poika oppii seisomaan?silloin saattaisi löytää teidän kodista vaikka mitä ihmeellistä puuhaa kuten telkkarin:) meillä ainakin jos poika rutisee vie vaikka hänet kodinhoitohuoneeseen ja itse alkaa pestä vaikka pyykkejä niin poika aivan haltioissaan.siellä kun ei niin paljon aikaa vietetä kuin esim.olkkarissa niin ihan on pojalla sellaiset fiilikset kun oltaisiin ulkomaille lähdetty;)

meillä aamupuuron aika kohta..elikkä hauskaa viikonloppua kaikille:)

Pilar: sais tuo poika ensin oppia konttaamaan, niin ehkä sitten seisomaan =).
tällä vkolla yks päivä poika vahingossa konttausasennosta työnsi itsensä istumaan, siinä sitten ihmetteli, että mites tässä nyt näin kävi. Lisää istumaharjoituksia ei kyllä ole sen jälkeen tehnyt.
On paljon helpompaa kun mies on kotona, saa välillä edes vähän huilia.

okei, pitänee kaupoille lähteä ja käydä valokuvat hakemassa. Tiedä sitten mennäänkö mökillä käymään, mies ainakin mieluilis.

Hyviä vkonloppuja kaikille!!!

hello ladies!

Meilläkään ei ole ipana pahemmin konttaillut ja yhtenä päivänä hän sit hoksasi siihen rueta kun olimme tuolla (palaneella) nurmikolla. Sen jälkeen on yhdesti sisällä kontannut, muuten menee edelleen ryömien, ja vauhdilla muuten meneekin!

Seisomaan nousemista harjoittelee kovasti ja naama on sit väärässä kun ei osaakaan laskeutua siitä alas... Seisominen on aika huojuvan näköistä puuhaa ja märistä kollottaa jos putoaa vaikka pepulleen, eipä taida kipeetä käydä mutta säikähtää.

Tänään meilläkin oli oikea draamaqueen; ensin nostin ipanan pois roskiskaapilta ja saman tien siivouskaapilta, no sitten heittäydyttiin mahalleen lattialle itkemään oikein sydäntä raastavasti, välillä kasvot käsiin haudattuna ja välillä katsoi että näettekö varmasti? hassua...

Mitenkäs teillä pilar se pottahomma, malttaako poitsu siinä istuskella vai onko heti lähdössä siitä pois? Minusta jo välillä tuntui että meidän tyttö ei enää yhteistyöhön suostukaan, mutta onneksi tämä meni ihan parissa päivässä ohi ja taas näyttää olevan ihan jees istua potalla.

Silitysrauta kutsuu, en tiedä vastaanko...

Iltaa piu ja muut

meillä maitoa annetaan nokkamukista. Tyttö kyllä tarttuu mukiin itse (yhdellä kädellä), vie sen suuhun ja imee oikein, mutta ei hoksaa kallistaa sitä tarpeeksi ylös että maitoa tulisi. Jos muki on ihan täynnä niin silloin saa juotua itse. Mukista (tuttipullon korkista) olis kyllä hänestä aivan ihanaa juoda, mutta suupielet valskaavat sen verran paljon, ettei sitä tule kovin usein harrastettua. Vaikka kyllä kehitystäkin on vähän jo tapahtunut.

Mitenkä piu teillä? Ja onko teillä muilla tapana antaa maitoa koko ajan juomaksi vai vaan ruuan yhteydessä? Itse en oikeen osaa sitä antaa muuta kuin ruuan kanssa ja muulloin vettä. Mehua ja piimääkin olen vähän antanut makustella.

heippa,

meillä poitsu ei kyllä osaa itse juoda tuttipullosta. Osaa kyllä laittaa pullon suuhun ja kallistaa omaa päätään, mutta tuttipulloa ei. Mukista ei osaa itse juoda. Nyt ostettiin sellainen juomapullo, jossa on pilli. Siitä on muutaman kerran imaissut, mutta ei sitäkään itse pidä.

Meillä juotetaan tuota maitoa aina nukkumaan mennessä. Se ei varmaan oo ihan hirveän hyvä juttu, mutta näin nyt on tehty. Ja muuten en saa maitoa mitenkään menemään. Ruoan kanssa juodaan vettä. Mehu ei maistu vielä lainkaan. Taitaa olla vielä liian makean makuista. Piimää meilläkin on ajateltu kokeilla lähipäivinä.

