LOKAPIRPANAT-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vol.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auts, meilläkin pilar pää pojalla kopsahtaa milloin mihinkin ja aina on kuhmu päässä =(.

Oltiin koko sakki kaupungilla tässä päivemmällä. Poika matkarattaissa tykkäsi seurailla maailmaa. Minä niitä vaatteita metsästin itselleni ja pojalle ja mitään en kummallekaan löytänyt, arg! Ensiksikin, pojille on paljon huonompi vaatevalikoima kuin tytöille, miksi??! Ja kun se lupas superhellettä vkonlopuksi, niin sekin asettaa aikamoiset kriteerit. Sit itselleni en löytänyt yhtään sopivan tuntuista rättiä, alkoi jo masentamaan. Kaapissa vaatteita olisi, mut kiristävät, pyäh! Ja siihen ei kyllä auta se, et piti äsken keksiä mussuttaa. Minä en kohta ollenkaan lähde mihinkään juhlin...

Meillä on metsästetty hyppykiikkua pojalle, kun neuvolassa sitä suosittelivat, kun poika ei oikein jaloilleen varaa. Mies vain jää aina jahkaamaan kiikun oston kanssa, joten pitänee yksin käydä se ostamassa. Ois meillä tuo kävelytuoli, mikä neuvolassa sanoivat käyvän yhtälailla, mut eipä tuo poika ole tuolin syvintäolemusta oivaltanut. Enemmän häntä kiinnostaa tuoli itsessään. Sitä pitää tutkia ja tiirailla, mut liikkeelle se ei lähde =).

Muuten tykkääkö teillä vauvat leikkiä millaisilla leluilla? Meillä poika on selvästi poika. Autot on nyt in. Niillä tykkää leikkiä ja päristellä ja niille höpötelläänkin. Taitaa tulla pojasta automiehiä, niinkuin isänsäkin.

okei, eipä tässä muuta, tsau!!

Minä täällä taas, yksinpuheluksi menee...

Siis nää helteet, huh huh! Ei ole hyvä olla ulkona, eikä sisällä. Yöt tulee vain pyörittyä sängyssä ja päivällä ei jaksa mitään tehdä. Poikakin aikasta nakusillaan ompi.

Eilen olimme juhlissa ja poika yllätti todellakin. Etukäteen vähän pelkäsin, että mitenkähän menee kun siellä on paljon vieraita ihmisiä ja toinen vierastaa. Mut poikapa oli oikein tyytyväinen ja höpötteli omiaan. Ainoastaan yhtä tätiä vähän vierasti. Kun huomasi, että pojalla kaikki on ok, niin sitä itsekin rentoutui. Mukavaa oli ja syödäkin sai kunnolla, tosin helteet vähän veroitti ruokahalua, mutta kuitenkin...

Tälle vkolle olis hommia vaikka kuinka paljon, mut saapi nähdä, et saako mitään aikaiseksi. Mansikoita kyllä pitäis ehdottomasti käydä keräämässä, ennenkuin menevät pilalle. Pojalle tekis mieli mansikkaa antaa, mutta itse olen sille allerginen (vaikka välillä syönkin), joten en anna sit ainakaan alle vuoden ikäisenä. TOIVOttavasti miehen isä TAJUaa asian myös. Hänelle vkon loppuna just sanoin tuosta mansikasta, kun hän on kaikkea toiselle tuputtamassa, mut jotenkin tuntuu, että hän ajattelee minun vain touhottavan turhasta... No, mut jos vastoin minun sanomisia tekevät, niin myrsky nousee ja mulla jos käämit palaa, niin oksat pois... grrr!

Muuten eilen juhlissa huomasin, että pojalle oli alas puhjennut kahdeksas hammas. Koko ajan olen ylähammasta odottanut puhkeavaksi, joten yllätys olikin siellä alhaalla. Hirveän huonosti poika antaa suuhunsa katsoa, joten en tiedä mikä siellä suussa loppujen lopuksi on tilanne.