Meijän poitsu ei kanssa jossain kohtaa suostunut oikein istumaan potalla, mutta meilläkin se vaihe meni jo ohi. Nyt lukee innoissaan kirjaa. Meillä onnistuu tuo potalle kakkaaminen aina aamuisin, muuten en oo oikeastaan edes istuttanut siinä, ettei vaan tuu mitään kammoa... :)

Me ollaan taas täällä anoppilassa ainakin tämä viikko, joten katotaan miten hermo kestää :)

Hei!

Mies tänään kotona ja nyt noi ukot lähtivät asioille, jotta minä saan "levätä". No joo, paikat on kuin hyrskynmyrskyn joten pitäis niitä laitella. Mutta toisaalta, mulla on yks romsku niin herkullisessa kohdassa menossa, että tekis mieli mennä pitkälleen ja lukea... no, ehkä muutaman sivun =).

Poika on nyt haronut oikeaa korvaansa monta päivää ja tänään mies käyttääkin häntä lääkärissä tarkistuttamassa korvat. Toivottavasti ois väärähälytys. Sit joka aamu kun poika herää hänellä on nenä tukossa?!!. päivällä ei sit mitään. Mitäkähän sekin tarkoittaa...

Piulle: meillä poika saa maidon rinnasta eli siis imetän. Nokkamukista hän juo aterioilla vettä. Ja sama homma kuin gaian tytöllä eli itse osataan muki ottaa ja suuhun laittaa, mutta kallistus on vielä hakusessa. Yks ilta olin pojan kanssa rattailemassa ja selkänoja oli puoli-istuvassa asennossa. Kesken matkaa tarjosin pojalle vettä nokkamukista ja kun hän oli juonut aloin laittaa mukin pois. No siitähän huuto alkoi, joten annoin mukin pojalle kokonaan ja jatkoimme matkaa. Poika oli sen verta kenossa asennossa rattaissa, että sai itse juotua vettä mukista... sitä olikin kiva sitten ottaa suu täyteen ja purskuttaa kaikki pois suusta ja toisella oli hauskaa. Oli herra sitten pikkaisen märkä kun kotiin tultiin =). Piimää täälläkin aiotaan tällä vkolla kokeilla, josko jo huomen aamulla. saa nähdä mitä toinen siitä tuumii.

Pakko kertoa, vkonloppuna olimme kaupassa ja siellä oli aikalailla samanikäinen poika kuin meillä, oikea pellavapää. Mut se asia mikä pisti silmään oli se, että tämä poika oli tosi ruskettunut, siis oikein kunnolla. Vähänkö tuntui karseelta. Ei tietysti ole minun asia, mutta kun olen ymmärtänyt että näin pieni ei saa olla auringossa ja itse olen tehnyt kaikkeni, että meidän poika ei ole auringossa ollenkaan. Tämä kaupassa ollut poika oli sitten viettänytkin aikaa auringossa oikein kunnolla =(.

No joo, lähden keittämään pottuja ja sit kyllä luen ne hekumalliset sivut kirjasta pois, jottei koko aikaa kummittele mielessä ;). Moido!!

pitää laittaa tosta aurinkosta olosta nopeasti. Eli meilläkään ei oo poika saanut oikeastaan yhtään aurinkoa. Oon yrittänyt aina kun vaan mahdollista niin pitää varjossa. Poika onkin aikamoinen kalkkilaivan kapteeni eli ei ole edes päivettynyt yhtään. Terkkari sanoikin viime käynnillä, että "tämä poika ei kyllä ole saanut yhtään aurinkoa." En sitten tiedä oliko se terkkarilta hyvällä vai pahalla sanottu kommetti. Jotenkin vain otti korvaan.

P.S. En kyllä itsekään oo ollu yhtään aurinkossa... :)

Ei ollut poijalla korvissa mitään, onneks! Kohta kyllä ei ilkeä enää samaisesta asiasta lääkärissä käydä, kun ollaan niin usein niitä korvia käyty näyttämässä. Mutta toisaalta parempi katsoa kuin katua.

Niin, vkonloppuna hain ne valokuvat (566kpl) ja kyllä oli vaikea uskoa, että meidän poika on oikeasti ollut joskus niiiiiin pieni, kyllä oli kirppu syntyessään :). Nyt sit pitää hommata valokuva-albumeita ja saada kuvat järjestykseen.