Jep, poika alkaa lattialla hermostua, joten menoksi...

moikka!!!

täällä tuntuu todella hiljaista olevan mutta kait kaikki jossain "kärsii" näistä helteistä:D juu meilläkin katju yöt yhtä pyörimistä ja kärsimystä koko perheellä.

me kokeiltiin tota mansikkaa ei siitä tullut mitn oireita.ostin kaupasta vauvojen mansikkasosetta.
pojalle tulossa myös lisää hampaita.nyt noi yläetuhampaat.ien sinertävä ja poika muutenkin tosi kärttyinen.
eilen käveli ekan kerran "puita pitkin"..harmi kun kaikki tulee samaan aikaan hampaat,"kävelyt" ja helteet.kaikki verottaa noita yöunia.
nyt poika nukkuu ulkona.ei nukuta ulkona yleensä kuin noi aamun ekat päikkärit koska päivisin nukkuu paremmin sisällä kun makuuhuoneessa viileää..mutta nyt ihanasti tuulee ulkona niin pojalla kivempi siellä..

eipä meillä ihmeempiä.voi kun helteet vähän hellitäisi..moikkis!

moikka!!missäs kaikki mahtaa olla???no kait te sieltä joskus palaatte missä kaikki sitten lieneekin???

meillä tänään herätty klo 5.30..nykyään nukutaan "vasta" klo 19.30-20.00.ja tästä johtuen herätään sitten myös aiemmin..mä en käsitä aina mitä vauvat oikein touhuaa.meidän poika on aina nukkunut pidenpään mitä aiemmin saanut unen päästä kiinni.nyt kun hän sitten "vasta" saa unta seitsemän jälkeen niin sitten herätään myös näin aikaisin..ei auta tarvii äitin vaan aiemmin nukkumaan mennä..

meillä tuli se yläetuhammas.yösyömiset loppui heti kun hammas putkahti..mikä on hyvä näin koska muuuten oltaisiin sitten vaikka väkisin ne lopetettu kun miehellä alkaa kesäloma..

miten katju teidän yösyömiset???

katju noista häävaatteista muuten..munkin pitäisi löytää ittelleni jotain ystävän häihin.ei tuu olemaan helppoa..mä en koskaan mitn kivaa löydä.
ja inhoan sitä sovittamista.argh..

poika tanssii telkkarin edessä.söpöä.meillä musakanavat pyörii pitkin päivää ja poika jammailee:)

no niin kait mun täytyy alkaa pojalle kohta puuroa keittämään.heippa!

Kotona ollaan. Oltiin vkonloppu mun vanhemmilla. Perjantaina tuli sit käytyä mansikat keräämässä ja sit pakastettua. Kyllä siinäkin oma hommansa on, mut hyviä oli =).

Pilar; meillä se yksi yösyönti on ja pysyy =((. Tosin nyt ei olla sitä yritettykään karsia, kun nytkin kun oltiin vkonloppu muualla, niin ei viitsi ruveta poikaa huudattamaan. Mieskin tulee ja menee niin, että tuntuu ettei sitä sopivaa aikaa tuohon yösyönti vieroittamiseen löydy. Ja yksin en moiseen hommaan ala. Nytkin kun kotiin tultiin, niin mies lähti samoilta sijoiltaan yön yli kestävälle työmatkalle...

En ymmärrä miksi tuo vieroittaminen ei vois olla yhtä helppoa yöllä kun se on päivällä. Normaalisti imetän poikaa jokaisen aterian jälkeen päivällä, mut nyt en ole imettänyt välipalan jälkeen eikä poika ole ollut siitä moksiskaan..

Meilläkin musakanava pyörii päivällä aika paljon, poika ei jammaile musan tahdissa, mut tiettyjen kipailen kohdalla jää videota tuijottaan. Nyt on kova hitti Pussycats dollsin video Buttons, sitä toinen silmätarkkana katsoo, miksiköhän???!! =D.

Jep, yrittänyt olen tuota poikaa saada nukkumaan, ei ole tänään vielä nukkunut minkään valtakunnan päikkäreitä.

Ihanaa muuten kun ei ole niin kuuma, nyt on hyvä.

katju: ymmärrän ettei yksin "jaksa" vieroittaa siitä yö tissistä.helpompi jos mies tukena ettei itse antaisi periksi ja päivällä saisi itse nukkua univelkoja jos mies olisi vauvan kanssa.

tosta pussycats dollssista vielä meijänkin poika tykkää siitä vanhemmasta biisistä ja tuijottelee sitä aivan innoissaan:D iskä myös siinä vieressä
kuolaamassa:D

nyt meijän tarvis pojalle saada se välipala päivärytmiin.nyt hän se olisi sinne jonnekkin hyvä sujauttaa kun poika menee myöhemmin nukkumaan..elikkäs ajattelin klo.17.00 jos siihen väliin saisi sen..huomenna kokeillaan..

no niin menen poikaa katsomaan joko olisi herännyt.

Tervehdys täältäkin!

Tyttönen ryömii vauhdilla ympäri taloa ja on nyt ruennut sängyn päällä notkumaan konttaus asennossa ja puoli vahingossa lähtee istuma asennosta ryömimään. Taitaa enteillä konttausta?

Hampaita ei vaan näy eikä kuulu! Välillä tuntuu että siellä aivan varmasti joku nökönen on kun hän purra rouskuttaa käsivarresta sellaisella voimalla että melkeen mustelmaa pukkaa, muttei siellä kyllä mitään näy. Mihin asti tää hampaiden tulo voi mennä, onks teillä tietoa?

Meillä näyttää siltä, että yötissistä oltaisi päästy/pääsemässä eroon. viikko sitten keskiviikon vastaisena yönä en antanutkaan tissiä totuttuun tapaan, vaan nokkamukista maitoa. Tyttö jatkoi unia äitin ja isän sängyssä, kuten tissin jälkeenkin tapana oli. seuraavana yönä annoin nokkamukista vettä ja tyttö itkeskeli tunnin verran välillä rauhoittuen. Nokkamuki ei meinannut enää kelvata millään (menin hädissäni vaihtamaan siihen veden tilalle maitoa) viimein sitten tunnin itkeskelyn jälkeen otti nokkiksesta huikat ja siellähän olikin sitä korviketta... hän jatkoi tyytyväisenä unia.

No seuraavana yönä hän taas heräsi totuttuun aikaan ja otin suoraan keskelle nukkumaan enkä tarjonnut vettä vaan tutin ja jatkoi pian unia. ei itkenyt vaan makoili hetken silmät auki ja simahti. Nyt kolme viimeistä yötä on menneet niin että olen antanut tutin ja aamuyöstä vettä, en ole edes sängystä nostanut syliin juomaan vaan hän on mahallaan pötköttänyt ja pää pystyssä juonut. Pinnis on hilattu ihan ison sängyn viereen josta pitää välillä hyväillä selkää.
Toivottavasti tässä nyt päästäisiin näin helpolla että kahtena yönä vähän rääkymistä. Meillä ei ollu mies kotona ensimmäisenä "huudatus"yönä ja hyvä olikin kun hänen "tukensa" on aikaisempina kokeilu kertoina ollut "onko sitä pakko huudattaa, anna sille tissiä" tyyppistä unista örinää...

pilar, tuli mieleen tuosta välipalan annosta et jos ei tuo nukkuma ajan muutos takaa välipalan menekkiä voisko kokeilla sellaista että vähän pienentää aamupuuron ja ensimmäisen aterian annoskokoa, josko tulis aikasemmin nälkä?

...sekavaa sepustusta aamutuimaan terveisin gaia

Moi!

Eipä ole tullut hetkeen kirjoiteltua, mutta on ollut niin paljon kaikenlaista säpinää ja menoa, kun mieskin on ollut viime viikot lomalla, ettei ole paljon tullut koneella istuttua.

Meillekin alko nyt vihdoin ja viimein tulla sitten hampaita! Kauanhan niitä on jo odotettukin ja nyt niitä onkin tullut sitten oikein rytinällä. Reilu viikko sitten putkahtivat päivän välein molemmat alaetuhampaat ja pari päivää siitä toinen yläetuhammas. Tänään sitten oli tullut läpi toinenkin hammas ylös eteen. Eli voitte uskoa, että on pientä miestä vähän kiukuttanut, mutta josko se nyt tästä helpottais!