Okei, ukot on ulkona kiikkumassa, taidan mennä messiin, moiksis!!

heipä hei!

gaia: aika hakusessa ollaan pottailun kanssa.joka ruoan jälkeen sitä yritetään eikä mitään saalista.no kyllä sinne joku päivä jotain lirahtaa:) poika viihtyy siinä sitten alta puoli minuuttia.parempi sekin kuin ei mitn..

katju: sama täällä ei poikaa olla ikinä auringossa pidetty siis tahalteen eli aina hattu päässä ja vaunuissa kuomu jne..olen kyllä koittanut poikaa suojata mahdollisimman paljon auringolta.on kyllä aika outoa että joku pikku pilttiänsä uskaltaa auringossa ruskettaa.no kukin tavallaan..
hei meilläkin tapahtuu tota korvien hieromista.mutta se ilmeiseti johtuu kuitenkin siitä että poika väsy ja repii tällöin tai siis hieroo omia korviaan..

piu: meillä osaa ainoastaan makuulteen juoda iltamaitonsa itse.ei juo nokkamukista ollenkaan kun ei osaa eikä suostu.(olen kokeillut 4 eri mukia:)
mutta lasin reunasta sitten ollaan vaan juotu.

meillä nyt kokeiltu viilin syöntiä tai siis niiden viilisten.mitäs muuta voitaisiin kokeilla?piimää ,raejuustoa,tavallista juustoa ja jugurttia ilmeisesti?

meillä neuvola keskiviikkona.kivaa!

eipä muuta äkkiä salkkareita kattomaan:)

Täällä kans on sekä äitee että tyttö oikeita superblåndeja tukkaa ja ihoa myöten... Voi, niin on tuttu tuo tunne ettei tiedä onko neuolan kommentit tarkoitettu hyväksi vai pahaksi! Meidän "oikea" täti hoitaa toista virkaa jonkin aikaa ja hällä on sijainen, joka on juuri tällainen jonka kommentteja saa aina sit kotona miettiä että mitäköhän se sitten loppujen lopuksi tarkoitti... Tule takaisin OikeaTäti!!!

Ipana esittää minulle olevansa niin tyytymätön ja avuton että! Olin taas klo 7.45-14.30 papalle kuskina ja kotiin tullessani tyttö katsoi ovelle että "kas, sinäkin tulit" ja saman tien alkoi ininä että ota syliin tai katsopas minua ja sama jatkuu koko ajan... Kysyin ukolta että onko se ollut koko ajan tällaista kitinää niin ei kuulemma ole. Saapa nähdä minkälaisia on sitten ne hoitopäivien illat, huoh jo valmiiksi! Nytkin pitäis jo kiireen vilkkaa mennä prouvalle kaveriksi.

Niin, tosta iltamaidosta. Mäkin olen antanut aina iltatissiä ennen nukkumaan menoa, toissa iltana mies veikin puuron jälkeen makkariin, antoi nokkiksesta kylmää maitoa ja laittoi tytön sänkyyn. Sinne simahti. Eilen tein minä saman ja sänkyyn simahti. Olin ajatellut että kokeillaan iltatissin pois jättöä sitten joskus kun päivähoito on jo tuttua puuhaa. Taidan kuitenkin olla nyt tarjoamatta nukkumaan mennessä, mutta annan jos menee ihan itkuksi...

Koita "kestää" emmu, kyllä viikko anoppilassa joskus loppuu, kyllä on sitten suloista päästä omaan kotiin!!

Huomenta!

Outoa olla hereillä jo tähän aikaan, kun yleensä nukutaan lähemmäs yhdeksää, mutta nyt poika on muutamana aamuna herännyt jo ennen seitsemää, näinköhän tulee rytmin muutos??! No pitää itse sit aikasempaan mennä illalla nukkumaan, jotta aamulla jaksaa olla ylhäällä. Onneks sinkkuelämä loppuu ;). Nyt laitoin pojan omaan sänkyyn, että josko ottais ekat torkut, saapi nähdä.

Annoin tänään ekaa kertaa pojalle piimää, ilme oli verraton. Ei tainnut makuhermoja piimä hivellä. Puurokin peräti meni kaikki alas, kapinoinnin jälkeen. Näyttää siltä, että poika (varsinkin puurojen kohdalla) aluksi aina kapinoi, mutta sitten vähän ajan päästä syö kuitenkin suht ok. Monesti se tosin vaatii jonkun lelun, joka vie sitä huomiota pois... ja tässä asiassa pehmolelut ei sitten luonnollisesti ole kauhean hyviä. Puurossa ois kaikki tyynni.