Meillä ei onneksi ole noita yösyntejä ollut enää sen jälkeen, kun poika alkoi nukkua 2,5kk:n iässä yöt heräämättä. Kovasti olen odotellut, että milloin heräilyt alkaa uudelleen, kun kaikki silloin sanoi, että ootappa vaan muutama kuukaus... mutta ei ainakaan vielä ole tilanne (onneksi) muuttunut miksikään.

Päiväunet ovat lyhentyneet nyt viimesen kuukauden aikana selvästi. Kahdet unet vielä ottaa, mutta monesti toiset ei kestä kuin puoli tuntia, eikä nukahda uudelleen enää millään, vaikka huomaa, että vielä väsyttäisi.

Täälläkin musiikkikanava on kova sana. Selvästi huomaa, että poika tunnistaa jo monia usein tulevia kappaleita ja keikuttelee siinä sitten itseään joko mun sylissä tai lattialla istuen, joskus tukea vasten seisoenkin.

Muksaa heinäkuun jatkoa!!!

Voi taivas, että olen kateellinen teille joilla vauva nukkuu yönsä hyvin. Meillä ei nukuta ja viime yö oli kyllä pohjanoteeraus, siis ihan kaamea yö ja tietty minä yksin pojan kanssa. Nyt olen ollut koko päivän ihan masentunut, kun tuntuu ettei meillä nuo yöt parane sitten millään, vaan päinvastoin.
Ja sitten vielä sekin, että en saa tuota poikaa millään päikkäreille, eilenkin nukkui vain yhet unet. Ei kai hän nyt vielä siirry yksiin päiväuniin ??!
En tiedä, voi hammasta tehdä, kun itkee ja kitisee. Suuhun ei vaan anna katsoa, enkä kyllä sormia sinne uskalla laittaa, ne kahdeksan jo olevaa hammasta ovat meinaan älyttömän terävät.

Kunhan mies tulee tänään kotiin, niin kyllä on tiukan keskustelun paikka. Pakkohan tässä on nyt joku tolkku noihin öihin saada ja muutenkin. Saapi kyllä noita reissujaan rajoittaa. Hyvä kun ei ole just nyt kotona, sais muuten rapiskaa ja kunnolla, oon sen verta huonolla tuulella, grr!

No, jotain positiivista; meilläkin poika sängyssä ottaa konttausasennon ja joskus ihan lattialla. Siinä sitten pylly pystyssä vatkuttaa, hassun näköistä =).

Gaia; ihan kuin mulla olisi joku harmaa mielikuva siitä, että jos 1.5v ikään mennessä ei ole hampaita tullut, niin sitten asiaa aletaan tutkia. Voin olla väärässä, mutta siihen nähdenhän, teillä vielä kerkiää monet hampaat tulla.

Jep, et tällaista täällä....

Hei!

Eilinen viesti oli aika takakireä, tänään on fiilikset onneksi paremmat.
Poika huuti ja kitisi eilen lähes koko päivän ja illalla annoin suosiolla nestemäistä panadolia. Vähän ajan päästä poika oli kuin eri ihminen, rauhallinen ja hyvällä tuulella... siis oma itsensä. Eli jotain kipuja toisella oli ollut, siksi edellinen yökin oli ollut karmea, eikä päiväunista tullut mitään. Ehkä se sit on se hammas.
Nukkumaan kun poika laitettiin, niin nukahti melkein samoin tein, kun yleensä touhuaa vähän aikaa sängyssään.

Eilen kun mies kotiutui, sovittiin, että ens yönä poika saa maitoa vasta klo 6.00. No, yöllä neljältä sitten alkoi se tuttu maitohuutelu. Sylittelyä, silittelyä, vettä ja hetkeksi viereen... näin saatiin kaksi tuntia menemään. Sitten kuudelta imetin ja poika omaan sänkyyn. Sinne nukahti ja nukkuikin levollisesti. Ens yönä sama homma, toivottavasti jossain vaiheessa tuottaa tulosta.

Sitten vielä "hauska" juttu. Illalla kun poika oli jo mennyt nukkumaan, mies tuli minun luokse ja oli että jes jes. Minä että mitä... meidän jääkaappipakastin oli sanoutunut työsopimuksestaan irti ilman varoaikaa. Ei muuta kuin pakastimesta perjantaina kerätyt mansikat äkkiä kylmälaukkuun ja muut pakasteet kasseihin ja mies matkaan. Lähti viemään porukoittensa pakastimeen pakasteet.
Siis eihän tässä mitä. Normaaliahan se on, että laitteet ajan myötä hajoaa jne, mutta kun tuo meidän jääkaappipakastin on ollut meillä vasta keväästä asti. No eikun uutta tilalle...

Nyt vihdoinkin aamuteelle, kun mies toi maitoa, jeah!

moikka!!!

hyvä katju nyt et anna pikku äijälle periksi!!!kyllä se oppii kohta että tissiä vasta aamulla!!!joskus kun ollut huonoja öitä/päiviä pojan kanssa tuntuu että kaikkien muiden vauvat vaan niin hyvin nukkuu ja syö ja päiväunillekkin vaan niin kivasti nukahtaa.sitten toi oma kullan muru yllättää ja nukahtaa päiväunille ja yöunille niin nätisti että hups vaan:)

meilläkin noi hampaat kiusannut.on nuhaa ja masu kova tai löysä jne..kamalasti poika kuolaa.edellis yönä itki 1,5h..no kyllä se tästä taas..

kui monet päikkärit teillä katju nukutaan???

Pilar; meillä nukutaan kahdet päikkärit. Tosin nyt tässä välillä jänskätän että yrittääkö poika siirtyä vain yksiin uniin (TOIVOttavasti ei), kun välillä ei aamupäikkäreille millään suostu. Nyt ihme kyllä nukahti aika nätisti, kun eilen ei sit millään.

Hei, meillä on pojalla muuten ollut kans vähän nuhaa, eikä kyllä mieleen tullut että vois hampaasta johtua, mut siitäpä se ehkä johtuu.

Pilar jos teillä poika on kovinkin kipeän oloinen, niin kannattaa särkylääkettä antaa, sitä voi vain kuvitella miten kipeää tekee, kun ikenen läpi puskee hammas, auts!

Nyt taidan lähteä sängylle lukemaan kirjaa. Heido!

p.s juu tiukkana nyt yritetään olla tuon yösyönnin kanssa =)))

katju: juu olen noita suppoja antanut ja nestemäistä panadolia.pelottaa kun anoppi pelotteli että" vauva on kohta niistä riippuvainen" ollaan annettu silloin kun tarve eli esim.kuukaudessa kerran tai kaksi..helvetin anoppi:D
mulla tuli siksi se nuha jutska mieleen kun ei muuten kipeän oloinen ole ja just sattumalta pukkas nuha kun hammaskin.vauva parka:(
meillä nukutaan 3 päiväunet ja nyt kun pojalle tulee hampaita ei meinaa millään nukahtaa viimesille p-unille.yleensä nukahtaa kun vaunuihin laittaa tai sänkyyn vaan.nyt vaunuissa saa kamalia raivareita.olen sitten vaan ajatellut että ei nukuta sitte jos ei nukuta..

aamulla nukahtaa vaunuihin heti..päivällä sänkyyn heti ja iltapäikkäreille ei meinaa millään ruveta vaikka kuinka jo raukkaa väsyttää.vauvat vaan niin sekasin joskus:D

Meille lääkäri sanoi, että jos vauvalla on selkeästi kipeä ja paha olla niin kyllä särkylääkettä voi antaa ihan useampana päivänä peräkkäin. Lääkäri vielä suositteli käyttämään ennemmin nestemäisiä särkylääkkeitä kuin suppoja ja meillä ainakin nestemäinen tehoaa paljon paremmin kuin suppo.

Neuvolassa taas täti tokaisi, että särkylääke ei ole unilääke. Minä vain, että en minä sitä siksi lapselle annakaan, että nukkuisi vaan jotta toisen ei tarvitsisi sydäntäraastavasti huutaa, kun sattuu.