Meillä pojkarna tais oppia istumaan nousun sitten. Nyt aamulla keittiön lattialla tupsahti istualleen ja eilen oli ukin luona tehnyt saman. Aika verkkaiseen kyllä moista taitoa harrastaa.

Jep, meilläkin on huomenna neuvola, jänskättää noi mitat. Mitenkähän PAljon tuota painoa nyt on, ainakin sylissä kantaminen alkaa ottaa voimille :(.
Pitääkin alkaa kirjoittamaan listaa kysymyksistä mitä neuvolatädiltä kysyä. Nyt kun siellä käydään niin harvoin, on paljon asioita jotka pohdituttaa.

Jeps, eikun Hauskaa päivän jatkoa kaikille!!!

huomenta,

meillä oli viime yö kaikkien aikojen paras. Ja sen kyllä huomaa siinä että äiti on ihan täynnä virtaa ja taisin nähdä ensi kertaa unia sitten 9 kuukauteen :) Laitoin poitsun nukkumaan klo 20 ja heräs ekan kerran vasta klo 5.30. Aika hienosti meijän poitsulta, joka on tähän asti ollut sellainen että yöllä pitää käydä muutaman kerran laittamassa takaisin nukkumaan. Taisi tää anoppilaan tulo olla sittenkin hyvä idea ;)

Katju: Meillä on lämpimän ruoan kanssa tollasta samanlaista kapinointia. Se alkaa yleensä siitä kun laitan ruokalapun kaulaan ja rupean pulahtelemaan ruokaa viileämmäksi. Siitä alkaa sellanen pieni kitinä ja ensimmäistä ja toista lusikkaa on aika vaikea saada suuhun. Jollain pitää aina hoikutella. Sitten yleensä kun saa ruokailun alkuun niin sitten sujuu tosi hyvin.

Meillä on tuo 10 kuukautisneuvola vasta kuukauden päästä. Poitsu on silloin jo 10½ kk, mutta en tiedä miksi se neuvolatäti aina vedättää sitä aikaa niin pitkälle. Nyt näyttäis kyllä siltä että poitsu olis saanut vähän paremmin painoa. Laittakaa sitten mittoja kun saatte selville, niin tietää vähän että minkä kokoisia kymmenkuisia sitä on.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa. Tänään ajattelin antaa poitsulle vähän viilistä välipalaksi. Katsotaan maistuuko se. Mustikkarahka oli eilen ainakin äärettömän hyvää.

heippa!

ihanaa että muidenkin vauvat tarvitsevat hieman houkutusta syömishommissa:)meillä aina joku tavara/lelu jota ilman poika ei suutansa avaa.tosin jos joku muu syöttää kuten kummitäti tai anoppi ni kyllä poika ilman leluja syö:(
tänään neuvola kirjoittelen sitten lisää..
mulla on muuten enää 1,5vk lomaa:(

Hei!

Neuvolassa käyty. Oikeasti ei nyt 10kk neuvolaa meillä olisi ollutkaan vaan seuraava olisi ollut vasta 1v neuvola, mutta koska viimeksi oli sijainen, ei hän tätä tiennyt. Joten tämä käynti oli vähän sellainen sieltä täältä... näin tämä meidän neuvolatäti siihen ainakin suhtautui =(, muutenkin hän tuntui tosi leipääntyneeltä ja väsyneeltä koko hommaan, pah!

No anyway, poika on kehittynyt ja kasvanut ihan hyvin, pituus oli 75,5 cm ja paino 10,9kg, hitaasti tasoittuu nuo mitat, hyvä niin. Pyysin tätiä multa sen hempan katsomaan ja sitten sanoin että voisitko ottaa varovasti, kun vähän kammoan koko juttua, niin tämä siihen venytellen sanoi "no jooo", siis ihan kuin hän olis miettinyt, että ottaako varovasti vai ei. No, hemppa oli hyvä 129 eli jostain muusta se väsy johtuu, nyt viime aikoina kyllä on ollut pirteämpi olo.