Minä annan lääkettä, kun siltä tuntuu. Tosin aika harvoin on (onneksi ja koputan puuta) tarvinnut sitä antaa.

Muuten ulkona on ihan syksyinen ilma. Vettä sataa ja on viileää. Mullakin on villasukat jalassa... ei viime vkolla moisia tarvinnut =)

Okei, nyt pitää laittaa tätä huushollia ojennukseen. Mies tulee porukoittensa kanssa kohta tuotaa uutta jääkaappipakastinta, jei!

Nostellaan, jottei ihan kartalta tiputa.

Yleensä tähän aikaan ollaan meillä vielä koisimassa, mut nyt herättiin tuossa tunti sitten. Meillä on nyt ilmeisesti menossa päivärytmin muutos tai jotain. Tai siis aamut menee miten sattuu, poika herää milloin mitenkin. Näin aikaiseen ei kyllä ole tottunut nyt vähään aikaan heräämään, mut ei se mitään.

Muutenkin nyt on joku juttu menossa pojalla. Puurojen kanssa saapi nykyisin aina tapella, ennen ne on maistuneet älyttömän hyvin toiselle ja nyt hyvä jos muutaman lusikallisen saapi menemään. Aamupuuro nyt ei ole niin nuukaa, mut iltapuuro pitäis saada menemään jottei sit aamuyöllä sitä maitoa ole vailla. Toivottavasti tää on vain väliaikainen häiriö...

Eipä tänne muuta ihmeellistä, paljon ollaan oltu menossa ja reissailtu. Josko tänään pitäis sellaisen kotipäivän...

Hyvää alkavaa vkoa kaikille!!!

huomenta!!!

meidän pikku aamuvirkku taas kuuden aikaan kiekui että nyt ylös..no itekkin olen vaikka kuinka pirteä kun menin jo puoli ysi nukkumaan:)

meiillä ei mitn ihmeellistä.äippäloma loppus:( nyt pidän kertyneitä lomia joita on 5vk..jotenkin harmittaa toooosiii paljon töihin lähteminen.vaikka poika on hoidossa vaan max.13pv/kk.tiedän että poikaa tulee kamala ikävä..toisaalta mieli tekee kovin jo töihin mennä..aika ristiriitaiset tunteet..mutta kait se tästä.

toinen yläetuhammas tulossa.poika kuolaa niin mahdottomasti.syö nyt tuttiakin koko ajan.ennen söi vaan kun oli uniaika.nyt tutti koko ajan suussa:(

eipä meillä muuta!

Hello!

Samassa veneessä ollaan pilar, äippäloma loppu ja kesälomalla ollaan. Ukko on 2vkoa vanhempain vapaalla + 2vkoa isyyslomalla. Syyskuun alussa alkaa mulla työt. Samoin muakin vähän jo mieli tekee töihin, mut hoidon aloitus kauhistuttaa...

Me tytöt käytiin pottakaupassa ja hankittiin uusi hieno valkea baby björn -potta. Harjoitukset on aloitettu ja saalistakin on jo saatu, syönnin jälkeen mätkähtää ja joskus unien jälkeen lirahtaa. Emme ota paineita eikä ole kiire oppia. Kunhan nyt "harrastellaan" aina kun hoksitaan.

Ensimmäistä hammasta venttaillaan edelleen, isällänsä näyttää neuvolakortin mukaan tulleen myös vasta 11 kk ikäisenä ensimmäinen, minulle puolestaan 6 kk ikäisenä joten isäänsä tulee likka tässäkin asiassa. Viime päivinä on kyllä taas ollut "peukku poskessa" et liekö vähän jo kutittelee???

Hyvää yötä!

Hei!

Täällä on ollut tosi rankkaa viime aikoina tuon pojan takia. Ei mitenkään hyvä. Ikinä ei ole ollut tällaista. Lopulta käytimme tänään poikaa jo lääkärissäkin koska halusimme pois sulkea korvatulehduksen... poika siis kitisee, itkee ja kiukkuaa koko ajan ja ruoka ei meinaa mennä alas sitten millään.
No, korvat olivat terveet. Lääkäri kokeili sitten suuta, kun sanoimme että epäilimme jo hammastakin, mutta ei siellä mitään näy. Lääkäri etä sitten siis kokeili ja sanoi, että kyllä siellä pinnan alla tuntuu hammas... joten kaipa tämä sitten kaikki onkin sitä hammasta. Ihmetyttää vain tuo meidän neuvola, kun sinne eilen soitin, niin siellä sanottiin, että tuskin se nyt jo kulmahammas on... siis eikös nämäkin mene NIIN yksilöllisesti. No lääkäri sanoi, että sitä särkylääkettä voi ihan hyvin antaa, joten katsotaan nyt miten päivät muodostuu. Mut siis kyllä on rankkaa =(((.

Minä jään nyt sit hoitovapaalle ja katson tuossa vuoden vaihteessa jatkoa. Toisaalta on kiva olla kotona ja toisaalta kaipaa jo vähän muuta, mut näin nyt sitten mennään.

Okei, nyt lähden viihdytys joukkoihin =))

Morjens,

myötätuntopisteitä lähetämme katjulle ja pikku-ukolle, ei kuulosta mukavalta ololta laisinkaan... =( joko on kulmahammas uskaltautunut päivänvaloon?

ei varmaan tee tuossa tilanteessa mieli sitä ainokaista yösyöttöäkään yrittää karsia. Siihen asiaan voin "lohdutukseksi" kertoa että olen nyt havahtunut siihen että meillä pikkufrouva on huomaamatta vedättäny äitiään niin että tämä meidän aamusyöttö onkin pikkuhiljaa muuttunu aamuyön syötöksi!

Ens alkuun aamusyöttö oli seitsemältä josta se on näköjään aamu aamulta hinautunut pikkuisen aikaisemmaksi. Eilen aamulla sitten olis pitäny saada tissiä kello 4.30! No eikun taistoon kävi taas tämä mamma, tissiä en antanu ja ukkoki taas pääsi sanomaan että anna sille maitoa ja kiikutti jääkaapista nokkamukia, mutta joutu viemään sen samaa tietä vauhdilla takas! Välillä tyttö parku enemmän ja välillä rauhoittu muttei saanut unta. Viimein kuuden aikaan hän nukahti mun syliin josta sain sitten laitettua omaan sänkyyn ja nukuttiin kahdeksaan, annoin sitten puuroa ja maitoa mukista. Tissiä sai vasta kymmenen aikoihin... Täytyy vissiinkin ottaa se linja että tissiä saa vasta kun on noustu ylös ja puuro syöty. Että näin huomaamatta sitä takapakkia voi ottaa.

Potta-asiat on kyllä tosi kivasti lähteneet käyntiin, tyttö jaksaa siinä tovin istua kun kirjoja katsellaan. Enimmäkseen taitavat saaliit olla taitavan ajoituksen ansiota, mutta pari kertaa on uutta vaippaa laitettaessa käynyt niinkin että on "muka vähän aikaa tässä istutaan, vaikkei sieltä mitään tule kun on vaippa märkä", niin onkin yllätys yllätys hyvin pikkuinen liru tullut. Toivottavasti päivähoidossa on tädeillä aikaa jatkaa tätä hyvin alkanutta harrastusta!

Hei, sehän on lauantai joten leppoisia löylyhetkiä ja onnea lottoarvontaan meille kaikille toivottelee gaia

Jep, ei hammasta vielä näy, joten eikun odotellaan. Syöminen se vain tökkii pojalla, mut ehkä joku päivä syödään nätisti.
Meillä se päätös, että maitoa ei poika saa kuin vasta klo 6.00 aamulla on pitänyt... jaaa siitä huolimatta toinen sitä alkaa vaatia jostain neljästä alkaen. Ei joka yö, mut lähes. Välillä tekisi mieli vain maitoa antaa ja jatkaa unia, mutta sittenpä sitä enemmän hallaa tekisi, joten tiukka linja pitää.