Emmu; tosi hienosti teillä tuo yksi yö on mennyt, kuis seuraava?. Meillä viime yö oli sitten se tähän astisen eloksen paras yö. Poika nukahti klo 21.00 ja eka kerran itkaisi klo 5.50... tutti suuhun ja sitten nukuttiin täysin vähän jälkeen kahdeksaan. Siis yöllä poika ei kertaakaan itkenyt eikä muuta. Minä kyllä jossain vaiheessa kävin yöllä katsomassa, että onko kaikki ok, kun sitä on niin tottunut ravaamaan pojan luona monesti. Mutta siellä se pikku-ukko tuhisi ja nukkui =))).

jaahas, vois kirjoittaa vaikka mitä, mutta kun poika nyt nukkuu päikkäreitä, niin rupean lukemaan kirjaa... moido!!

moro!

meillä oli neuvola elikkäs mitat 72,2cm pituutta ja painoa 8680g.hyvä oli poika kivasti kasvanut:) kirjoittelen myöhemmin nyt äkkiä päiväunille kun mies ja poika mummilassa:)

heippa,

Katju: mitäs menin kehuskelemaan ;) Viime yö oli sitten tosi levoton ja poitsu heräs ihan kunnolla kolmen aikaan kun täällä ukkosti. Nukahti sitten kyllä ja annoin nukkua vieressä... :) Sama juttu oli mullakin silloin hyvänä yönä, että heräilin tarkastamaan onko kaikki kunnossa, kun nukkui niin hyvin. Ja mietin yöllä, että nyt on varmasti poika tulossa kipeäksi kun nukuttaa niin... :) Siis ikinä ei voi olla tyytyväinen!

Meillä on nyt tällä hetkellä ihan suosikkijuttu tuo keinuminen. Ollaan käyty kaikki kaupungin puistot katsastamassa. Poika nauttii ihan älyttömästi keinumisesta ja intoilee ja kiljuu hymyssä suin kun näkee keinun. Harmi kun asutaan kerrostalossa niin ei saada itselle keinua. Kokeiltiin sellaista pientä liukumäkeäkin tänään ja sekin tuntui hienolta.

Nyt pitää mennä nukuttamaan poitsua.

Emmu; saapi nähdä millainen yö meillä ensi yö, vielä en liputa voitonriemuisana tms. Nämä yöt kun vaihtelee niin mahdottomasti.

Pakko tuota keinumista kommnetoida. Eilen olimme pojan kanssa leikkikentällä ja annoin toisen nurmikolla ryömiä. Sitten yksi äiti laittoi oman poikansa vauvakeinuun ja kun meijän poika sen huomasi, hän lähti kauhealla tohinalla kiikulle päin. Minun piti poika jo käydä pois hakemassa kun oli kiikun alle menossa. Laitoin kauemmas maahan ja sama homma, kiikulle päin suunnisti. Pakko oli sitten ottaa syliin, kun toinen olis ollut siellä kiikun alla ja siitähän tuli huuto, poika rauhoittui vasta kun tämä äiti otti oman poikansa kiikusta pois ja minä laitoin meidän herran kiikkuun... sitten oltiin niin tyytyväisiä jotta. Eli omaa tahtoa riittää ja kun vielä ei ymmärretä, että omaa vuoroa pitää odottaa, niin kiva kiva.
Meillä on täällä sisällä kanssa kiikku (puinen/kankainen), mutta se ei ole niin kiva kuin ulkona.

Taidan lähteä kaakaolle. Hyviä öitä kaikille ja mahd. levollista unta!

kääk meillä nukuttiin todella huono yö.poika heräsi varmaan 8 kertaa.laitoin pojan tuntia myöhemmin nukkumaan elikkäs kahdeksalta koska meillä taas nukutaan aamulla 40min,päivällä 40min ja iltapäivällä 40min.nyt oli ainakin viikon niin että poika nukkui aamulla 40 min ja päivällä 2h putkeen ja sitten yöunille klo.19.tänä aamuna klo.5.00 herättiin. normaalisti herätään klo 6.30.voi pieru.eilen ja edellis päivänä kräninää ja päiväunien jälkeen kauheaa huutoa kun väsyneitä ollaan kun ei nukuta.nytkin tossa kiukuttelee.
tarvii sitten vaan olla antamatta nukkua niitä kolmansia unia.

keinumisesta..meidänkin poika tykkää siitä ensimmäiset 10 sekuntia sitten häntä alkaa pelottaa..

anteeksi tää vali vali kirjoitus.nyt menen leikkimään pojan kanssa.

Yhteistyössä