Okei pitää lähteä laittamaan sauna tulille,.Koko kesänä ei olla saunottu kotosalla, kun aina ollaan oltu mökeillä. Poikaakaan ei olla pahemmin kylvetetty (paitsi mökillä pesuvadissa), kun on suihkussa tullut niin usein käytettyä häntä, joten tänään ukkeli sit pääsee kunnon kylpyyn.

Hyviä lauantain jatkoa täältäkin päästä!!!

moikka kaikille!!

meillä pojalla nyt kuumetta en tiedä johtuuko hampaasta vai mistä.lämpöä siis ollut nyt 38,1 astetta..poika oli ihan kuuma raukka:( nuhaa ei ole eikä yskää.molemmat etuhampaat näkyvät ja ovat tulleet ikenen läpi.ehkä huomenna paremmin toivotaan.poika ei myöskään syönyt tänään,eilen söi.ja eilen oli vielä hyvällä tuulella..

munkin tarvitsisi oikein kunnolla ottaa niskasta itteäni kiinni ton pottailu-asian kanssa..ollaan nyt sitten vaan silloin tällöin sinne potalle poikaa istutettu mutta eipä se siinä viihdy..tarvii keksiä jotain vaikka sitten joku kirja.viimeksi annoin vessapaperirullan,eipä ollut kovin hyvä idea kun poika sitten sitä oikein kirjaimellisesti söi..

hyvä katju!aivan mahtavaa että olette pintanne pitäneet sen yötissin kanssa!!mimmonenkohan meidän ens yö on kun poika kipeä..

hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!!!

Voi harmistus Pilar, kun pojalla on kuumetta. Mites tänään? Entäs miten meni yö? Pikaista paranemista sinne!

Meillä yöt menee hyvin siihen neljään saakka. Kuuteen saakka häslätään ja itketään. Kun sit maitoa saa, niin johan taas uni maistuu... tänään sit poika heräsi lähempänä puolta yhtätoista aamulla =O.

Nyt parina päivänä poika on ollut aika hyvän tuulinen ja ruoka on maistunut "suht" hyvin. Tänään jopa aamupuuro meni alas. Hammasta tosin ei ole vielä näköpiirissä.

Jeps, pitäis lähteä viemään digikuvat kehitettäväksi, niit ois reilu 500 kpl, joten siin on sit hommaa, kun ne albumiin laittaa, muta paljon mukavampi niitä on sieltä katsella kuin tietsikalta.

Meillä ei olla vielä pottailua aloitettu, ei ole edes pottaa hankittu. Oppisi tuo poika nyt ensin istumaan, niin sit vois moista asiaa alkaa harjoittelemaan, mut siis ei vielä.

Jaahas, pitää lähteä leikkipuuhiin. Ostin pojalle brion puisia palikoita, joista voi rakennella vaikka mitä. Eihän toinen niillä ymmärrä vielä muuta tehdä, kuin maistella jokaista erikseen, mutta onpahan äidin ja isin kiva rakennella torneja yms. =)):

moikkis!!

katju: yö meni olosuhteisiin nähden hyvin.poika heräsi kaksi kertaa yhdeltä ja viideltä.annoin maitoa molemmilla kerroilla.herättiin kunnolla ylös siinä vähän jälkeen seitsemän.päiväunia poika nyt vetelee niin kuin yleensäkkin tähän aikaan.mitään ei ole syönyt,eikä kertaakaan hymyillyt.kuumetta ei selvästi yöllä enää ollut (ihosta siis oman käteni kanssa mitattuna,onkin varmaan tosi tarkkaa;) koska poika oli ihan vilpoinen,eikä aamullakaan.en yksin viittinyt alkaa mittaileen kun poika olisi kuitenkin rimpuillut ja mies on töissä.

meilläkin noita kuvia niin pirusti.albumiin laittaminen yhtä tuskaa:)

teillä katju poika nukkunut tosi pitkään.tosi kivaa saa äippäkin vähän rauhassa olla:)

pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain järkevää..kuten vaikka ruokaa.blaah.
noista leluista.meijänkin tarvitsisi ostaa jotain tosi äänekkäitä isoja leluja.poika vaan saa ne aina rikki:) isäänsä tullut aina hajottaa jotain:)

kuulumisiin!!!

Yhteistyössä